Om vores rivaler VII

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #6133 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII

Siempre Madrid skrev:

Storken skrev: I Spanien har man generelt langt mindre tillid til myndighederne end vi har i Danmark. Det er ikke italienske forhold, men mistilliden bunder jo i en eller anden form for korruption. Jeg tvivler på, at korruptionen giver sig til udtryk i en konspiration mod Barca, men der er unægteligt korruption i landet.

Derudover skal man på ingen måde undervurdere effekten af, at alle myndigheder og instanser har hovedsæde i Madrid. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at det giver Real Madrid nogle fordele med kontakter, netværk osv. Selv i Danmark er der langt mere fokus på københavnske forhold, da alle politikere, myndigheder etc. har syn for sagen hver eneste dag.

Det er beundringsværdigt, at du forsvarer den slags holdninger. Det kræver alligevel sin mand at stå inde for dem!

Real Madrid har uden tvivl fordele med kontakter og netværk, men det konstante lighedstegn mellem Real Madrid og alle Barcelonas ulyksageligheder kan godt blive lidt patetisk.

Ind i mellem må man gerne vende blikket indad og spørge sig selv:
Må jeg godt opgive forkerte tal til skattevæsenet?
Må jeg godt omgås reglerne for at hente mindreårige udlændinge til klubben?

Der findes en ting mellem hvid og blaugrana. Det kaldes nuancer. Det er ofte iblandt nuancerne, at man kommer tættest på sandheden. Eksempelvis er Real Madrid selv skyldige i at hente mindreårige, hvor man bevidst har prøvet at omgå reglerne. Det samme er Atletico Madrid.

Jeg forsvarer ikke anklagerne om en stor konspiration mod Barca, men jeg forklarer baggrunden for disse anklager. Der er ofte en simpel forklaring på folks synspunkter, hvis man sætter sig ind i deres baggrund. Man kan synes synspunkterne er åndssvage, men man vil ofte forstå, hvordan de er opstået.

Det er vigtigt at huske sin historie. Hvorfor kunne det tænkes, at man man i Catalonien følte, at centralmagterne i Madrid bevidst konspirerede mod Barca? Har der været været en tid i historien, hvor man i Catalonien måske har følt sig undertrykt? Det er muligvis længe siden, men fortiden er det der virkelig skete. Det er en del af os og har gjort os til dem vi er.
Emnet er blevet låst.
11 år 4 måneder siden #6134 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev:

Siempre Madrid skrev:

Storken skrev: I Spanien har man generelt langt mindre tillid til myndighederne end vi har i Danmark. Det er ikke italienske forhold, men mistilliden bunder jo i en eller anden form for korruption. Jeg tvivler på, at korruptionen giver sig til udtryk i en konspiration mod Barca, men der er unægteligt korruption i landet.

Derudover skal man på ingen måde undervurdere effekten af, at alle myndigheder og instanser har hovedsæde i Madrid. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at det giver Real Madrid nogle fordele med kontakter, netværk osv. Selv i Danmark er der langt mere fokus på københavnske forhold, da alle politikere, myndigheder etc. har syn for sagen hver eneste dag.

Det er beundringsværdigt, at du forsvarer den slags holdninger. Det kræver alligevel sin mand at stå inde for dem!

Real Madrid har uden tvivl fordele med kontakter og netværk, men det konstante lighedstegn mellem Real Madrid og alle Barcelonas ulyksageligheder kan godt blive lidt patetisk.

Ind i mellem må man gerne vende blikket indad og spørge sig selv:
Må jeg godt opgive forkerte tal til skattevæsenet?
Må jeg godt omgås reglerne for at hente mindreårige udlændinge til klubben?

Der findes en ting mellem hvid og blaugrana. Det kaldes nuancer. Det er ofte iblandt nuancerne, at man kommer tættest på sandheden. Eksempelvis er Real Madrid selv skyldige i at hente mindreårige, hvor man bevidst har prøvet at omgå reglerne. Det samme er Atletico Madrid.

Jeg forsvarer ikke anklagerne om en stor konspiration mod Barca, men jeg forklarer baggrunden for disse anklager. Der er ofte en simpel forklaring på folks synspunkter, hvis man sætter sig ind i deres baggrund. Man kan synes synspunkterne er åndssvage, men man vil ofte forstå, hvordan de er opstået.

Det er vigtigt at huske sin historie. Hvorfor kunne det tænkes, at man man i Catalonien følte, at centralmagterne i Madrid bevidst konspirerede mod Barca? Har der været været en tid i historien, hvor man i Catalonien måske har følt sig undertrykt? Det er muligvis længe siden, men fortiden er det der virkelig skete. Det er en del af os og har gjort os til dem vi er.

Nuancen er, at når Real Madrid er skyldige i at hente mindreårige, så er det Real Madrids skyld, mens det når Barcelona er skyldige i at hente mindreårige, så er det Real Madrids/Centralmagtens skyld.

Og så kan man altså ikke begå ulovligheder og skynde sig at pege fingre mod fortiden, når man bliver opdaget.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, rezamadridista, andreashn, FranciscoISCO
Emnet er blevet låst.
11 år 4 måneder siden #6135 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Om vores rivaler VII
Det synes i øvrigt interessant, at Real Madrid er skyld i sagen omkring mindreårige. Mig bekendt er det FIFA, som så vidt jeg ved ikke har hovedsæde i Madrid, som har kørt anklagerne - ligeledes kigger FIFA også på Madrid.

Der er ingen grund til at stå på mål for det. Selvfølgelig kan vi godt gennemskue, hvorfor man peger fingre af Real Madrid i denne sammenhæng. Det er fordi de fleste cules' ønsker at det er Real Madrids skyld, hvorfor de tror på historien, selvom den logisk set ikke har hold i virkeligheden. Sandheden er, at Barcelona har haft et par hamrende inkompetente ledelser, som har haft det svært med loven.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista
Emnet er blevet låst.
11 år 4 måneder siden #6136 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om vores rivaler VII

Hver eneste gang du kommer med gode indlæg, bliver de efterfulgt af et enkelt indlæg der ødelægger hele ideen om at du ikke er som de andre på fcbarcelona.dk ;)

Så du synes slet ikke den artikel i fcbarcelona.dk er grotesk og til grin? Jeg synes selv det sjoveste er den del hvor der står at mange af kampene har Barca spillet efter Real. Jamen hvis man går så langt, jamen så viser det sgu virkelig meget om hvor "nuanceret" man ser på tingene.
Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #6137 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Om vores rivaler VII
Er jeg den eneste der er optimistisk med hensyn til et Barca nederlag i aften?

Barcelona har ikke vundet på San Mamés/Nuevo San Mamés siden 2012 og det var i et pokalopgør.

Her lidt statistiker op til kampen:

www.bold.dk/fodbold/kamp/athletic-bilbao-vs-barcelona/4338827
Emnet er blevet låst.
11 år 4 måneder siden #6138 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Om vores rivaler VII
De vinder stort. De er i topform. Spil du bare på 2-0 start til Bilbao, kanont odds
Emnet er blevet låst.
11 år 4 måneder siden #6139 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Om vores rivaler VII
Så er der kun nogle få runder til Messi slår Ronaldo som topscorer.
Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #6140 af Inspektøren
Der mangler stadig en halvleg...
Athletic kan stadig nå det endnu. De skal "bare" scorer en gang og så mangler de bare ét mål, og så er der udlignet :)

Det kan godt være, at Athletic ikke har været vanvittige gode, men man må sgu også bare tage hatten af for Barcelona og især Messi. Det er fuldstændigt vanvittig, hvad den spiller kan. Man ser også bare tydeligt forskellen på Ronaldo og Messi.

Messi kan starte et angreb, nemt drible forbi et par spillere og lave afleveringen, der splitter et helt forsvar ad. Man kan godt forstå Neymar og Suarez, nå de siger hvor let det er at spille med Messi. Derudover er han da også en udmærket målscorer med en udmærket placering, taget hans målstatistik i betragtning.

Mens Ronaldo, på den anden side, er meget mere afhængig er gode spillere på midtbanen til at lave de gode afleveringer som han kan sætte ind. Han kan nemlig ikke selv trække dybt ned på banen, drible forbi et par spillere og så lave de gifte afleveringer, der splitter et helt forsvar ad. Til gengæld, så har Ronaldo nok verdens bedste placeringsevne og er også verdens bedste afslutter. Men al det er jo kun positivt, hvis han har de rigtige spillere omkring sig, til at lave afleveringerne. Når først han har det, så er Ronaldo farlig. Men i går så vi, hvor dårligt hans medspillere gjorde det, hvorfor CR7 også ingen afslutninger havde, hverken på mål eller forbi.

Men så forestil jer lige, hvis Messi og Ronaldo spillede på samme hold. Uhhhhh.
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Inspektøren.
Emnet er blevet låst.
11 år 4 måneder siden #6141 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om vores rivaler VII
Tja, det var i hvert fald Barcelonas sværeste kamp før opgøret mod os, så risikoen for, at de er foran os, er vist desværre større end muligheden for, at vi har udbygget vores føring, når vi tørner sammen.

Opgør frem mod vores indbyrdes kampe:

Barcelona:
Levante (H), Málaga (h), Granada (u), Rayo (h), Eibar (u)

Real Madrid:
Deportivo (h), Elche (u), Villarreal (h), Athletic (u), Levante (h)

Og mens deres 15 point ligger lige for, så ser vejen til ssmme antal noget mere kompliceret ud for os.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved DarioGomez.
Emnet er blevet låst.
11 år 4 måneder siden #6142 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Om vores rivaler VII

DarioGomez skrev: Tja, det var i hvert fald Barcelonas sværeste kamp før opgøret mod os, så risikoen for, at de er foran os, er vist desværre større end muligheden for, at vi har udbygget vores føring, når vi tørner sammen.

Opgør frem mod vores indbyrdes kampe:

Barcelona:
Levante (H), Málaga (h), Granada (u), Rayo (h), Eibar (u)

Real Madrid:
Deportivo (h), Elche (u), Villarreal (h), Athletic (u), Levante (h)

Og mens deres 15 point ligger lige for, så ser vejen til ssmme antal noget mere kompliceret ud for os.

Vi har jo heller ikke fortjent noget med det spil, man kan kun håbe spillerne vågner op.
Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #6143 af Inspektøren
Fuldstændigt vanvittigt: www.bold.dk/nyt/prl-rettigheder-solgt-for-51-mia-kroner

Her er også lidt facts over, hvor meget de enkelte klubber modtog i tv-penge fra de fem største ligaer i Europa; England, Spanien, Tyskland, Italien og Frankrig for sæsonen 13/14:
www.dailymail.co.uk/sport/article-294745...e-Bayern-Munich.html

F.eks. vandt Atletico ligaen og alligevel modtog de kun 31,12 millioner pund på fjerdepladsen sammenlignet med hhv. Real Madrid og FC Barcelona med hver 103,74 millioner pund.

Cardif City modtog 62 millioner pund og de endte på sidste pladsen, sidste sæson i Premier League.

Bayern vandt Bundesligaen og de modtog 27.34 millioner pund.

Kæft hvor jeg glæder mig til, at den nye tv-aftale i Spanien træder i kraft. Forhåbenligt en mere retfærdig fordeling af pengene men samtidig også flere penge, samlet set.
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #6144 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII

Inspektøren skrev: Fuldstændigt vanvittigt: www.bold.dk/nyt/prl-rettigheder-solgt-for-51-mia-kroner

Her er også lidt facts over, hvor meget de enkelte klubber modtog i tv-penge fra de fem største ligaer i Europa; England, Spanien, Tyskland, Italien og Frankrig for sæsonen 13/14:
www.dailymail.co.uk/sport/article-294745...e-Bayern-Munich.html

F.eks. vandt Atletico ligaen og alligevel modtog de kun 31,12 millioner pund på fjerdepladsen sammenlignet med hhv. Real Madrid og FC Barcelona med hver 103,74 millioner pund.

Cardif City modtog 62 millioner pund og de endte på sidste pladsen, sidste sæson i Premier League.

Bayern vandt Bundesligaen og de modtog 27.34 millioner pund.

Kæft hvor jeg glæder mig til, at den nye tv-aftale i Spanien træder i kraft. Forhåbenligt en mere retfærdig fordeling af pengene men samtidig også flere penge, samlet set.

Det minder mig om ESPN's aftale om Monday Night Football (NFL), hvor de betaler $1,9 mia for 17 kampe i løbet af sæsonen. Det er altså lidt over 700 mio kroner pr. kamp. De har omkring 14 mio seere pr. kamp, så hver eneste seer koster ESPN 50kr :)
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum