Om vores rivaler VII
Pelle skrev: Der bliver ikke rigtig snakket opgøret mod Barca imorgen. Har vi lidt kolde fødder? Eller hvad tænker vi?
Personligt er jeg virkelig spændt men samtidig pissebange! :-)
Jeg har sjældent være så rolig.
Jeg vil næsten sige, at jeg faktisk ikke er bange for Barcelona. Men jeg er måske lidt bange for Real Madrid. For det eneste som kan ødelægge kampen i morgen er, hvis Real Madrid ikke er klar... Men hvis vi spiller vores spil og er klar, så vinder vi også kampen.
Jeg er ikke arrogant på Real Madrids vegne - Jeg mener virkelig bare, at Real Madrid er et halvt niveau over Barcelona pt...
- Raúl 7
- Gæst
-
Bismo skrev:
madrid2000 skrev: Håber Özil nyder tilværelsen i London ;)
Det må være hårdt at være Özil lige nu. Madrid er stadig med i kampen om alle trofæer, og står til at vinde ligaen. Mens Arsenal igen igen viser sig som det middelmådige hold, de er.
Arsenal er et hold uden karakter/personlighed, og der skal tit kun et mål eller to til for at ryste dem og så kollapser korthuset fuldstændigt sammen. Wenger er så heller ikke lige frem den, der kan samle sit hold op igen og motivere dem til at kæmpe til det sidste. Jeg fatter ikke, at han stadig har en lang snor hos både fans og ledelse. Alle andre topklubber havde jo fyret manden for længst!
Tværtimod. Når man tænker på hvor mange bank Arsenal har fået de sidste mange sæsoner (8-2 forrige sæson og en masse lussinger denne sæson også) så er det egentlig utroligt at de kommer igen sæson efter sæson og spiller med i toppen. Men jeg er enig i, at det er utroligt så lang snor han får.
M_linding skrev:
Pelle skrev: Der bliver ikke rigtig snakket opgøret mod Barca imorgen. Har vi lidt kolde fødder? Eller hvad tænker vi?
Jeg vil næsten sige, at jeg faktisk ikke er bange for Barcelona. Men jeg er måske lidt bange for Real Madrid. For det eneste som kan ødelægge kampen i morgen er, hvis Real Madrid ikke er klar... Men hvis vi spiller vores spil og er klar, så vinder vi også kampen.
Jeg er ikke arrogant på Real Madrids vegne - Jeg mener virkelig bare, at Real Madrid er et halvt niveau over Barcelona pt...
Der bliver du nødt til at bakke det op med et par argumenter, makker ;-) hvorfor mener du vi er så meget stærkere? Nu så jeg ikke Barca - Osasuna kampen. Men 7-0? Det er vel et tegn på, at de er ved at finde tilbage på sporet. Sammenhold det med de to gode kampe mod City, så kan jeg godt begynde at frygte kampen imorgen en smule.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev:
M_linding skrev:
Der bliver du nødt til at bakke det op med et par argumenter, makker ;-) hvorfor mener du vi er så meget stærkere? Nu så jeg ikke Barca - Osasuna kampen. Men 7-0? Det er vel et tegn på, at de er ved at finde tilbage på sporet. Sammenhold det med de to gode kampe mod City, så kan jeg godt begynde at frygte kampen imorgen en smule.
Jeg ved næsten ikke hvor jeg skal starte... Osasuna-kampen ændrer intet. Det var bare en af de kampe, hvor modstanderen aldrig mødte op på Bernabeu / Camp Nou. Samtidig havde Barcelona lidt ekstra tur i den, som da Iniesta scorede på langskud med det dårlige ben, og dermed sugede den sidste gejst ud af Osasuna. Selvfølgelig slår Barcelona Osasuna på hjemmebane - Og om det er med 3-0 eller 7-0 fortæller egentlig ikke så meget om deres reelle styrke.
-Deres forsvar er forfærdeligt, når det kommer bare lidt under pres.
-Messi spiller ikke godt. Han er begyndt at score igen - men det er ikke den Messi, som mange har et billede af i deres hoveder. Jeg læste en fodboldkommentator sige - meget beskrivende - at Messi bidrager med mål, men ikke til om holdet spiller godt.
-Neymar fik en fin start i Barcelona, da sejrene kom uanset hvordan de spillede. Men som det ser ud nu, bidrager han primært med æstetik mere end egentlig kvalitet. Jeg mener at Tata bør overveje at bænke ham, og bruge Pedro og Alexis.
-Midtbanen - der hvor Barcelona plejer at være stærkest - fungerer heller ikke som tidligere. Xavi er slidt, Fabregas leder stadig efter sit Arsenal-niveau - men er dog i bedring - Og Iniesta har haft en noget svingende sæson, hvor han har startet på bænken i hver 3. ligakamp, til trods for at han ikke har været skadet(?).
Nu fokuserer jeg selvfølgelig kun på det negative, og med udgangspunkt i den halvhjertede måde jeg ser Barcelona's kampe på. Så "Barca" eller "Storken" kan måske give et mere nuanceret bud på den sportslige situation i Barcelona.
Jeg må bare sige, at jeg altid er et vrag op til disse opgør. Men nu glæder jeg mig, og jeg bliver næsten skuffet hvis vi kun vinder med ét mål - det mener jeg helt oprigtigt.
Den arrogante forventningsglæde jeg selv har haft over de seneste uger er så småt ved at være dalende. Som udgangspunkt vil jeg mene at vi er et bedre hold med en bedre trup, der er bedre afstemt og i bedre form, men nu sidder jeg alligevel med en underlig fornemmelse i kroppen, selvom mit hoved forsøger at overbevise mig om andet. Den måde diverse medier, såvel som de to klubber, har lagt op til kampen, finder jeg foruroligende. I Barcelona-lejren tales der om sidste og små chancer, troen på sejr og nødvendigheden af 3-point, hvor der omkring Real Madrid tales stimer på over 30 ubesejrede kampe, komplet hold og stærkeste fronttrio i verden eller ej.
For første gang i noget tid tyder det på, at der er en klar favorit til en clasico og en forholdsvis klar forventning om hvordan kampen vil forløbe sig. Og som den ulidelige tæve skæbnen er, går sådan noget sjældent i opfyldelse.
Jeg håber bare for alt i verden ikke at Ancelotti går på kompromis med taktikken. Barcelona skal sættes under et pres fra starten af, så de ikke kan få lov til at finde tryghed med bolden. Formår vi dét og får scoret et tidligt mål vil filmen, forhåbentlig, knække fuldstændig for Barcelona. Deres psyke må efterhånden også være noget skrøbelig.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
For dette Real Madrid-hold er gode med bolden, og er også blevet gode til at generobre den. Og hvis Real Madrid kan få dette til at fungere og provokere Barcelona's possession-procenter, så tror jeg at de får store problemer. For hvornår har Barcelona egentlig sidst mødt et hold, som var gode til at holde på bolden? City? - Nej ikke rigtigt, når man har Demichelis på midtbanen...
Derfor kunne jeg forstille mig, at Tata vil have samtlige boldfaste spillere på banen, og ofre en angriber. Det kunne man typisk gøre ved, at lade Iniesta spille venstresiden i angrebet.
Sid Lowe nævner som en anden mulighed, at Barcelona kunne stille med en 4-4-2 diamant - som de før har gjort i denne sæson - på denne måde:
..............................Valdes................................
..........................................................................
Alves............Pique........Masch........Adriano
............................Busquets............................
............Xavi..................................Iniesta........
.........................................................................
..............................Cesc.................................
.........Messi.............................Neymar.........
Forventer I nogle særlige taktiske finurligheder fra Barcelona?
.......................................................................................................................
Bonus-info (OT)
Kampen vises på 6'eren og kommenteres af Morten- Glinvad og Bruun. Vi slipper dermed for Barcelona-tosserne på Canal 9!
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
For første gang i noget tid tyder det på, at der er en klar favorit til en clasico og en forholdsvis klar forventning om hvordan kampen vil forløbe sig. Og som den ulidelige tæve skæbnen er, går sådan noget sjældent i opfyldelse.
Jeg er ikke helt enig, selv om jeg sagtens kan følge tanken, taget omstændighederne i betragtning. Disse kampe lever deres eget liv. Upåagtet af hvordan det enkelte holds formkurve ser ud. For mig er der aldrig en klar favorit i El Clásico, eller en klar forventning om, hvordan opgøret vil forløbe. Det har jeg efterhånden lært.
Forresten. Nu har Real Madrid den lille "fordel", at de i princippet godt kan nøjes med uafgjort i aften.
For at skifte emne for en kort stund: Carlos Bacca. Efter min mening en af sæsonens helt store åbenbaringer. Og efter min mening en af de bedste angribere i Liga BBVA. Er der tilfældigvis en, der har styr på, hvad den 27-årige colombianers frikøbsklausul lyder på? Jeg synes han kunne være ganske interessant, hvis og i så fald, at Morata går hen og forlader Real Madrid. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at flere større klubber - med al respekt for Sevilla - vil kigge efter ham til sommer. Især hvis han kommer med til VM, hvilket i øvrigt blot vil være til Sevillas fordel.
Spot on! Du rammer det lige i øjet, synes jeg. Hvis man har fulgt med i Tata's udmeldinger, især inden City kampen, så var han meget fokuseret på boldbesiddelse. Nuvel det er ikke nyt at Barcelona altid vil have bolden mest, men under Tata har det lige som været ekstra vigtigt for dem i de store kampe at have bolden mest. Om det er for at beskytte deres efterhånden elendig forsvar eller om det er et udtryk for at deres midtbane ikke er så god under pres som før, skal jeg ikke kunne sige.
For mig er kampen i aften ufattelig vigtig fordi:
1- Det er mesterskabet, som kan blive afgjort i aften. Dette Barcelona hold kommer ikke tilbage og indhenter os, hvis vi først er foran med 7 point.
2- Kampen i aften vil formentlig give os et fingerpeg om, hvor vi står henne, når vi møder de store hold. Er vores midtbane god nok under det pres, som Barcelona er kendt for at udøve? hvad med vores forsvar, angreb osv.?
3- Skulle det ske at vi slagter Barcelona, så kan vi kigge tilbage på 2014 og tænke på at vi har slagtet lillesøster, Schalke og Barcelona.Ikke nogen dårlige hold. Dette vil gør andre hold (Læs Dortmund) mega nervøse, når de skal møde os hjemme.
Jeg må indrømme at jeg er en del nervøs inden kampen. Vi ved at sådan nogle kampe kan udvikle sig til lidt af hvert. Jeg håber at vores hold er fuldt fokuseret og er klar til opgaven. Det her er KAMPEN i år. Den skal helst vindes.
Kampen vises på 6'eren og kommenteres af Morten- Glinvad og Bruun. Vi slipper dermed for Barcelona-tosserne på Canal 9!
Ehm, hvad snakker du om? Du har da ikke den fjerneste ide om, hvad kommentatorerne tilhørsforhold er, på Canal9?
www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2014/03/21/132029.htm
Fik 7 ud af 10. Plads til forbedring :-)
Realex skrev:
Ehm, hvad snakker du om? Du har da ikke den fjerneste ide om, hvad kommentatorerne tilhørsforhold er, på Canal9?
Så nøjes jeg med at kalde dem tosser.
Morten Bruun er bare fantastisk til disse opgør, da han både følger den spanske liga og presse, og samtidig forstår kulturen i klubberne.
Jeg har set mig sur på Canal 9 fordi flere af deres eksperter helt åbenlyst sympatiserer med Barcelona og tilsidesætter alt saglighed. Samtidig følger Erik Rasmussen og co. slet ikke med i spansk fodbold (det lyder i hvert fald ikke sådan).
Det er bare min ydmyge opfattelse;)