Om vores rivaler VII

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 7 måneder siden #5893 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII
Torres har mistet sin hurtighed. Han kan muligvis genvinde sin selvtillid foran kassen, men den 'El Nino' der var anfører for Atletico som 19-årig ser vi aldrig igen.
Emnet er blevet låst.
11 år 7 måneder siden #5894 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII

Inspektøren skrev: Bienvenido, El Niño!
La Liga har uden tvivl godt af Torres' tilbagekomst.

Og til dem, der afskriver Los Rojiblancos næsten halvleges igennem La Liga: Har I overhovedet fulgt Atletico i denne sæson?
Så I hvordan de sluttede året af med stil ved at kværne Los Leones med 1-4 på San Mamés, efter ha' været bagud? Griezmann scorede blandt andet hattrick i den kamp. Det er langt fra alle, der kan tage så stor en sejr på Bilbaos hjemmebane.

Inden sæsonen gik igang, afskrev jeg dem selv, indrømmer jeg gerne. Årsagen var hovedsageligt, at jeg synes de erstatninger som de hentede ind for Courtois, Luis og Costa ikke var i nærheden af de tre nuværende Chelsea spillere. Der må jeg sgu sige, at jeg har taget fejl. Moya har virkelig leveret varen, især da de mødte os på Bernabeu i ligaen. Siqueira er ikke lige så god som Luis, men han kan sine defensive pligter, hvilket er det vigtigste for en back der skal indgå i El Cholos system. Mandžukić har scoret 14 mål i 22 kampe indtil videre for sin nye klub, hvilket jeg synes er mere end godkendt. Især taget i betragtningen, at han er kommet til en ny klub med et helt andet system, end det han spillede under tidligere hos Guardiola og så skulle han også tilvænne sig en ny liga, hvilket i sig selv kan være en stor udfordring.

Griezmann-Mandžukić-Turan
Raul Garcia-Gabi-Koke
Siqueira-Miranda-Godin-Juanfran
Moya

Træner: Diego Simeone

Jeg kan simpelthen ikke se, hvorfor denne startopstilling med Simone på sidelinjen, ikke skulle kunne gå hele vejen i enten La Liga, Champions League eller begge dele for den sags skyld.

Den opstilling du nævner der, burde på papiret være en meget overkommelig opgave for både Barca og Real. Grunden til vi har problemer med Atlético har intet med den enkelte spiller at gøre, det er deres kollektive indsats, som Simeone i den grad har fået banket ind i dem. Jeg kan umuligt forestille mig, at man kan opretholde den form for kollektivitet og aggressivitet, som Atlético har benyttet sig af i 2013/2014. Kampen mod Villareal viste da også, at de bestemt er til at tale med i år. Lad os nu vente og se, når vi skal møde dem på Vincente Calderon - mon ikke vi viser, hvor skabet skal stå.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Emnet er blevet låst.
11 år 7 måneder siden #5895 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om vores rivaler VII
Torres er et spændende bekendtskab, men spørgsmålet er vel egentlig, om han reelt set er bedre end Griezmann.
Mandzukic er en anden type og ham kommer Torres ikke til at slå af - simpelthen pga. spillestil.

Noget helt andet.

CAS har fastholdt dommen over Barcelona, der nu ikke må handle spillere før næste vinter; hvor de ikke kan hente spillere, der har optrådt i europæisk bold i efteråret. Så reelt set er det først i sommeren 2016, de rigtigt kan forstærke sig.

Naturligvis er deres nuværende trup i fin forfatning, men hverken Xavi eller Iniesta virker for alvor til at have 'det' længere, ligesom deres højreback Douglas, Alves og måske Montoya (han er vist på vej væk) godt kan blive problematisk for dem.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Emnet er blevet låst.
11 år 7 måneder siden #5896 af Pelle
Jeg læser dommen som om, at de har karantæne i to transfervinduer og dermed må handle i januar 2016 igen?

Emnet er blevet låst.
11 år 7 måneder siden #5897 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Om vores rivaler VII

Pelle skrev: Jeg læser dommen som om, at de har karantæne i to transfervinduer og dermed må handle i januar 2016 igen?

I har vel sådan set begge ret.

De kommende to transfervinduer er vintervinduet 2015, der åbner på fredag og så sommervinduet i 2015.
Men vi ved også, at de store klubber sjældent er særlig aktive i vintervinduet bla. fordi de ikke har nogen vinterpause til at integrere spillerne i, og som reel forstærkning skal Barcelona desuden ud at hente spillere, der typisk allerede har spillet europakampe i efteråret 2015 og dermed er spærret i foråret 2016 i CL.
Dette kan de selvfølgelig blive nødt til at lave om på af nød, og spillerne kan jo også bruges i La Liga og Copa del Rey.

Men med lidt god vilje kan man godt sige, at det første reelle transfervindue bliver sommer 2016.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, ZizouMo
Emnet er blevet låst.
  • zgtaf
  • Gæst
  • Gæst
11 år 7 måneder siden #5898 af zgtaf
Besvaret af zgtaf på emne Om vores rivaler VII
Det er også rigtigt, men typisk er det kun andenrangs spillere man kan hente i vinter transfervinduet, ellers risikerer man at man ikke kan registrere dem i ChL, fordi de allerede har spillet for en anden klub i efteråret.
Emnet er blevet låst.
11 år 7 måneder siden #5899 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Om vores rivaler VII
Får vi lige en pisse vild gave af La Real eller hvaaaa.:D

Det ville virkelig gøre min aften langt bedre. 1 min igen og Barca nede med 1-0... Uuuuh

Så har vi stadig mulighed for at være 4 point foran nærmeste forfølgere. Barca (hvis de taber) og Atletico vil begge være på 38 point, og vi vil være på 39 point med en kamp i hånden.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 7 måneder siden ved JimmyBroe.
Emnet er blevet låst.
11 år 7 måneder siden #5900 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om vores rivaler VII
Er i sikker på, at Luis Enrique ikke er Real fan alligevel?

Holdte Messi og Neymar på bænken.

Måske sparer han dem til Copa del Rey kampen mod Elche?
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real HWL, ZizouMo, JimmyBroe
Emnet er blevet låst.
11 år 7 måneder siden #5901 af Pelle
Ja tak Sociedad!!!! Det er så vigtigt!!!

Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe
Emnet er blevet låst.
11 år 7 måneder siden #5902 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Om vores rivaler VII
Neymar er godt nok en halv hjerne.

1 minut tilbage. Målmand skal lige til at sparke den ud, så tager han bolden fra ham ulovligt, så mister de lige den sidste chance. IDIOT.
Emnet er blevet låst.
11 år 7 måneder siden #5903 af Steen
Besvaret af Steen på emne Om vores rivaler VII
Tak til David Moyes & Suarez!

VIGTIGT!
Sidste redigering: 11 år 7 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, ZizouMo
Emnet er blevet låst.
11 år 7 måneder siden #5904 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII
Jeg anede ikke at jeg godt kunne lide Jordi Alba!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum