Om vores rivaler VII
Florentino Pérez
Inspektøren skrev:
Siempre Madrid skrev:
Pelle skrev: Der er virkelig gang i den inde på fcbarcelona.dk. Mere end der plejer at være, synes jeg. Der er særligt Lucho, der står for skud. Men hvad tænker i? Hvis vi havde en vigtig udekamp, og Ronaldo og Benzema var blevet bevilliget lidt længere ferie end de andre, kommer tilbage, men lider af jetlag.
Burde Ancelotti så lade dem starte ude ligesom Lucho gjorde eller er det bare en kæmpe taktisk brøler? En del af mig kan sagtens se ideen i det, men det lyder til, at det er de færreste Barca-fans, der kan :-)
Synd med Zubi, gad godt han havde siddet på den post lidt længere, så galehuset kunne fortsætte!
EDIT: Og Puyol har valgt at gå selv! Hold da fest - nu sker der ting og sager!
Det lyder som om, at Barcelona er blevet overrasket over, at der var kamp søndag, siden at man har ladet Messi og Neymar holde ferie ind til fredag.
Eller også har man bare malet sig selv op i et hjørne, hvor man er nødt til at lade Neymar lave så meget marketing-arbejde som overhovedet muligt, så man kan forsvare, at hans far er historiens tredjedyreste Barcelona-spiller.
Med Messi er det velkendte "problemer". Når Messi siger "Giv mig mere i løn", så giver de ham mere i løn. Når Messi siger "Giv mig ekstra ferie", så giver de ham ekstra ferie og når han siger "Jeg gider ikke deltage i den åbne trænings-session til glæde for børn og unge", så opfinder klubben undskyldningen om maveproblemer for at dække over ham.
Nu er sagen jo den, at der er Copa America til sommer og det med den begrundelse, at man har valgt give Messi, Alves og Neymar ekstra ferie, selvom Javier Mascherano også har været aktiv i denne sæson og og skal ligeledes som Messi, til Copa America, ikke har fået forlænget sin ferie ligesom Suarez. Sidstnævnte har dog ikke spillet mange kampe i denne sæson. Det var dog dumt, især fordi vi tabte og det kunne de ha' udnyttet. Dårligt for dem, godt for os.
Med hensyn til det sidste du skriver, så er der fandme ikke stor forskel på ham og vores hellige Cristiano. Jeg glemmer aldrig tidligt i sæson 12/13, hvor vi fik en elendig start på sæson, hvor Ronaldo sagde "Jeg er trist". Se det var ulækkert. Han skulle ha' håndterede det bag lukkede døre i stedet for starte rygter med PSG og United. Men når det kommer til penge og magt i klubben, så er der stort set ingen forskel mellem de to boldkunstner. Prøv at se hvor meget Carlo forguder Ronaldo efter hver kamp. I skulle ha', hvordan Carlo gik ud til Ronaldo efter finalen i Marokko for at trøste ham, da han ikke scorede et mål. Det blev også debatteret heftigt i de spanske fora.
Det er også grunden til at jeg foretrækker José Mourinho som træner foran mange andre. Han kan sagtens håndtere stjerner som Messi og Ronaldo. De ville aldrig få lige så meget magt, hvis de havde Mourinho som træner. Både når det kommer til indkøb, men også når det kommer til spilletid. Under Mourinho er det Mourinho der bestemmer, hvilket desuden også er på sin plads, da han er manageren og dermed bossen over holdet. Præsidentens job består af det adminstrative. Præsidenten er den der driver klubben, mens manageren er den, der styrer holdet.
Ronaldo har siden han kom til klubben kun fået forhøjet lønnen en enkelt gang. Imodsætning til en hvis Messi, der skal have bedre løn hvert eneste år. HELT USAMMENLIGENELIGT
Og hvis Benz, Jese eller hvad de nu hed også scorede over 1 mål pr kamp i snit så havde de også været rost af Ancelotti. Og kan se du har en dårlig hukommelse for Mou roste altid Ronaldo til skyerne og snakkede om at han skulle vinde ballon d'or. Engang udtale Mou endda direkte at han snart ikke kunne finde på noget som Ronaldo skulle kunne forbedre til træning. Så den med Mou og Ancelotti forstår jeg heller ikke helt ;)
Ronaldo udtalte engang at han var trist og det er blevet gjort til mere end hvad det, når vi ser på hvilke brølere spillerne laver. Kan huske noget om en fra Barca's stab der udtalte at Messi ikke skulle have en forlængelse eftersom kontrakten allerede var lang, hvor Messi så kritiserede ham og sagde han ingen fodboldviden har. En måned efter fik Messi en ny kontrakt.
Det er klart at når man er blandt historiens bedste spillere, så får man mere status og betydning i klubben. Men Messi's status i Barcelona er grotesk. Lige fra det med at han bestemte hvor Pep, da han overtog Zlatan's rolle, til at han bare kan kalde staben for idioter indtil han får sin vilje angående lønforhøjelser.
Sahinovic skrev: Jeg er grædfærdig af grin over at se nogle opslag her inde om Messi, når vi har en som Ronaldo på vores hold som ikke er en skid bedre.
postulater, postulater ;)
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
For måske Messi gerne vil væk, men hvilken præsident tør godkende et salg af deres absolut bedste spiller?!
Vedkommende kan da umuligt blive boede i Catalonien, hvis det sker - omvendt så tror jeg nu nok på, at der kan være nogle gnidninger (ikke udelukkende af homoseksuelle karakter) mellem deres træner og ham. Det kan næsten ikke være anderledes med de udtalelser og reaktioner, der har været efter nederlaget på Anoeta.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
JimmyBroe skrev:
DarioGomez skrev:
Siempre Madrid skrev:
DarioGomez skrev: Og Jimmys! Han må bære en del af ansvaret med sin uduelige optimisme på chatten i går ... ;0)
Så skulle han have en rusker.........men det får han nok også af Brylle ;-)
Det skulle i hvert fald ikke være første gang, det skete ;0)
Haha hold da kæft altså. I er da nogen skrækkelige mennesker;)
Hvis jeg var jer ville jeg holde lidt igen med charmen drenge. Mig og hele chat-crewet er ved at være godt træt af jer og jeres smarte kommentarer.
Brylle, Pelle, BBB, Anes, Kiwes, Rasmus75 og Jimmybroe som deres leder. Er alle nogle hårdenegle med ben i næsen. Vi er et fasttømret hold, som styrer chatten med hård hånd, Dariodreng, du er bare en outsider når du rammer chatten. Nææh du, det er ikke sådan lige til at blive en del af den hårde kerne.
Driller i én af os, driller i os alle sammen.
Så pas i bare på....
Hah'! Jeg har det pis' sjovt jo:D
Jeg fornemmede det godt, da jeg loggede ind under Valencia-kampen. Ingen hjertelighed eller velkomst. Bare kulde. Og rystende hvordan de andre brugere nærmest spurgte dig, Jimmy, om lov, før de skrev noget.
De har stor respekt for dig, men det skyldes nok dine natlige eskapader på chat-rouletten, hvor du i den grad stikker ud med dine listige kostume-shows og gemmeleg med op til flere pakker rullepølse.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev: Jeg fornemmede det godt, da jeg loggede ind under Valencia-kampen. Ingen hjertelighed eller velkomst. Bare kulde. Og rystende hvordan de andre brugere nærmest spurgte dig, Jimmy, om lov, før de skrev noget.
De har stor respekt for dig, men det skyldes nok dine natlige eskapader på chat-rouletten, hvor du i den grad stikker ud med dine listige kostume-shows og gemmeleg med op til flere pakker rullepølse.
Husregler skrev: 2) Husk, at det skrevne sprog fremstår hårdere end det talte sprog. Man kan let såre/fornærme andre, selv om det måske slet ikke var hensigten og på den måde starte en lavine af ukvemsord.
***DET HAN GJORDE EFTERFØLGENDE VIL GIVE DIG KVALME OG GØRE DIG SKRÆMT***
Dario du er bare en skid, en prut, lort, bonderøv, bølle, ballademager, aktivist, skiderik, dum, tarvelig, skør, en dummernik og uhørt tosset.
Så fik vi vidst sat det på plads!
Jeg er her stadig XOXO
Jeg tror at Neymar hurtigt vil få Barca fans til at "glemme" Messi. Forstået på den måde, at Neymar vil blomstre op og være en seriøs kandidat til verdens bedste fodboldspiller, hvor han nu ligesom Robinho kun var god i Fifa og Fm.
Messi har mistet magien, og har virkelig været en skygge af sig selv de sidste 2 en halv sæson inkl. denne. Smutter Messi, så er jeg bange for at Neymar blomstre op.
Et skifte vil også betyde, at man ikke længere kan få sig et lille grin over prinsessen skabe sig i Barcelona. Noget som jeg i den grad nyder i øjeblikket :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Er jeg den eneste der vil være lidt ærgerlig over, hvis Messi skifter klub? Messi hører stadig til i toppen, men alle kan vel se, at det på ingen måder kører på skinner med Messi og Neymar på holdet. Dertil skal det også siges, at Suarez på ingen måder ligner noget der kan kaldes verdens bedste angriber længere.
Jeg tror at Neymar hurtigt vil få Barca fans til at "glemme" Messi. Forstået på den måde, at Neymar vil blomstre op og være en seriøs kandidat til verdens bedste fodboldspiller, hvor han nu ligesom Robinho kun var god i Fifa og Fm.
