Om vores rivaler VII

• Iker1
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #3685 af Iker1
Besvaret af Iker1 på emne Om vores rivaler VII
OK, lad os tage det faktum at han er en Barca mand væk. Hvad er det så han har gjort for at ende i din top2 over de største hyklere nogensinde?
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3686 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII

Iker1 skrev: OK, lad os tage det faktum at han er en Barca mand væk. Hvad er det så han har gjort for at ende i din top2 over de største hyklere nogensinde?

Vi kan jo starte med tiden, hvor Barcelona vandt og vandt og vandt. Her lød det nogenlunde sådan her:

- Det er for let at give dommerne skylden. Vi skal være med til at beskytte dem, så de kan fuldføre deres arbejde. De spanske dommere gør det godt.

Tonen fik en lidt anden lyd i sæsonen 2011/12:

- Det er tydeligt, at der sker mærkelige ting i La Liga (direkte henvendt til dommerne).

Og så skal man ikke glemme - selv om mange har gjort det - at det var ingen ringere end Pep Guardiola, som startede krigen mellem ham og José Mourinho (som - indrømmet - ikke var sen til at følge trop!), da han før CL-semifinalen mellem de to klubber, gjorde et stort nummer ud af, at det da måtte glæde Mourinho at få en portugisisk dommer til kampen.

Pep Guardiola sympatisk!? Aldrig!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Henrik--, andreashn
Emnet er blevet låst.
  • Iker1
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #3687 af Iker1
OK, han burde ikke have sagt det med dommerne. Han var nok lidt irriteret, jeg husker at Barcelona fik nogle kendelser imod sig i kampe hvor de tabte point. Det er selvfølgelig ikke en undskyldning. Hvis jeg husker rigtigt, så blev han spurgt om hvordan Mou ville have det med en portugisisk dommer, og der svarede Pep at Mou sikkert ville være glad. Er der virkelig så meget mere i det end det? Jeg har aldrig set Pep svine en anden klubs tidligere præstationer til og komme med vanvittige konspirationsteorier. Og det er iøvrigt sjovt, da Mou fik en del kendelser hans vej i hans 2 CL triumfer.
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Iker1.
Emnet er blevet låst.
  • Barça
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #3688 af Barça
Besvaret af Barça på emne Om vores rivaler VII
Jeg har da aldrig læst noget lignende fra en man umiddelbart skulle mene havde en masse fornuftigt at sige. Det er fint nok at man er farvet (hvid) når man diskutere rivalerne, men at man lyder mere bitter end en der vil diskutere, så forsvinder respekten lidt. Netop noget af det jeg som Barcelona fan huskede ved Guardiola var hans gentleman-væremåde i pressen. Han sagde ALT det rigtige, nøjagtig som Messi gør.
Et godt eksempel er denne artikel.
www.bold.dk/nyt/index.php?vis=119351,118876
Først vil jeg lige kort fortælle at Barca havde tabt 3-1 i Milano mod Inter i CL Semi'en 2010. Barca skulle bruge en 2-0 sejr hjemme for at komme i finalen og i 90" scorer Bojan målet det afgøre det, men Toure bliver fejlagtigt fløjtet for at have haft hånd på.
Hvordan reagere Guardiola? Ikke et ord om dommeren. Havde de fået godkendt det mål, så ved vi godt hvordan Mourinho havde reageret. Jeg synes endda en sammenligning af Mou og Pep pressemæssigt er unødvendig da Mou jo er The Special One, mens Guardiola langt de fleste gange optræder professionelt og høflig. Ja okay - alle hans 1000 pressemøder siden 2008 har ikke alle været uden en stikpille eller en hentydning, men come on. Guardiola er på ingen måde den hykler i prøver at gøre ham til herinde.
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Barça.
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3689 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Om vores rivaler VII
Det er altid sjovt, når forsvaret af en person er, at en anden person opfører sig ligeså skidt eller værre.

Både Mourinho og Pep Guardiola har haft deres lyspunkter - særligt førstnævnte i sine tider i England. Når de rammer modgang har de dog begge en yderst kedelig tendens til at sætte helt nye grænser for, hvor ynkelig og dobbeltmoralsk man kan blive, hvilket i sig selv er imponerende i fodboldverdenen.

Alt i alt er de vel begge dygtige til det de gør, men jeg får en svær kvalm fornemmelse, når folk bruger et ord som sympatisk i samme sætning som Pep Guardiola - eller Mourinho for den sags skyld. Man definerer trods alt først sig selv i nederlagets stund.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3690 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII

Barça skrev: Jeg har da aldrig læst noget lignende fra en man umiddelbart skulle mene havde en masse fornuftigt at sige. Det er fint nok at man er farvet (hvid) når man diskutere rivalerne, men at man lyder mere bitter end en der vil diskutere, så forsvinder respekten lidt. Netop noget af det jeg som Barcelona fan huskede ved Guardiola var hans gentleman-væremåde i pressen. Han sagde ALT det rigtige, nøjagtig som Messi gør.
Et godt eksempel er denne artikel.
www.bold.dk/nyt/index.php?vis=119351,118876
Først vil jeg lige kort fortælle at Barca havde tabt 3-1 i Milano mod Inter i CL Semi'en 2010. Barca skulle bruge en 2-0 sejr hjemme for at komme i finalen og i 90" scorer Bojan målet det afgøre det, men Toure bliver fejlagtigt fløjtet for at have haft hånd på.
Hvordan reagere Guardiola? Ikke et ord om dommeren. Havde de fået godkendt det mål, så ved vi godt hvordan Mourinho havde reageret. Jeg synes endda en sammenligning af Mou og Pep pressemæssigt er unødvendig da Mou jo er The Special One, mens Guardiola langt de fleste gange optræder professionelt og høflig. Ja okay - alle hans 1000 pressemøder siden 2008 har ikke alle været uden en stikpille eller en hentydning, men come on. Guardiola er på ingen måde den hykler i prøver at gøre ham til herinde.

Jeg er på ingen måde bitter over Pep Guardiola (jeg har været med i snart 30 år og har oplevet væsentligt mere ærgerlige tider end Peps æra i spansk fodbold som træner),. Han sagde ganske rigtigt alle de rigtige ting i pressen, men hans virkelige holdninger kom først i nederlagets stund og her træder dobbelt-moralen ind.

José Mourinho skal også ind i mellem holde sin kæft, men i det mindste er han ærlig (hvad enten man så er enig eller ej).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn
Emnet er blevet låst.
  • Iker1
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #3691 af Iker1
Jeg prøvede skam heller ikke at forsvare Guardiola. Jeg fandt det bare sjovt at han er i SiempreMadrid's top 2 over de største hyklere nogensinde, på baggrund af 2 episoder hvor han knap nok sagde noget nævnværdigt. Og jeg nævnte Mou da jeg ved, at SiempreMadrid er fan af portugiseren. Kigger man på alt det han har lukket ud de sidste 10 år, så tror jeg de fleste fans vil mene at Mourinho fortjener en plads i den top 2 mere end Guardiola.
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3692 af mortenj
Besvaret af mortenj på emne Om vores rivaler VII
En anden ting der bliver spændende at holde øje med i aften er om den kære Mesut Özil formår at steppe op og levere en pragtpræstation mod en vaskeægte klassemodstander - noget han jo bliver beskyldt for ikke rigtig at gøre, altså at spille godt når det virkelig gælder.
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3693 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Om vores rivaler VII
De første 2 min af Arsenal - Bayern er allerede mere spændene end hele City - Barca kampen i går...

Edit: Høhø der er altså knald på drengen:D

Hvor er det dog skønt at få bekræftet, (endnu en gang) at vi solgte den rigtige (Özil) i sommers, istedet for den storspillende Di Maria.:)

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved JimmyBroe.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen
Emnet er blevet låst.
  • Barça
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #3694 af Barça
Besvaret af Barça på emne Om vores rivaler VII
Synes nu stadig der er flere grunde, som Barca fan, til at "hade" Mourinho end der er for de Real fans der "hader" Guardiola. Så jeg var meget overrasket over den udmelding du kom om at sympatisk og Guardiola ikke kan anvendes i samme sætning. Jeg synes ikke at Mourinho er sympatisk, men det skyldes ikke kun 1, 2 eller 5 dommer-beskyldninger, men derimod årlang Barcelona-hate.
-

Hvis i synes Barcas kampe er keeeedelige og bare en omgang keeeedelig boldflytteri, så smid en tudse på dem næste gang. Så skal i nok blive fans af possesion fodbold og den tryghed det giver i en vigtig kamp ;-)
Emnet er blevet låst.
  • LaDecima
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #3695 af LaDecima
Besvaret af LaDecima på emne Om vores rivaler VII
Ja tak,

Hvor er özil dog uinspirerende at se på, sikken en attitude.

Lige i fødderne på Lahm? Han husker vel hvilken kamp han er med i?
Emnet er blevet låst.
12 år 5 måneder siden #3696 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Om vores rivaler VII

JimmyBroe skrev: De første 2 min af Arsenal - Bayern er allerede mere spændene end hele City - Barca kampen i går...

Edit: Høhø der er altså knald på drengen:D

Hvor er det dog skønt at få bekræftet, (endnu en gang) at vi solgte den rigtige (Özil) i sommers, istedet for den storspillende Di Maria.:)

Forretningsmæssigt, ja! Men gør mig da altid (næsten) ondt at se en gamle madridista fejle :-(

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum