Om vores rivaler VII
At City ikke presser højt er mig en gåde, jeg var utroligt skuffet over deres tilgang til kampen. De kunne have kørt Barca over hvis de havde været mere aggressive.
Barca.. Nøj en omgang langsom og kedelig bold. Jeg kan godt se det kloge i at holde på bolden som et defensivt våben. Men hvad jeg ikke forstår, er at fans og også nogle eksperter siger at de lavede et statement igår, jeg synes nærmest at kampen igår bekræftede at Barca er langt fra deres tidligere niveau. Det var tilfældigheder der afgjorde kampen, ikke godt spil.
- Pepe
- Gæst
-
elle44 skrev: Der er mange i fodboldverdenen der skriger op om fantastiske Barca efter gårsdagen kamp. Hvis man ser isoleret på resultatet, kan jeg da godt forstå det ser imponerende ud. Hvis man så kampen, må man sige at det var en dårlig kamp fra et hold der ikke ville og et hold der ikke kunne.
At City ikke presser højt er mig en gåde, jeg var utroligt skuffet over deres tilgang til kampen. De kunne have kørt Barca over hvis de havde været mere aggressive.
Barca.. Nøj en omgang langsom og kedelig bold. Jeg kan godt se det kloge i at holde på bolden som et defensivt våben. Men hvad jeg ikke forstår, er at fans og også nogle eksperter siger at de lavede et statement igår, jeg synes nærmest at kampen igår bekræftede at Barca er langt fra deres tidligere niveau. Det var tilfældigheder der afgjorde kampen, ikke godt spil.
Fuldstændig enige, selveste osasuna kunne have gjort det bedre end Shity. Hvis de møder bayern igen så får barca smæk, jeg håber at Ancelotti vælger en offensivt og aggressivt tilgang til kampene mod den møg klub så vi forhåbentligt kan smadre dem til uigenkendelig.
Pepe skrev:
elle44 skrev: Der er mange i fodboldverdenen der skriger op om fantastiske Barca efter gårsdagen kamp. Hvis man ser isoleret på resultatet, kan jeg da godt forstå det ser imponerende ud. Hvis man så kampen, må man sige at det var en dårlig kamp fra et hold der ikke ville og et hold der ikke kunne.
Fuldstændig enige, selveste osasuna kunne have gjort det bedre end Shity. Hvis de møder bayern igen så får barca smæk, jeg håber at Ancelotti vælger en offensivt og aggressivt tilgang til kampene mod den møg klub så vi forhåbentligt kan smadre dem til uigenkendelig.
Jeg skal da i hvert fald love for, at du valgte en aggressiv tilgang, rent sprogligt...;)
Dios skrev: Mathiaska skrev:
Under Mourinho spillede vi da på ingen måde vores eget spil mod Barca? Det er sandt, at da vi omsider begyndte at spille med stærkeste opstilling, modsat Ramos/Pepe på CDM begyndte det at give pote.
Til gengæld fandt Mourinho recepten, og den virkede vanvittigt.
Et godt eksempel, som jeg var meget imponeret over, var måden Di Maria blev anvendt på højreback i kampene mod Barca. Han havde selvfølgelig også offensive forpligtelser, men så snart Barca stod på vores banehalvdel, rykkede Arbeloa længere ind centralt og Di Maria faldt utrolig dybt.
Så snart vi erobrede bolden, krydsede Ronaldo banen og splittede forsvaret, mens Di Maria, Alonso og Özil skulle sørge for at få ham eller Higuain stukket, eller bruge Benzema som station, for dernæst at overløbe forsvaret.
Tricket i min verden og ud fra de taktiske analyser jeg har set om Barca, går ud på at presse Barca utrolig højt så snart de er på egen halvdel og stresse dem. Men så snart Barca står på modstanderens, skal man være tålmodig og afventende. Dette mesterede City kun i korte perioder, men når de gjorde det lykkedes det dem også at spille sig frem til muligheder.
Men som flere nævner, så spillede City til tider kujon agtigt. Men i min verden er der forskel på at spille kujon agtigt og taktisk klogt.
Det er bare ikke muligt at dominere Barca over en hel kamp, medmindre holdet som helhed rammer en off day.
Negredo skulle ikke have været meget skarpere, for at score en forholdsvis tidlig pind og ændre kampen betragteligt igår. Desværre blev det ikke sådan og udvisningen ændrede en del. Jeg synes dog City gjorde det rigtig godt med 10 mand og Kompany var fantastisk.
De sidste mange kampe spillede vi da i vores sædvanlige formation som dengang var 4-2-3-1, og det var jo netop den periode vi vandt overlegent over dem i flere omgange endda. Taktikken er altid lidt anderledes imod gode hold, og specielt imod hold som bare er bedre til ball possession end en selv, men det var da netop vores høje pres og tro på egne evner som gav resultater.
Sandt at vi stillede og spillede i den opstilling, men så snart vi forsvarede spillede vi med 5mands forsvar, hvilken taktik jeg fandt virkelig interessant og brugte meget tid på at studere.
Dios skrev: Mig bekendt tabte vi stort set alle opgør imod Barcelona, da Mourinho prøvede og være taktisk klog, om man vil, og eksperimentere med halve løsninger som aldrig var prøvet før, og specielt løsningen med Di María var rædselsfuld i mine øjne.
Det samme gjorde sig jo gældende med Ancelotti's første El Clasico, hvor der var kæmpe forskel på 1. og 2. halvleg. Hvis du ikke husker det, så blev Ramos rykket op som defensiv midtbanespillere, og det kostede dyrt.
Er det ikke præcis det jeg beskriver? :)
Dios skrev: Vejen til succes imod Barcelona har aldrig været at stå og forsvare sig i 90 min. med 11 mand. Den eneste gang Inter gjorde det var de decideret heldige, og dommeren var manden som afgjorde tingene. Afventende er præcis det modsatte af hvad man skal gøre.
Derimod skal man altid presse boldholder uanset om man står højt eller lavt i banen. Mourinho fandt taktikken hvor holdet stod kompakt og lavt i banen, men der var altid pres på boldholderen samt tætte markeringer på Messi. Det mest væsentligste udover pres på boldholderen er, at kæderne flytter sig alt efter om vi er i angreb eller forsvarer os. Hullerne imellem kæderne skal lukkes, og det er i de huller Barcelona er bedst og farligst i. Vores forsvar angreb spillerne højt, men det var bagkæden og ikke enkelte forsvarspillere som angreb højt i banen, og det er præcis den fejl mange modstandere begår, og det var også de fejl Ramos, Pepé og Mourinho begik i de mange første opgør.
Går Ramos eller Pepé frem, så efterlader det et kæmpe hul i bagkæden som Barcelona er gode til at finde på et splitsekund, også selvom de er presset. Det fandt Mourinho ud af efter de første 10 opgør eller noget i den stil, og måden var, at vores centrale forsvarspillere ikke fulgte Messi ned i banen, men at kæden simpelthen bevægede sig frem, så hullet imellem midtbanen og forsvaret var minimalt.
Generelt set har jeg det svært med en taktik hvor de 2 centrale forsvarspillere bevæger sig for meget til siderne, eller mandsopdækker angribere som trækker ned. Det kræver en utrolig balance, men også disciplin som Real Madrid aldrig har haft, og det er én af grundende til vi altid lukker så mange mål ind.
100% enighed.
- Pepe
- Gæst
-
M_linding skrev:
Pepe skrev:
Jeg skal da i hvert fald love for, at du valgte en aggressiv tilgang, rent sprogligt...;)
Jamen jeg orker simpelthen ikke at verdens største, historiens største og mest vindende klub skal står tilbage og spille defensivt. Orker det simpelthen ikke , specialet da jeg forhåbentlig selv skal være på stadion til årets første El Clasico.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Her bliver det mest spændende vel næsten kampen på bænken, hvor Pep Guardiola og Arsene Wenger kæmper en brav kamp om at blive fodboldhistoriens all time-hykler. Qua sin catalanske baggrund har Pep en klar fordel, men jeg skal da love for, at Wenger er kommet godt efter det i den seneste tid.
Arsenal bliver naturligvis anden engelske klub, der ryger ud i ottendedels-finalerne, men for medstifter Buchs skyld håber jeg på overraskelsen.
I aftenens anden ottendedels-finale er det spændende, om Atlético Madrid kan holde hovedet koldt, for så er man gigantfavoritter mod et svagt Milan-hold, men man skal aldrig undervurdere vigtigheden af international erfaring, både som klub og blandt spillerne.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Iker1
- Gæst
-
. Og det kommer fra en Mourinho fan?Siempre Madrid skrev: Her bliver det mest spændende vel næsten kampen på bænken, hvor Pep Guardiola og Arsene Wenger kæmper en brav kamp om at blive fodboldhistoriens all time-hykler.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Personligt, så sammenlignede jeg kampen igår med vores kamp mod Manchester united. United skabte langt farligere chancer end os, og det var først da de fik det røde kort, at vi begyndte at vise tænder.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Iker1 skrev:
. Og det kommer fra en Mourinho fan?Siempre Madrid skrev: Her bliver det mest spændende vel næsten kampen på bænken, hvor Pep Guardiola og Arsene Wenger kæmper en brav kamp om at blive fodboldhistoriens all time-hykler.
Mourinho er normalt en klar nr. 1, men her kan han maksimalt blive treer. Det er sande mestre i disciplinen, han er oppe imod.
- Iker1
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Iker1 skrev: Hvad får jer til at sige det? Jeg har tværtimod altid set Pep som en sympatisk træner.
Pep Guardiola er noget af det mest afskyelige, klæbrige, manipulerende i fodboldverdenen. Og så er han catalaner. Hvad er der at kunne lide?