Om vores rivaler VII

12 år 4 måneder siden #4093 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Om vores rivaler VII

El_Juan skrev: Jeg er ikke helt enig, selv om jeg sagtens kan følge tanken, taget omstændighederne i betragtning. Disse kampe lever deres eget liv. Upåagtet af hvordan det enkelte holds formkurve ser ud. For mig er der aldrig en klar favorit i El Clásico, eller en klar forventning om, hvordan opgøret vil forløbe. Det har jeg efterhånden lært.

Forresten. Nu har Real Madrid den lille "fordel", at de i princippet godt kan nøjes med uafgjort i aften.

Ja, jeg er helt enig. Det er også min tilgang til clasicos. Dérfor har jeg også fundet optakten til kampen ret påfaldende. Jeg mindes i hvert fald ikke så enstemmig en opfattelse af styrkeforholdet som på nuværende tidspunkt - det kan godt forurolige mig.

El_Juan skrev: For at skifte emne for en kort stund: Carlos Bacca. Efter min mening en af sæsonens helt store åbenbaringer. Og efter min mening en af de bedste angribere i Liga BBVA. Er der tilfældigvis en, der har styr på, hvad den 27-årige colombianers frikøbsklausul lyder på? Jeg synes han kunne være ganske interessant, hvis og i så fald, at Morata går hen og forlader Real Madrid. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at flere større klubber - med al respekt for Sevilla - vil kigge efter ham til sommer. Især hvis han kommer med til VM, hvilket i øvrigt blot vil være til Sevillas fordel.

Jeg vil lige starte ud med en advarsel: kildekritikken er ikke storslående ;P

Jeg forsøgte mig med en søgning på "Carlos Bacca clausula", hvilket førte mig til følgende side (columbiansk radiostation) www.caracol.com.co/noticias/deportes/car...09/nota/1929930.aspx der påstår at vi taler en frikøbsklausul på "30 millones de euros". Hvor retvisende det så er, skal jeg ikke kunne sige (en Sevilla FC fanside er dog på samme vogn).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4094 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne Om vores rivaler VII
Lidt fra "Fjendens hjemmeside":

Hvis jeg var RM og skulle forsøge at vinde over Barca, så ville jeg sørge for at Barcas tre angribere aldrig kommer i 1-mod-1 dueller. Jeg ville gøre pladsen mellem spillerne meget små, så Barca ikke har plads til at løbe, drible eller spille i. Jeg ville stå tæt mellem kæderne. Jeg ville presse Barca til at spille med lange bolde, for RM kontrollerer luftrummet. Jeg ville instruere mine midtbanespillere om ikke at blive fanget på den forkerte side af Barcas CM'ere, for er de først fri, vil de udnytte det til at skabe overtalssituationer. Jeg ville spille med mange små frispark som stopper flowet i Barcas spil. Jeg vil satse ret hårdt på dødboldsituationer eftersom RM er overlegne i luften. Jeg ville spille med Bale og Ronaldo lidt tilbagetrukkent, så de kan få tilløb og finde plads i omstillingsspillet. Jeg vil ydermere forsøge at isolere Bale og Ronaldo med deres direkte modstander med fronten mod mål, de skal ikke lægge med modstanderen oppe i røven for både Alves og Alba er meget hurtige på de første meter. Benzema skal være utrolig hurtig på og af med bolden. Han skal bruges som spilstation eller true i dybden i ryggen på Barcas CB.

Fra Barcas perspektiv...

Nu skal tingene bare formuleres med modsatte fortegn; Vi skal forsøge at isolere vores forreste med deres direkte modstander, for både Messi, Neymar og Alexis kan afdrible en mand. Og er modstanderen først i røven på ham, er det ikke noget problem. Vi skal udnytte den plads der opstår mellem RMs folk. Vi skal spille med høj boldcirkulation og få RM til at bevæge sig. Det er sådan huller opstår. Hvis vi får mange frispark, er det fordi vi spiller for langsomt. Vi skal spille med dybdeløb fra angribere, midtbanespillere og fullbacks. Det er uforudsigeligt, selv for et hold med så god organisation som Ancelottis RM. Vi skal praktisere et intensivt presspil; en af vores styrker er mobilitet og det skal vi udnytte ved et højt presspil. Får RM først plads, så har vi balladen. Presspillet skal sørge for at RM ikke kan hvile med bolden, og samtidig at vi får bolden størstedelen af tiden. Når vi har bolden er de urolige. Bale og Ronaldo samt Maria på midtbanen skal ikke have mulighed for at lave kontra mod os. Det er her de er farligst. Busquets skal stå vertikalt lige ud for bolden altid, han skal fungere som en buffer for kontraer. Alves og Alba skal lægge tæt på Bale og Ronaldo. Når Alves eller Alba laver overlap skal andre tage Bale eller Ronaldo. De skal ikke stå fri med vores fullback hængende med røven i vandskorpen. Piqué eller Masch skal ligledes lægge tæt på Benzema, så han ikke kan tage bolde til sig. Hele vores forsvar er hurtigere til at vende og dreje sig end RMs angribere. Derfor skal vi ligge tæt op ad dem.

