Om vores rivaler VII
- Rubæk
- Gæst
-
Er det så her man kan komme med en kæk bemærkning om at tjene penge på Catalaneres arbejde? :)Barça skrev: Hvis i synes Barcas kampe er keeeedelige og bare en omgang keeeedelig boldflytteri, så smid en tudse på dem næste gang. Så skal i nok blive fans af possesion fodbold og den tryghed det giver i en vigtig kamp ;-)
Roesen7 skrev:
JimmyBroe skrev: De første 2 min af Arsenal - Bayern er allerede mere spændene end hele City - Barca kampen i går...
Edit: Høhø der er altså knald på drengen:D
Hvor er det dog skønt at få bekræftet, (endnu en gang) at vi solgte den rigtige (Özil) i sommers, istedet for den storspillende Di Maria.:)
Forretningsmæssigt, ja! Men gør mig da altid (næsten) ondt at se en gamle madridista fejle :-(
Det lød måske også lidt hårdt. Jeg fryder mig på ingen måde. Men det var jo det samme som udspillede sig da Özil var iklædt Hvidt. Han falder ud af de store kampe. Jeg kan ikke tælle på 2 hænder, hvor mange gange jeg har revet mig i håret, fordi han har været til ingen nytte i de store/vigtige kampe. Jeg var og er dog stadig fan af manden, jeg er nok bare mere en Di Maria-kind-of-guy:)
Jeg er her stadig XOXO
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Det kan ingen have respekt for - så det glæder mig kun, at han fejler sportsligt - og så meget var der sgu heller ikke at savne.
I øvrigt tydeligt, at Pep er blevet træner i Bayern, de omringer jo dommeren med samme tempo som Barcelona.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Barça
- Gæst
-
Jeg ønsker dig tillykke med gevinsten!Rubæk skrev:
Er det så her man kan komme med en kæk bemærkning om at tjene penge på Catalaneres arbejde? :)Barça skrev: Hvis i synes Barcas kampe er keeeedelige og bare en omgang keeeedelig boldflytteri, så smid en tudse på dem næste gang. Så skal i nok blive fans af possesion fodbold og den tryghed det giver i en vigtig kamp ;-)
JimmyBroe skrev:
Roesen7 skrev:
JimmyBroe skrev: De første 2 min af Arsenal - Bayern er allerede mere spændene end hele City - Barca kampen i går...
Edit: Høhø der er altså knald på drengen:D
Hvor er det dog skønt at få bekræftet, (endnu en gang) at vi solgte den rigtige (Özil) i sommers, istedet for den storspillende Di Maria.:)
Forretningsmæssigt, ja! Men gør mig da altid (næsten) ondt at se en gamle madridista fejle :-(
Det lød måske også lidt hårdt. Jeg fryder mig på ingen måde. Men det var jo det samme som udspillede sig da Özil var iklædt Hvidt. Han falder ud af de store kampe. Jeg kan ikke tælle på 2 hænder, hvor mange gange jeg har revet mig i håret, fordi han har været til ingen nytte i de store/vigtige kampe. Jeg var og er dog stadig fan af manden, jeg er nok bare mere en Di Maria-kind-of-guy:)
I højere grad en kampens vigtighed, så synes jeg det var mere afgørende for Özils spil hvordan resten af holdet fungerede. Jeg kan ikke huske én eneste kamp hvor han har løftet et svagt spillende hold eller tilført noget stål og tro når det ikke fungerede. Han kunne være fantastisk når alting fungerede og levere noget magi på de dage, men det er sgu bare ikke nok på det her niveau.
Man kan måske sige at de bare kan lade være med at gøre det og det lige for begge hold. Men er det ikke i fodboldens bedste at vi får så meget underholdning som muligt? Og det bliver jo altså fjernet ved de her dobbeltstraffe, måske ikke 100%, men stadig markant.
- Brylle
- Gæst
-
Jeg har sjovt nok lige haft den samme snak med en anden, og jeg er helt enig i hvad du skriver. Et straffe er jo noget af den største chance du kan få, så det er rimelig overdrevet både at få smidt en mand ud, mens der samtidig bliver dømt straffe. Især hvis det er målmænd, der laver den, og især den som Szczesny laver, hvor han på intet tidspunk har som hensig at stoppe Robben. :)Lars1991 skrev: Synes lige jeg vil bringe et nyt emne til bordet, som dog sikkert har været diskuteret før. Skal der virkelig være dobbeltstraf på forseendelser inde i feltet(altså både rødt kort og straffespark)? Er det ikke nok med straffesparket og så et gult kort? Synes det ærgerligt at nu to kampe nok skal blive afgjort på det. Det røde kort skal selvfølgelig stadig være gældende når det ikke sker i feltet men der stadig bliver taget en 100% chance.
Man kan måske sige at de bare kan lade være med at gøre det og det lige for begge hold. Men er det ikke i fodboldens bedste at vi får så meget underholdning som muligt? Og det bliver jo altså fjernet ved de her dobbeltstraffe, måske ikke 100%, men stadig markant.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Lars1991 skrev: Synes lige jeg vil bringe et nyt emne til bordet, som dog sikkert har været diskuteret før. Skal der virkelig være dobbeltstraf på forseendelser inde i feltet(altså både rødt kort og straffespark)? Er det ikke nok med straffesparket og så et gult kort? Synes det ærgerligt at nu to kampe nok skal blive afgjort på det. Det røde kort skal selvfølgelig stadig være gældende når det ikke sker i feltet men der stadig bliver taget en 100% chance.
Der snakkes om at fjerne en af de tre straffe (udvisningen, straffe eller karantæne). Umiddelbart kan jeg kun se en ide i, at reducere en af straffene, ved enten at gøre udvisningen til gult eller fjerne karantænen og tilføje strafpoint svarende til et gult.
Jeg tror dog, at man ender med at fjerne karantænen. Det ser jeg desværre også som problematisk, men mindre end man fjerner det røde kort - her kan man forestille sig en situation lig VM 2010, hvor Suarez reddede en bold på stregen. Hvis han havde fået lov at blive på banen, så havde Uruguay nok vundet.
- Barça
- Gæst
-
- Ronaldo bliver tacklet på samme måde som Messi gjorde (denne gang 100% inde i feltet)
- Han bliver tacklet af jeres alles yndlings: Alba, Alves eller Busquets
- Der er 30 minutter tilbage af en tæt CL-finale
- Alba, Alves eller Busquets får kun gult - pga reglen med dobbeltstraf - selvom de var klart sidste mand og desværre ikke kunne nå at tackle Ronaldo rent
- Ronaldo brænder
Vil i så være helt okay med at Alba, Alves eller Busquets spiller den kamp?
Barça skrev: Det er rigtigt at straffe er en kæmpe chance for at score, men man skal altså huske på det ikke er et garanteret mål. Forstil jer dette scenarie:
- Ronaldo bliver tacklet på samme måde som Messi gjorde (denne gang 100% inde i feltet)
- Han bliver tacklet af jeres alles yndlings: Alba, Alves eller Busquets
- Der er 30 minutter tilbage af en tæt CL-finale
- Alba, Alves eller Busquets får kun gult - pga reglen med dobbeltstraf - selvom de var klart sidste mand og desværre ikke kunne nå at tackle Ronaldo rent
- Ronaldo brænder
Vil i så være helt okay med at Alba, Alves eller Busquets spiller den kamp?
Nej, men det ville så være fordi vi subjektive og hader de nævnte spillere( ;) ) og elsker Real Madrid. Objektivt set synes jeg det ville være okay.