Om vores rivaler VII
Jeg er enig med dig, langt hen ad vejen. Men men men... Jeg tror nu alligevel, at Mourinho har gjort nogle ting for Real Madrid, som vi nyder godt af i dag.
Vindermentaliteten og troen på at vi kan slå alle, kom i nogen grad under Mourinho. Og mange af vores profiler i dag, fik helt sikkert et boost af 11/12 sæsonen (også selvom 12/13 var sløj).
Derudover er det min opfattelse, at der var Mourinho som fik indført manager-rollen i Real Madrid - Hvilket jeg tror er guld værd. Det har givet et helt andet fodboldfagligt perspektiv, i den måde som der bliver købt og solgt spillere på. Også selvom Perez stadig har sine meninger.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Dios skrev: @Siempre Madrid.
Jeg ved helt klart hvor du vil hen, men tabermentaliteten kom jo af dårligt spillermateriale og dårligt spil. Det er vel kun Robben, selvom jeg ikke er meget for at sige det, som viser Real Madrid niveau efter Real Madrid tiden, hvis man lige ser bort fra Sneijder's gode første sæson i Inter, og hans udfald i Inter endte ligeså forfærdeligt som hans karriere i Real Madrid.
Mourinho fik stablet noget stabilitet sammen, og fik da lagt et godt fundament, som der måske, og måske ikke bygges videre på nu, men ligeså forfærdeligt holdet holdet var før Mourinho, ligeså forfærdeligt efterlod han det, og han skabte et totalt splittet omklædningsrum, Real Madrid's image var på mange måder blevet krænket, forholdet til pressen var også katastrofalt dårligt, og hans sidste sæson var et hold i opløsning, uden gejst og vilje. Præcis ligesom da han overtog holdet, men denne gang var det bare med et af Real Madrid's bedste trupsammensætninger i historien, og netop det syntes jeg har været kendtegnet for Mourinho's tid i klubben.
Han fik ikke vendt skuden, men det gjorde Perez med de 8 spillere (mener jeg nok) han hentede i 2009. Man kan kritisere Pellegrini alt det man vil, og nederlaget imod Alcorcon var forfærdeligt, men sammenlignet med Mourinho og Ancelotti, så blev det trofæ fravalgt, og der blev udelukkende spillet med reserver.
Mourinho var godt nok oppe imod et langt bedre Barcelona hold, men sikke en første sæson Ancelotti har gang i, og faktisk mener jeg ikke der er meget fundament tilbage fra Mourinho tiden. Vi er allerede langt mere dominerende, og allerede efter 6 måneder er der sket langt større forandring end i de 3 år Mourinho styrede vores hold.
Mourinho fik os på kortet i Cl igen bliver der sagt, men jeg vil nu vende den om og mene, at spillermaterialet er den væsentligste årsag til dette. Jeg husker ihvertfald ikke en storkamp i Cl hvor Real Madrid dominerede resultatsmæssigt og på banen. De sidste 3-4 år der har vi været utrolige heldige med med vores lodtrækninger efter gruppespillet, og ligeså snart modstanderne blev ligeså gode eller bedre end os, så har der bare været klasseforskel, omend vi alligevel vandt over United, og var tæt på imod Bayern.
Real Madrid idag er allerede 1 niveau over Mourinho's Real Madrid, hvis du spørger mig, omend vi stadig mangler og bevise vores værd imod de bedre modstandere. Og ser vi på spillet på banen, så har Real Madrid ikke spillet så godt i præcis 10 år, hvor det for alvor gik ned ad bakke imod Monaco.
Jeg syntes Mourinho er en dygtig træner, men Ancelotti's succes er uden tvivl hans egen og spillernes skyld. Fundamentet under Mourinho var pil hamrende råddent, og er for længst gået over udløbsdatoen, men jeg tror simpelthen ikke på, at det er Mourinho's fundament der bliver bygget videre på.
Du ævler om spillermateriale............hvorfor klarer Manchester City (med Pellegrini) sig så ikke bedre?
Du kan have verdens bedste spillere på hver plads, men hvis du har en Dikkende Lammehale som træner, så hjælper det aldrig en døjt.
Mourinho har netop bevist, at det ikke er spiller-materialet, som er afgørende for succes!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
M_linding skrev: Dios
Jeg er enig med dig, langt hen ad vejen. Men men men... Jeg tror nu alligevel, at Mourinho har gjort nogle ting for Real Madrid, som vi nyder godt af i dag.
Vindermentaliteten og troen på at vi kan slå alle, kom i nogen grad under Mourinho. Og mange af vores profiler i dag, fik helt sikkert et boost af 11/12 sæsonen (også selvom 12/13 var sløj).
Derudover er det min opfattelse, at der var Mourinho som fik indført manager-rollen i Real Madrid - Hvilket jeg tror er guld værd. Det har givet et helt andet fodboldfagligt perspektiv, i den måde som der bliver købt og solgt spillere på. Også selvom Perez stadig har sine meninger.
Selvfølgelig har Mourinho gjort mange gode ting for Real Madrid, men jeg tror ikke vi nyder godt af hans fundament.
Mourinho fik indført manager-rollen, men mon ikke også alle andre top-trænere ville have gjort det? Real Madrid havde ikke ansat 1 eneste toptræner siden Del Bosque's fyring, og Perez har godt nok forandret sig meget siden hans første periode.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Dios skrev:
Selvfølgelig har Mourinho gjort mange gode ting for Real Madrid, men jeg tror ikke vi nyder godt af hans fundament.
Mourinho fik indført manager-rollen, men mon ikke også alle andre top-trænere ville have gjort det? Real Madrid havde ikke ansat 1 eneste toptræner siden Del Bosque's fyring, og Perez har godt nok forandret sig meget siden hans første periode.
Nu bliver jeg altså lidt bange!?
Ikke ansat 1 eneste toptræner siden Del Bosques fyring?
Fabio Capello, anyone?
Din sidste pointe er egentlig der det knækker for mig. Jeg har en del sympati for Siempres argument, på trods af at jeg ikke kunne udstå Mou. Men han havde fat i flere ting, der var problematiske i klubbens organisation og ikke kun omkring førsteholdet, men også omkring Castilla og ungdomsholdene. Som jeg så, så er problemet bare det, at den måde han greb det an på sikrede, at ændringerne ikke blev institutionelle, men derimod alene knyttet til Mou personligt. For at citere Carletto himself, så er han træner i Madrid, ikke manager. Managerrollen kom med Mou og smuttede igen med ham. Det er ikke Ancelotti der står for transfer-strategien og han er heller ikke hovedansvarlig for La Fabrica. Det sidste er måske ikke så skidt, han skal også sove engang imellem, men den fodboldmæssige røde tråd, som jeg tror, vi er mange der har drømt om i de seneste år, den er der ikke rigtig nogen (andre end Pérez) der er ansvarlig for.
Siempre Madrid skrev:
Dios skrev:
Nu bliver jeg altså lidt bange!?
Ikke ansat 1 eneste toptræner siden Del Bosques fyring?
Fabio Capello, anyone?
Sorry ham havde jeg glemt i farten, men ligesom i 96 så var der ingen fremtidsplan med ham. Den røde tråd har hele tiden manglet hvad angår trænere og spillere. Perez var vores manager og præsident i de første 6 år af hans periode, og Calderon var bare en helt igennem elendig præsident.
Du ævler om spillermateriale............hvorfor klarer Manchester City (med Pellegrini) sig så ikke bedre?
Du kan have verdens bedste spillere på hver plads, men hvis du har en Dikkende Lammehale som træner, så hjælper det aldrig en døjt.
Mourinho har netop bevist, at det ikke er spiller-materialet, som er afgørende for succes!
City's trup er ikke noget at råbe hurra for, hvis du spørger mig. De har Kompany, Zabaleta, Touré, Silva og Agüero i hele deres trup, som jeg mener er de eneste som ville have niveau til Real Madrid, eller som ville kunne tage kampen op med vores spillere.
Det er en klub i kaos, og de mangler den kontinuitet og stabilitet Mancini langtfra tilførte holdet, og i europæisk sammenhæng, så er de stadig nogle små hvalpe.
Vinder de deres næste 3 kampe, så er de 3 point bagud og ligger på 2. pladsen. Det vil jeg da mene er rigtig acceptabelt, og faktisk syntes jeg de har en langt dårligere trup end City, og specielt på den centrale midtbane taber de kampe på.
Den dikkende Lammehale som du kalder ham, var det ikke ham som scorede flest point i Real Madrid's historie? jeg kunne rigtig godt lide ham, men kun grundet den måde han praktisere fodbold på. Jeg forstår dog ikke dit "had" til ham, og selvom jeg ikke syntes han er en god nok træner til Real Madrid, så vil jeg da stadig mene han gjorde det langt bedre end Mourinho, hvis deres 2 første sæsoner sammenlignes i Real Madrid. Mourinho havde dog den kæmpe fordel, at han selv valgte mange af sine spillere :)
Mourinho har så også vist, at han ikke er en storklub værdig, da han aldrig har kunne leve op til de forventninger der er i sådan en. Jeg mener han er kongen af tabte semifinaler i Chelsea og Real Madrid. Han var fantastisk i Porto og Inter, men når det virkelig gælder, så taber han småkagerne og presset bliver tydeligvis for stort.
Men til gengæld fik Perez da ellers ansat kvalitetstrænere som Carlos Quieroz, Mariano Garcia Ramon, Luxemburgo og Juan Ramon Lopez Caro ;)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Jaken skrev: Capello blev da, i følge Wikipedia, ansat d. 5. juli 2006, hvor Perez gik af d. 27. februar 2006.
Men til gengæld fik Perez da ellers ansat kvalitetstrænere som Carlos Quieroz, Mariano Garcia Ramon, Luxemburgo og Juan Ramon Lopez Caro ;)
Læs Dios´ argument igen. Han skriver, at vi ikke har haft en toptræner siden VdB.....og det passer ikke.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Dios skrev: Siempre Madrid skrev:
City's trup er ikke noget at råbe hurra for, hvis du spørger mig. De har Kompany, Zabaleta, Touré, Silva og Agüero i hele deres trup, som jeg mener er de eneste som ville have niveau til Real Madrid, eller som ville kunne tage kampen op med vores spillere.
Det er en klub i kaos, og de mangler den kontinuitet og stabilitet Mancini langtfra tilførte holdet, og i europæisk sammenhæng, så er de stadig nogle små hvalpe.
Vinder de deres næste 3 kampe, så er de 3 point bagud og ligger på 2. pladsen. Det vil jeg da mene er rigtig acceptabelt, og faktisk syntes jeg de har en langt dårligere trup end City, og specielt på den centrale midtbane taber de kampe på.
Den dikkende Lammehale som du kalder ham, var det ikke ham som scorede flest point i Real Madrid's historie? jeg kunne rigtig godt lide ham, men kun grundet den måde han praktisere fodbold på. Jeg forstår dog ikke dit "had" til ham, og selvom jeg ikke syntes han er en god nok træner til Real Madrid, så vil jeg da stadig mene han gjorde det langt bedre end Mourinho, hvis deres 2 første sæsoner sammenlignes i Real Madrid. Mourinho havde dog den kæmpe fordel, at han selv valgte mange af sine spillere :)
Mourinho har så også vist, at han ikke er en storklub værdig, da han aldrig har kunne leve op til de forventninger der er i sådan en. Jeg mener han er kongen af tabte semifinaler i Chelsea og Real Madrid. Han var fantastisk i Porto og Inter, men når det virkelig gælder, så taber han småkagerne og presset bliver tydeligvis for stort.
Der har vist været et par semifinaler i både Chelsea og Real Madrid, hvor det har været marginalerne mere end Mourinhos evne til at holde på småkagerne, som har været skyld i, at de to klubber ikke er gået hele vejen.
Angående Pellegrini, så er det ikke nemt at få indflydelse på spillerindkøb, når man vælger at tage på ferie i Chile, mens alle forhandlinger står på. Det sender et rigtig dårligt signal, men lad det ligge. Han blev kun hentet for at være overgangsfigur, indtil Mourinho var fri af Inter.
Der har vist været et par semifinaler i både Chelsea og Real Madrid, hvor det har været marginalerne mere end Mourinhos evne til at holde på småkagerne, som har været skyld i, at de to klubber ikke er gået hele vejen.
Angående Pellegrini, så er det ikke nemt at få indflydelse på spillerindkøb, når man vælger at tage på ferie i Chile, mens alle forhandlinger står på. Det sender et rigtig dårligt signal, men lad det ligge. Han blev kun hentet for at være overgangsfigur, indtil Mourinho var fri af Inter.
Men udfaldene har jo bare været, at Mourinho ikke har været god nok! og specielt hvis spillermaterialet ikke betyder spor for Mourinho.
Så Ancelotti er også en dikkende lammehale, da han var ansat i Psg langtid efter forhandlingerne med Bale, Isco, Illarra etc. startede? og faktisk var på ferie i Milano i en kort overgang, selvom forhandlingerne med de ovennævnte spillere var igang. nu skal man jo ikke være fysisk i Madrid, for at forhandle spiller-køb/salg med præsidenten. Jeg tror dog heller ikke Pellegrini havde en skid at sku ha sagt, men får man et tilbud fra Real Madrid, så tager man det! og specielt når man er en så lille fisk som Pellegrini.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Dios skrev: Siempre Madrid skrev:
Men udfaldene har jo bare været, at Mourinho ikke har været god nok! og specielt hvis spillermaterialet ikke betyder spor for Mourinho.
Så Ancelotti er også en dikkende lammehale, da han var ansat i Psg langtid efter forhandlingerne med Bale, Isco, Illarra etc. startede? og faktisk var på ferie i Milano i en kort overgang, selvom forhandlingerne med de ovennævnte spillere var igang. nu skal man jo ikke være fysisk i Madrid, for at forhandle spiller-køb/salg med præsidenten. Jeg tror dog heller ikke Pellegrini havde en skid at sku ha sagt, men får man et tilbud fra Real Madrid, så tager man det! og specielt når man er en så lille fisk som Pellegrini.
Vi kommer vist ikke til at nærme os hinanden, så skal vi ikke bare stoppe den her.