Om vores rivaler VII

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #4777 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Om vores rivaler VII
Har nogen herinde en ide om hvorfor Barcelona er sluppet med alle deres ulovligheder (skatte sager, penge under bordet i neymar handel, ulovlig handler med 10 mindre årig spiller) mens City og psg har fået kæmpe bøder og andre sanktioner ?
Emnet er blevet låst.
12 år 2 måneder siden #4778 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Om vores rivaler VII

Pepe skrev: Har nogen herinde en ide om hvorfor Barcelona er sluppet med alle deres ulovligheder (skatte sager, penge under bordet i neymar handel, ulovlig handler med 10 mindre årig spiller) mens City og psg har fået kæmpe bøder og andre sanktioner ?

Fodbolden er bund korrupt stadigvæk, nok derfor. De anker bare lidt her og der, så glemmes sagerne fra pressen og man finder en penge løsning.
Emnet er blevet låst.
  • Casper HN
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #4779 af Casper HN
Besvaret af Casper HN på emne Om vores rivaler VII

asp3200 skrev:

Pepe skrev: Har nogen herinde en ide om hvorfor Barcelona er sluppet med alle deres ulovligheder (skatte sager, penge under bordet i neymar handel, ulovlig handler med 10 mindre årig spiller) mens City og psg har fået kæmpe bøder og andre sanktioner ?

Fodbolden er bund korrupt stadigvæk, nok derfor. De anker bare lidt her og der, så glemmes sagerne fra pressen og man finder en penge løsning.

Haha, hold kæft et åndsvagt svar.

Skattesag/Neymar-sagen:
De spanske skattemyndigheder har stadig en undersøgelse i gang vedr. handlen med Neymar. Bemærk at Barcelona har betalt det beløb som det spanske skattevæsen umiddelbart antager de skylder.
Den lille del der omhandlede ligaen er afsluttet og Barcelona havde ikke forbrudt sig mod nogen regler her.

Ungdomsspillere fra hele verden:
Barcelona blev idømt en straf for at have forbrudt sig imod Fifa's regler om kontrakter til spillere under 16 år.
Selvfølgelig skal de have en ankemulighed hos en anden myndighed og den har de selvfølgelig udnyttet. Derfor kan de handle spillere her til sommer. En eventuel bøde her vil dog nok være minimal, da reglerne også skal gælde for små og økonomisk svage klubber. Det havde været meget usædvanligt hvis en anden myndighed kunne behandle en sådan anke-sag inden transfervinduet og derfor er det helt på sin plads at Barcelona kan handle til sommer.

Financial fairplay regler:
Dette er en Uefa undersøgelse og City/PSG har så vidt jeg har læst indgået forlig om afgørelserne. Derfor slutter disse sager så hurtigt. Det er dog også vigtigt at huske, at denne sag foregår i Uefa-regi med et nyt system, der er sat op til at lave disse afgørelser hurtigt her i slutningen af sæsonen.
Emnet er blevet låst.
12 år 2 måneder siden #4780 af asp3200
Lur mig om Barcelona ikke finder en løsning udenom alle problemerne på den ene eller anden måde...
Emnet er blevet låst.
  • Casper HN
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #4781 af Casper HN
Jeg bemærker blot, at du ikke fremlægger skyggen af evidens eller indicier for dine udtalelser.
Emnet er blevet låst.
12 år 2 måneder siden #4782 af asp3200

Casper HN skrev: Jeg bemærker blot, at du ikke fremlægger skyggen af evidens eller indicier for dine udtalelser.

Det behøver jeg vel ikke, jeg har bare det på fornemmelsen at de slipper for det igen. Jo ikke første gang der har været bøvl med de unge spillere eller underlige transfers. Så når pressen ikke lige er Obs, så dør sagerne langsomt. Det er trods alt spaniens retssystem vi snakker om her og FIFAs høje herrer.

Kort og måske dumt svar men gider ikke skrive rapport for at please dig Casper. Siger bare, vent og se. De handler igen næste år.
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved asp3200.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pepe
Emnet er blevet låst.
  • Pepe
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #4783 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Om vores rivaler VII

Casper HN skrev:

asp3200 skrev:

Skattesag/Neymar-sagen:
De spanske skattemyndigheder har stadig en undersøgelse i gang vedr. handlen med Neymar. Bemærk at Barcelona har betalt det beløb som det spanske skattevæsen umiddelbart antager de skylder.
Den lille del der omhandlede ligaen er afsluttet og Barcelona havde ikke forbrudt sig mod nogen regler her.

Barcelona blev idømt en straf for at have forbrudt sig imod Fifa's regler om kontrakter til spillere under 16 år.
Selvfølgelig skal de have en ankemulighed hos en anden myndighed og den har de selvfølgelig udnyttet. Derfor kan de handle spillere her til sommer. En eventuel bøde her vil dog nok være minimal, da reglerne også skal gælde for små og økonomisk svage klubber. Det havde været meget usædvanligt hvis en anden myndighed kunne behandle en sådan anke-sag inden transfervinduet og derfor er det helt på sin plads at Barcelona kan handle til sommer.

Dette er en Uefa undersøgelse og City/PSG har så vidt jeg har læst indgået forlig om afgørelserne. Derfor slutter disse sager så hurtigt. Det er dog også vigtigt at huske, at denne sag foregår i Uefa-regi med et nyt system, der er sat op til at lave disse afgørelser hurtigt her i slutningen af sæsonen.

Tak for info .

Nu hvor Barcelona får lov til at handle til sommer og at straffen "måske" kommer bagefter, hvad er mening med straf så ? skal det ikke have konsekvenser at brude reglerne så man kan får sig en lærestreg, når barcelona har handlet ind til sommer så har det ligesom ingen betydning eller at den har vært på barca's præmisser . Lidt ligesom Berlusconi der bor i en kæmpe villa som en fængsel .
Sidste redigering: 12 år 2 måneder siden ved Pepe.
Emnet er blevet låst.
  • Casper HN
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #4784 af Casper HN

asp3200 skrev: Jo ikke første gang der har været bøvl med de unge spillere eller underlige transfers. Så når pressen ikke lige er Obs, så dør sagerne langsomt. Det er trods alt spaniens retssystem vi snakker om her og FIFAs høje herrer.

Kort og måske dumt svar men gider ikke skrive rapport for at please dig Casper. Siger bare, vent og se. De handler igen næste år.

Jamen delagtiggør os andre dog i hvornår Barcelona har været impliceret i så underlige transfers at de har fået skattevæsenet på nakken? Jeg husker umiddelbart ingen. Jeg husker heller ikke nogle episoder, hvor Barcelona har fået særbehandling af det spanske skattevæsen eller af FIFAs sekretariat.

Hvis de handler næste år, så kunne det jo også være fordi de har fremført nogle gode argumenter i anke-sagen - der er jo ikke umiddelbart nogen præcedens du kan læne dig op af i denne sag.

Desuden synes jeg, at dit argument om at pressen ikke er obs er underligt - der er vel som minimum 2 Madrid-baseret aviser der nok skal råbe op?
Emnet er blevet låst.
12 år 2 måneder siden #4785 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII

Pepe skrev:

Casper HN skrev:

asp3200 skrev:

Skattesag/Neymar-sagen:

Tak for info .

Nu hvor Barcelona får lov til at handle til sommer og at straffen "måske" kommer bagefter, hvad er mening med straf så ? skal det ikke have konsekvenser at brude reglerne så man kan får sig en lærestreg, når barcelona har handlet ind til sommer så har det ligesom ingen betydning eller at den har vært på barca's præmisser . Lidt ligesom Berlusconi der bor i en kæmpe villa som en fængsel .

Det rets-samfund, som jeg bedst kan lide, er nu det, hvor man først straffes, når man er dømt. Derfor er det vel rimeligt nok, at Barcelona er uskyldige, indtil andet er bevist og at de derfor naturligvis kan handle ind.

At FIFAs tumper ikke har samme rettesnor, fortæller egentlig en hel del mere om dem end om alle andre.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Emnet er blevet låst.
  • Casper HN
  • Gæst
  • Gæst
12 år 2 måneder siden #4786 af Casper HN

Pepe skrev:

Casper HN skrev:

asp3200 skrev:

Skattesag/Neymar-sagen:

Tak for info .

Meningen med straffen er vel at de bliver straffet. I ethvert retssamfund skal de selvfølgelig have lov til at anke og få en ny vurdering - alt andet ville være frygteligt (selv når det kommer til Barcelona). At det så mindsker straffen fordi de kan planlægge sig delvist ud af det, det er ærgerligt, men underordnet i forhold til ankemuligheden.
Emnet er blevet låst.
12 år 2 måneder siden #4787 af asp3200

Casper HN skrev:

asp3200 skrev: Jo ikke første gang der har været bøvl med de unge spillere eller underlige transfers. Så når pressen ikke lige er Obs, så dør sagerne langsomt. Det er trods alt spaniens retssystem vi snakker om her og FIFAs høje herrer.

Jamen delagtiggør os andre dog i hvornår Barcelona har været impliceret i så underlige transfers at de har fået skattevæsenet på nakken? Jeg husker umiddelbart ingen. Jeg husker heller ikke nogle episoder, hvor Barcelona har fået særbehandling af det spanske skattevæsen eller af FIFAs sekretariat.

Hvis de handler næste år, så kunne det jo også være fordi de har fremført nogle gode argumenter i anke-sagen - der er jo ikke umiddelbart nogen præcedens du kan læne dig op af i denne sag.

Desuden synes jeg, at dit argument om at pressen ikke er obs er underligt - der er vel som minimum 2 Madrid-baseret aviser der nok skal råbe op?

Så synes jeg du skal gå på google og søge lidt på to ord, måske tre

Barcelona
Corruption
FIFA

Så finder du mange sjove sager som den gode gamle laporta og efterfølgende rosell har sovset rundt i, utallige dommer sager, penge overførsler af penge til diverse uden bilag m.m. Den største er Self neymar sagen. Men deres ungdoms akademi har før været under mistanke, men forsvinder tit med tiden.

Vi bliver nok ikke enige og barcelona er naturligvis uskyldig indtil videre. Jeg siger bare der sker meget bag linjerne, jeg kalder det korruption og det er både FIFA og det spanske retssystem velkendt indenfor.
Emnet er blevet låst.
12 år 2 måneder siden #4788 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om vores rivaler VII
Problemet er jo egentlig, at man giver Barcelona den fordel, at de kan planlægge sig ud af en straf. Barcelona er selvfølgelig udskyldige indtil andet er bevist, og de skal også have muligheden for at anke sagen, men mit problem bunder ud i, at det nærmest kom som et chok for dem de ankede, og de dermed ikke kunne nå at få sagen for retten før 1 Juli. Det giver nu Barcelona en kæmpe fordel, da de nu kan handle ind for 4 transfer vinduer (sommer og vinter).
Sagen bliver også gjort større herinde, fordi det netop er Barcelona, men sagen i sig selv er katastrofal, og det lader til problemet aldrig bliver løst, da storklubberne gang på gang vinder.

Nu er det 2 forskellige retsystemer, og 2 forskellige organisationer, men det er bare lidt det samme når man giver Psg og City så store bøder, men samtidig lader dem afdrage over, var det 4 år?, så det nærmest ikke kan mærkes. Hvad er meningen egentlig så? Det bliver ikke andet end en symbolsk straf, hvor klubberne vinder igen og igen.

Nu er jeg dog ikke et sekund i tvivl om Barcelona er skyldige, og faktisk skal man vel bare læse deres officielle udmelding for at få den opfattelse, da de på intet tidspunkt benægter anklagerne, men prøver at fremføre deres sag sådan, at de er undskyldt over at have overtrådt loven.

Konsekvensen kommer bare aldrig, og det ønsker jeg ikke fordi det er Barcelona, men fordi jeg er træt af og høre om al det klynkeri!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum