Om vores rivaler VII

11 år 10 måneder siden #5473 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om vores rivaler VII
Selvfølgelig kan man ikke sige at Schurrle "rådner op på bænken" fordi han ikke spiller alle kampe i hans første sæson i Chelsea(og PrL). Derudover er han heller ikke god nok til Real Madrid, her vil han da først "rådne op" hvis han kom til som mange andre har prøvet før ham.

Di Maria gør det fremragende og er Uniteds bedste spiller. Men lad os nu se igennem en hel sæson. Özil var også markant bedre end de andre lige da han kom til Arsenal. De har nok mere motivation end nogensinde for at vise at det ikke er en fejl at skifte fra Real(men det er det selvfølgelig). Men lad os kigge bare et par måneder frem når juleprogrammet begynder at komme og lad os se om han er ligeså markant der. Det tvivler jeg på.
Emnet er blevet låst.
  • Moohh
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #5474 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Om vores rivaler VII

ZizouMo skrev:

Raul7-2880 skrev: Undskyld, jeg vidste ikke at Chelsea spillede VM og at "rådne på bænken" betyder at man ikke starter inde hver gang på sit hold.

Jeg stopper med denne diskussion med lidt statistik fra forrige sæson:

- Andre schürrle spillede 30 PL kampe forrige sæson (de fleste som starter)
- Andre schürrle spillede 10 ud 12 CHL kampe (de fleste som starter).

Hold da op et arrogant indlæg.

Chelsea har spillet 61 kampe siden Schürrles ankomst til Chelsea. Af de 64 kampe har Schürrle spillet 47 kampe, dvs. han ikke har spillet i 17 kampe (26,56 %). altså godt og vel hver 4. kamp. Ud af de 47 kampe han har spillet er han blevet indskiftet i 21 kampe og udskiftet i 22 af dem, altså starter i 26 kampe ud af ialt 61 kampe (42,62 %), dvs. han sidder på bænken i mere end hver anden kamp.

For at runde det af så har Schürrle spillet 2.280 min., hvilket svarer til 48,51 min./kamp. Kigger man i forhold til alle de kampe Chelsea har spillet, hvor Schürrle har været til rådighed, så hedder det kun 37,38 min./pr. kamp.

Når det er sagt, så synes jeg ikke Schürrle er god nok til Real, hvis ikke han er god nok til Chelsea. Han scorer hvert 207. minut og lægger op hvert 760. minut, hvilket er alt alt for lidt. Så vil jeg hellere have, at den plads bliver overtaget af Jesé.

Når nej selvfølgelig vidste du ikke at Chelsea spillede VM, for det gør de jo netop ikke. Hvordan kan du dog skrive noget så inkompetent? Enhver ville da have forstået at jeg mente Schürrle for Tyskland til VM. Men nu har jeg også skrevet det ordret, så du er helt med på den.
ZizouMo rammer helt plet, for det er nemlig præcis min pointe. Havde ikke lige tallene på det, men bare det jeg har set over hele året.
Han scorer måske ikke så meget, men måske med en startplads og fast spilletid så ville han lige komme et gear eller to op. Synes i hvert fald han er lovende nok, han passer til profilen.
Emnet er blevet låst.
11 år 10 måneder siden #5475 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Om vores rivaler VII
Altså jeg er udmærket klar over, at Andre Schürrle ikke er fast stamspiller. Det eneste jeg blot påpeger er, at det er ukorrekt at bruge ordet rådne. Hvis man spiller 47 kampe ud af 64 i sin første sæson i Chelsea, så er det udmærket for en 22-23 årige spiller som er ankommet fra Leverkusen.

ordnet.dk/ddo/ordbog?mselect=59008511&query=rådne

Reina derimod ser ud til at rådne op i Bayern...
Emnet er blevet låst.
11 år 10 måneder siden #5476 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om vores rivaler VII

Raul7-2880 skrev: Altså jeg er udmærket klar over, at Andre Schürrle ikke er fast stamspiller. Det eneste jeg blot påpeger er, at det er ukorrekt at bruge ordet rådne. Hvis man spiller 47 kampe ud af 64 i sin første sæson i Chelsea, så er det udmærket for en 22-23 årige spiller som er ankommet fra Leverkusen.

Og Navas får samme tur i Real Madrid.

@Moooh
Selvfølgelig rådner Schürrle ikke op på bænken. Det er klart, at han ikke spiller så meget som Hazard, men mindre kan nu også gøre det, når man spiller i en storklub. 45 min per kamp eller hveranden kamp er bestemt acceptabelt, når man ikke er en bærende kraft.

At Tyskland kan finde på at bænke Schürrle til VM, har vel intet med Chelseas bænk at gøre? Hvorfor overhovedet drage VM ind i det?
Emnet er blevet låst.
  • Moohh
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #5477 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Om vores rivaler VII

BBB skrev:

Raul7-2880 skrev: Altså jeg er udmærket klar over, at Andre Schürrle ikke er fast stamspiller. Det eneste jeg blot påpeger er, at det er ukorrekt at bruge ordet rådne. Hvis man spiller 47 kampe ud af 64 i sin første sæson i Chelsea, så er det udmærket for en 22-23 årige spiller som er ankommet fra Leverkusen.

Og Navas får samme tur i Real Madrid.

@Moooh
Selvfølgelig rådner Schürrle ikke op på bænken. Det er klart, at han ikke spiller så meget som Hazard, men mindre kan nu også gøre det, når man spiller i en storklub. 45 min per kamp eller hveranden kamp er bestemt acceptabelt, når man ikke er en bærende kraft.

At Tyskland kan finde på at bænke Schürrle til VM, har vel intet med Chelseas bænk at gøre? Hvorfor overhovedet drage VM ind i det?

Kan godt se din pointe Raul7, det var mit ordvalg der måske ikke ramte plet.
Jeg mener bare han har kvaliteterne til måske at spille så meget som netop hazard. Især når man tænker på at det er willian som sidder på pladsen, og ham ser jeg slet ikke være i nærheden af Schürrles niveau, men igen det er mere en personlig holdning, ud fra det jeg selv har set.
Jeg tilføjede blot Tyskland fordi han også er bænket der, der er til gengæld andre store stjerner som sidder på hans plads og der giver det mere mening. Alt i alt mener jeg bare at knægten er meget undervurderet. Den rette træner, plads på holdet og fast spilletid, tror jeg personligt, vil bringe en kommende stjerne frem i ham.
Emnet er blevet låst.
11 år 10 måneder siden #5478 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII
Guillem Balague om Pedro Leons mærkværdige situation i Getafe:

Pedro Leon’s story at Getafe is one that goes beyond a single player and a single club.

This is a situation that has become personal between the player and the club’s president, Angel Torres, who wanted him moved to certain clubs in Qatar and Russia. That would have earned Getafe a lot of money, but the player wasn’t interested in that and wanted to have his say.

With the Financial Fair Play rules that are imposed on the league by the Spanish clubs, Angel Torres found the perfect excuse to prevent Pedro Leon from being part of the squad.

There is a limit on wages – which at Getafe is about 80million euros – and Pedro Leon’s wages took them over that cap. That was used as an excuse to exclude him from the squad. The problem is that the club is still paying his wages, which is a very strange situation, and Angel Torres clearly doesn’t want him in the squad.

The trade union then insisted that the federation give him a license to play and they did so – and so in theory everything is sorted. However, the league says that if he is put onto the pitch (for instance in the Sky Sports live game against Valencia on Monday night) then Getafe will be punished with a 3-0 defeat for the illegal inclusion of a player under the FFP rules.

Getafe coach Cosmin Contra has included 19 players in the squad for that game, rather than the 18 required, so he could be left out. We’ll have to wait and see what happens.

Pedro Leon is thinking of taking the league and Getafe to civil court, which could destroy the Financial Fair Play regulations that have been put in place by the league.

This case is about bullying in the workplace, but it’s also about the league’s belief that unless limits are put on clubs then they will continue to fall into debt.

It’s a fascinating situation.

Det er en ganske interessant historie. I artiklen beretter Guillem Balague i øvrigt ligeledes om, hvordan Lionel Messi (og Cristiano Ronaldo) har ændret deres spillestil. Læs hele artiklen her .

Pedro Leon var i øvrigt ikke med i Getafes trup i gårsdagens opgør mod Valencia. Han sad oppe på tribunen og overværede kampen.
Sidste redigering: 11 år 10 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul 4 ever, Lars1991
Emnet er blevet låst.
11 år 10 måneder siden #5479 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Om vores rivaler VII
Lige et spørgsmål.

Jeg læste lige på AS, at Messi ikke tager til Argentinas' landskampe. Kan nogen fortælle lidt om dette emne? Er det ingenting, eller er Messi tøsefornærmet over noget? Jeg tænker at de Argentinske fans må være pissed over, at han ikke kommer når han bliver kaldt op til Landsholdet? Lidt ligesom Michael, ved EM '92? At se sig større end landsholdet er noget sløjt vil jeg mene. Om det hænger sådan sammen kan nogen måske uddybe?:)

Og yep jeg ved udemærket hvilket site vi befinder os på. Og at det er pis' ligegyldigt. Men jeg synes nu det er temmelig interessant alligevel.

Jeg er her stadig XOXO
Emnet er blevet låst.
11 år 10 måneder siden #5480 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII

JimmyBroe skrev: Lige et spørgsmål.

Jeg læste lige på AS, at Messi ikke tager til Argentinas' landskampe. Kan nogen fortælle lidt om dette emne? Er det ingenting, eller er Messi tøsefornærmet over noget? Jeg tænker at de Argentinske fans må være pissed over, at han ikke kommer når han bliver kaldt op til Landsholdet? Lidt ligesom Michael, ved EM '92? At se sig større end landsholdet er noget sløjt vil jeg mene. Om det hænger sådan sammen kan nogen måske uddybe?:)

Og yep jeg ved udemærket hvilket site vi befinder os på. Og at det er pis' ligegyldigt. Men jeg synes nu det er temmelig interessant alligevel.

Det er bestemt ikke ligegyldigt. Fcbarcelona.dk har et helt afsnit dedikeret kun til os, hvor de kan komme af med deres galde og helt absurde, subjektive holdninger.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe
Emnet er blevet låst.
  • L.Ahrendsen
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #5481 af L.Ahrendsen
Besvaret af L.Ahrendsen på emne Om vores rivaler VII

Pelle skrev:

JimmyBroe skrev:

Det er bestemt ikke ligegyldigt. Fcbarcelona.dk har et helt afsnit dedikeret kun til os, hvor de kan komme af med deres galde og helt absurde, subjektive holdninger.

Helt off-topic (sry), så gik jeg lige derind og kiggede lidt. Det skulle jeg ikke have gjort.
Emnet er blevet låst.
11 år 10 måneder siden #5482 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om vores rivaler VII
Tror I egentlig Messi er tilfreds med at Ronaldo scorer så mange mål, mens han ingen score? Altså at han pludselig bliver utilfreds med hans nye rolle og gerne vil være mere fremtræden? At han laver en Zlatan med Neymar?
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #5483 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII

SR4 skrev: Tror I egentlig Messi er tilfreds med at Ronaldo scorer så mange mål, mens han ingen score? Altså at han pludselig bliver utilfreds med hans nye rolle og gerne vil være mere fremtræden? At han laver en Zlatan med Neymar?

Det er faktisk et godt spørgsmål. Jeg ville personligt elske at vise verden, at jeg ikke kun var verdens bedste i en bestemt rolle. Det er på en eller anden måde historisk, hvis man har været verdens bedste som både afslutter og oplægger. Derudover er det en udfordring, hvilket jeg tror ville være godt for Messi. Han vandt Ballon d'Or 4 år i træk, så han har ligesom opnået alt i målscorens rolle. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han ville være den bedste oplægger i verden, hvis han satte sig for det. Det ville også forstærke hans eftermæle. De fleste angribere går lidt ned i tempo i slutningen af deres karriere, da de ikke kommer helt så let til målene længere. Den lille nedgang kunne Messi være foruden, hvis han var længere tilbage på banen. Det kunne sagtens være den lille ting det gjorde, at han blev opfattet som den bedste nogensinde, hvilket jeg tror er vigtigt for Messi.

Det hele hviler dog på om han kan lægge alle målene fra sig. Målinstinktet vil nok aldrig forsvinde, men han skal finde den samme glæde i assists som han gør i et mål. Ellers indfinder han sig aldrig i den nye rolle.
Emnet er blevet låst.
11 år 10 måneder siden #5484 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev:

SR4 skrev: Tror I egentlig Messi er tilfreds med at Ronaldo scorer så mange mål, mens han ingen score? Altså at han pludselig bliver utilfreds med hans nye rolle og gerne vil være mere fremtræden? At han laver en Zlatan med Neymar?

Det er faktisk et godt spørgsmål. Jeg ville personligt elske at vise verden, at jeg ikke kun var verdens bedste i en bestemt rolle. Det er på en eller anden måde historisk, hvis man har været verdens bedste som både afslutter og oplægger. Derudover er det en udfordring, hvilket jeg tror ville være godt for Messi. Han vandt Ballon d'Or 4 år i træk, så han har ligesom opnået alt i målscorens rolle. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han ville være den bedste oplægger i verden, hvis han satte sig for det. Det ville også forstærke hans eftermæle. De fleste angribere går lidt ned i tempo i slutningen af deres karriere, da de ikke kommer helt så let til målene længere. Den lille nedgang kunne Messi være foruden, hvis han var længere tilbage på banen. Det kunne sagtens være den lille ting det gjorde, at han blev opfattet som den bedste nogensinde, hvilket jeg tror er vigtigt for Messi.

Det hele hviler dog på om han kan lægge alle målene fra sig. Målinstinktet vil nok aldrig forsvinde, men han skal finde den samme glæde i assists som han gør i et mål. Ellers indfinder han sig aldrig i den nye rolle.

Storken - nu du er forbi herinde, vil jeg egentlig gerne lige rose dig lidt. Jeg læser en del med på Barcas danske fanside, fordi den ofte giver et godt indblik i, hvordan vores rivaler (jer) fungerer. Ting, jeg normalt ikke ville have opdaget, hvis ikke jeg fulgte med. Men når det kommer til Real Madrid står de fleste brugere helt af. De taber simpelthen sutten og går i børnehave-mode. Der kan jeg godt lide, at du holder en vis saglighed og faktisk evner, at se tingene fra begge sider. Cadeau for det!

"Maybe they hate me because I'm too good."
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum