Om vores rivaler VII
Angående tidligere indlæg: Det er retfærdigt at sammenligne 2 spillere på en parameter, som de har til fælles. At du så ikke mener, at de har målscoring til fælles, er jo en subjektiv holdning. Det er derimod ikke retfærdigt at måle 2 spillere på parametre, som de ikke har tilfælles. Fx det noget, for debatten om hvem der er bedst, nyttesløse argument med at Ronaldo er bedre til straffe. Det har ikke så meget med debatten om hvem der er bedst i verden.
Angående kynisme, Guldie, så er det da om noget en vigtig egenskab. Sådan en fumler foran mål kender vi alle - dem der venter med at skyde til det er for sent.. Igen er vi ude i, at Messis forcer skal fremhæves og Ronaldos skal negliceres. Han er kun god med hovedet fordi han er høj og har verdens bedste spillere omkring sig bla bla. Messi er sq da også kun god til at slå flotte indlæg, fordi der er nogen, der tager løbet. Det ville jo ikke nytte noget, hvis han slog afleveringen, og så Neymar løb den anden vej, fordi han var en klaptorsk, vel?
Mon ikke det er retfærdigt at påpege, at andre bryder reglerne eller nærmer sig dette? Vi lever jo i et retssystem.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Guldie skrev: Det forekommer mig så sødt og nuttet, når erklærede Cristiano-fans benytter ordet "kynisme", når de håbløst prøver at påstå, at Cristiano skulle være en bedre fodboldspiller end Messi. Mange dumme ting kan man støde på i CristianoVsMessi-diskussioner, men brugen af det ord må være blandt de allerdummeste. Det jo ignorance på højt niveau. Jeg ved sgu ærligt talt ikke, om jeg skal græde eller grine.
Jeg håber, at dem, der bruger ordet i forbindelse med Cristiano-argumenter, er klar over, hvorfor de overhovedet bruger det i første omgang. Det gør de, fordi Messis fodboldevner overstråler Ronaldos i en sådan grad, at de ikke længere ved, hvilke argumenter de ellers skulle bruge. Først og fremmest skal vi lige blive enige om, at det eneste - ABSOLUT ENESTE - parameter i fodbold, hvor det giver mening at sammenligne Cristiano og Messi, er med hensyn til mål - at sammenligne dem på andre parametre er jo nærmest blasfemi eller et forsøg på humor. Det forholder sig imidlertid sådan, at selv dér (at score mål) taber Cristiano - og det er naturligvis ærgeligt for Cristiano-fans. På trods af han er SÅ god til straffe (i øvrigt fantastisk tragisk, at man bruger straffespark som argument for, at en spiller skulle være bedre end en anden, især når statistikkerne endda viser sig at være overraskende lige for mange Cristiano-fans), på trods af han er SÅ høj, på trods af han eftersigende skulle være den bedste hovedstøder nogensinde, på trods af han har SÅ god fysik, på trods af han har en SÅ god placeringsevne, på trods af han er omringet af verdensklassespillere, som gang efter gang lægger indlæg ind i smasken på ham - så er han alligevel ikke en bedre målscore end Messi.
Cristiano er ikke en bedre målscore end Messi.
Og nu kommer vi så til brugen af ordet "kynisme". Fordi Messi laver så mange spektakulære ting på en bane, at selv Ronaldinho tager hatten af, fordi Messi lægger Laudrup-afleveringer efter Laudrup-afleveringer, fordi Messi dribler så selv Maradona rynker på panden - OG VIGTIGST AF ALT - FORDI CRISTIANO IKKE FORMÅR AT GØRE DET - SÅ ROSER I HAM FOR AT VÆRE KYNISK.
Et: Synes egentlig det var et lidt for nedladende indlæg overfor folk, der egentlig bare er af en anden overbevisning end dig.... Du vil aldrig kunne overbevise mig om, at Messi er den Gud i fodbold, som du sådan lidt hentyder til, og at han er så meget bedre end Ronaldo, for det er sgu løgn
En diskussion er to eller flere sider af samme sag, hvor man sagligt kan argumentere for begge velvidende om, at der er plads til forskellige overbevisninger...
To: Vi skal da et par år tilbage, før Messi har haft en bedre målscore end Ronaldo eh?
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Guldie skrev: Jeg håber, at du joker, når du siger, at jeg skal bortvises fra dette forum. Hvorfor?
Lad os bare kalde dig for en akkumuleret irritation. Jeg fatter ikke, hvorfor I har behov for at oprette jer herinde, når i har jeres eget forum. Er det for at hovere?
"Maybe they hate me because I'm too good."
Kratmus skrev: Hej Guldie. Du kan selv være nuttet. ;)
Angående tidligere indlæg: Det er retfærdigt at sammenligne 2 spillere på en parameter, som de har til fælles. At du så ikke mener, at de har målscoring til fælles, er jo en subjektiv holdning. Det er derimod ikke retfærdigt at måle 2 spillere på parametre, som de ikke har tilfælles. Fx det noget, for debatten om hvem der er bedst, nyttesløse argument med at Ronaldo er bedre til straffe. Det har ikke så meget med debatten om hvem der er bedst i verden.
Angående kynisme, Guldie, så er det da om noget en vigtig egenskab. Sådan en fumler foran mål kender vi alle - dem der venter med at skyde til det er for sent.. Igen er vi ude i, at Messis forcer skal fremhæves og Ronaldos skal negliceres. Han er kun god med hovedet fordi han er høj og har verdens bedste spillere omkring sig bla bla. Messi er sq da også kun god til at slå flotte indlæg, fordi der er nogen, der tager løbet. Det ville jo ikke nytte noget, hvis han slog afleveringen, og så Neymar løb den anden vej, fordi han var en klaptorsk, vel?
Mon ikke det er retfærdigt at påpege, at andre bryder reglerne eller nærmer sig dette? Vi lever jo i et retssystem.
Gider egentlig ikke blande mig i denne evindelige debat, men pt synes jeg at det er et meget desperat forsøg at sammenligne Ronaldo med Messi ved at tage de få mål Ronaldo i løbet af sæsonen 2014/15 har scoret mere end Messi. Den kåring der tales om er for 2015. Derudover spiller de forskellige roller på deres hold og der er mange flere elementer såsom assist, driblinger mv. der indgår i helheden.
For mig er den vigtigste spiller den som bidrager mest til helheden og derved er med til at hive titler hjem den bedste. Pt synes jeg Messi er langt foran på det punkt og jeg vil ihvertfald gerne bytte denne sæson med Barcelonas. Ronaldo har for mig ikke gjort den forskel i de helt afgørende kampe som Messi har og derfor står Barca hvor de gør.
- Scriptophobe
- Gæst
-
Kassow-Rossing skrev: Scriptophobe jeg skrev ikke det var Barcelona fans alle sammen. jeg skrev "Fanatikerne i Barcelona". Kampen blev spillet på Camp Nou.
Du skal ikke tro at jeg ikke kan gennemskue din retorik, Kassow-Rossing.
HHB65 skrev: I
Kratmus skrev: Hej Guldie. Du kan selv være nuttet. ;)
Gider egentlig ikke blande mig i denne evindelige debat, men pt synes jeg at det er et meget desperat forsøg at sammenligne Ronaldo med Messi ved at tage de få mål Ronaldo i løbet af sæsonen 2014/15 har scoret mere end Messi. Den kåring der tales om er for 2015. Derudover spiller de forskellige roller på deres hold og der er mange flere elementer såsom assist, driblinger mv. der indgår i helheden.
For mig er den vigtigste spiller den som bidrager mest til helheden og derved er med til at hive titler hjem den bedste. Pt synes jeg Messi er langt foran på det punkt og jeg vil ihvertfald gerne bytte denne sæson med Barcelonas. Ronaldo har for mig ikke gjort den forskel i de helt afgørende kampe som Messi har og derfor står Barca hvor de gør.
I 2015 er Messi på 35 mål i 34 kampe, og Ronaldo på 29 mål i 30 kampe. Det er for mig at se ikke at være langt foran på nogen måde.
Ja, de spiller forskellige roller, med forskellige spillere og på forskellige måder. Derfor er det også svært at sammenligne dem, men når nu folk så gerne vil, så påpeger jeg, for 117. gang, at det er urimeligt at sammenligne dem på den enes præmisser frem for den andens. Ronaldos målscoring kan jeg godt give folk ret i, mere er tillagt Ronaldos spil end Messis, men det er for mig at se det punkt, hvor de kommer nærmest hinanden i en retfærdig sammenligning.
Jeg kan godt lide din tilgang med, at "jeg synes", i stedet for Guldie's "sådan er det bare", for i fodbold er der ikke noget, der bare er sådan, indtil det kommer til statistik, og det kan vi jo tilsyndeladende ikke bruge til noget, (når ikke det er til Messis fordel, kunne jeg være barnlig og fortsætte - det er en joke).
Personligt synes jeg, at Messi har været den bedste set på helheden i 2015. Han har ikke været et mulehår foran, men spillemæssigt faktisk et godt stykke. Ronaldo er så den seneste måneds tid kommet igen, hvor jeg egentlig synes, det hele har været ret lige. Et stykke tid efter bruddet med Irina, virker det til, at han er ved at genfinde sit gamle spil. Forhåbentlig indtager han scenen som i efteråret, når han igen begynder at få noget på den.... Øhh, et fast forhold...
Jeg gider ikke sige det mere, eller bruge mere tid på det her. Ronaldo og Messi er forskellige. Så prøv at sammenligne dem på deres fælles præmisser, og i det mindste inddrag lidt fra begge. Denne udtalte ensidige nedgøren af Ronaldo er irriterende. Endsige skal det slutteligt nævnes, at Messi selvfølgelig stadigvæk er et stykke foran Ronaldo i dette Ballon d'or år, og der skal ske mirakler, hvis det skal ændre sig. Men jeg har stadigvæk håbet. Jeg er fan'. Hav en god søndag folkens, og pas på jer selv derude.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Scriptophobe
- Gæst
-
Kratmus skrev: I 2015 er Messi på 35 mål i 34 kampe, og Ronaldo på 29 mål i 30 kampe. Det er for mig at se ikke at være langt foran på nogen måde.
Jeg kan godt lide din tilgang med, at "jeg synes", i stedet for Guldie's "sådan er det bare", for i fodbold er der ikke noget, der bare er sådan, indtil det kommer til statistik, og det kan vi jo tilsyndeladende ikke bruge til noget, (når ikke det er til Messis fordel, kunne jeg være barnlig og fortsætte - det er en joke).
Dine tal er korrekte, ja. Det kunne måske også have været fint så at påpege at Messi har lagt op til 18 mål i de 35 kampe, mens Ronaldo har lagt op til 10 mål. Med andre ord så har Ronaldo være direkte involveret i 39 mål i 29 kampe og Messi har været direkte involveret i 53 mål i 35 kampe. Så kan du jo selv prøve at regne på hvem der har det bedste snit, når nu de iskolde tal er så vigtige.
Dertil er det måske også på sin plads at påpege at Messi har været på det vindende hold i 85% af kampene og vundet 2 titler, hvorimod Ronaldo har været på det vindende hold i 59% af kampene og ikke løftet nogle titler. Jeg mindes at netop titler og vundne kamp var et af de større argumenter da prisen skulle uddeles for kalenderåret 2014.
Scriptophobe skrev: Dertil er det måske også på sin plads at påpege at Messi har været på det vindende hold i 85% af kampene og vundet 2 titler, hvorimod Ronaldo har været på det vindende hold i 59% af kampene og ikke løftet nogle titler. Jeg mindes at netop titler og vundne kamp var et af de større argumenter da prisen skulle uddeles for kalenderåret 2014.
Før at det er relevant, så skal det undersøges, om Messi scorer fordi, at de vinder, eller de vinder, fordi Messi scorer.
Pt. er jeg ligeglad. Messi's mål i går var dog ret flot.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Det skal nok blive meget bedre med Real Madrid.. #PerezLogic.
madrid2000 skrev: Rafa Benitez er lige igang med at tabe 0-2 til Lazio som derved løber med CHL pladsen. Napoli ender på 5te pladsen.
Det skal nok blive meget bedre med Real Madrid.. #PerezLogic.
Kender du det i FIFA, når du har en ven, der altid vinder, når I spiller med gode hold mod hinanden, men samtidig altid taber, når I spiller med mindre gode hold mod hinanden(sorry Napoli-fans)? Lad os håbe, at Rafa er en sådan fyr.