Om vores rivaler VII

12 år 5 måneder siden #3229 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om vores rivaler VII
DarioGomez skrev:

Hvis en angrebsspiller i offside-position bevæger sig mod en bold, som er spillet af en medspiller, og ingen af hans medspillere har nogen mulighed for at nå frem til bolden fra en onside-position, kan spilleren straffes med det samme, uden at dommeren behøver vente på, at han rører bolden.

At genere en modspiller vil sige:
•at forhindre en modspiller i at spille eller kunne spille bolden, f.eks. ved klart at spærre for en modspillers udsyn eller bevægelser, eller ved at angribe ham for at erobre bolden.

Jeg hæfter mig specielt ved disse 2 tilfælde her.

1. Bolden bliver spillet frem imod Higuain, og kun Higuain løber efter den inden den bliver clearet. Offside i mine øjne :).

2. Forsvarspilleren ville have ladet bolden gå, hvis ikke Higuain lå og truet. Det er ikke en decideret spærring eller angriben efter bolden, men det gør forsvarspilleren skal cleare den, selvom Higuain er flere meter offside.

Generelt synes jeg offside debatten skal op igen. Reglen med, at man ikke er offside, hvis man ikke har indflydelse på spillet er en kæmpe gråzone. For det kan og i mange tilfælde betyder det, at spilleren som ikke har indflydelse på spillet kommer 2-3 meter foran sin modspiller, og dermed scorer efterfølgende, selvom bolden ikke i første omgang havner hos spilleren i offside position.

Specielt for nylig har jeg lagt mærke til det rigtig mange gange, og jeg ved det er en svær kendelse og dømme, men synes godt nok den er tricky den regel.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3230 af Dios
El_Juan skrev:

At Higuaín ligefrem er blevet vejet og fundet for let, er din subjektive vurdering. En anelse firkantet, at se sådan på det, når der var flere omstændigheder omkring Higuaíns skifte. Det er vel et kvalitetsstempel i sig selv, at han kommer fra Real Madrid og der var interesse fra andre store klubber. For ej at forglemme, at vi snakker om en spiller, der har scoret 25 mål i 31 landskampe for Argentina, som ikke ligefrem mangler alternativer til offensiven.

Han tabte kampen til Benzema, og det kan der da ikke være 2 delte meninger om? Om man foretrækker den ene eller den anden er sådan set irrelevant, men faktum er nu engang, at Higuain ikke kunne leve med og være 2. valg til pladsen, noget som han har udtalt flere gange.
Så ja han blev vejet for let ift. Benzema.
Som du også kan læse så tager jeg intet fra hans statistikker og målnæse, men kommer udelukkende med kritik angående hans spil på banen.

Han er elsket af flere grunde. For det første fordi San Paolo værner om deres spillere. Og selvfølgelig spiller det ind, at han er en topangriber, hentet fra den absolut øverste hylde, i en af verdens største klubber. Med den historie, som 'middelmådige' (få nu lige styr på dine termer) Napoli har, ikke mindst med argentinere - og især én argentiner - så er det heller ikke mærkeligt, at der knytter sig store forventninger til ham i fodboldgale Napoli.

Og næste gang du får lyst til, at stemple en klub som middelmådig, så få lige styr på hvilken klub du omtaler. Ikke alene en italiensk traditionsklub, men ligeledes en klub, der har genfundet sig selv og genetableret sig selv i den italienske og europæiske elite. Vi snakker om et hold, der rykkede ud af Serie A (igen) i 2001, efter ti helt igennem katastrofale år, hvor de sågar gik neden om og hjem, inden Aurelio De Laurentiis overtog klubben og tog dem tilbage i Serie A og tilbage i Europa. Efter 2008/09-sæsonen har de været fast inventar i kampen om de europæiske pladser i Serie A. Blot to år efter de vendte tilbage. Nu betragtes de som værende mesterskabskandidater i Serie A. Middelmådig er en smålig betegnelse om Napoli. En klub, der har været med i Champions League tre gange i løbet af de sidste fire sæsoner :-)

Jeg kan seriøst ikke være mere ligeglad med Napoli's historie. Det spil de viser på banen er middelmådigt, og har det været siden jeg begyndte og se fodbold. De har vundet det italienske mesterskab 2 gange og det er hvad jeg kalder middelmådigt, så kan det godt være du mener noget andet og fair nok.
Maradona har vel været højdepunktet i Napoli's historie udover deres mesterskaber, og jeg har al respekt for deres præstationer dengang, men ligesom med det danske landshold, så kan man ikke blive ved med og få bekræftelse af de fantastiske bedrifter tilbage i start 90'erne. Det er immervæk over 20 år siden.
Den italienske liga lider, og det siger mere om ligaen end om Napoli, at de stadig er mesterskabskandidater, for pt. så er kun Juve et verdensklasse hold, også selvom Roma har vist gode takter.

Kort og godt. Jeg har aldrig set det vilde i Higuain, og han har heller ikke indfriet forventningerne i Real Madrid, for ellers ville han også stadig have været der. Han var anonym i alle kampe han startede inde i, hvis modstanderen var sværere end Osasuna (overdrivelse fremmer forståelsen). Jeg har aldrig sagt jeg ikke anerkender hans niveau, for selvfølgelig gør jeg det. Det var trods alt også derfor jeg skrev jeg synes han er bedre end en klub som Napoli, men hans spil på banen var jeg ikke fan af, og det er bare ikke godt nok i en klub som Real Madrid.

Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3231 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Om vores rivaler VII

Dios skrev: Han tabte kampen til Benzema, og det kan der da ikke være 2 delte meninger om? Om man foretrækker den ene eller den anden er sådan set irrelevant, men faktum er nu engang, at Higuain ikke kunne leve med og være 2. valg til pladsen, noget som han har udtalt flere gange.
Så ja han blev vejet for let ift. Benzema.
Som du også kan læse så tager jeg intet fra hans statistikker og målnæse, men kommer udelukkende med kritik angående hans spil på banen.

Jeg tolkede det ikke som en "tabt kamp" for Higuains vedkommende. Jeg tolkede det som et valg fra Ancelotti/Perez, at Benzema som spillertype var bedre egnet til det system Real Madrid skulle praktisere, hvorfor Higuains egenskaber ikke længere var foretrukket. Det var/er 2 vidt forskellige spillere med vidt forskellige kompetencer.

Se, det kan selvfølgelig også tolkes som at blive "vejet for let", men det er, som El_Juan skrev, en anelse firkantet måde at se det på.

Dios skrev: Jeg kan seriøst ikke være mere ligeglad med Napoli's historie. Det spil de viser på banen er middelmådigt, og har det været siden jeg begyndte og se fodbold. De har vundet det italienske mesterskab 2 gange og det er hvad jeg kalder middelmådigt, så kan det godt være du mener noget andet og fair nok.
Maradona har vel været højdepunktet i Napoli's historie udover deres mesterskaber, og jeg har al respekt for deres præstationer dengang, men ligesom med det danske landshold, så kan man ikke blive ved med og få bekræftelse af de fantastiske bedrifter tilbage i start 90'erne. Det er immervæk over 20 år siden.
Den italienske liga lider, og det siger mere om ligaen end om Napoli, at de stadig er mesterskabskandidater, for pt. så er kun Juve et verdensklasse hold, også selvom Roma har vist gode takter.

Skelner du mellem andet end verdensklasse og middelmådighed? Napoli er ingenlunde en middelmådig klub. En middelmådig klub er en klub, der ender i midten af tabellen år efter år, uden nogen videre fremtrædende klubhistorie. Jovist, Napoli er ingen Real Madrid, Barcelona eller United, men du taler som var de Osasuna eller Reggina - det er ikke retfærdigt.

Dios skrev: Kort og godt. Jeg har aldrig set det vilde i Higuain, og han har heller ikke indfriet forventningerne i Real Madrid, for ellers ville han også stadig have været der. Han var anonym i alle kampe han startede inde i, hvis modstanderen var sværere end Osasuna (overdrivelse fremmer forståelsen). Jeg har aldrig sagt jeg ikke anerkender hans niveau, for selvfølgelig gør jeg det. Det var trods alt også derfor jeg skrev jeg synes han er bedre end en klub som Napoli, men hans spil på banen var jeg ikke fan af, og det er bare ikke godt nok i en klub som Real Madrid.

Arrh Dios, ikke indfriet forventningerne? Manden kom til klubben som 19-årig og endte med at score over 120 mål for klubben, på trods af at have været oppe mod angribere á la Ronaldo, Ruud Van Nistelrooy, Raul og Benzema. Læg dertil, at klubben var notorisk dårlig ledet i de år med et utal af til -og afgange fra år til år, både i spillertruppen såvel som på trænerbænken.

Derudover er det også fristende/ligetil at sammenligne med Benzema, der vel i højere grad kan klandres for ikke at have indfriet forventningerne. Benzema kom til som 21-årig efter at have været blandt de mest scorende, bedst betalte og bedst præsterende spillere i Ligue 1 (en betydeligt større liga end den argentinske, mind you) og blev tilmed indkøbt til nærved det tredobbelte af Higuains købsum. De forventninger har han, efter min mening, ikke indfriet endnu. At han så stadig har potentialet og muligheden for at gøre det, er en anden sag.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, El_Juan
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3232 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om vores rivaler VII

Dios skrev: DarioGomez skrev:

Hvis en angrebsspiller i offside-position bevæger sig mod en bold, som er spillet af en medspiller, og ingen af hans medspillere har nogen mulighed for at nå frem til bolden fra en onside-position, kan spilleren straffes med det samme, uden at dommeren behøver vente på, at han rører bolden.

•at forhindre en modspiller i at spille eller kunne spille bolden, f.eks. ved klart at spærre for en modspillers udsyn eller bevægelser, eller ved at angribe ham for at erobre bolden.

1. Bolden bliver spillet frem imod Higuain, og kun Higuain løber efter den inden den bliver clearet. Offside i mine øjne :).

2. Forsvarspilleren ville have ladet bolden gå, hvis ikke Higuain lå og truet. Det er ikke en decideret spærring eller angriben efter bolden, men det gør forsvarspilleren skal cleare den, selvom Higuain er flere meter offside.

Generelt synes jeg offside debatten skal op igen. Reglen med, at man ikke er offside, hvis man ikke har indflydelse på spillet er en kæmpe gråzone. For det kan og i mange tilfælde betyder det, at spilleren som ikke har indflydelse på spillet kommer 2-3 meter foran sin modspiller, og dermed scorer efterfølgende, selvom bolden ikke i første omgang havner hos spilleren i offside position.

Specielt for nylig har jeg lagt mærke til det rigtig mange gange, og jeg ved det er en svær kendelse og dømme, men synes godt nok den er tricky den regel.

Det er jo ret simpelt, spil videre til der bliver fløjtet, og løb efter bolden i stedet for at stå og flagre med armene i tide og utide!

Børnelærdom hedder det vist! ;0)

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved DarioGomez.
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3233 af Dios
Jaken skrev:

Jeg tolkede det ikke som en "tabt kamp" for Higuains vedkommende. Jeg tolkede det som et valg fra Ancelotti/Perez, at Benzema som spillertype var bedre egnet til det system Real Madrid skulle praktisere, hvorfor Higuains egenskaber ikke længere var foretrukket. Det var/er 2 vidt forskellige spillere med vidt forskellige kompetencer.

Se, det kan selvfølgelig også tolkes som at blive "vejet for let", men det er, som El_Juan skrev, en anelse firkantet måde at se det på.

Efter Benzema's tilkomst, så har han været foretrukket fremfor Higuain. Mourinho brugte Benzema mest i alle 3 sæsoner, og det har været tydeligt og se hele vejen igennem, at han var førstevalget. Det er det jeg hentyder til, når jeg skriver han blev vejet for let. At Benzema så passer langt bedre til både Mourinho og Ancelotti's systemer er noget helt andet, for i bund og grund handler det om, at Higuain ikke blev fundet god nok. Sagt på en mildere måde som måske behager jer begge bedre, så blev Benzema's stil foretrukket fremfor Higuain's.

Skelner du mellem andet end verdensklasse og middelmådighed? Napoli er ingenlunde en middelmådig klub. En middelmådig klub er en klub, der ender i midten af tabellen år efter år, uden nogen videre fremtrædende klubhistorie. Jovist, Napoli er ingen Real Madrid, Barcelona eller United, men du taler som var de Osasuna eller Reggina - det er ikke retfærdigt.

Når jeg beskriver Napoli som middelmådig, så er det en talemåde for mit vedkommende for de dårligere rangerede hold i Europa, som f.eks. er med i Champions League eller i en liga. Det er ligesom hvis jeg bruger ordet ligegyldigt om en spiller eller klub, så er det jo ikke fordi man skal tage mig på ordet, og virkelig tro jeg mener det er ligegyldigt, men en talemåde som sætter klubben/spilleren etc. i bås som de mindre gode sammenlignet med de bedste. Og nej for mit vedkommende, så skelner jeg ikke specielt meget imellem middelmådig og verdensklasse, og det er måske min fejl, da vi ikke kender hinanden, og jeg skal udtrykke mig på en måde alle kan forstå, men det er hvad jeg mener med middelmådig.

En klub som er ustabil, og måske ligger i toppen, men alligevel er kilometer langtvæk fra de aller bedste hold. Et eksempel kunne være At. Madrid, Valencia Sevilla etc. selvom de alle ligger forholdsvis langt oppe i La Liga, så vil de i mine vennekreds gå under betegnelsen middelmådig, fordi de er så middelmådige når de møder de bedste. Og for ikke yderligere og have El_Juan på nakken, så uanset At. Madrid's bedrifter i denne og sidste sæson som har været intet mindre end fantastisk, så er der stadig utrolig langt op til Real Madrid og Barcelona i den direkte sammenligning.

Arrh Dios, ikke indfriet forventningerne? Manden kom til klubben som 19-årig og endte med at score over 120 mål for klubben, på trods af at have været oppe mod angribere á la Ronaldo, Ruud Van Nistelrooy, Raul og Benzema. Læg dertil, at klubben var notorisk dårlig ledet i de år med et utal af til -og afgange fra år til år, både i spillertruppen såvel som på trænerbænken.

Derudover er det også fristende/ligetil at sammenligne med Benzema, der vel i højere grad kan klandres for ikke at have indfriet forventningerne. Benzema kom til som 21-årig efter at have været blandt de mest scorende, bedst betalte og bedst præsterende spillere i Ligue 1 (en betydeligt større liga end den argentinske, mind you) og blev tilmed indkøbt til nærved det tredobbelte af Higuains købsum. De forventninger har han, efter min mening, ikke indfriet endnu. At han så stadig har potentialet og muligheden for at gøre det, er en anden sag.

Indfriet og indfriet. Han er stadig ikke i top 10 af de bedste angribere i min verden, og han blev udråbt til det helt store argentinske håb da han spillede i River, og fik en masse hype som mest af alt mindede om Robinho. Han gjorde det rigtig godt i Real Madrid, og scorede en masse mål, men han er jo bare ikke god nok. Når det virkelig gjalt så fejlede han, og så glemmer jeg nok aldrig hans afbrænder som får selv Torres til og flove sig :D
Vi kan sagtens sige Higuain indfriede forventninger, men så var forventningerne bare ikke høje nok. Han var reserve i Real Madrid og spiller nu i Napoli.

