Om vores rivaler VII
Barça skrev: Det er rigtigt at straffe er en kæmpe chance for at score, men man skal altså huske på det ikke er et garanteret mål. Forstil jer dette scenarie:
- Ronaldo bliver tacklet på samme måde som Messi gjorde (denne gang 100% inde i feltet)
- Han bliver tacklet af jeres alles yndlings: Alba, Alves eller Busquets
- Der er 30 minutter tilbage af en tæt CL-finale
- Alba, Alves eller Busquets får kun gult - pga reglen med dobbeltstraf - selvom de var klart sidste mand og desværre ikke kunne nå at tackle Ronaldo rent
- Ronaldo brænder
Vil i så være helt okay med at Alba, Alves eller Busquets spiller den kamp?
Rigtigt godt eksempel. Det er netop derfor dobbeltstraffen er nødvendig. Alt for mange gange vil man se en fri løber blive bremset ulovligt fordi det er næsten "gratis" da det gule kort er til at overleve og samtidig vil man stadig have chancen for at keeperen redder straffesparket. Den mulighed er der selvfølgelig også hvis friløberen fortsætter, men man skal vel også stilles dårligere hvis man gør noget ulovligt.
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Brylle
- Gæst
-
Ja. Den er sådan set ikke længere. Dette handler ikke om hvilke spillere, der gør hvad eller hvornår det er. Det handler om urimeligheden af denne dobbeltstraf, som opstår ved rødt kort og straffe i samme kendelse.Barça skrev: Det er rigtigt at straffe er en kæmpe chance for at score, men man skal altså huske på det ikke er et garanteret mål. Forstil jer dette scenarie:
- Ronaldo bliver tacklet på samme måde som Messi gjorde (denne gang 100% inde i feltet)
- Alba, Alves eller Busquets får kun gult - pga reglen med dobbeltstraf - selvom de var klart sidste mand og desværre ikke kunne nå at tackle Ronaldo rent
- Ronaldo brænder
- Brylle
- Gæst
-
Tja, jeg kan sagtens følge dig, men så er man måske ude i at skulle definere nogle lidt mere komplicerede regler i forhold til hvornår man så giver rødt eller ej. Jeg synes, at hvis man laver en forseelse som Suarez til VM eller helt bevidst stopper en 100% chance i feltet, så skal det røde kort gives, men hvis vi ser på Arsenal kampen og Szczhesnys uheldige aktion, så synes jeg det er ærgerligt med den her dobbeltstraf, når det ikke var hans hensigt at stoppe Robben.Roesen7 skrev:
Barça skrev: Det er rigtigt at straffe er en kæmpe chance for at score, men man skal altså huske på det ikke er et garanteret mål. Forstil jer dette scenarie:
- Ronaldo brænder
Rigtigt godt eksempel. Det er netop derfor dobbeltstraffen er nødvendig. Alt for mange gange vil man se en fri løber blive bremset ulovligt fordi det er næsten "gratis" da det gule kort er til at overleve og samtidig vil man stadig have chancen for at keeperen redder straffesparket. Den mulighed er der selvfølgelig også hvis friløberen fortsætter, men man skal vel også stilles dårligere hvis man gør noget ulovligt.
Det er dog yderst svært at definere. :)
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
- Ronaldo brænder
Ronaldo brænder!?!
Haha. Come on.... ;)
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Siempre Madrid skrev: Diego Costa. Man kan ikke lade være med at være lidt fan, selv om han er belastende i sjældent set grad i de indbyrdes opgør.
En sten er faldet fra mit hjerte. Troede jeg var den eneste der havde dette lidt forbudte crush. Tror jeg ved hvordan teenage piger har det med bad boys nu ;-)
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Det blev en kedelig kamp efter Szczesny fik det, korrekte, røde kort. Barca, PSG, Bayern og Atletico Madrid er alle videre.
Brylle skrev:
Tja, jeg kan sagtens følge dig, men så er man måske ude i at skulle definere nogle lidt mere komplicerede regler i forhold til hvornår man så giver rødt eller ej. Jeg synes, at hvis man laver en forseelse som Suarez til VM eller helt bevidst stopper en 100% chance i feltet, så skal det røde kort gives, men hvis vi ser på Arsenal kampen og Szczhesnys uheldige aktion, så synes jeg det er ærgerligt med den her dobbeltstraf, når det ikke var hans hensigt at stoppe Robben.Roesen7 skrev:
- Ronaldo brænder
Det er dog yderst svært at definere. :)
Jeg sad og tænkte det samme da jeg skrev mit indlæg - men så tænkte jeg: "Hvordan definerer man hensigten?". Jeg siger ikke det er umuligt, men jeg sidder ikke med de vise sten. Jeg synes det er mere uretfærdigt, at den der begår forseelsen har chancen for at det bliver "en fordel" at gøre noget ulovligt end jeg synes det er uretfærdigt at en der begår noget ulovligt får dobbeltstraf. Men det er en svær diskussion synes jeg.
- sramos47
- Gæst
-
Dobbeltstraf har været på tale i mange år, og alle muligheder har stort set været vendt, men problemet er bare, at der ingen beslutninger bliver taget. Jeg kan ikke se hvad min ovenstående problemløsning har af fejl og mangler, da alle stort set er uenige i den dobbeltstraf.
Problemet for en målmand er, at langt størstedelen af de frispark han kan begå er til rødt kort, da han stort set altid er bagerste mand.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Barça
- Gæst
-
DarioGomez skrev:
- Ronaldo brænder
Ronaldo brænder!?!
Haha. Come on.... ;)
Jaaa studsede godt over den.. Men skulle jeg have valgt en af disse ;-)?
A) Ronaldo er skadet, derfor skyder Bale som brænder
B) Ronaldo er udvist, derfor skyder Bale som brænder
C) Ronaldo er ikke udtaget, derfor skyder Bale som brænder
D) Ronaldo sparker den sikkert ind, men målet bliver underkendt pga. overtrådt (de spillede mod Barca og ... UEFALONA i ved)
(Og ret beset så har han jo brændt mod lige netop Barca, bare ikke i jeres trøje, men det er ikke fordi vi skal til at diskutere hvor god Ronaldo er til at tage straffe)
Rødt kort og fortsæt spillet som situationen ellers udfoldede sig.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también