Om vores rivaler VII
- 123HalaMadrid
- Gæst
-
Over 2 kampe er Real bedre end Bayern. Godt nok er Bayern utrolig skarpe og har nogle store og flotte sejre. Kun 1 tabt og 2 uafgjort i 25 kampe. Men de har endnu ikke mødt et hold i samme klasse som Real.
Barcelona har de jo rigtig godt fat i, men i El Clasicó kan man ALDRIG regne med noget. Dem vil jeg hellere undgå end Bayern.
Juve, Dortmund, PSG o.s.v. SKAL Real slå. (Der er nu kun gode hold tilbage, så jeg tror ikke på nogen Walk Over, uanset hvem vi møder, meeeeen de mangler Real, Bayern og Barcelona's klasse.)
Storken skrev: Det kunne sagtens blive nogle målfattige kampe, hvor Barca simpelthen kører Bayern trætte. Derudover er Busquets, Xavi og Iniesta et overmatch for Martinez, Kroos og Schweinsteiger.
Det mener du seriøst ikke, Bayerns midtbane er da klart på højde med Barcelonas. Kroos er i min optik nok verdens bedste midtbane spiller pt. Han er knivskarp og farlig, samt kanon god defensiv. Ham så jeg gerne i Real.
Jeg tror ikke det vil gavne os at møde Porto eller Galatasaray. Det bliver for "nemme" kampe, intensitetsniveauet vil være for lavt og udfordringen ligeså. Nu har vi jo heller ikke nogen liga eller cup at fokusere på, så et eller andet skal jo holde dampen oppe for spillerne.
Samtidig virker Bayern også som det stærkeste hold som tingene står nu. Juventus har et historisk godt tag på os og mestrer, som Dios også siger, de facetter af spillet vi har størst problemer med. Dortmund slog os ret så eftertragteligt i gruppespillet og deres kontramaskine vil igen gøre ondt på os.
Barcelona vil jeg ikke møde igen, alene af den årsag, at fodboldverden vil have godt af færre Clasicos. Dette absurde antal af Classicos i nyere tid tager desværre noget af gnisten. Muligheden for at besejre dem i finalen vil derimod være sværere at afslå ;)
PSG vil til gengæld give os en forholdsvis overkommelig modstand, men samtidig også være en større udfordring end Galatasaray eller Porto. Det ville også give os en mulighed for at sætte dem (og Zlatan) på plads. De har flere verdensstjerner og meget høje ambitioner, så et lille realitetstjek ville være på sin plads ;)
Vi skal kunne slå hver af disse hold i en evt. semifinale, men som det ser ud nu vil jeg helst undgå dem i kvartfinalen. Vi skal selvfølgelig ikke frygte nogen og udfordringen i sig selv vil da også være spændende, men jeg ser hellere at vi får de ekstra par ugers tid og rider videre på den fine bølge, får udviklet spillet og får Marcelo rigtigt i storform igen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Derudover vil jeg faktisk påstå, at Bayern passer rigtig godt til Barcelona. Bayern er ikke vant til at blive presset i bund, hvilket de sandsynligvis vil opleve mod Barca. Det kunne sagtens blive nogle målfattige kampe, hvor Barca simpelthen kører Bayern trætte. Derudover er Busquets, Xavi og Iniesta et overmatch for Martinez, Kroos og Schweinsteiger.
Jeg er enig i alt andet end dette. De seneste rigtig mange El Clasico's, så har Xavi, Iniesta og Busquets ikke engang kunne køre Alonso og Khedira trætte, og faktisk har de 2 fuldstændig neutraliseret Barca's midtbane.
Xavi virker slidt og gammel, og er ikke i nærheden af de gamle tider. Iniesta er altid fantastisk, men stråler kun når hele maskinen køre, og Busquets er rigtig undervurderet, men på mange punkter det svageste led.
Bliver de 3 presset, som Milan gjorde det i første opgør, eller Real i de seneste 8-10 El Clasico's, så er det kun dem selv de køre trætte.
Stiller man derimod op som Milan gjorde igår, så er det et selvmål af dimensioner, og jeg troede faktisk ikke der var én træner tilbage som faktisk var så dum, og troede på den taktik stadig ville føre til succes.
Jeg tror, at Bayern's 3 centrale spillere, er for aggressive, for nærgående og for dygtige til Barca's midtbane. De er alle 3 overmatchet i kombinationsspillet, men du kan ikke neutralisere tysk fightervilje. Og vi taler ikke om 45 min. men i alle 90 min. plus tillægstid.
Derudover er Bayern vant til og dominere kampene, så derfor vil de også lægge et pres på Barca, som de ikke er vant til. Et pres Real Madrid ikke kan fastholde, og med Robben og Ribery på kanterne, så er de også truende på omstillingerne.
Det eneste der kan ødelægge en sådan kamp, er faktisk hvis Heynckes overvurdere eller bliver for skræmt af Barcelona, så det vil betyde, at Bayern ikke spiller deres spil.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Storken
- Gæst
-
asp3200 skrev: 1:
Juventus (Kanon defensiv og iskolde på chancer)
Skal vi ikke bare sige, at Juve er så gode, at man ikke behøver at tillæge dem egenskaber de ikke besidder? Iskolde på chancer er de under ingen omstændigheder, når man ser på hvor ofte deres angribere rent faktisk får chancer, som de misbruger. Det Juve vinder på er, at der ikke er scoret 20 mål imod dem i denne sæson i ligaen, og at de kun har indkasseret fire mål i CL.
Storken
Jeg håber virkelig, at Barcelona trækker Bayern, for jeg tror at du fejlvurderer dem noget så grusomt.
Jeg tror hurtigt, at det kan blive Barcelona som er den der bliver kørt træt, og IKKE Bayern.
M_linding skrev: Dios siger præcis hvad jeg tænker om Bayern vs. Barcelona...
Storken
Jeg håber virkelig, at Barcelona trækker Bayern, for jeg tror at du fejlvurderer dem noget så grusomt.
Jeg tror hurtigt, at det kan blive Barcelona som er den der bliver kørt træt, og IKKE Bayern.
... eller også lever han bare i fortiden ;) !
Bayern er et fantastisk mandskab med enestående individualister, tysk stålfasthed i form af fighterviljen og en masse tro på egne evner, hvorfor de ikke forfalder til at gå på kompromis trods modstanderens kvaliteter.
Bayern leverede to fine præstationer imod Real Madrid i sidste sæson, om end Real Madrid var uheldige med ikke at avancere det. Bayern og Real Madrid minder faktisk en del om hinanden, hvorfor jeg forudsiger, såfremt Barcelona skulle trække tyskerne, en ganske jævnbyrdig affære, hvor Bayern i sidste ende vil avancere!
Dios skrev: Jeg er enig i alt andet end dette. De seneste rigtig mange El Clasico's, så har Xavi, Iniesta og Busquets ikke engang kunne køre Alonso og Khedira trætte, og faktisk har de 2 fuldstændig neutraliseret Barca's midtbane.
Xavi virker slidt og gammel, og er ikke i nærheden af de gamle tider. Iniesta er altid fantastisk, men stråler kun når hele maskinen køre, og Busquets er rigtig undervurderet, men på mange punkter det svageste led.
Bliver de 3 presset, som Milan gjorde det i første opgør, eller Real i de seneste 8-10 El Clasico's, så er det kun dem selv de køre trætte.
Jeg er meget uenig. Det der har ødelagt meget for Barcelona er, i min optik, den hjemvendte søn. Fabregas løber i vejen for Iniesta, og Roura har tydeligvis ikke evnerne til at styre slaget. Det at han smed Villa ind i stedet for Fabregas er genialt, i forhold til at Villa fik et par sæsoner under Guardiola til at lære systemet helt.
Fabregas mangler tilsyneladende den taktiske forståelse for hvordan Guardiola ville spille, og det virkede til at Barca fuldstændig droppede hvad der virkede i perioden mellem de to Milan kampe, men de har fundet frem til det igen via 'automatismerne'. Hvis han bare holder fast i Guardiolas udvalgte + Alba, så bør det ikke gå galt for Barca.
Dermed ikke sagt, at de ikke kan ryge ud, men de ryger ikke ud til Milan, og Bayern kommer ikke til at dominere midtbanen. Derudover holder Robben og Ribery begge for meget på bolden til at de kan køre Barca rundt, men hvem siger at Bayern overhovedet vil stille med Robben?
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Bayern frygter jeg selvfølgelig, men hvis Mourinho bare havde lidt guts til at spille som vi spillede mod Barca da vi vandt 3-1 så tvivler ikke et sekund på at vi kunne kvalificere os over to kampe mod dem.
Juve ligger på nr 2 over dem jeg frygter mest. Dortmund som nummer 1 selvfølgelig.
Drømmescenariet ville lyde således: Vi trækker Bayern, slår dem ud efter samlet sejr. Juve trækker Dortmund, hvor Juve så kvalificere sig. Og ved ikke hvad der så sker, men det skal ende med en el clascio finale!
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Jeg er faktisk lidt delt omgående om vi burde få stærke modstandere eller lette modstandere. La Decima er en besættelse og snakken slutter aldrig før vi har vundet den, og netop derfor vil jeg gerne vinde pokalen, selv på bekostning af "nemme" veje til finalen. - men på den anden side så er ligaen tabt og vi spiller først Copa del Rey til maj, så hvorfor ikke få store kampe der vil satte en stærkt islæt på fodbold historie?
Mon ikke det bedste ville være at vi fik en nem modstander, som vi kunne tryne uden problemer, og får de nødvendige gule kort til Arbeloa og Alonso, så vi bliver fuldstændige klar til semifinale, og herfra måtte vi gerne få Munchen eller Juventus.
Men det ville være smukt med Real Madrid og Barca i finalen. - og med tanke på hvordan vi har spillet mod dem, ville det næppe gør os utrygt.
Barcelona er favorit til at vinde turneringen, betfair har følgende odds:
Barca 2,8
Real 4,2
Munchen 5,1
dortmund 11
Juve 16
Bayern har 1.02 for at de når kvartfinale, så en eventuel videredeltagelse vil formentligt ikke rasle meget ned på tallet
- JEG GLÆDER MIG! :-)
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Storken skrev: Kroos og Schweinsteiger er fantastiske og klart undervurderet. Xavi og Iniesta er bare bedre.
Der bliver vi aldrig enige. Xavi er i min optik gammel i de store kampe og især mod tysk effektivitet.
Glæder mig til at se hvad I gør når Xavi, Puyol, Alves stiller støvlerne. I er jo ikke en købeklub ;)