Dengang Real var ude efter ham, og blev udråbt som den næste store angriber i Real Madrid, så var mine forventninger måske højere end dine, men hvem ved? :)

Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3234 af Dios

DarioGomez skrev:

Dios skrev: DarioGomez skrev:

Det er jo ret simpelt, spil videre til der bliver fløjtet, og løb efter bolden i stedet for at stå og flagre med armene i tide og utide!

Børnelærdom hedder det vist! ;0)

Helt enig, men desværre er det jo spillernes reaktion som ofte afgøre om dommeren fløjter :D

Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3235 af mortenj
Besvaret af mortenj på emne Om vores rivaler VII
Neymar forlader banen i noget der godt kunne ligne en alvorlig skade. Så ikke umiddelbart særlig heldigt ud - det ligner at han vrider om på knæet eller noget i den stil.
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3236 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om vores rivaler VII
Ja, jeg så det lige! Det så slemt ud...

Lad os håbe, det ikke er noget alvorligt!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, mortenj
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3237 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Om vores rivaler VII

Dios skrev: Efter Benzema's tilkomst, så har han været foretrukket fremfor Higuain. Mourinho brugte Benzema mest i alle 3 sæsoner, og det har været tydeligt og se hele vejen igennem, at han var førstevalget. Det er det jeg hentyder til, når jeg skriver han blev vejet for let.

I beg to differ. Higuain var førstevalget i de første 2 år op til sin alvorlige rygskade, og i sidste sæson delte de spilletiden lige over. Kun i mesterskabssæsonen var Benzema det mere tydelige førstevalg.

I 2009-10 (alle tal over årene fra ligaen og CL) startede Higuain 34 kampe fra start og blev indskiftet 5 gange, hvor Benzema startede 17 gange og blev indskiftet i 15 kampe.
I 2010-11 (sæsonen hvor Higuain var skadet i 4 måneder) var det mere tydeligt, hvor Higuain startede 21 gange og blev skiftet ind 2 gange. Her startede Benzema i 23 kampe og blev skiftet ind 17 gange.
I sidste sæson var det så nærmest fuldstændig ens, hvor de begge startede inde 25 gange, selvom Higuain døjede med et par skader over året. (Kilde: transfermarkt)

At du så stadig kan mene at Benzema er den bedste angriber er selvfølgelig helt i orden. Jeg mener ligeledes, at Benzema er et bedre fit i det nuværende (og fremtidige) spilsystem end Higuain, men set over de 4 år de begge var i klubben, har der ikke været én klar og tydelig starter.

Dios skrev: Når jeg beskriver Napoli som middelmådig, så er det en talemåde for mit vedkommende for de dårligere rangerede hold i Europa, som f.eks. er med i Champions League eller i en liga. Det er ligesom hvis jeg bruger ordet ligegyldigt om en spiller eller klub, så er det jo ikke fordi man skal tage mig på ordet, og virkelig tro jeg mener det er ligegyldigt, men en talemåde som sætter klubben/spilleren etc. i bås som de mindre gode sammenlignet med de bedste. Og nej for mit vedkommende, så skelner jeg ikke specielt meget imellem middelmådig og verdensklasse, og det er måske min fejl, da vi ikke kender hinanden, og jeg skal udtrykke mig på en måde alle kan forstå, men det er hvad jeg mener med middelmådig.

En klub som er ustabil, og måske ligger i toppen, men alligevel er kilometer langtvæk fra de aller bedste hold. Et eksempel kunne være At. Madrid, Valencia Sevilla etc. selvom de alle ligger forholdsvis langt oppe i La Liga, så vil de i mine vennekreds gå under betegnelsen middelmådig, fordi de er så middelmådige når de møder de bedste. Og for ikke yderligere og have El_Juan på nakken, så uanset At. Madrid's bedrifter i denne og sidste sæson som har været intet mindre end fantastisk, så er der stadig utrolig langt op til Real Madrid og Barcelona i den direkte sammenligning.

Det synes jeg så er hårdt, men dig om det ;) Så længe du så også er konsekvent og kalder alle andre klubber end Real Madrid, Barcelona, Bayern, United, AC Milan og Juventus for middelmådige, så er det vel i orden.

Dios skrev: Dengang Real var ude efter ham, og blev udråbt som den næste store angriber i Real Madrid, så var mine forventninger måske højere end dine, men hvem ved? :)

Tilsyneladende ;)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3238 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Om vores rivaler VII
Et VM uden Neymar er altså nedtur...
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3239 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII
Takes one to spot one. Man må kunne nikke genkendende til middelmådighed, når men selv kan spotte det. Objektivitet og anerkendelse kræver ikke det store. Det skulle man i hvert fald ikke tro. Nogle foretrækker åbenbart sort/hvid og firkanter.

Forhåbentlig er det ikke alt for slemt med Neymar, selv om det ikke så godt ud. Der gik lige et sus igennem hele Brasilien. Og hvor vil det være synd, hvis det skulle komme så vidt, at han misser resten af sæsonen og VM-slutrunden, men nu skal jeg heller ikke sidde og drage forhastede konklusioner. Håber på det bedste.

Edit: Så var det - antageligt - heldigvis ikke så slemt med Neymar.

Catalan radio saying Neymar likely to be out for 3 weeks, pending tomorrow's tests.

Tata: thankfully it looks like Neymar's injury is not as serious as we feared.

Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved El_Juan.
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3240 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Om vores rivaler VII
Jeg går ind for sportsmanship, og det er selvfølgelig dårlig stil at håbe at modstanderne bliver skadede, men jeres "heldigvis har neymar det okay" og "gid at det må gå ham godt"-stil synes jeg er lige engle-agtig nok. Altså, han spiller for vores største rivaler, det er da lækkert han er skadet.

On a different note: Jeg vil gerne spørge hvordan i ser på CL fremad i denne sæson?

Hvem ser folk som storfavoritter, og hvem skal vi håbe at undgå, hvis vi vil i semi for 4. år i træk? Selv har jeg naturligvis Bayern som storfavorit. De engelske mandskaber har svinget meget, og de mest velspillende hold for tiden er vel Arsenal og City som begge har en ordentlig mundfuld at skulle gabe over, allerede i 1/8. Jeg tror oprigtigt på, at City kan sende Barca ud, og jeg håber selvfølgelig også på det. De har en vanvittig grad af individuel kvalitet, hele vejen gennem holdet. Deres forsvar sejler måske, men for tiden virker det som om, at de bare scorer endnu flere mål i den anden ende. Tre skarpe angribere med Agüero, Dzeko og Negredo, dem har jeg svært ved at forestille mig, at Barca kan holde.

I den anden af storkampene, så er jeg bange for at det bliver alt for svært for Arsenal, som jeg ellers har stor sympati for. Deres spil er dejligt at se på, men nok lige en kende for romantisk. I PL synes jeg tit de spiller modstanderne lidt flade, ved at holde bolden i egne rækker, og så slå til, men jeg er bange for det ikke er nok mod uhyggelige Bayern. Hvis den kamp også går som jeg tror, så står vi tilbage med 8 hold (antager favoritsejre i de andre 6)

Manchester City
Bayern München
Paris Saint-Germain
Atletico Madrid
Manchester United
Chelsea
Borussia Dortmund
Real Madrid

Der skal selvfølgelig nok være et eller to af de ovenstående hold der ikke klarer sig igennem, men alt andet lige bliver det nogle kradsbørstige kvartfinaler i år. Hvad siger I? Hvem vil I helst trække, hvis vi som formodet slår Schalke ud? Og hvem har I som favoritter og outsidere?
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum