Om vores rivaler VII
Zizou1981 skrev: Det er naivt at tro, at Ballon d'or ikke er afgjort.
Manden har ført dem til mesterskabet.
Sikret dem Cope del Rey og rund barberet samtlige storhold i CL, som de formentlig også vinder. At der så er små 3 mdr at spille i begyndelsen af næste sæson får ikke den store betydning.
Hvornår har de rund barberet Real Madrid?
Sahinovic skrev: Standard Messi, det er set så mange gange før, manden har tydeligvis fundet sin gamle glæde for fodbolden igen.
Men mon ikke alle de mirakler han laver på en fodboldbane bliver glemt, når der skal drøftes Ballon D'or til december eller hvornår det nu er. Der er nok et par brugere herinde som vil tage de røvsyge statistikker frem og bruge argumenter som hvor meget højere en Ronaldo kan hoppe på en fodboldbane end Messi.
Messi vinder selvfølgelig, når du måler ham på Messis præmisser. Men hver sin smag. Hav en god aften.
Rogoshin skrev:
Zizou1981 skrev: Det er naivt at tro, at Ballon d'or ikke er afgjort.
Manden har ført dem til mesterskabet.
Sikret dem Cope del Rey og rund barberet samtlige storhold i CL, som de formentlig også vinder. At der så er små 3 mdr at spille i begyndelsen af næste sæson får ikke den store betydning.
Hvornår har de rund barberet Real Madrid?
Uhha, der skal vi altså en række år tilbage. Sidst et af holdene blev rundbarberet, var det en flok heldige Catalanere, der nøjedes med et 3-1 nederlag.
Men så slog de også et amputeret Bayern-mandskab.. Tænk sig at trampe på nogen, der allerede ligger ned ;) (læg venligst mærke til smileyen relateret til den sidste kommentar)
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Kassow-Rossing skrev: Jamen forhåbentlig bliver Messi ikke kåret som verdens bedste fodboldspiller på baggrund af dette mål. Vi er trods alt stadig ikke helt 50 % af året igennem endnu. Meget kan ske endnu!
Dit argument for "at man trods alt ikke er helt 50 % af året igennem endnu, og derfor kan meget ske endnu" er helt hen i vejret. Reelt set er det kun midten/slutning af august, hele september, hele oktober og hele november = lidt over 3 måneder, før verdens bedste spiller bliver afgjort. Når der hverken spilles VM eller EM, er titlerne for ens klub afgørende og da Messi har spillet en afgørende rolle i 2 af trofæerne - snart 3, skal man virkelig være besiddelse af en nedsat intelligens, hvis man tror at meget kan ske på lidt over 3 måneder (starten af sæsonen, hvor der ingen storkampe spilles, foruden supercup).
Raul7-2880 skrev:
Kassow-Rossing skrev: Jamen forhåbentlig bliver Messi ikke kåret som verdens bedste fodboldspiller på baggrund af dette mål. Vi er trods alt stadig ikke helt 50 % af året igennem endnu. Meget kan ske endnu!
Dit argument for "at man trods alt ikke er helt 50 % af året igennem endnu, og derfor kan meget ske endnu" er helt hen i vejret. Reelt set er det kun midten/slutning af august, hele september, hele oktober og hele november = lidt over 3 måneder, før verdens bedste spiller bliver afgjort. Når der hverken spilles VM eller EM, er titlerne for ens klub afgørende og da Messi har spillet en afgørende rolle i 2 af trofæerne - snart 3, skal man virkelig være besiddelse af en nedsat intelligens, hvis man tror at meget kan ske på lidt over 3 måneder (starten af sæsonen, hvor der ingen storkampe spilles, foruden supercup).
"Nedsat intelligens" siger du. Det skrevne sprog er hårdere end det talte. Jeg var egentlig på vej ind i "Anmeld Indlæg", men tænkte, at direkte kommunikation er den rigtige vej at gå. Så skal vi ikke blive enige om, at det var skrevet hårdere, end det var ment?
Jeg er af den opfattelse, at der KAN ske meget på 3 måneder. Jeg er ikke naiv, og jeg tror ikke, at det sker - men jeg håber. En fan håber, og jeg er Ronaldo fan. Derfor håber jeg, at han vinder selvom det ser meget svært ud.
I disse tider, hvor foraer bruges mere til personlig hetz, vil jeg gerne komme dem i forkøbet; jeg er Real Madrid fan mere end jeg er Ronaldo fan.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Raul7-2880 skrev:
Heyhey.... Altså selvfølgelig kan vi godt blive enige om, at Messi har været bedre fra januar til nu, men der er altså et copa America, hvor han kan "fejle" og så er de 3måneder heller ikke ubetydelige, da det er dem, der står tydeligst hos folk, når der stemmes. Tæller vi meritter, så har Ronaldo ligeså mange som Messi fra 2015 om end det er personlige (Ballon d'or er jo ret beset jo baseret på den enkelte spiller ;) ) Desuden var det især Ronaldos efterår, der gav ham den i 2013 :P der KAN ske meget, og vi skal da bare håbe, at Ronaldo laver en lignende åbning på sæsonen som i dette efterår. Så står de sgu lige.
Ja, jeg er da optimist, men synes nu også folk sælger skindet, før bjørnen er skudt
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Jeg er af den opfattelse, at der KAN ske meget på 3 måneder. Jeg er ikke naiv, og jeg tror ikke, at det sker - men jeg håber. En fan håber, og jeg er Ronaldo fan. Derfor håber jeg, at han vinder selvom det ser meget svært ud.
Hvad er det du håber på at en Ronaldo kan gøre for at vinde Ballon D'or fremfor Messi?
Ronaldo kan og har aldrig spillet den type fodbold Messi kan på en fodboldbane, han har ihvertfald ikke kunne gjort det i hele sin karriere, så hvorfor skulle han nu kunne gøre det på de 3 måneder? Ronaldo kan score mange mål, men selv hvis han skulle score det tredobbelte af Messi inden december så vil Messi stadig bliver kåret som verdens bedste fodboldspiller, en af grundene til det er fordi at han laver så mange vidunderlige mål og ting på banen som han f.eks. også gjorde idag.
Florentino Pérez
Her var den: www.b.dk/sport/derfor-gaar-det-saa-godt-for-lionel-messi og her kilden til artiklen: www.fcbarcelona.dk/Nyheder/messis-hemmel...ekstra-traening.html
- Zizou1981
- Gæst
-
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Dette er Barcas sæson, og det må vi bare acceptere. Det eneste man som Real fan kan gøre er, at se frem til næste sæson.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Tobiasillas
- Gæst
-
du insistere på at halvdelen af sæsonen ikke er overståetKassow-Rossing skrev: Trøst mig? Stop nu..
Jeg synes at Ronaldo har været den næstbedste i verden i 2015. Gæt selv hvem der har været den bedste (Nej ikke Hazard). Messi har været to niveauer over Ronaldo i 2015, hvis I spørger mig. Men 2015 er ikke overstået. Der er faktisk kun spillet en halv sæson så snart CHL finalen er overstået.
der er spillet præcis 5 måneder og der mangler ca 3 måneder og 10 dage ( mener vist at det er den 10. December man skal have afgivet stemmen til FIFA)
så hvordan regner du det ud til at der kun er gået under halvdelen er mig en gået.
Ronaldo skal være meget mere flyvende i 3 måneder og ti dage end messi har været i 5 måneder!! kan du se hvor svært det bliver. og med ronaldo's alder så tror jeg ikke det bliver bedre fremover, faktum er de to er vidt forskellige, den ene er en maskin og den anden er et talent
ronaldo skal træne sindsygt meget for at nå meget messi skal virkelige passe på vægt og helbredet for at nå meget, men samtidigt er det ronaldo der hurtigt kan blive slidt med tiden der man ikke kan blive ved med at præstere fysisk som han har gjort det
Sahinovic skrev: Kratmus skrev:
Hvad er det du håber på at en Ronaldo kan gøre for at vinde Ballon D'or fremfor Messi?
Ronaldo kan og har aldrig spillet den type fodbold Messi kan på en fodboldbane, han har ihvertfald ikke kunne gjort det i hele sin karriere, så hvorfor skulle han nu kunne gøre det på de 3 måneder? Ronaldo kan score mange mål, men selv hvis han skulle score det tredobbelte af Messi inden december så vil Messi stadig bliver kåret som verdens bedste fodboldspiller, en af grundene til det er fordi at han laver så mange vidunderlige mål og ting på banen som han f.eks. også gjorde idag.
Så er vi på den igen. Du sammenligner Messi og Ronaldo på Messis præmisser: "Ronaldo kan og har aldrig spillet den type fodbold Messi kan på en fodboldbane". De er forskellige fodboldspillere. Det svarer til at sige, at Iniesta er en elendig fodboldspiller, fordi han ikke scorer lige så mange mål som Ronaldo og Messi, men han er en tredje type fodboldspiller, der ligesom Messi kan afdrible en mand eller 2 - dog ikke foran målet.
Skal vi ikke lige sammenligne Ronaldo og Messi på nogle andre parametre.. Skal vi tage 3, så ligger straffespark, hovedstød og fysik lige til højrebenet. Nu virker selv Suarez som en bedre fodboldspiller end Messi. - Ja, så er jeg nede på dit niveau.. Beklager..
Jeg vil vove at påstå, at den sidste måneds tid har Ronaldo overstrålet Messi. 3 hattricks i 4 kampe på én måned? Der har Messi ikke kunnet følge med. Så derfor har Ronaldo stadig mulighed for at kunne have været den bedste i halvdelen af fodboldåret, hvis man vil være så flueknepperisk, at man tæller sådan. Modsat har Messi vundet 2 titler i denne måned, men de kan ikke alene tilskrives ham - det er jo en holdsport for fanden. Meget af Barcas succes i år må også ligge i deres enormt sindsyge defensive statistik(som bygger på defensive spillere samt boldbesiddelse).