Om vores rivaler VII
- Storken
- Gæst
-
Pelle skrev:
Storken skrev:
SR4 skrev: Tror I egentlig Messi er tilfreds med at Ronaldo scorer så mange mål, mens han ingen score? Altså at han pludselig bliver utilfreds med hans nye rolle og gerne vil være mere fremtræden? At han laver en Zlatan med Neymar?
Det er faktisk et godt spørgsmål. Jeg ville personligt elske at vise verden, at jeg ikke kun var verdens bedste i en bestemt rolle. Det er på en eller anden måde historisk, hvis man har været verdens bedste som både afslutter og oplægger. Derudover er det en udfordring, hvilket jeg tror ville være godt for Messi. Han vandt Ballon d'Or 4 år i træk, så han har ligesom opnået alt i målscorens rolle. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han ville være den bedste oplægger i verden, hvis han satte sig for det. Det ville også forstærke hans eftermæle. De fleste angribere går lidt ned i tempo i slutningen af deres karriere, da de ikke kommer helt så let til målene længere. Den lille nedgang kunne Messi være foruden, hvis han var længere tilbage på banen. Det kunne sagtens være den lille ting det gjorde, at han blev opfattet som den bedste nogensinde, hvilket jeg tror er vigtigt for Messi.
Det hele hviler dog på om han kan lægge alle målene fra sig. Målinstinktet vil nok aldrig forsvinde, men han skal finde den samme glæde i assists som han gør i et mål. Ellers indfinder han sig aldrig i den nye rolle.
Storken - nu du er forbi herinde, vil jeg egentlig gerne lige rose dig lidt. Jeg læser en del med på Barcas danske fanside, fordi den ofte giver et godt indblik i, hvordan vores rivaler (jer) fungerer. Ting, jeg normalt ikke ville have opdaget, hvis ikke jeg fulgte med. Men når det kommer til Real Madrid står de fleste brugere helt af. De taber simpelthen sutten og går i børnehave-mode. Der kan jeg godt lide, at du holder en vis saglighed og faktisk evner, at se tingene fra begge sider. Cadeau for det!
Du må have forvekslet mig med en anden. Jeg er fluernes herre, når det kommer til at kommentere på Real Madrid :-) Det er den ene verbale massakre efter den anden.
Det undrer mig egentlig, at du roser mig for mit virke derinde. Jeg er langt mere omhyggelig med mit ordvalg herinde, men det er mildest talt ikke blevet bemærket på det seneste :) Du skal dog have tak for rosen, selvom jeg er i tvivl om det er berettiget.
Storken skrev:
SR4 skrev: Tror I egentlig Messi er tilfreds med at Ronaldo scorer så mange mål, mens han ingen score? Altså at han pludselig bliver utilfreds med hans nye rolle og gerne vil være mere fremtræden? At han laver en Zlatan med Neymar?
Det er faktisk et godt spørgsmål. Jeg ville personligt elske at vise verden, at jeg ikke kun var verdens bedste i en bestemt rolle. Det er på en eller anden måde historisk, hvis man har været verdens bedste som både afslutter og oplægger. Derudover er det en udfordring, hvilket jeg tror ville være godt for Messi. Han vandt Ballon d'Or 4 år i træk, så han har ligesom opnået alt i målscorens rolle. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han ville være den bedste oplægger i verden, hvis han satte sig for det. Det ville også forstærke hans eftermæle. De fleste angribere går lidt ned i tempo i slutningen af deres karriere, da de ikke kommer helt så let til målene længere. Den lille nedgang kunne Messi være foruden, hvis han var længere tilbage på banen. Det kunne sagtens være den lille ting det gjorde, at han blev opfattet som den bedste nogensinde, hvilket jeg tror er vigtigt for Messi.
Det hele hviler dog på om han kan lægge alle målene fra sig. Målinstinktet vil nok aldrig forsvinde, men han skal finde den samme glæde i assists som han gør i et mål. Ellers indfinder han sig aldrig i den nye rolle.
Spørgsmålet er så bare om han tænker i de baner eller tænker at målscoreren bare altid stjæler scenen.
Altså hvis Messi fortsætter med at bombe med assist og Ronaldo bomber med mål og Ronaldo vinder Bd'or, så er det måske der Messi for alvor føler sig underkendt i hans nye position.
SR4 skrev:
Storken skrev:
Spørgsmålet er så bare om han tænker i de baner eller tænker at målscoreren bare altid stjæler scenen.
Altså hvis Messi fortsætter med at bombe med assist og Ronaldo bomber med mål og Ronaldo vinder Bd'or, så er det måske der Messi for alvor føler sig underkendt i hans nye position.
Ironisk nok, da både Xavi og Iniesta har prøvet det :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Det lader til at der forgår en masse interessante ting i Barca i den her tid. Da jeg aldrig rigtig har orket at se en Barca kamp - hvilket selvfølgelig er løgn da der de sidste par år er blevet spillet noget der minder om 25 El Clasicos pr. sæson - og da det tyder på at jeg er en af de eneste her der ikke "storker" på det danske Barca-forum, er jeg altså ikke ligefrem indviet. Jeg er dog ved være ret nysgerrig.
Når der snakkes om Messis nye rolle, er det så en mere klassisk ti'er? I såfald hvordan ser formationen så ud, hvordan med Neymar og på sigt Suarez?
Håber du vil give dig lidt tid til at indvie en ikke-indviet, for jeg kommer heller ikke til at se dem spille i aften :) Prøv ikke at lyd for optimistisk; det ville mine sarte øre ikke kunne klare ;)
Altid Real Madrid.
Pelle skrev:
JimmyBroe skrev: Lige et spørgsmål.
Jeg læste lige på AS, at Messi ikke tager til Argentinas' landskampe. Kan nogen fortælle lidt om dette emne? Er det ingenting, eller er Messi tøsefornærmet over noget? Jeg tænker at de Argentinske fans må være pissed over, at han ikke kommer når han bliver kaldt op til Landsholdet? Lidt ligesom Michael, ved EM '92? At se sig større end landsholdet er noget sløjt vil jeg mene. Om det hænger sådan sammen kan nogen måske uddybe?:)
Og yep jeg ved udemærket hvilket site vi befinder os på. Og at det er pis' ligegyldigt. Men jeg synes nu det er temmelig interessant alligevel.
Det er bestemt ikke ligegyldigt. Fcbarcelona.dk har et helt afsnit dedikeret kun til os, hvor de kan komme af med deres galde og helt absurde, subjektive holdninger.
Jeg forventer også, at mine mindre søskende til tider kigger mod mig med foragt i øjnene over alt jeg har opnået.
1-0 til Malaga. bom
Bare kald mig Jinx;)
Jeg er her stadig XOXO
- Real Madrid
-
Emne forfatter
- Platin bruger
-
Er det fordi, han er gået ned i niveau, blevet langsommere, mindre dynamisk/bevægelig eller, hvad skyldes det?
Fordi når man har en af de to eneste spillere i verdenen, der kan formå at score +50 mål pr. sæson, så skal man have en rigtig god grund til at fjerne det fra den ene af de to.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Storken
- Gæst
-
FranciscoISCO skrev: @Storken
Det lader til at der forgår en masse interessante ting i Barca i den her tid. Da jeg aldrig rigtig har orket at se en Barca kamp - hvilket selvfølgelig er løgn da der de sidste par år er blevet spillet noget der minder om 25 El Clasicos pr. sæson - og da det tyder på at jeg er en af de eneste her der ikke "storker" på det danske Barca-forum, er jeg altså ikke ligefrem indviet. Jeg er dog ved være ret nysgerrig.
Når der snakkes om Messis nye rolle, er det så en mere klassisk ti'er? I såfald hvordan ser formationen så ud, hvordan med Neymar og på sigt Suarez?
Håber du vil give dig lidt tid til at indvie en ikke-indviet, for jeg kommer heller ikke til at se dem spille i aften :) Prøv ikke at lyd for optimistisk; det ville mine sarte øre ikke kunne klare ;)
Der er to muligheder i mine øjne:
1) 4-3-3 med Suarez på toppen og Neymar og Messi på kanterne. Dette vil ikke være den store revolution, men man vil dog gå tilbage til den klassiske 9'er med Suarez.
2) 4-3-1-2 med Messi som playmaker og Suarez og Neymar på toppen. Dette vil være et radikalt systemskifte i Barca. Jeg tror egentlig dette er løsningen på lang sigt. Man vil give Messi en del frihed samtidig med, at man udnytter Suarez og Neymars målfarlighed. Neymar virker ikke tilpas på venstrekanten, hvortil dette måske kunne forløse hans potentiale.
Generelt tror jeg dog man vil se en del kampe med den traditionelle 4-3-3, da man sandsynligvis kun kan stille med Suarez, Neymar og Messi samtidig i halvdelen af kampene grundet skader osv. Det bliver interessant at følge, men jeg tror vi skal hen i næste sæson før det bliver rigtig godt.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Som det bliver nævnt så har Barca jo i Messi mere en bare en dygtig målscorer, i ham har de nemlig også potentielt en af verdens bedste oplæggere. Et job som heller ikke lyder som verdens sværeste da det er folk som Neymar og Suarez der skal serviceres. Og så indbære den nye rolle vel også at han stadig er at finde i og omkring feltet i en god mængde af kampene, han skal nok fortsat score en masse mål (øv).
@Storken
Tak for svar. 4-3-1-2 virker som en logisk konsekvens af at man nu har spillere som Neymar og Suarez i truppen. Spændende at følge om Messi er villig til at omstille sig fra en rolle som udpræget målscorer til i højere grad at være oplægger samt spilskaber. Det er vel i dette spørgsmål vi virkelig kommer til at lære noget om holdspilleren Messi.
Altid Real Madrid.
Dios skrev:
SR4 skrev:
Storken skrev:
Ironisk nok, da både Xavi og Iniesta har prøvet det :D
HAHAHA :D
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Storken skrev:
FranciscoISCO skrev: @Storken
Der er to muligheder i mine øjne:
1) 4-3-3 med Suarez på toppen og Neymar og Messi på kanterne. Dette vil ikke være den store revolution, men man vil dog gå tilbage til den klassiske 9'er med Suarez.
2) 4-3-1-2 med Messi som playmaker og Suarez og Neymar på toppen. Dette vil være et radikalt systemskifte i Barca. Jeg tror egentlig dette er løsningen på lang sigt. Man vil give Messi en del frihed samtidig med, at man udnytter Suarez og Neymars målfarlighed. Neymar virker ikke tilpas på venstrekanten, hvortil dette måske kunne forløse hans potentiale.
Generelt tror jeg dog man vil se en del kampe med den traditionelle 4-3-3, da man sandsynligvis kun kan stille med Suarez, Neymar og Messi samtidig i halvdelen af kampene grundet skader osv. Det bliver interessant at følge, men jeg tror vi skal hen i næste sæson før det bliver rigtig godt.
Umiddelbart er det dog bemærkelsesværdigt at Barca har spillet ret markant 4-3-3 under Enrique. Selvfølgelig har man ikke haft Suarez til rådighed, men burde man ikke allerede begynde at implementere et eventuelt systemskifte før to måneder inde i sæsonen?
Mon ikke man fortsætter i 4-3-3 og så venter lidt med at skifte system. I øvrigt var gårsdagens kamp endnu en af de der 'han virker ligeglad'-kampe fra Messi. Var jeg Barca-fan, så var jeg efterhånden ret bekymret. Nuvel, der dukker oftest et par genialiteter op i de kampe, men generelt virker han efterhånden totalt fraværende i størstedelen af hver tredje kamp. I går starter og slutter presspillet også med ham, som forreste mand. Han har altid været doven, men i går var han decideret mere doven end Cristiano, selv i flere omgange, hvor han skal løbe fem meter for at fortsætte presspillet.
En helt anden iagttagelse. Det virker spøjst, at Barca under Luis Enrique helt tydeligt er begyndt at cleare op midt i banen. Stort set alle defensive clearinger sendes op midt i banen. Det er jeg spændt på at se, om man også vil gøre i de store opgør. I går kostede det et par interessante omstillingsmuligheder til Malaga.
Og Douglas, ham får vi forhåbentlig meget mere at se til i fremtiden ;)