Om vores rivaler VII

11 år 6 måneder siden #6085 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om vores rivaler VII
Simeone har i hvert fald lagt i ovnen til næste lørdag, og pisset Madrid godt og grundigt af.

Dog - historien er fra en eller anden obskur sydafrikansk fodboldside, jeg ved sgu ikke helt, hvor troværdig den kilde er??!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Emnet er blevet låst.
11 år 6 måneder siden #6086 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII
Selv om jeg hader hans dives, må jeg også indrømme, at jeg er betaget af den unge brasilianer. Så her er en lille tanke. Er det helt utænkeligt, at Perez vil forsøge at hente ham om 1-2 år?
Er der så meget fjendskab med Barca, at det ville være en umulighed?
Hvornår hentede vi sidst en stjerne i Barca? Var det Figo eller Ronaldo?

"Maybe they hate me because I'm too good."
Emnet er blevet låst.
11 år 6 måneder siden #6087 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII

Pelle skrev: Selv om jeg hader hans dives, må jeg også indrømme, at jeg er betaget af den unge brasilianer. Så her er en lille tanke. Er det helt utænkeligt, at Perez vil forsøge at hente ham om 1-2 år?

Ronaldo hentede vi i Manchester United ;-)

Tyksakken hentede vi i Inter - og heldigvis for det. Han var det vildeste!!

Figo var den sidste og det lykkedes kun fordi Barcelona havde et gigantisk fjols som præsident - og så naturligvis fordi frikøbsklausulerne var anderledes spiselige dengang.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Emnet er blevet låst.
11 år 6 måneder siden #6088 af Pelle

Siempre Madrid skrev:

Pelle skrev: Selv om jeg hader hans dives, må jeg også indrømme, at jeg er betaget af den unge brasilianer. Så her er en lille tanke. Er det helt utænkeligt, at Perez vil forsøge at hente ham om 1-2 år?

Figo var den sidste og det lykkedes kun fordi Barcelona havde et gigantisk fjols som præsident - og så naturligvis fordi frikøbsklausulerne var anderledes spiselige dengang.

Jeg tænker nemlig også, at en mulig frikøbsklausul er så uendelig høj, at det aldrig kan betale sig. Barca har vel også en anden - og bedre - økonomi i dag, så de ikke på samme måde er pressede til at sælge ud af deres bedste spillere.
Jeg kunne nu godt tænke mig at se Neymar i den hvide trøje! :-)

Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #6089 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Om vores rivaler VII

Pelle skrev:

Siempre Madrid skrev:

Jeg tænker nemlig også, at en mulig frikøbsklausul er så uendelig høj, at det aldrig kan betale sig. Barca har vel også en anden - og bedre - økonomi i dag, så de ikke på samme måde er pressede til at sælge ud af deres bedste spillere.

CR7 hentede vi i Manchester

Ronaldo, ikke Cristiano Ronaldo, Ronaldo den rigtige, brasilianeren, hentede vi fra Inter.

Spøg til side.

Neymar til Real Madrid? Forvent det ikke. Som det også bliver fremhævet, så er situationen en helt anden i dag end den var dengang med Figo. Dengang svarede Barcelona til Borussia Dortmund, hvor vi var Bayern München. Forholdet mellem de to spanske giganter har siden ændret sig drastisk i 00'erne med Ronaldinho og succes fra La Masia.

Spørgsmålet er jo også om han gider. Når jeg kigger på Neymar og Messi, så ser jeg Ronaldinho og Messi. Hvor Ronaldinho var Messis velynder tidligere, er Messi nu blevet Neymars velynder.

Og hvis han skal herover, så skal vi nok forvente at smide det dobbelte af hvad Barcelona gav for ham og har vi overhovedet plads? Cristiano holder minimum 7 år endnu på hans nuværende niveau og så har vi også Bale, der var en meget dyr herre og Jamés.
Et realistisk køb, omend på et måske en smule lavere niveau, er Hazard. Reus syntes jeg bestemt heller ikke er langt derfra og han er samtidig billig til sommer (25 mio. euro).
Emnet er blevet låst.
11 år 6 måneder siden #6090 af Pelle

Inspektøren skrev:

Pelle skrev:

Siempre Madrid skrev:

CR7 hentede vi i Manchester

Ronaldo, ikke Cristiano Ronaldo, Ronaldo den rigtige, brasilianeren, hentede vi fra Inter.

Spøg til side.

Neymar til Real Madrid? Forvent det ikke. Som det også bliver fremhævet, så er situationen en helt anden i dag end den var dengang med Figo. Dengang svarede Barcelona til Borussia Dortmund, hvor vi var Bayern München. Forholdet mellem de to spanske giganter har siden ændret sig drastisk i 00'erne med Ronaldinho og succes fra La Masia.

Spørgsmålet er jo også om han gider. Når jeg kigger på Neymar og Messi, så ser jeg Ronaldinho og Messi. Hvor Ronaldinho var Messis velynder tidligere, er Messi nu blevet Neymars velynder.

Og hvis han skal herover, så skal vi nok forvente at smide det dobbelte af hvad Barcelona gav for ham og har vi overhovedet plads? Cristiano holder minimum 7 år endnu på hans nuværende niveau og så har vi også Bale, der var en meget dyr herre og Jamés.
Et realistisk køb, omend på et måske en smule lavere niveau, er Hazard. Reus syntes jeg bestemt heller ikke er langt derfra og han er samtidig billig til sommer (25 mio. euro).

Ok, tak for at skrive præcis det samme som Siempre - jeg læste det faktisk første gang ;-)
Du mener helt alvorligt, at Ronaldo har 7 år tilbage på toppen? Forvent det næppe.

Hverken Reus eller Hazard har set killer instinct, som Neymar har. Jeg vil til enhver tid hellere have ham på holdet - også selv om han skulle være markant dyrere.

Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #6091 af Inspektøren
Neymar: "Hay una cosa que se llama respeto"
www.marca.com/2015/01/29/futbol/equipos/...lona/1422552609.html

Jeg skal da lige love for, at Neymar har været i fokus den seneste uges tid. Først bliver der begået et straffe imod ham og derudover laver han også en assist og scorer 2 basser mod Elche. Et par dage senere laver han to basser igen og bliver piftet ud af Vicente Calderon som ingen anden, efter have modtaget en masse fysiske og verbale tæsk fra Atletico spillerne.

Her, 24 timer efter kampen mod Atletico, siger han, at "ingen er tvunget til at elske hinanden, men der er altså noget der hedder respekt."

Bale skal passe på, at han ikke bliver fuldstændig glemt i Spanien med tanke på al den snak i den spanske presse og andre udenlandske medier, der drejer sig om Neymar på både godt og ondt.
Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #6092 af Inspektøren
Med hensyn til dit spørgsmål, Pelle, om hvor vidt jeg er alvorlig når jeg siger, at Ronaldo har minimum 7 år tilbage, så vil jeg bare lade billederne tale:

Dette var i sommers.
Emnet er blevet låst.
11 år 6 måneder siden #6093 af Pelle
Så fordi manden er god til at tage armbøjninger, så er han stadig blandt eliten som 37-årig? Sorry, men det er alligevel det tyndeste argument, jeg længe har hørt.

Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200
Emnet er blevet låst.
11 år 6 måneder siden #6094 af Pelle
RFEF har tilsyneladende valgt ikke at straffe Ardu Turan efter han - helt hovedløst - kastede sin støvle efter linjedommeren i kampen mod Barca. Man kan sige meget om Ronaldos karantæne, men det her er simpelthen en komplet joke. At manden slipper uden yderligere straf, er helt til grin. Det er AS, der bringer nyheden.

Emnet er blevet låst.
11 år 6 måneder siden #6095 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Om vores rivaler VII

Pelle skrev: RFEF har tilsyneladende valgt ikke at straffe Ardu Turan efter han - helt hovedløst - kastede sin støvle efter linjedommeren i kampen mod Barca. Man kan sige meget om Ronaldos karantæne, men det her er simpelthen en komplet joke. At manden slipper uden yderligere straf, er helt til grin. Det er AS, der bringer nyheden.

Det er jo for vildt.... Hvad sørensen kan de dog have af fodboldjuridiske argumenter for, at man må udøve vold mod dommerne(?)...

Den var vist ikke gået i England;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle
Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #6096 af Inspektøren

Pelle skrev: Så fordi manden er god til at tage armbøjninger, så er han stadig blandt eliten som 37-årig? Sorry, men det er alligevel det tyndeste argument, jeg længe har hørt.

Nu var det ikke fordi, at jeg ville vise, at han et særlig god, til at tage armbøjninger men derimod for at lave en sammenligning med hans holdkammarater fra 21-25 år, der, bedømt ud fra videoen, ser ud til at være i lang dårligere form end CR7.

Men hva så med denne artikel, Pelle: ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...asse-for-sig/5420422

Den er da med til at underbygge mit argument for, at Ronaldo holder lang tid endnu, og så er den er oven i købet på dansk :)
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum