Om vores rivaler VII
- Storken
- Gæst
-
Jaken skrev:
Storken skrev:
SR4 skrev:
Storken skrev: "Man fører en defensiv taktik, hvis ens styrke er utilstrækkelig. Hvis man har tilstrækkelig styrke går man i offensiven. En defensiv taktik giver mulighed for at forblive ubesejret, mens offensiven rummer mulighed for sejr. Den general, som er erfaren i forsvarstaktik, gemmer sig i jordens hemmeligste huler. Han, som er dygtigst til angreb, farer frem som et lyn fra de højeste himle. På den måde kan han enten bevare sig selv eller vinde en fuldstændig sejr."
- Dette citat stammer fra bogen The Art of War, der er skrevet af den kinesiske general Sun Tzu for mere end 2.500 år siden.
Det er sgu smukt, når man tænker over det :)
Jamen kontrabold er ikke nødvendigvis defensiv fodbold. Ligesom tikataka så handler det om at afvente træk fra modstanderen ind til man selv tager træk. Ved tikataka venter man på at modstanderen kommer med et naivt træk op ad banen, mens man med en kontra taktik venter på tikataka holdet tør tage et træk frem ad banen frem for at spille bolden rundt mellem midtbane og forsvar.
Det er sjovt at du pr. automatik henleder samtalen på tiki taka vs kontra. Hvor læser du helt nøjagtig i citatet, at kontra er defensiv fodbold og tiki taka er offensiv? Det er som om, at du er nødsaget til at forsvare noget, der ikke bliver angrebet. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad du føler, men det er som om, at du prøver at overbevise dig selv om noget ved at gentage det ved hver given lejlighed.
Min pointe med citatet var ikke en diskussion omkring tiki taka vs kontra. Jeg synes bare det var et godt citat, hvilket jeg ønskede at dele med jer.
Arh, skal vi nu ikke liige... Siden hvornår er du begyndt at skrive noget uden hemmelige/åbenlyse agendaer? ;-)
Dig, som har faret frem ved enhver given lejlighed for at skrive om filosofier, ære, risici, offensiv-fodbold og vigtigheden af at bevare sin identitet, skriver nu et citat i "Om vores rivaler"-tråden (mærkværdig beslutning i sig selv) der indirekte omhandler en meget aktuel, og gennemdebateret (på både dette forum og alle andre for den sags skyld), debat... Måske er jeg bare en anelse konspiratorisk anlagt efter Mourinho-regimet, men er det virkelig så besynderligt at ens første tanke kunne gå på at du måske, endnu engang, poster et citat med henblik på at understøtte din pointe?
At du skulle skrive det bare for det gode citats skyld, har jeg i hvert fald svært ved at tro helt på. Dertil har dig og Mourinho simpelthen for meget tilfælles ;-) Det er sjældent at noget bliver efterladt til tilfældighederne.
Nej, det andet citat til genæld - dét er forrygende! Hvor det første mere er et udtryk for en filosofi eller et værdisæt, er det andet faktisk et brugbart råd.
Du vil altid læse en hemmelig agenda i mine indlæg, hvis du går ind til mine indlæg med den fordom, at der er en ;-)
Jeg vil foreslå dig at læse bogen. Det er faktisk sjov læsning, når man tænker på det er 2.500 år gammelt og handler om militær strategi. Bogen er ikke særlig lang og kan læses på kort tid.
Link:
www.erikkruse.dk/krigskunsten.htm
Storken skrev: Du vil altid læse en hemmelig agenda i mine indlæg, hvis du går ind til mine indlæg med den fordom, at der er en ;-)
Det er vist en hønen og ægget diskussion ;-)
Storken skrev: Jeg vil foreslå dig at læse bogen. Det er faktisk sjov læsning, når man tænker på det er 2.500 år gammelt og handler om militær strategi. Bogen er ikke særlig lang og kan læses på kort tid.
Link:
www.erikkruse.dk/krigskunsten.htm
Nu har jeg også efterhånden haft den liggende på min Kindle i noget tid, så måske er det på tide endelig at få den læst :-P
Tak for både linket såvel som anbefalingen! :-)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Inspektøren
- Gæst
-
COSTA ER SKADET!
Håber han først bliver klar lige efter Champions League finalen er afviklet.
Edit. Han har lige grædt. WOW, den havde jeg aldrig forestillet jeg ville se fra Diego Costa! Jeg tager mine ord tilbage. Man har et standpunkt til man tager et nyt...
- Cristiano
- Gæst
-
Edit : Det ville nu være godt for Costa at tænke på at blive frisk til VM end Champions League. Ellers går han glip af begge to.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev: Man kan ikke undgå at have en smule ondt af Atlético. Både Costa og Turan udgået med skader. Virkelig en skam efter en ellers flot sæson. Det betyder - desværre - nok et mesterskab til Barca.
Det betyder da overhovedet ikke et mesterskab til Barca. Atletico har fået Raul Garcia ind - det er ikke nogen svækkelse overhovedet. Han er ganske enkelt fremragende, og han kan komme til at gøre ondt på Barcas forsvar.
mortenj skrev:
Pelle skrev: Man kan ikke undgå at have en smule ondt af Atlético. Både Costa og Turan udgået med skader. Virkelig en skam efter en ellers flot sæson. Det betyder - desværre - nok et mesterskab til Barca.
Det betyder da overhovedet ikke et mesterskab til Barca. Atletico har fået Raul Garcia ind - det er ikke nogen svækkelse overhovedet. Han er ganske enkelt fremragende, og han kan komme til at gøre ondt på Barcas forsvar.
Man må forvente at Barca skruer markant op for tempoet i anden halvleg. Det er tydeligt, at Atlético har benyttet den samme stamme hele sæsonen, de ser virkelig slidte ud omend de stadig kæmper bravt. Jeg håber dog, at du har ret. Tror bare ikke på de kan spille til 0 i denne kamp.
EDIT: Som jeg sagde. Øv!!
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Inspektøren
- Gæst
-
Og selvom jeg har lidt ondt af Atletico, Costa og Arda, så er deres skader den bedste nyhed jeg har fået i en uge.
Det gør mig en anelse mindre rasende over Ronaldos mystiske skade:)
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
M_linding skrev: Lige nu tænker jeg kan på CL (sjovt nok).
Og selvom jeg har lidt ondt af Atletico, Costa og Arda, så er deres skader den bedste nyhed jeg har fået i en uge.
Det gør mig en anelse mindre rasende over Ronaldos mystiske skade:)
Hvad betyder et par skader mod et hold, som i tre kampe ikke kan finde mental energi til at vinde det spanske mesterskab.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Inspektøren
- Gæst
-
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEESS PUTA BARCA!