Om vores rivaler VII

• Guldie
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #6673 af Guldie
Besvaret af Guldie på emne Om vores rivaler VII
Det forekommer mig så sødt og nuttet, når erklærede Cristiano-fans benytter ordet "kynisme", når de håbløst prøver at påstå, at Cristiano skulle være en bedre fodboldspiller end Messi. Mange dumme ting kan man støde på i CristianoVsMessi-diskussioner, men brugen af det ord må være blandt de allerdummeste. Det jo ignorance på højt niveau. Jeg ved sgu ærligt talt ikke, om jeg skal græde eller grine.
Jeg håber, at dem, der bruger ordet i forbindelse med Cristiano-argumenter, er klar over, hvorfor de overhovedet bruger det i første omgang. Det gør de, fordi Messis fodboldevner overstråler Ronaldos i en sådan grad, at de ikke længere ved, hvilke argumenter de ellers skulle bruge. Først og fremmest skal vi lige blive enige om, at det eneste - ABSOLUT ENESTE - parameter i fodbold, hvor det giver mening at sammenligne Cristiano og Messi, er med hensyn til mål - at sammenligne dem på andre parametre er jo nærmest blasfemi eller et forsøg på humor. Det forholder sig imidlertid sådan, at selv dér (at score mål) taber Cristiano - og det er naturligvis ærgeligt for Cristiano-fans. På trods af han er SÅ god til straffe (i øvrigt fantastisk tragisk, at man bruger straffespark som argument for, at en spiller skulle være bedre end en anden, især når statistikkerne endda viser sig at være overraskende lige for mange Cristiano-fans), på trods af han er SÅ høj, på trods af han eftersigende skulle være den bedste hovedstøder nogensinde, på trods af han har SÅ god fysik, på trods af han har en SÅ god placeringsevne, på trods af han er omringet af verdensklassespillere, som gang efter gang lægger indlæg ind i smasken på ham - så er han alligevel ikke en bedre målscore end Messi.

Cristiano er ikke en bedre målscore end Messi.

Og nu kommer vi så til brugen af ordet "kynisme". Fordi Messi laver så mange spektakulære ting på en bane, at selv Ronaldinho tager hatten af, fordi Messi lægger Laudrup-afleveringer efter Laudrup-afleveringer, fordi Messi dribler så selv Maradona rynker på panden - OG VIGTIGST AF ALT - FORDI CRISTIANO IKKE FORMÅR AT GØRE DET - SÅ ROSER I HAM FOR AT VÆRE KYNISK.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #6674 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om vores rivaler VII
Guldie har du glemt de sidste to år?

Måske du har fundet dig det forkerte forum, eller også har du bare ikke gidet at bruge tid på at læse husreglerne for sprogbrug. Stram op.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #6675 af Raul-rik
Besvaret af Raul-rik på emne Om vores rivaler VII

Guldie skrev: Det forekommer mig så sødt og nuttet, når erklærede Cristiano-fans benytter ordet "kynisme", når de håbløst prøver at påstå, at Cristiano skulle være en bedre fodboldspiller end Messi. Mange dumme ting kan man støde på i CristianoVsMessi-diskussioner, men brugen af det ord må være blandt de allerdummeste. Det jo ignorance på højt niveau. Jeg ved sgu ærligt talt ikke, om jeg skal græde eller grine.
Jeg håber, at dem, der bruger ordet i forbindelse med Cristiano-argumenter, er klar over, hvorfor de overhovedet bruger det i første omgang. Det gør de, fordi Messis fodboldevner overstråler Ronaldos i en sådan grad, at de ikke længere ved, hvilke argumenter de ellers skulle bruge. Først og fremmest skal vi lige blive enige om, at det eneste - ABSOLUT ENESTE - parameter i fodbold, hvor det giver mening at sammenligne Cristiano og Messi, er med hensyn til mål - at sammenligne dem på andre parametre er jo nærmest blasfemi eller et forsøg på humor. Det forholder sig imidlertid sådan, at selv dér (at score mål) taber Cristiano - og det er naturligvis ærgeligt for Cristiano-fans. På trods af han er SÅ god til straffe (i øvrigt fantastisk tragisk, at man bruger straffespark som argument for, at en spiller skulle være bedre end en anden, især når statistikkerne endda viser sig at være overraskende lige for mange Cristiano-fans), på trods af han er SÅ høj, på trods af han eftersigende skulle være den bedste hovedstøder nogensinde, på trods af han har SÅ god fysik, på trods af han har en SÅ god placeringsevne, på trods af han er omringet af verdensklassespillere, som gang efter gang lægger indlæg ind i smasken på ham - så er han alligevel ikke en bedre målscore end Messi.

Cristiano er ikke en bedre målscore end Messi.

Og nu kommer vi så til brugen af ordet "kynisme". Fordi Messi laver så mange spektakulære ting på en bane, at selv Ronaldinho tager hatten af, fordi Messi lægger Laudrup-afleveringer efter Laudrup-afleveringer, fordi Messi dribler så selv Maradona rynker på panden - OG VIGTIGST AF ALT - FORDI CRISTIANO IKKE FORMÅR AT GØRE DET - SÅ ROSER I HAM FOR AT VÆRE KYNISK.

Go søndag til dig også ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren, JimmyBroe, ElMadrid
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #6676 af Mølbat
Besvaret af Mølbat på emne Om vores rivaler VII

Guldie skrev: Det forekommer mig så sødt og nuttet, når erklærede Cristiano-fans benytter ordet "kynisme", når de håbløst prøver at påstå, at Cristiano skulle være en bedre fodboldspiller end Messi. Mange dumme ting kan man støde på i CristianoVsMessi-diskussioner, men brugen af det ord må være blandt de allerdummeste. Det jo ignorance på højt niveau. Jeg ved sgu ærligt talt ikke, om jeg skal græde eller grine.

Det forekommer så til gengæld mig så ærgerligt og trist, når nogle folk, der er uenige med andre i denne Messi/Ronaldo-debat bare skal være nedladende og dumsmarte i deres svar. Det eneste sådan noget medfører, er dårlig stemning og i visse tilfælde en usaglig debat.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren, JimmyBroe, ElMadrid, Vinícius
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #6677 af Kassow-Rossing
Fanatikerne i Barcelona i går aftes kunne alligevel ikke overholde reglerne. De var blevet advaret med at få straf, hvis de skulle vise mangel på respekt overfor deres land, deres konge og den turnering, som de spillede om at vinde. De kunne alligevel ikke holde sig på måtten, og klubberne vil forhåbentlig få sig nogle større og større straffe eftersom det er gentagende forseelser. Se evt. videoen her:

fcbarcelona.dk/Video/video-nationalmelod...dovet-af-piften.html

Emnet er blevet låst.
  • Guldie
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #6678 af Guldie

Kassow-Rossing skrev: Guldie har du glemt de sidste to år?

Måske du har fundet dig det forkerte forum, eller også har du bare ikke gidet at bruge tid på at læse husreglerne for sprogbrug. Stram op.

Nej, dem har jeg ikke glemt? :)
Men spændende at en af de allerstørste Cristiano-fans herinde ikke engang svarer på mit indlæg, men beder mig om ikke længere at debattere herinde :D
Hvordan er husreglerne for sprogbrug? Må man ikke konstatere det åbenlyse? Marker venligst, hvor jeg ikke overholder reglerne, hvad du anser som en ordentlig brug af sproget :)
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #6679 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII

Mølbat skrev:

Det forekommer så til gengæld mig så ærgerligt og trist, når nogle folk, der er uenige med andre i denne Messi/Ronaldo-debat bare skal være nedladende og dumsmarte i deres svar. Det eneste sådan noget medfører, er dårlig stemning og i visse tilfælde en usaglig debat.

Samt - forhåbentlig - bortvisning fra dette forum. Det vrimler efterhånden med Barca-fans herinde, og det er godt nok de færreste, der reelt bringer noget godt med sig. Lad os nu få ryddet op, så vi kan nyde et Real Madrid forum og ikke et Real Madrid vs. Barcelona forum.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Emnet er blevet låst.
  • Guldie
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #6680 af Guldie
Jeg håber, at du joker, når du siger, at jeg skal bortvises fra dette forum. Hvorfor?
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #6681 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om vores rivaler VII

Kassow-Rossing skrev: Guldie har du glemt de sidste to år?

Siden hvornår er du blevet administrator, du opføre dig godt nok som en sherif i det vilde vest? :-D

Gang på gang ser jeg dig fortælle folk hvad de skal, og hvad de ikke skal skrive herinde, lad nu de rigtige administratorer gøre deres arbejde, også kan du bare passe dit arbejde som en ganske almindelig bruger herinde istedet for at lege politimand.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 2 uger siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7, ugologic, Guldie
Emnet er blevet låst.
  • Scriptophobe
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #6682 af Scriptophobe
Besvaret af Scriptophobe på emne Om vores rivaler VII

Kassow-Rossing skrev: Fanatikerne i Barcelona i går aftes kunne alligevel ikke overholde reglerne. De var blevet advaret med at få straf, hvis de skulle vise mangel på respekt overfor deres land, deres konge og den turnering, som de spillede om at vinde. De kunne alligevel ikke holde sig på måtten, og klubberne vil forhåbentlig få sig nogle større og større straffe eftersom det er gentagende forseelser. Se evt. videoen her:

fcbarcelona.dk/Video/video-nationalmelod...dovet-af-piften.html

Jeg ved ikke om du er klar over det, men cirka halvdelen af tilskuerne ved gårsdagens kamp var Athletic tilhængere, så at påstå at det var 'fanatikerne i Barcelona' der ikke kunne overholde reglerne, er givetvis en halv sandhed, men det er ikke desto mindre en vigtigt detalje, at stadion også var godt fyldt op med tilhængere fra Baskerlandet, der om nogen er kendt for at være højlydte og for aktivt at vise sin utilfredshed med det spanske monarki og centralstyre.

Dertil var det mere end bare almindeligt dumt, at komme med trusler om repressalier. Det er i sig selv også en provokation overfor baskerne og catalanerne. Det var ganske enkelt helt unødvendigt at komme med den slags trusler, og den eneste effekt truslerne havde, var at foragten for centralstyret blev forstærket og antallet af folk der piftede under nationalmelodien blev forøget.

Afslutningsvis ville det være et selvmål at straffe klubberne hårdere og hårdere. Det forværrer blot situationen. I stedet kunne den spanske regering jo forsøge at udvise bare et minimum af samarbejdsvillighed overfor catalanerne og baskerne, når de ønsker at diskutere øget selvstyre eller decideret selvstændighed. At nægte enhver form for dialog er ikke vejen frem og gør kun kløften bredere.
Sidste redigering: 11 år 2 uger siden ved Scriptophobe.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #6683 af Kassow-Rossing
Jeg er ikke Cristiano fan, og det er ikke fair at råbe op om hvordan Ronaldo ikke bliver forsvaret af sine fans, når du ikke engang har givet dem en time til at besvare dit indlæg.

Husreglerne for sprogbrug herinde er ikke at man i første besked nogensinde på siden skal begynde at råbe i CAPS LOCK. Det virker ikke særlig venligsindet. Du må gerne konstatere det åbenlyse, men det har du ikke gjort endnu. Du har blot ytret dine subjektive holdninger.

Scriptophobe jeg skrev ikke det var Barcelona fans alle sammen. jeg skrev "Fanatikerne i Barcelona". Kampen blev spillet på Camp Nou.

Emnet er blevet låst.
11 år 2 uger siden #6684 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Om vores rivaler VII
@Pelle

Problemet er langt fra de florerende Barca-fans herinde. Det er sjælendt dem som starter de her sørgelige debatter.

Denne tomhjernede debat, blev igen startede af Sahinovic, en mand som utallige gange har prøvet at sætte Ronaldo i et dårligt lys ved en hver given lejlighed. Men han er ikke alene, det sker ofte at hvis nogen -som jeg selv- roser Messi, så går der ikke længe før en anti-Ronaldo-Real Madrid-fan skal sætte gang i MessiVSRonaldo debat. Inspektøren, Sahinovic, Dios og Avatareyes, er dem som jeg lige umiddelbart husker som være de mest konsekvente omkring deres Ronaldo kritik. Holdningen er helt fin, -absolut. MEN og her bør i kigge efter Dios, det er sgu ikke nødvendigt at nævne Ronaldo hver gang Messi nævnes og omvendt.

I kommer jo ikke med noget nyt? Det er bare den samme diskussion med de samme modargumenter evig og altid. Ronaldo er god på straffe, Messi er god til at drible, bla bla bla bla.
For alles skyld, så stop dog.

Edit: Det er lige så meget til alle dem som forsvarer Ronaldo.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 2 uger siden ved JimmyBroe.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Real HWL, Macon, Vildfaren, Zyconith, Sahinovic, mohbar, ChrillRM14
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum