Om vores rivaler VII
Scriptophobe skrev:
Dios skrev: Xavi er blevet sat af. Han er blevet indskiftet flere gange end han er startet på banen, det må da sige det hele? Hans spil er kommet mere til sin ret denne sæson end sidste, da han primært er blevet brugt til at køre sejre hjem. Rakitic har gjort det over forventning, og har løst opgaven utrolig godt.
Jeg siger ikke Xavi's sæson var dårligere eller bedre end hans sidste, men han er immervæk faldet i niveau.
At han er blevet sat af, behøver da overhovedet ikke at betyde at han har spillet dårligt. Dertil er det ganske enkelt ikke korrekt, at han er blevet indskiftet flere gange end han er startet på banen. I La Liga er han startet 19 gange og blevet skiftet ind 12 gange. I Champions League er han startet inde 2 gange og blevet skiftet ind 7 gange. I Copa del Rey er han blevet skiftet ind 2 gange.
Det ender altså med at være helt ligeligt opdelt. 21 kampe fra start, 21 kampe som indskifter, hvilket i øvrigt også fint viser at han ikke 'primært er blevet brugt til at køre sejre hjem'. Hvordan Ivan Rakitić har præsteret er i øvrigt sagen fuldkommen uvedkommende. Det er Xavis præstation vi snakker om og jeg kan stadig ikke gennemskue, hvordan han har haft en dårlig sæson, hvilket du ikke kommer ind på i dette indlæg.
Vi kan dog hurtigt blive enige om, at Xavi er faldet i niveau over de sidste par år, men det betyder jo ikke partout at han har været dårlig i denne sæson.
Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen? Xavi er ikke i nærheden af den Xavi vi kendte for en del år siden. Han er faldet meget i niveau, men at debattere hvor dårlig eller hvor meget han er faldet i niveau kan da være total irrelevant, eller åbnebart ikke? Jeg synes han er blevet dårlig, eller meget middelmådig. Så kan du jo fint mene noget andet, og det skal og er der plads til :)
Ifølge ESPN så er han indskiftet 22 gange og startet inde 20 gange. Ifølge Whoscored så er han startet inde 21 gange og indskiftet 21 gange i La Liga, Cdr og Chl sammenhæng, men det er jo ikke pointen. Pointen er, at han er sat af, og derfor ikke præstere ligeså godt som han har gjort. Det synes jeg ihvertfald ikke må jeg nok hellere lige skrive.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev:
Scriptophobe skrev:
Dios skrev: Xavi er blevet sat af. Han er blevet indskiftet flere gange end han er startet på banen, det må da sige det hele? Hans spil er kommet mere til sin ret denne sæson end sidste, da han primært er blevet brugt til at køre sejre hjem. Rakitic har gjort det over forventning, og har løst opgaven utrolig godt.
Jeg siger ikke Xavi's sæson var dårligere eller bedre end hans sidste, men han er immervæk faldet i niveau.
At han er blevet sat af, behøver da overhovedet ikke at betyde at han har spillet dårligt. Dertil er det ganske enkelt ikke korrekt, at han er blevet indskiftet flere gange end han er startet på banen. I La Liga er han startet 19 gange og blevet skiftet ind 12 gange. I Champions League er han startet inde 2 gange og blevet skiftet ind 7 gange. I Copa del Rey er han blevet skiftet ind 2 gange.
Det ender altså med at være helt ligeligt opdelt. 21 kampe fra start, 21 kampe som indskifter, hvilket i øvrigt også fint viser at han ikke 'primært er blevet brugt til at køre sejre hjem'. Hvordan Ivan Rakitić har præsteret er i øvrigt sagen fuldkommen uvedkommende. Det er Xavis præstation vi snakker om og jeg kan stadig ikke gennemskue, hvordan han har haft en dårlig sæson, hvilket du ikke kommer ind på i dette indlæg.
Vi kan dog hurtigt blive enige om, at Xavi er faldet i niveau over de sidste par år, men det betyder jo ikke partout at han har været dårlig i denne sæson.
Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen? Xavi er ikke i nærheden af den Xavi vi kendte for en del år siden. Han er faldet meget i niveau, men at debattere hvor dårlig eller hvor meget han er faldet i niveau kan da være total irrelevant, eller åbnebart ikke? Jeg synes han er blevet dårlig, eller meget middelmådig. Så kan du jo fint mene noget andet, og det skal og er der plads til :)
Ifølge ESPN så er han indskiftet 22 gange og startet inde 20 gange. Ifølge Whoscored så er han startet inde 21 gange og indskiftet 21 gange i La Liga, Cdr og Chl sammenhæng, men det er jo ikke pointen. Pointen er, at han er sat af, og derfor ikke præstere ligeså godt som han har gjort. Det synes jeg ihvertfald ikke må jeg nok hellere lige skrive.
Jeg tror Scriptophobe kommenterede på, at du mente Xavi havde haft en dårlig sæson, hvilket han ikke har. Det er korrekt at Rakitic har spillet en god sæson (over al forventning) og slået Xavi af holdet som rigtigt nok ER faldet i niveau, men han har stadig spillet en vigtig rolle i de kampe han har fået, hvor han har gjort det godt. Jeg kan i hvert fald komme på 3-4 gange i 2015 hvor han er kommet ind og har vendt kampene til Barcas fordel, og så har han haft en vigtig funktion i at kontrollere kampene når han er kommet ind, hvilket han er en af verdens bedste til.
Desuden var Xavi også indforstået med, at han ville få en mindre fremtrædende rolle i denne sæson ift. tidligere, og jeg har kæmpe respekt for at han i sin tid blev i klubben og kæmpede. Rakitic slog ham af i foråret, men i store dele af efteråret blev Xavi valgt fremfor ham, som også vidner om kvalitet. Så at sige at han har haft en dårlig sæson er forkert.
- Scriptophobe
- Gæst
-
Dios skrev: Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen? Xavi er ikke i nærheden af den Xavi vi kendte for en del år siden. Han er faldet meget i niveau, men at debattere hvor dårlig eller hvor meget han er faldet i niveau kan da være total irrelevant, eller åbnebart ikke? Jeg synes han er blevet dårlig, eller meget middelmådig. Så kan du jo fint mene noget andet, og det skal og er der plads til :)
Det giver slet ingen mening, at påstå at fordi han er et stykke fra det niveau Xavi havde på sit højeste, så har han været dårlig i denne sæson. I sidste sæson var Messi og Ronaldo også et godt stykke fra deres bedste niveau, men det betyder altså overhovedet ikke at de havde en dårlig sæson. Dertil har vores debat aldrig gået på hvor meget eller hvor lidt Xavi er faldet i niveau, men derimod hvorvidt Xavi har været dårlig i denne sæson. Det er to vidt forskellige ting, der i og for sig ikke har noget med hinanden at gøre. Maradona kunne også spille en sæson, hvor han var halvt så god som han plejede at være, men alligevel var en rigtig, rigtig, rigtig god fodboldspiller - bedre end de fleste.
Det er også fair at du mener han er blevet dårlig eller middelmådig, men indtil videre har du ikke præsenteret mig med et eneste argument herfor. At han er blevet 'sat af', hvilket Abefar i øvrigt fint kommenterer på i sit indlæg, eller at han er et stykke fra sit højeste niveau, er ikke argumenter for at han har været dårlig. Det ene er et bevis på at der har været et bedre alternativ, taget spillestil, modstandere og fysikken i betragtning, det andet er dels en konsekvens af at alderen trykker, dels en konsekvens af at Xavi på sit højeste var blandt de bedste spillere i verden.
Det er meget muligt at det ikke er din pointe, men du valgte alligevel at bruge det i dit indlæg. Så er det vel ganske fair at jeg kommentere på, at det ganske enkelt ikke er korrekt. ESPN har ikke styr på tallene. Ud af de 58 kampe Barcelona har spillet, er Xavi startet inde 21 gange, blevet skiftet ind 21 gange, siddet på bænken hele kampen 10 gange og slet ikke været udtaget 6 gange. Xavi har i øvrigt spillet flere La Liga minutter end Andrés Iniesta har.
Desuden ved jeg ikke helt hvad du forventer af Xavi. Udover at han har scoret to mål og lagt op til otte i La Liga, så er han den spiller i Barcelona, der har skabt flest chancer relativt i forhold til antallet af spillede minutter. Ser vi bort fra antallet af spillede minutter, er det i øvrigt stadig kun Messi og Suárez, der har skabt flere chancer end Xavi har. Så hvis man skal pege på en sæson og kalde det for en dårlig én af slagsen for Xavi, så synes jeg det er helt forkert at pege på denne - sidste sæson ville være langt, langt mere passende.
- Scriptophobe
- Gæst
-
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
www1.skysports.com/football/news/11833/9...uarez-is-fifa-victim
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev: Spillerforeningen i Uruguay mener at Suarez var et offer for FIFAs korruption under VM i sommers og i forbindelse med hans straf. Derfor mener de at Suarez's straf skal ophæves:
www1.skysports.com/football/news/11833/9...uarez-is-fifa-victim
Haha de er jo bimlende vanvittige. Ingen tvivl om at FIFA er/var bund korrupt og at Prinsen fra Jordan overtager det cirkus.
Men en hver spedalsk-proletar ville ha' udstedt en lignende straf.
Ergo; der skal ikke pilles ved den straf, Vat So Ævar!
Jeg er her stadig XOXO
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
79.170.40.35/worldfootball.cf/santos-see...s-from-neymar-barca/
- Real madrid emil
- Gæst
-
Kassow-Rossing skrev: Santos overvejer at sagsøge FC Barcelona og Neymar:
79.170.40.35/worldfootball.cf/santos-see...s-from-neymar-barca/
Hvis det passer at de har snydt dem i neymar handlen, synes jeg Barca skal have en straf.
No solo soy perfecto, tambien soy madridista.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
FC. Barcelona er i aften på udebane og klæder om i udeholdets omklædningsrum men har fået lavet nye trøjer til kampen i aften. To af de mest historiske hold i den spanske liga mødes for tredje gang i Copa del Rey finalen på seks år, hvilket må siges at være imponerende. Det her er også den eneste turnering, hvor Barcelona har været os overlegne, og mon ikke de tager endnu et skridt i aften?
Jeg er her stadig XOXO