Messi har mistet magien, og har virkelig været en skygge af sig selv de sidste 2 en halv sæson inkl. denne. Smutter Messi, så er jeg bange for at Neymar blomstre op.
Et skifte vil også betyde, at man ikke længere kan få sig et lille grin over prinsessen skabe sig i Barcelona. Noget som jeg i den grad nyder i øjeblikket :)
Helt enig!
Som jeg er sikker på at alle kan huske, så havde jeg det som et lille overvægtigt barn juleaften, da Barcelona købte Suarez... For det har netop smadret deres balance og hierarki, helt som jeg havde håbet. :)
Neymar er i min verden tæt på at være et fodboldgeni - eller jeg tror han kan blive det. Men så længe Don Messi holder ham under tøflen, så er jeg helt rolig!
Lige nu er det bare sjovt at se, hvordan tre individualister som alle har afslutninger, driblinger og frispark som deres spidskompetencer, kan score ca. 0-1 mål pr kamp;)
Det paradoksale er, at der er Barcelona som under Pep "lærte" mig, hvor vigtigt det er med den rigtige fordeling af personligheder og spillertyper. Rosell og co. opfattede vist bare ikke selv den lektie...
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Dios skrev: Er jeg den eneste der vil være lidt ærgerlig over, hvis Messi skifter klub? Messi hører stadig til i toppen, men alle kan vel se, at det på ingen måder kører på skinner med Messi og Neymar på holdet. Dertil skal det også siges, at Suarez på ingen måder ligner noget der kan kaldes verdens bedste angriber længere.
Der vil nok være en del tilhængere på Estadio Santiago Bernabéu, som vil glæde sig over, at de ikke i fremtiden skal frygte for argentinerens luner og dermed slipper for at få en bold i hovedet, når han skal af med frustrationerne.
Men jeg har også siddet med tanken om, at Neymar faktisk er mere end klar til at gå ind og overtage rollen som den ubestridte stjerne hos Barcelona og det vil da være en useriøs ledelse, som ikke over tid begynder at overveje, om Messi og hans skatte-far ikke er begyndt at presse citronen lidt for meget og er blevet "més que el Club".
Og så er der det historiske aspekt: Alle udenlandske stjerner i Barcelona skal ud af bagdøren på et tidspunkt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Og til dette emne: drømmescenariet ville for mig være, at Messi blev og fortsatte hans diktator stil, hvilket forhåbenligt ville resultere i, at Neymar vil skifte klub på tidspunkt. Personligt tænker jeg dog egenligt ikke så meget over profilerne i barca på nuværende tidspunkt, da det ligner, at vi klart er ved at overhale dem i kvalitet start 11'eren. Og sådan er det.
- Inspektøren
- Gæst
-
Personligt, så er jeg ikke særlig fortrøstningsfuld i forhold til kampen i morgen. Med mindre Carlo er blevet klogere i løbet af de sidste kampe vi har spillet mod Los Rojiblancos siden han overtog trænersædet fra Mourinho, så kan det måske godt være, at en overraskelse lurer. Det skal dog kræve et helt andet taktisk oplæg til kampen, end det vi har benyttet os af hidtil. Her snakker jeg bl.a. om minimum én defensiv midtbanespiller og en taktik der også handler om at lade Atlético smage på deres egen taktiske medicin. Meeeen, det tror jeg ikke vi skal regne med, hvorfor vi nok må forvente et forløb i kampen der sigter på en rødhvid voldtægt af vores midtbane og et udfald af kampen der vil være til klar fordel for Los Colchoneros, inden returopgøret i næste uge på Estadio Santiago Bernabéu. Men jeg håber at jeg tager gevaldigt fejl og viser dem, hvor skabet skal stå.
Følgende spillere starter inde, forventer jeg: Ikér, Carvajal, Pepé, Varane, Marcelo, Kroos, Jamés, Isco, Bale, Benzema og Ronaldo.
Følgende spillere starter inde, håber jeg: Ikér, Carvajal, Pepé, Varane, Coentrao, Illarramendi, Khedira, Kroos, Jesé, Bale og Ronaldo.
Især konstellationen med Ronaldo, Bale og Jesé kunne blive et interessant eksperiment nu, hvor Benzema ser ud til at have mistet lysten for fodbold.
Min idealopstilling til i morgen (4-3-3): Iker, Carvajal, Pepe, Varane, Coentrao, Khedira, Kroos, Isco, Jesé, Benzema og Cristiano. Vi må simpelthen vise noget format i en svær udekamp. At se at Valencia samlet løb over 10 km mere tilsammen end Real Madrid gør mig sur.