Hvad siger I?
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4095 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om vores rivaler VII

ElMadrid skrev: El Clásico quiz

www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2014/03/21/132029.htm

Fik 7 ud af 10. Plads til forbedring :-)

imgur.com/38ERLk7

Hvilke spørgsmål svarede du forkert på? :D

Det eneste jeg svarede forkert på, var hvor mange mål Messi havde scoret i El Clasico. Det kom godt nok bag på mig, at han "kun" har scoret 18 mål :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved Dios.
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4096 af Realex
Besvaret af Realex på emne Om vores rivaler VII

Realex skrev:
Kampen vises på 6'eren og kommenteres af Morten- Glinvad og Bruun. Vi slipper dermed for Barcelona-tosserne på Canal 9!

Ehm, hvad snakker du om? Du har da ikke den fjerneste ide om, hvad kommentatorerne tilhørsforhold er, på Canal9?

Så nøjes jeg med at kalde dem tosser.

Morten Bruun er bare fantastisk til disse opgør, da han både følger den spanske liga og presse, og samtidig forstår kulturen i klubberne.

Jeg har set mig sur på Canal 9 fordi flere af deres eksperter helt åbenlyst sympatiserer med Barcelona og tilsidesætter alt saglighed. Samtidig følger Erik Rasmussen og co. slet ikke med i spansk fodbold (det lyder i hvert fald ikke sådan).

Det er bare min ydmyge opfattelse;)
Anmeld indlæg

Jeg er helt enig i, at Morten Bruun er en fremragende kommentator. Dertil er jeg også glad for, at det netop er ham der skal kommentere, nu når det er 6'eren der har denne kamp.

Men jeg kan love dig for, at samtlige kommentatorer på Canal9 som kommenterer spansk fodbold, til hver en tid vil vægte Real Madrid over Barcelona. Så hvis du har erfaringer med, at de er kritiske over for Madrid, så er det nok mere fordi at den har været berettiget :)
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4097 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om vores rivaler VII
Realex skrev:

Men jeg kan love dig for, at samtlige kommentatorer på Canal9 som kommenterer spansk fodbold, til hver en tid vil vægte Real Madrid over Barcelona. Så hvis du har erfaringer med, at de er kritiske over for Madrid, så er det nok mere fordi at den har været berettiget :)

Med det statement, så håber jeg du har god insiderviden, for ellers er det godt nok en mærkværdig udtalelse!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Emnet er blevet låst.
  • RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #4098 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Om vores rivaler VII

ElMadrid skrev: Lidt fra "Fjendens hjemmeside":

Hvis jeg var RM og skulle forsøge at vinde over Barca, så ville jeg sørge for at Barcas tre angribere aldrig kommer i 1-mod-1 dueller. Jeg ville gøre pladsen mellem spillerne meget små, så Barca ikke har plads til at løbe, drible eller spille i. Jeg ville stå tæt mellem kæderne. Jeg ville presse Barca til at spille med lange bolde, for RM kontrollerer luftrummet. Jeg ville instruere mine midtbanespillere om ikke at blive fanget på den forkerte side af Barcas CM'ere, for er de først fri, vil de udnytte det til at skabe overtalssituationer. Jeg ville spille med mange små frispark som stopper flowet i Barcas spil. Jeg vil satse ret hårdt på dødboldsituationer eftersom RM er overlegne i luften. Jeg ville spille med Bale og Ronaldo lidt tilbagetrukkent, så de kan få tilløb og finde plads i omstillingsspillet. Jeg vil ydermere forsøge at isolere Bale og Ronaldo med deres direkte modstander med fronten mod mål, de skal ikke lægge med modstanderen oppe i røven for både Alves og Alba er meget hurtige på de første meter. Benzema skal være utrolig hurtig på og af med bolden. Han skal bruges som spilstation eller true i dybden i ryggen på Barcas CB.

Fra Barcas perspektiv...

Nu skal tingene bare formuleres med modsatte fortegn; Vi skal forsøge at isolere vores forreste med deres direkte modstander, for både Messi, Neymar og Alexis kan afdrible en mand. Og er modstanderen først i røven på ham, er det ikke noget problem. Vi skal udnytte den plads der opstår mellem RMs folk. Vi skal spille med høj boldcirkulation og få RM til at bevæge sig. Det er sådan huller opstår. Hvis vi får mange frispark, er det fordi vi spiller for langsomt. Vi skal spille med dybdeløb fra angribere, midtbanespillere og fullbacks. Det er uforudsigeligt, selv for et hold med så god organisation som Ancelottis RM. Vi skal praktisere et intensivt presspil; en af vores styrker er mobilitet og det skal vi udnytte ved et højt presspil. Får RM først plads, så har vi balladen. Presspillet skal sørge for at RM ikke kan hvile med bolden, og samtidig at vi får bolden størstedelen af tiden. Når vi har bolden er de urolige. Bale og Ronaldo samt Maria på midtbanen skal ikke have mulighed for at lave kontra mod os. Det er her de er farligst. Busquets skal stå vertikalt lige ud for bolden altid, han skal fungere som en buffer for kontraer. Alves og Alba skal lægge tæt på Bale og Ronaldo. Når Alves eller Alba laver overlap skal andre tage Bale eller Ronaldo. De skal ikke stå fri med vores fullback hængende med røven i vandskorpen. Piqué eller Masch skal ligledes lægge tæt på Benzema, så han ikke kan tage bolde til sig. Hele vores forsvar er hurtigere til at vende og dreje sig end RMs angribere. Derfor skal vi ligge tæt op ad dem.

Hvad siger I?

Nogle okay pointer, men jeg er langt fra enig.

Før det første, så kan det ikke lade sig gøre, at tvinge Barcelona til at spille lange bolde.

Derudover mener jeg, at vi skal være mere aggressive på midtbanen, end han lægger op til.
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4099 af Realex
Besvaret af Realex på emne Om vores rivaler VII

Med det statement, så håber jeg du har god insiderviden, for ellers er det godt nok en mærkværdig udtalelse!

Dios, min daglige arbejdsgang er på Canal9/Canal8, må min udtalelse er ikke så mærkværdig ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4100 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Om vores rivaler VII
Så er Xavi ude som normalt og fyre lort af:

Vi var real overlegne og kontrollerede kampen.

Hvis jeg havde en pistol og nogle kugler en dag jeg gik i Barcelonas gader og så Xavi... så tog jeg straffen.

Den dag manden stopper er en glædens dag for fodbolden og stikpiller inden kamp og efter kamp. Hader den mand.
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4101 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII
Den talende hollænder: Barcelonas problem er, at man har en spiller på 21 år, som tjener mere end resten, som har vundet alt.

Interessant betragtning, men har han ret?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved Siempre Madrid.
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4102 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Om vores rivaler VII

Siempre Madrid skrev: Den talende hollænder: Barcelonas problem er, at man har en spiller på 21 år, som tjener mere end resten, som har vundet alt.

Han har bestemt ret - Men det er ikke deres eneste problem.

Han kunne dog godt være lidt rar mod Neymar, netop nu, da han lige har skaffet dem en vigtig sejr! ;)
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4103 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om vores rivaler VII

M_linding skrev:

Siempre Madrid skrev: Den talende hollænder: Barcelonas problem er, at man har en spiller på 21 år, som tjener mere end resten, som har vundet alt.

Han har bestemt ret - Men det er ikke deres eneste problem.

Han kunne dog godt være lidt rar mod Neymar, netop nu, da han lige har skaffet dem en vigtig sejr! ;)

Tjaah hvis han rent faktisk fik dem en sejr pga godt spil end at falde let, havde han måske været sødere ved ham ;)
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4104 af Steen
Besvaret af Steen på emne Om vores rivaler VII
Cadena COPE skrev:

JOAN GASPART: "Espero y deseo que la liga se juege en el partido Barça - At. Madrid y que el Real Madrid esté ya descartado"

I hope La Liga will be decided in the last match between Barca & Atleti. I wish Real Madrid is already ruled out

Joan Gaspart, vicepræsident for det spanske fodboldforbund, og tidligere Barcelona præsident.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, ZizouMo, rezamadridista, andreashn, ElMadrid
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum