Om vores rivaler VII
- rene
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Inspektøren skrev: Fuldstændigt vanvittigt: www.bold.dk/nyt/prl-rettigheder-solgt-for-51-mia-kroner
Her er også lidt facts over, hvor meget de enkelte klubber modtog i tv-penge fra de fem største ligaer i Europa; England, Spanien, Tyskland, Italien og Frankrig for sæsonen 13/14:
www.dailymail.co.uk/sport/article-294745...e-Bayern-Munich.html
F.eks. vandt Atletico ligaen og alligevel modtog de kun 31,12 millioner pund på fjerdepladsen sammenlignet med hhv. Real Madrid og FC Barcelona med hver 103,74 millioner pund.
Cardif City modtog 62 millioner pund og de endte på sidste pladsen, sidste sæson i Premier League.
Bayern vandt Bundesligaen og de modtog 27.34 millioner pund.
Kæft hvor jeg glæder mig til, at den nye tv-aftale i Spanien træder i kraft. Forhåbenligt en mere retfærdig fordeling af pengene men samtidig også flere penge, samlet set.
Hvis man holder den nuværende aftale i Spanien op mod den nye i England, så vil det absolutte bundhold i England få det samme som Real Madrid og Barcelona.
Man forstår godt, at Real Madrid ikke vil være med til at give de små hold en bid af kagen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Siempre Madrid skrev:
Inspektøren skrev: Fuldstændigt vanvittigt: www.bold.dk/nyt/prl-rettigheder-solgt-for-51-mia-kroner
Her er også lidt facts over, hvor meget de enkelte klubber modtog i tv-penge fra de fem største ligaer i Europa; England, Spanien, Tyskland, Italien og Frankrig for sæsonen 13/14:
F.eks. vandt Atletico ligaen og alligevel modtog de kun 31,12 millioner pund på fjerdepladsen sammenlignet med hhv. Real Madrid og FC Barcelona med hver 103,74 millioner pund.
Cardif City modtog 62 millioner pund og de endte på sidste pladsen, sidste sæson i Premier League.
Kæft hvor jeg glæder mig til, at den nye tv-aftale i Spanien træder i kraft. Forhåbenligt en mere retfærdig fordeling af pengene men samtidig også flere penge, samlet set.
Hvis man holder den nuværende aftale i Spanien op mod den nye i England, så vil det absolutte bundhold i England få det samme som Real Madrid og Barcelona.
Man forstår godt, at Real Madrid ikke vil være med til at give de små hold en bid af kagen.
Da Sid Lowe mødte journalister i Parken i slutningen af 2014, blev han spurgt ind til TV-aftalen og hans holdning. Som Lowe fortalte, så er det ikke bare forskellen på top og bund, færre lige kampe og Real Madrid og Barcelona, som er skyld i det mindre attraktive produkt. Næh, det skyldes i høj grad også produceringen, den dårlige planlægning af kampene og kvaliteten af tv-billederne.
Sæt jer foran TV'et og se en Premier League-kamp, hvorefter I slår over på et La Liga-opgør.
Til Premier League-kampen er alt i HD, mens det langt fra altid er tilfældet fra Spanien. Producerne i PL kører nærmest altid gengivelser, når bolden er ude af spil, mens det i Spanien ofte sker, imens holdene kommer til store chancer. Grafikken og de statistiker PL giver er langt mere relevante, korrekte og flottere at se på, end i de spanske opgør, hvor det til tider ligner noget fra 90'erne. Derudover er placeringen af kameraet altid bedre på de britiske stadions, hvor Spanien halter langt efter.
Der er altså en lang række faktorer, som gør det langt mere attraktivt at købe det britiske produkt frem for det spanske. Jeg synes det var så god en pointe, at den er værd at nævne i denne debat. Derfor kan det også undre, at man i Spanien ikke sætter mere ind på dette punkt. Man vil for forholdsvis små omkostninger kunne hæve produktets kvalitet og dermed værdi kraftigt.
- Storken
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev:
I mine øjne er den solidariske fordeling en af årsagerne til, at Premier Leagues TV-aftale er så indbringende. Det skaber konkurrence i Premier League, da selv bundholdene kan slå fra sig. Det gør det lidt mere interessant for den neutrale seer, hvilket øger TV-aftalen. Det skaber her ed en god spiral, hvilket har været tilfældet i en del år i Premier League.
Jeg tror La Liga ville have gavn af den samme fordelingsnøgle. Det ville muligvis ramme Barca og Real Madrid på kort sigt, men det ville gøre ligaen langt mere interessant. I den nuværrende forfatning bliver bundholdene dårligere og topholdene bedre. Det er simpelthen ikke holdbart på lang sigt, når topholdene kun møder hinanden 2 gange om året.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Storken skrev:
Siempre Madrid skrev:
I mine øjne er den solidariske fordeling en af årsagerne til, at Premier Leagues TV-aftale er så indbringende. Det skaber konkurrence i Premier League, da selv bundholdene kan slå fra sig. Det gør det lidt mere interessant for den neutrale seer, hvilket øger TV-aftalen. Det skaber her ed en god spiral, hvilket har været tilfældet i en del år i Premier League.
Jeg tror La Liga ville have gavn af den samme fordelingsnøgle. Det ville muligvis ramme Barca og Real Madrid på kort sigt, men det ville gøre ligaen langt mere interessant. I den nuværrende forfatning bliver bundholdene dårligere og topholdene bedre. Det er simpelthen ikke holdbart på lang sigt, når topholdene kun møder hinanden 2 gange om året.
Et kig på tabellerne viser ellers, at de engelske bundhold ikke slår mere fra sig end de spanske. Eksempelvis har Leicester et point mindre end Granada med tre kampe mere spillet og i England ligger oprykkerne alle til nedrykning, mens Eibar og Deportivo klarer sig overraskende godt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Storken
- Gæst
-
raul7=kongen skrev:
Siempre Madrid skrev:
Da Sid Lowe mødte journalister i Parken i slutningen af 2014, blev han spurgt ind til TV-aftalen og hans holdning. Som Lowe fortalte, så er det ikke bare forskellen på top og bund, færre lige kampe og Real Madrid og Barcelona, som er skyld i det mindre attraktive produkt. Næh, det skyldes i høj grad også produceringen, den dårlige planlægning af kampene og kvaliteten af tv-billederne.
Sæt jer foran TV'et og se en Premier League-kamp, hvorefter I slår over på et La Liga-opgør.
Til Premier League-kampen er alt i HD, mens det langt fra altid er tilfældet fra Spanien. Producerne i PL kører nærmest altid gengivelser, når bolden er ude af spil, mens det i Spanien ofte sker, imens holdene kommer til store chancer. Grafikken og de statistiker PL giver er langt mere relevante, korrekte og flottere at se på, end i de spanske opgør, hvor det til tider ligner noget fra 90'erne. Derudover er placeringen af kameraet altid bedre på de britiske stadions, hvor Spanien halter langt efter.
Der er altså en lang række faktorer, som gør det langt mere attraktivt at købe det britiske produkt frem for det spanske. Jeg synes det var så god en pointe, at den er værd at nævne i denne debat. Derfor kan det også undre, at man i Spanien ikke sætter mere ind på dette punkt. Man vil for forholdsvis små omkostninger kunne hæve produktets kvalitet og dermed værdi kraftigt.
Helt enig. Det fungerer uprofessionelt i Spanien. Det bedste eksempel er gengivelse af tvivlsomme fejlkendelser, hvor de glædeligt viser en situation 8 gange i løbet af en kamp. Derudover synes jeg farverne er for udvaskede og kedelige.
Man skulle tage og kigge mod NFL. De farver vi ser på TV virker mere indbydende end virkeligheden. Jeg har taget mig i at kigge på skærmene på stadions, når spillet var i gang, da det så bedre ud :)
- Storken
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev:
Storken skrev:
Siempre Madrid skrev:
Et kig på tabellerne viser ellers, at de engelske bundhold ikke slår mere fra sig end de spanske. Eksempelvis har Leicester et point mindre end Granada med tre kampe mere spillet og i England ligger oprykkerne alle til nedrykning, mens Eibar og Deportivo klarer sig overraskende godt.
Der vil altid være forskel på top og bund. Forskellen er bare, at i Premier League har man midlerne fordelt. Det vil unægteligt gøre det nemmere for de små hold at konkurrere på lang sigt. I England er det TV-aftalen, der bidrager med klart størstedelen af pengene til de mindre hold. Et hold som Stoke omsatte for £98 mio sidste år. De £75 mio af dem stammede fra TV-aftalen. Stoke er reelt en lille klub, men de har kunne skabe fine resultater over en længere periode, da de har fået midlerne til det.
Levante har et af de mindste budgetter i La Liga. Det ligger i omegnen af €30-35 mio. De har brugt i cirka £12 mio på nye spillere de sidste 10 år. Det svarer nogenlunde til hvad Burnley brugte i sommers, da de rykkede op i Premier League.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Nu er produktet så godt, at de er inde i den gode spiral, som Storken taler om.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Inspektøren
- Gæst
-
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
I England er det jo ikke unaturligt at finde høje tilskuertal i de endog meget lave rækker, og det virker måske lidt selvmodsigende som om, at det er en større fodboldpassion på de britiske øer end på den iberiske halvø.
For mens England egentlig har klaret sig igennem krisen fint, så skal den spanske fodbold skal passe på, at det ikke havner i en ond spiral som den italienske, hvor tilskuerne flygter fra stadions (det er allerede ved at ske).
Læg dertil, at engelsk fodbold er begunstiget af, at sproget er meget europæisk og forstås i stort set alle lande – i større eller mindre grad naturligvis – det kan ikke siges om spansk fodbold. Derfor vil det også være en mere nichepræget liga, selvom fordi de fleste nyheder blot udkommer på spansk. Jeg ved godt, at Marca og AS forsøger sig med engelsksprogede hjemmesider, men det kommer til at tage mange år, før det for alvor vinder indpas.
At vi herinde jo så ikke er i tvivl om, at den spanske liga er langt mere underholdende end den engelske er en helt anden historie ;0)
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Inspektøren
- Gæst
-
www.marca.com/2015/02/16/futbol/1adivision/1424095725.html
Det er ikke første gang, at LFP er på nakken af fans og ultras fra forskellige hold i Spanien. Jeg husker blandt andet kampen mellem Valencia og Sevilla, hvor der var nogle fans der råbte nogle mindre pæne ord om Sevilla og Banega (tidligere Valencia mand med nogle mindre heldige episoder). Tebas, præsidenten for det spanske fodboldforbund, valgte bagefter at lave en sag ud af det.
Hvis jeg ikke husker galt, så var der også noget med nogen fans der råbte 'subnormal' om Messi, på Bernabeu.
Nå, men nu virker det til, at de fleste fans har fået nok af ham i Spanien. Jeg ved ikke om I har læst om det i de spanske medier, men fansene rundt omkring i Spanien råber "Skrid Tebas" efter 12 minutter i en kamp, for at markere sig som klubbens tolvte mand. Af hvad jeg har læst og hørt, så var det kun i Bernabeu, at man ikke protestere mod Tebas og hans latterlige kamp for censur på stadion under en kamp.
Ikke desto mindre bliver det spændende at følge, hvilke konsekvenser dette får for Barcelona
- Inspektøren
- Gæst
-
Mino Raiola: "Ibrahimovic se quiso vengar del 'filósofo' fichando por el Real Madrid"
www.marca.com/2015/02/21/futbol/equipos/...drid/1424520807.html
Hvis I har læst "Jeg er Zlatan", så siger Zlatan også, at hvis Barcelona ville af med ham, så ville han kun skifte til Real Madrid, for at hævne sig, som Raiola også siger. Men han endte med at tage til Milan, som bekendt og Barcelona tabte en masse penge på Zlatan.
El Clasico med Mourinho på vores bænk og Guardiola på Barcas bænk var nogle meget dramatisk opgør. Så forestil jer lige, hvis Zlatan endte med at skifte til os. Det ville gøre opgørene meget mere fjendske og dramatiske, taget alle historierne om forholdet mellem Guardiola, Zlatan og Mourinho i betragtning.
Om vi var blevet bedre end Barcelona i 10/11 sæsonen med Zlatan, er svært at sige. Men vores hold ville i hvert fald være blevet bedre hvis man hentede Zlatan og solgte enten Higuain eller Benzema. Det er jeg sten sikkert på. Er der en ting, som Mourinho er god til, så er det at håndtere store personligheder, hvorfor det ikke ville være et problem at have både Zlatan og CR7 på holdkortet.