Om vores rivaler VII
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Min mening betyder nok ikke meget for dig, men jeg kunne ikke være mere uenig.Siempre Madrid skrev: Allerførst: Jeg skulle nok bare været gået i seng en time før i stedet for lige at fare i flint over for dig. Beklager og undskylder!
Min kritik af Manchester City i går var nu ikke så meget møntet på Pellegrisen eller Den Dikkende Lammehale, som jeg ynder at kalde ham, men mere en generel kritik af engelsk fodbold, som om en uge risikerer kun at have et hold tilbage i Champions League. Nuvel, to af de fire hold fik svære lodtrækninger, men det var alligevel skræmmende at se, at de var helt og aldeles chanceløse. Der tales godt nok meget om betydningen af et par udvisninger i hver af kampene, men over de 180 minutter er der jo ikke skyggen af tvivl om, at vi har fået de rigtige hold videre.
Til Manuel Pellegrini vs. José Mourinho. Du har helt og aldeles ret i, at jeg til enhver tid vil foretrække Mourinho frem for chileneren. Manuel Pellegrini er slet og ret ikke materiale til en topklub. Han er rigtig god i små klubber som Villarreal og Málaga, hvor det kan være tindrende ligegyldigt, om man slutter på 10. pladsen eller 4. pladsen, men han floppede totalt i Real Madrid og hans første år i Manchester City tegner heller ikke til at blive en succes.
Nu vil nogen måske påpege, at man scorede masser af mål og fik masser af points med Pellegrini. Ja, det gjorde man, men man var aldrig i nærheden af at vinde noget som helst og han efterlod klubben, som han overtog den. Som en decideret taberklub, hvor mentaliteten i spillertruppen var mildest talt elendig.
Hvor tit hørte man ikke spillerne - når de havde ryggen mod muren i eksempelvis cup-kampe - sige, at "Vi er Real Madrid og vi kan godt lave en Remontada og bla-bla-bla"?
Det fik José Mourinho gjort op med, da han kom til klubben. Han gik med det samme ind og trykkede, hvor det gjorde ondt og sagde bramfrit: Real Madrid!? Det er en taberklub. De har i de sidste sæsoner ikke nået længere end til ottendedelsfinalen og i Copa del Rey gør de sig selv til grin.
Jeg har ikke citeret Mourinho 100% korrekt, men essensen af hans ord var ikke til at tage fejl af.
Det tog tid for Mourinho at ændre indstillingen, men det er takket være hans indsats, at Carlo Ancelotti i dag mønstrer et hold, hvor man uden al for stor naivitet godt kan tale om The Treble. Og det siger jeg ikke for at tage noget fra Ancelotti, for han gør rigtig mange ting rigtigt, men for mig at se er der ingen tvivl om, at Carlo Ancelotti ville stå over for en anderledes svær opgave, hvis han havde overtaget tøjlerne efter Den Dikkende Lammehale og ikke The Special One.
Når vi i dag roser Carlo Ancelotti, kan vi ikke gøre det uden også lige at sende en venlig tanke til José Mourinho, for det er hans fundament, der bygges videre på.
Dermed ikke sagt, at Mourinho gjorde alting rigtigt, for det gjorde han åbenlyst ikke. Men han fik ændret mentaliteten i klubben, så man igen er en vinderklub, som er med hvor det er sjovt.
Jeg synes at det job Pellegrini gjorde i Real Madrid, ikke bare var elegant, men også effektivt. 96 point mod det bedste Barcelona hold nogensinde er jo helt fantastisk og mere end hvad Mourinho fik i sin første sæson. In fact, da Pep Guardiola satte sig ned på pressemødet efter at have vundet ligaen, så var det første han gjorde nemlig at rose Pellegrini og Real Madrid. Det viser også hvor meget respekt en træner som Guardiola har for Pellegrini. Den liga sæson var især fantastisk når man tænker på at Pellegrini var dødsømt allerede fra dag.1. Han havde jo ingen autoritet overhovedet, han fik ikke lov til at bestemme hvilke spillere han ville have. Florentino Perez købte bare en masse spillere uden at tale med Pellegrini om hvorvidt de ville passe ind. Udover det, ville Pellegrini gerne have beholdt Sneijder og Robben og vi så jo selv hvad de to spillere gjorde for Inter & Bayern i den sæson & til VM. Derudover skal vi huske den latterlige kampagne fra medierne imod chileneren, hvilket jeg er sikker på at Perez også havde noget at gøre med. Lægger man alle de ting sammen, så forstår jeg simpelthen ikke hvordan man ikke kan respektere det. I CL og Copa Del Rey var det så en anden historie. To pinlige exit og Pellegrini skulle selvfølgelig tage ansvar. Men på samme tid mener jeg også at spillerne var til at bebrejde. Bl.a. Guti (som ikke ligefrem var Pellegrinis bedste ven) har selv udtalt at de troede, at de kunne spille på 50% og gå videre. Og det er selvfølgelig en forkert mentalitet, selv mod et hold som Alcorcon.
Mourinho: Ingen træner i Real Madrids historie har haft den magt han havde. Han fik lov til at købe og sælge lige præcis de spillere han ønskede. Folk mistede deres job på grund af Mourinho(Valdano, Zizou). Han opførte sig som en tåbe gang på gang og klubben bakkede ham fuldstændig op. Og alligevel vandt han kun 3 titler, kun EN af dem der virkelig interesserer Madridistas. Jeg synes ikke at Portugiseren var et decideret flop & han udrettede skam også nogle gode ting, men han burde have gjort det bedre med det materiale og den autoritet han fik. Og selv hvis han ikke gjorde det bedre, så blev klubbens image uden tvivl skadet af hans pinlige opførsel. Det er vigtigt at sætte tingene ind i sammenhæng når man vurderer en træners arbejde.
Al det Mou opbyggede over de 2 første år formåede han og andre da fuldstændig at smadre det sidste år, hvis du spørger mig? Det er efter min mening ikke en træner man bør have det store til overs for.Siempre Madrid skrev:
Allerførst: Jeg skulle nok bare været gået i seng en time før i stedet for lige at fare i flint over for dig. Beklager og undskylder!
Min kritik af Manchester City i går var nu ikke så meget møntet på Pellegrisen eller Den Dikkende Lammehale, som jeg ynder at kalde ham, men mere en generel kritik af engelsk fodbold, som om en uge risikerer kun at have et hold tilbage i Champions League. Nuvel, to af de fire hold fik svære lodtrækninger, men det var alligevel skræmmende at se, at de var helt og aldeles chanceløse. Der tales godt nok meget om betydningen af et par udvisninger i hver af kampene, men over de 180 minutter er der jo ikke skyggen af tvivl om, at vi har fået de rigtige hold videre.
Til Manuel Pellegrini vs. José Mourinho. Du har helt og aldeles ret i, at jeg til enhver tid vil foretrække Mourinho frem for chileneren. Manuel Pellegrini er slet og ret ikke materiale til en topklub. Han er rigtig god i små klubber som Villarreal og Málaga, hvor det kan være tindrende ligegyldigt, om man slutter på 10. pladsen eller 4. pladsen, men han floppede totalt i Real Madrid og hans første år i Manchester City tegner heller ikke til at blive en succes.
Nu vil nogen måske påpege, at man scorede masser af mål og fik masser af points med Pellegrini. Ja, det gjorde man, men man var aldrig i nærheden af at vinde noget som helst og han efterlod klubben, som han overtog den. Som en decideret taberklub, hvor mentaliteten i spillertruppen var mildest talt elendig.
Hvor tit hørte man ikke spillerne - når de havde ryggen mod muren i eksempelvis cup-kampe - sige, at "Vi er Real Madrid og vi kan godt lave en Remontada og bla-bla-bla"?
Det fik José Mourinho gjort op med, da han kom til klubben. Han gik med det samme ind og trykkede, hvor det gjorde ondt og sagde bramfrit: Real Madrid!? Det er en taberklub. De har i de sidste sæsoner ikke nået længere end til ottendedelsfinalen og i Copa del Rey gør de sig selv til grin.
Jeg har ikke citeret Mourinho 100% korrekt, men essensen af hans ord var ikke til at tage fejl af.
Det tog tid for Mourinho at ændre indstillingen, men det er takket være hans indsats, at Carlo Ancelotti i dag mønstrer et hold, hvor man uden al for stor naivitet godt kan tale om The Treble. Og det siger jeg ikke for at tage noget fra Ancelotti, for han gør rigtig mange ting rigtigt, men for mig at se er der ingen tvivl om, at Carlo Ancelotti ville stå over for en anderledes svær opgave, hvis han havde overtaget tøjlerne efter Den Dikkende Lammehale og ikke The Special One.
Når vi i dag roser Carlo Ancelotti, kan vi ikke gøre det uden også lige at sende en venlig tanke til José Mourinho, for det er hans fundament, der bygges videre på.
Dermed ikke sagt, at Mourinho gjorde alting rigtigt, for det gjorde han åbenlyst ikke. Men han fik ændret mentaliteten i klubben, så man igen er en vinderklub, som er med hvor det er sjovt.
- Brylle
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Brylle skrev: Siempre jeg kan simpelthen ikke se hvad du mener med Mourinhos fundament? Hverken på mentaliteten eller spillet på banen? Det er meget muligt, at jeg overser noget, men i så fald må du meget gerne forklare hvad Ancelotti bygger videre på fra Mourinhos tid? :)
Lidt firkantet sat op var der før Mourinho en taber-mentalitet, hvor man troede at fordi man trak Real Madrid-trøjen over hovedet, så var man også uovervindelig. Det gav sig udslag i nogle miserable indsatser i Copa del Rey og i Champions League. Truppen og klubben var i bund og grund ramt af en kvalmende selvtilfredshed.
Mourinho fik skabt en mere seriøs tilgang til kampene og fik spillerne til at indse, at man altså ikke kunne vinde en kamp, før den var spillet. Og det er den mentalitet, som Ancelotti nu høster godt af, NATURLIGVIS i skøn forening med hans eget dygtige arbejde.
Ancelotti kunne sagtens være nået dertil, hvor holdet er nu uden Mourinhos "hjælp", men det havde taget lidt længere tid.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Pedrerol er enig med mig...........eller jeg er enig med Pedrerol.
Overbeviser det jer ikke, så smider jeg "Jan Jensen"-trumfkortet!! ;-)
- Brylle
- Gæst
-
Tja i den sammenhæng, kan jeg egentlig godt følge dig ved nærmere eftertanke.Siempre Madrid skrev:
Brylle skrev: Siempre jeg kan simpelthen ikke se hvad du mener med Mourinhos fundament? Hverken på mentaliteten eller spillet på banen? Det er meget muligt, at jeg overser noget, men i så fald må du meget gerne forklare hvad Ancelotti bygger videre på fra Mourinhos tid? :)
Lidt firkantet sat op var der før Mourinho en taber-mentalitet, hvor man troede at fordi man trak Real Madrid-trøjen over hovedet, så var man også uovervindelig. Det gav sig udslag i nogle miserable indsatser i Copa del Rey og i Champions League. Truppen og klubben var i bund og grund ramt af en kvalmende selvtilfredshed.
Mourinho fik skabt en mere seriøs tilgang til kampene og fik spillerne til at indse, at man altså ikke kunne vinde en kamp, før den var spillet. Og det er den mentalitet, som Ancelotti nu høster godt af, NATURLIGVIS i skøn forening med hans eget dygtige arbejde.
Ancelotti kunne sagtens være nået dertil, hvor holdet er nu uden Mourinhos "hjælp", men det havde taget lidt længere tid.
Jeg synes dog, at Mourinho efterlod klubben med et dårligt indtryk alt i alt. Men det er efterhånden en gammel diskussion, som jeg ikke gider tage op igen. Du har dog helt ret i, at Mourinho lavede et rigtig godt stykke i sin tid i klubben, men om det har haft en positiv effekt hos Ancelotti, er jeg stadig meget i tvivl om :)
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Pedrerol er en Mourinhista og en af Florentinos venner. Han siger det ikke som en objektiv journalist. Det er ikke lang tid siden at han kom med den latterlige historie om at VDB var skuffet over, at Iker ikke stemte på ham som årets træner.Siempre Madrid skrev: www.defensacentral.com/tertulias/101081-...o-ancelotti-trabajo/
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Real-Laudrup skrev:
Pedrerol er en Mourinhista og en af Florentinos venner. Han siger det ikke som en objektiv journalist. Det er ikke lang tid siden at han kom med den latterlige historie om at VDB var skuffet over, at Iker ikke stemte på ham som årets træner.Siempre Madrid skrev: www.defensacentral.com/tertulias/101081-...o-ancelotti-trabajo/
Det er en meget skidt vej at gå at begynde at snakke om objektive journalister og Mourinho. Er der noget, journalisterne ikke var over for ham, var det netop objektive.
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Mourinho var selv udenom den kritik han fik og ja, de fleste var glade for at han smuttede. Men du ved sikkert også at der er en gruppe journalister der bakkede ham op. Bl.a. Pedrerol og hans Punto Pelota crew. De samme folk der har haft en agenda mod Iker Casillas i længere tid.Siempre Madrid skrev:
Real-Laudrup skrev:
Det er en meget skidt vej at gå at begynde at snakke om objektive journalister og Mourinho. Er der noget, journalisterne ikke var over for ham, var det netop objektive.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Real-Laudrup skrev:
Mourinho var selv udenom den kritik han fik og ja, de fleste var glade for at han smuttede. Men du ved sikkert også at der er en gruppe journalister der bakkede ham op. Bl.a. Pedrerol og hans Punto Pelota crew. De samme folk der har haft en agenda mod Iker Casillas i længere tid.Siempre Madrid skrev:
Real-Laudrup skrev:
Og fordi de bakkede Mourinho op og havde en agenda mod Casillas, så tog de per definition fejl?
- Real-Laudrup
-
- Platin bruger
-
Det siger jeg ikke. Men jeg har svært ved at tage dem seriøst, især når det handler om Mourinho, da jeg ved hvor deres sympati ligger.Siempre Madrid skrev:
Real-Laudrup skrev:
Real-Laudrup skrev:
Og fordi de bakkede Mourinho op og havde en agenda mod Casillas, så tog de per definition fejl?
Jeg ved helt klart hvor du vil hen, men tabermentaliteten kom jo af dårligt spillermateriale og dårligt spil. Det er vel kun Robben, selvom jeg ikke er meget for at sige det, som viser Real Madrid niveau efter Real Madrid tiden, hvis man lige ser bort fra Sneijder's gode første sæson i Inter, og hans udfald i Inter endte ligeså forfærdeligt som hans karriere i Real Madrid.
Mourinho fik stablet noget stabilitet sammen, og fik da lagt et godt fundament, som der måske, og måske ikke bygges videre på nu, men ligeså forfærdeligt holdet holdet var før Mourinho, ligeså forfærdeligt efterlod han det, og han skabte et totalt splittet omklædningsrum, Real Madrid's image var på mange måder blevet krænket, forholdet til pressen var også katastrofalt dårligt, og hans sidste sæson var et hold i opløsning, uden gejst og vilje. Præcis ligesom da han overtog holdet, men denne gang var det bare med et af Real Madrid's bedste trupsammensætninger i historien, og netop det syntes jeg har været kendtegnet for Mourinho's tid i klubben.
Han fik ikke vendt skuden, men det gjorde Perez med de 8 spillere (mener jeg nok) han hentede i 2009. Man kan kritisere Pellegrini alt det man vil, og nederlaget imod Alcorcon var forfærdeligt, men sammenlignet med Mourinho og Ancelotti, så blev det trofæ fravalgt, og der blev udelukkende spillet med reserver.
Mourinho var godt nok oppe imod et langt bedre Barcelona hold, men sikke en første sæson Ancelotti har gang i, og faktisk mener jeg ikke der er meget fundament tilbage fra Mourinho tiden. Vi er allerede langt mere dominerende, og allerede efter 6 måneder er der sket langt større forandring end i de 3 år Mourinho styrede vores hold.
Mourinho fik os på kortet i Cl igen bliver der sagt, men jeg vil nu vende den om og mene, at spillermaterialet er den væsentligste årsag til dette. Jeg husker ihvertfald ikke en storkamp i Cl hvor Real Madrid dominerede resultatsmæssigt og på banen. De sidste 3-4 år der har vi været utrolige heldige med med vores lodtrækninger efter gruppespillet, og ligeså snart modstanderne blev ligeså gode eller bedre end os, så har der bare været klasseforskel, omend vi alligevel vandt over United, og var tæt på imod Bayern.
Real Madrid idag er allerede 1 niveau over Mourinho's Real Madrid, hvis du spørger mig, omend vi stadig mangler og bevise vores værd imod de bedre modstandere. Og ser vi på spillet på banen, så har Real Madrid ikke spillet så godt i præcis 10 år, hvor det for alvor gik ned ad bakke imod Monaco.
Jeg syntes Mourinho er en dygtig træner, men Ancelotti's succes er uden tvivl hans egen og spillernes skyld. Fundamentet under Mourinho var pil hamrende råddent, og er for længst gået over udløbsdatoen, men jeg tror simpelthen ikke på, at det er Mourinho's fundament der bliver bygget videre på.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.