Om vores rivaler VII

11 år 4 uger siden #6601 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII

Inspektøren skrev: Ikér kan simpelthen ikke forlade os uden at få en afsked, som den Dortmund og Barcelona fansene har givet hhv. Klopp og Xavi:

Klopp: www.dailymail.co.uk/sport/football/artic...undesliga-match.html

Xavi: www.marca.com/2015/05/23/futbol/equipos/...lona/1432399146.html

Han tager lige næste sæson med, hvor han får samtlige kampe i Copa del Rey og muligvis også Champions League, hvor De Gea så kan tage sig af La Liga. Han ender med en treble og tager dernæst så afsked med fansene på Bernabeu, hvor vi giver ham en flot tifo og han så holder sin afskedstale.
Alt det her, fortjener han simpelthen.

Selvfølgelig kan han det. Han har jo haft chancen for selv at sige farvel, men når han krampagtigt holder fast i det sidste halmstrå, så afskriver han også sig selv fra at få den mulighed for at sige farvel. Det kræver, at man kender sin besøgelsestid og det gør Casillas på ingen måde. Desværre.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin
Emnet er blevet låst.
11 år 4 uger siden #6602 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om vores rivaler VII

Siempre Madrid skrev:

Inspektøren skrev: Ikér kan simpelthen ikke forlade os uden at få en afsked, som den Dortmund og Barcelona fansene har givet hhv. Klopp og Xavi:

Han tager lige næste sæson med, hvor han får samtlige kampe i Copa del Rey og muligvis også Champions League, hvor De Gea så kan tage sig af La Liga. Han ender med en treble og tager dernæst så afsked med fansene på Bernabeu, hvor vi giver ham en flot tifo og han så holder sin afskedstale.

Selvfølgelig kan han det. Han har jo haft chancen for selv at sige farvel, men når han krampagtigt holder fast i det sidste halmstrå, så afskriver han også sig selv fra at få den mulighed for at sige farvel. Det kræver, at man kender sin besøgelsestid og det gør Casillas på ingen måde. Desværre.

Sådan er det ikke i Real Madrid. Hverken Raúl eller Gutí fik en lignende afsked. Hold nu kæft hvor var jeg skuffet over jeg havde taget den lange tur, og det eneste der var "forberedt" var 2 minuters sang efter kampen for Gutí's vedkommende. Raúl var godt nok skadet, men heller inge gestus til ham.
Om Casillas så var stoppet for 6 år siden, så havde han ingen gestus fået. Uanset om han kender sin besøgelsestid eller ej, så er han en kæmpe legende i klubben. Xavi blev slået af holdet, og har haft en skidt sæson, men det ændre da ikke på det er så pinligt det vi har gang i.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Emnet er blevet låst.
11 år 4 uger siden #6603 af Siempre Madrid

Dios skrev:

Siempre Madrid skrev:

Sådan er det ikke i Real Madrid. Hverken Raúl eller Gutí fik en lignende afsked. Hold nu kæft hvor var jeg skuffet over jeg havde taget den lange tur, og det eneste der var "forberedt" var 2 minuters sang efter kampen for Gutí's vedkommende. Raúl var godt nok skadet, men heller inge gestus til ham.
Om Casillas så var stoppet for 6 år siden, så havde han ingen gestus fået. Uanset om han kender sin besøgelsestid eller ej, så er han en kæmpe legende i klubben. Xavi blev slået af holdet, og har haft en skidt sæson, men det ændre da ikke på det er så pinligt det vi har gang i.

Xavi har jo selv bebudet, at han stopper og derfor kunne man give ham en afsked. Iker Casillas har kun martyrdøden tilbage, men der skal nok være dem, som hopper i med begge ben og har ondt af ham.

Emnet er blevet låst.
11 år 4 uger siden #6604 af Dios

Siempre Madrid skrev:

Dios skrev:

Siempre Madrid skrev:

Xavi har jo selv bebudet, at han stopper og derfor kunne man give ham en afsked. Iker Casillas har kun martyrdøden tilbage, men der skal nok være dem, som hopper i med begge ben og har ondt af ham.

Det samme gjorde Raúl og Gutí. De fik da ingen værdig afsked. Når man står på hænder og skider, så får man lort i hovedet. Det er lidt den kedelige følelse jeg sidder tilbage med efter dit indlæg.

Emnet er blevet låst.
11 år 4 uger siden #6605 af Siempre Madrid

Dios skrev:

Siempre Madrid skrev:

Dios skrev:

Siempre Madrid skrev:

Det samme gjorde Raúl og Gutí. De fik da ingen værdig afsked. Når man står på hænder og skider, så får man lort i hovedet. Det er lidt den kedelige følelse jeg sidder tilbage med efter dit indlæg.

Årh nej.........jeg havde forventet mere af dig. Raúl og Guti fandt ud af i sommerpausen, at Mourinho ikke ville gøre brug af dem i samme grad, som de fortjente og så valgte de selv at søge nye græsgange. Hvad skulle Real Madrid have gjort? Arrangeret en sommerkamp for at sige farvel?

Raúl fik sin egen ceremoni og jeg synes faktisk ikke, at det kunne have været gjort smukkere. Guti kunne man måske godt have gjort noget mere for, men dels havde han jo ikke helt samme legende-status (selv om vi er mange, som elsker ham helt vildt!) og dels har han jo altid været lidt af et sort får/enfant terrible.

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real HWL, MadridistaPorVida
Emnet er blevet låst.
  • Scriptophobe
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 uger siden #6606 af Scriptophobe
Besvaret af Scriptophobe på emne Om vores rivaler VII

Dios skrev: Sådan er det ikke i Real Madrid. Hverken Raúl eller Gutí fik en lignende afsked. Hold nu kæft hvor var jeg skuffet over jeg havde taget den lange tur, og det eneste der var "forberedt" var 2 minuters sang efter kampen for Gutí's vedkommende. Raúl var godt nok skadet, men heller inge gestus til ham.

Jeg er sådan set meget enig i essensen af dit indlæg, men hvordan Xavi har haft en skidt sæson, har jeg dog mere end bare almindeligt svært ved at gennemskue. Xavi har imponeret mig, hver gang han har spillet i denne sæson. Han har haft en langt, langt bedre sæson end han havde sidste år.
Emnet er blevet låst.
11 år 4 uger siden #6607 af Dios
Siempre Madrid skrev:

Årh nej.........jeg havde forventet mere af dig. Raúl og Guti fandt ud af i sommerpausen, at Mourinho ikke ville gøre brug af dem i samme grad, som de fortjente og så valgte de selv at søge nye græsgange. Hvad skulle Real Madrid have gjort? Arrangeret en sommerkamp for at sige farvel?

Raúl fik sin egen ceremoni og jeg synes faktisk ikke, at det kunne have været gjort smukkere. Guti kunne man måske godt have gjort noget mere for, men dels havde han jo ikke helt samme legende-status (selv om vi er mange, som elsker ham helt vildt!) og dels har han jo altid været lidt af et sort får/enfant terrible.

Det ved du jo også godt ikke passer. Jeg mener det var omkring Februar begge sagde farvel, eller de ihvertfald offentliggjorde at de nok ikke ville fortsætte. Gutí var flere gange ude og sige det, og helt konkret mener jeg det var i Marts han offentligt sagde han ikke spillede i Real Madrid til næste sæson, for samme dag købte jeg mine billetter til Bilbao kampen.
Jeg forventede bare meget mere end hvad der blev lavet til dem. Lignende tifoer som dem Dortmund og Barca lavede idag ville jo være nok, men sådan er kutymen bare ikke dernede, og man kan jo tydeligt forstå på dig, at det ikke kunne rage dig mindre.
Sådan er vi alle forskellige. Du mener Casillas pibe koncert er berretiget, og jeg mener det modsatte.

Emnet er blevet låst.
11 år 4 uger siden #6608 af Dios

Scriptophobe skrev:

Dios skrev: Sådan er det ikke i Real Madrid. Hverken Raúl eller Gutí fik en lignende afsked. Hold nu kæft hvor var jeg skuffet over jeg havde taget den lange tur, og det eneste der var "forberedt" var 2 minuters sang efter kampen for Gutí's vedkommende. Raúl var godt nok skadet, men heller inge gestus til ham.

Jeg er sådan set meget enig i essensen af dit indlæg, men hvordan Xavi har haft en skidt sæson, har jeg dog mere end bare almindeligt svært ved at gennemskue. Xavi har imponeret mig, hver gang han har spillet i denne sæson. Han har haft en langt, langt bedre sæson end han havde sidste år.

Xavi er blevet sat af. Han er blevet indskiftet flere gange end han er startet på banen, det må da sige det hele? Hans spil er kommet mere til sin ret denne sæson end sidste, da han primært er blevet brugt til at køre sejre hjem. Rakitic har gjort det over forventning, og har løst opgaven utrolig godt.
Jeg siger ikke Xavi's sæson var dårligere eller bedre end hans sidste, men han er immervæk faldet i niveau.

Emnet er blevet låst.
11 år 4 uger siden #6609 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Om vores rivaler VII
Dios

Men vi kommer vel ikke udenom, at det er umuligt at arrangere en afsked for Casillas, når han fortsat er på kontrakt og ikke vil væk? Der er jo intet at gøre, og det er nok 30-50% sandsynlighed for, at han spiller i Real Madrid næste sæson..

Du fastlægger jo heller ikke datoen for din farmors begravelse, før hun er afgået ved døden(?)...;)
Emnet er blevet låst.
  • Scriptophobe
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 uger siden #6610 af Scriptophobe
Besvaret af Scriptophobe på emne Om vores rivaler VII

Dios skrev: Xavi er blevet sat af. Han er blevet indskiftet flere gange end han er startet på banen, det må da sige det hele? Hans spil er kommet mere til sin ret denne sæson end sidste, da han primært er blevet brugt til at køre sejre hjem. Rakitic har gjort det over forventning, og har løst opgaven utrolig godt.
Jeg siger ikke Xavi's sæson var dårligere eller bedre end hans sidste, men han er immervæk faldet i niveau.

At han er blevet sat af, behøver da overhovedet ikke at betyde at han har spillet dårligt. Dertil er det ganske enkelt ikke korrekt, at han er blevet indskiftet flere gange end han er startet på banen. I La Liga er han startet 19 gange og blevet skiftet ind 12 gange. I Champions League er han startet inde 2 gange og blevet skiftet ind 7 gange. I Copa del Rey er han blevet skiftet ind 2 gange.

Det ender altså med at være helt ligeligt opdelt. 21 kampe fra start, 21 kampe som indskifter, hvilket i øvrigt også fint viser at han ikke 'primært er blevet brugt til at køre sejre hjem'. Hvordan Ivan Rakitić har præsteret er i øvrigt sagen fuldkommen uvedkommende. Det er Xavis præstation vi snakker om og jeg kan stadig ikke gennemskue, hvordan han har haft en dårlig sæson, hvilket du ikke kommer ind på i dette indlæg.

Vi kan dog hurtigt blive enige om, at Xavi er faldet i niveau over de sidste par år, men det betyder jo ikke partout at han har været dårlig i denne sæson.
Emnet er blevet låst.
11 år 4 uger siden #6611 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Om vores rivaler VII
@siempre
Det er mig en gåde, at der findes Real fans med meninger som dine om Casillas. Jeg mener, hvad har han dog gjort forkert? Han ønsker at blive i klubben og han ønsker at spille fast. Hvad pokker er nu galt i det?
Er det fortsat rygtet om at han er muldvarpen under Mourinho, som stikker under? Rygtet som, så vidt jeg ved, aldrig kom i nærheden af at blive bekræftet?
Han er ikke ligeså god som for nogle sæsoner tilbage, men han har nu stået en sæson som gør han stadig kan regnes blandt de bedste i verden. Han er ikke Neuer, Courtois eller De Gea, men han hører til det felt af vel ca. 10-15 målmænd der kommer efter.
Jeg er med på at De Gea skal hentes ind, men det er også set i lyset af, at han er fremtiden også er han et niveau over.
I en anden tråd snakkes der om problemet ved at Iker bliver andenviolin, da det vil føre til lignende "krigstilstande" som med Diego Lopez. Jeg tvivler stærkt af den grund, at Diego Lopez blev hentet som erstatning da Iker blev skadet, hvorefter Iker ikke fik chancen for at spille sig tilbage på holdet, da han atter var klar. Fair nok, hvis Mourinho mente Diego var bedre, men han fik aldrig chancen for at komme retur selvom der var muligheden for at give ham kampe.
I den (muligvis) kommende situation er spillereglerne klare fra start. De Gea skal være førstekeeper og Iker vil kunne se frem til at spille cup kamp + det løse. Det er mentalt en helt anden situation, da Iker vil vide hvad han går ind til. Han vil sandsynligvis sige ja til en sæson eller to mere, hvor han kan få sin afskedshyldest han fortjener, også takke af og bruge de sidste år af karrieren i USA.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, andreashn, Sahinovic, Scriptophobe
Emnet er blevet låst.
11 år 3 uger siden #6612 af Dios

M_linding skrev: Dios

Men vi kommer vel ikke udenom, at det er umuligt at arrangere en afsked for Casillas, når han fortsat er på kontrakt og ikke vil væk? Der er jo intet at gøre, og det er nok 30-50% sandsynlighed for, at han spiller i Real Madrid næste sæson..

Du fastlægger jo heller ikke datoen for din farmors begravelse, før hun er afgået ved døden(?)...;)

Hvem har dog også sagt at Casillas skulle have en afsked nu? :) Siempre mener, at det er Casillas egen skyld, fordi han ikke kendte sin besøgstid, hvor jeg blot konstatere, at kutymen i Real Madrid ikke er at give en værdig afsked til sine legender. Både Raúl og Gutí gjorde det klart mange måneder før, at de ville stoppe. Som sagt, så fik Gutí lidt sang efter kampen, men ellers var der intet at komme efter.

Min pointe er: Uanset hvornår man vælger at sige stop, så kommer der ikke noget fra Real Madrid's side af. Det er jo ikke klubben som står for tifoer etc. men fansene. Sådan er det ihvertfald i mange andre ligaer. Nu kender jeg rigtig meget til FCK via mine venner, og de bruger gerne flere uger på deres tifoer til Brøndby derbyet.
Jeg siger ikke, at der skulle være forberedt det helt store til Casillas igår, for han har jo ikke sagt stop.

Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum