Om vores rivaler VII
MMM skrev: Enig i at det er et hårdt program, men det er desværre begræset hvor meget vi kan beklage os, da det er resultatet af Mourinho og klubbens beklagelser over ligakampen mod Barcelonas placering tæt på semi-finalerne i de seneste to sæsoner. De tog dem pænt på ordet og flyttede rundt på kampprogrammet, men Madrid havde glemt at regne med risikoen for så hård en 1/8-finale.
Ja, man skal ikke beklage sig over kampprogrammet, det er ikke et godt signal at sende. Jeg hæfter mig dog mest ved det spanske fodboldforbund og deres planlægning. Man må vel formode, at de er interesserede i at få de spanske hold videre i de europæiske turneringer, men alligevel bliver de største ligakampe lagt mellem de vigtigste runder i Europa.
Det må vel trods alt ikke behage den spanske fodboldnation helt. Det var jo også med til at forhindre en hel spansk Champions League finale sidste år...
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Du er vist lidt ved siden af dig selv her i aprilvarmen ;)
Det var jo også med til at forhindre en hel spansk Champions League finale sidste år...
Det er ikke rigtigt. Barcelona var uskarpe og Real Madrid naive. Real Madrid er ikke tynget af et eventuelt svært slutprogram i ligaen; der er trods alt en grund til, at truppen emmer af kvalitet selv på bænken - bredden er essentiel i dette puslespil.
Noget helt andet er; Atletico Madrid en svær kamp, nej vel?
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Det er dog tydeligt, at Mourinho gør en af disse to ting:
1. Forsøger at få Casillas tilbage i topform. (2007-2010) Casillas har været en sikker mand på holdkortet i flere år, det er ikke utænkeligt, at han er begyndt at slappe lidt mere af ift. hvordan han burde træne. Lopez har været bedre end Iker var hele efteråret. Dog har Lopez ikke stået ''så godt'', som mange har gjort ham til. Bare se på redningen i går. Hvis han ikke redder den, er det jo nærmest et drop :) Forstå mig ret - Lopez er god, men ALDRIG bedre end Casillas, hvis de begge er på 100 %. Heldigvis har de begge Real Madrid i hjertet, den ene mere end den anden :)
2. Mourinho prøver igen igen, at vise hvem som styrer klubben. Utroligt, hvordan han ikke kan håndtere omklædningsrummet. Han har det bedste Real Madrid hold i mange, mange år. Spiller for spiller, har der ikke været et bedre hold, med bedre fremtidsudsigter, end det nuværende. (Jeg kan ikke udtale mig om 80'erne og start 90'erne.)
Alligevel kan han ikke vinde noget som helst. Jaja, vi vandt CdR og ligaen. For mig, så er CdR ubetydelig, hvorimod ligaen betyder mindst 10 gange mere. At opgive Ligaen, så længe før sidste spillerunde er bare en forfærdelig og trist holdning!
Det sårer mig en smule, at der er nogle som tror at Casillas er muldvarpen. I ved godt hvor længe han har været i klubben, ikke? Hvis det er sandt, så bøjer jeg mig i støvet, men indtil da er det en forfærdelig tankegang, at vores egen Kaptajn, manden som har spillet nogenlunde fast i 10 år for Real Madrid og Spanien, bliver anklaget for dette. Føj siger jeg bare.
(Stavefejl er forårsaget af stavekontrol :P)
Daniel skrev: Jaken
Du er vist lidt ved siden af dig selv her i aprilvarmen ;)
Det var jo også med til at forhindre en hel spansk Champions League finale sidste år...
Det er ikke rigtigt. Barcelona var uskarpe og Real Madrid naive. Real Madrid er ikke tynget af et eventuelt svært slutprogram i ligaen; der er trods alt en grund til, at truppen emmer af kvalitet selv på bænken - bredden er essentiel i dette puslespil.
Heh, ja det kan meget vel være ;)
Jeg mente nu heller ikke, at det var den eneste årsag til at de begge røg ud. Men det må immervæk trække på kræfterne at møde sin værste rival (og delt bedste i verden) i en titelafgørende kamp blot 2-3 dage før en ligeså vigtig CHL retur-kamp.
Det ændrer selvfølgelig ikke på, at begge burde have gjort det meget bedre, og at de kun har dem selv at takke for deres exit. Men mon ikke vores spillere eksempelvis havde haft en anelse mere energi til de 120 minutter mod Bayern, havde de blevet sparet for så fysisk og psykisk hård en kamp de få dage før.
Daniel skrev: Noget helt andet er; Atletico Madrid en svær kamp, nej vel?
Du er lidt hård mod vores kære lillesøster :P
Lillesøster er en overvurderet størrelse, hvorfor det er på sin plads at give dem en hård medfart ;) ej, de har spillet godt i indeværende sæson, men faktum er bare, at Real Madrid, personificeret ved Ronaldo, plejer at spadsere let og elegant hen over bysbørnene i de indbyrdes opgør!
Min dom: Atletico Madrid-kampen kommer ikke til at have indflydelse på, hvorvidt Real Madrid spiller sig i finalen eller ej, ligesom det tilsvarende opgør sidste sæson mod Barcelona heller ikke havde nogen nævneværdig indflydelse; Real Madrid vandt trods alt kampen, hvilket nødvendigvis var en stor selvtillidsindsprøjtning, hvorfor det var uforståligt, at holdet blev ekspederet ud af Bayern - sløseri er til gengæld noget Real Madrid skal undgå!
Daniel skrev: Jaken
Lillesøster er en overvurderet størrelse, hvorfor det er på sin plads at give dem en hård medfart ;) ej, de har spillet godt i indeværende sæson, men faktum er bare, at Real Madrid, personificeret ved Ronaldo, plejer at spadsere let og elegant hen over bysbørnene i de indbyrdes opgør!
Min dom: Atletico Madrid-kampen kommer ikke til at have indflydelse på, hvorvidt Real Madrid spiller sig i finalen eller ej, ligesom det tilsvarende opgør sidste sæson mod Barcelona heller ikke havde nogen nævneværdig indflydelse; Real Madrid vandt trods alt kampen, hvilket nødvendigvis var en stor selvtillidsindsprøjtning, hvorfor det var uforståligt, at holdet blev ekspederet ud af Bayern - sløseri er til gengæld noget Real Madrid skal undgå!
Enig. Det gør ingen nævneværdig forskel, og ja, Atletico er betydeligt nemmere end Barcelona, trods alt. Det udgjorde nu også kun en brøkdel af betydningen af mit oprindelige indlæg, nemlig at det er en lidt besynderlig kampplanlægning af det spanske fodboldforbund.
Daniel skrev:
Bredden er kun vigtig, hvis toppen af holdet kan matche modstanderens top. Madrid kørte tør for kræfter mod et Bayern hold, hvor de fleste var blevet sparet den weekend vi spillede mod Barca. Hvis det ikke har noget at sige, så kan man undre sig over hvorfor adskillige fysiske trænere i klubber verden over ikke går ud og siger noget til det. Skal vi ikke bare gå ud fra, at eksperterne har ret i den her del?
Herudover påvirke din fysiske tilstand også den mentale, så dit argument kan måske/måske ikke tilskrives fysisk udmatning (sammenlignet med modstanderen).
- Senyera
- Gæst
-
... Dog har Real og Barca de sidste par sæsoner formået at presse hinanden til det yderste, hvilket har gjort at ingen af holdene kan tage en ligakamp med et gran salt, hvis man altså vil vinde mesterskabet. Det var ikke situationen for Chelsea og Bayern sidste år, som begge var nogenlunde ude af spil - hvert fald Chelsea.
Stille og rolig pokalsemifinale mod Wolfsburg hvor stillingen er 3-1 uden Bayern overhovedet folder sig ud, og en del profiler desuden spares. Så sætter man Gomez på banen og så scorer han lige i 80', 83' og 86' og så blev det alligevel endnu en nedslagtning.. Mandzukic nåede selvfølgelig også at score inden han gik ud, det er simpelthen ligemeget hvem de har fremme så laver de mål på samlebånd. Og de spiller smuk fodbold samtidig, sikke en fornøjelse, jeg tror Barca er fortid efter kampen på Allianz på tirsdag.
Intet ser ud til at kunne stoppe Bayern lige pt, men Barcelona kan drage fordel af at Bayern bliver anset til at være favoritter, der er godt nok høje forventninger til dem og jeg tror desværre de kommer til at skuffe.. Deres spillestil er dog noget der kan volde Barca store problemer, jeg anser den for at være 55-45% i Barcelona's favør. Jeg håber tyskerne sender dem ud, men for mig er det ret ligegyldigt, det eneste der tæller er om vi er i finalen eller ej.
- fcb
- Gæst
-
"People often talk about great players and I have always thought the definition was someone who consistently delivered in major tournaments, making the difference in World Cups, Champions League trophies or league titles."
"...But, for me, greatness was re-defined on Wednesday night. I've been around a few people who have an aura and a presence."
I was watching quite possibly the worst Barcelona performance of the past four years, against Paris St-Germain in the Champions League. It was so lethargic.
And that extended to the crowd, who seemed to lack any sense of the occasion. In fact, at half-time I said PSG would score, that Barcelona would become ragged and lose the game by two or three goals.
Then, all of a sudden, this 5ft 6in bloke, who has an injury which means he can't run, enters the pitch.
And you could hear, see and sense everybody in the stadium being utterly changed. From the fans, who suddenly found their edge, to the Barcelona players, who started to create chances straightaway, and, perhaps, most of all, to the PSG players, who were mesmerised.
Fra: dailymail.co.dk - 13 april
Velvidende at Messi, hos nogen i dette forum vækker et indebrændt og i min opfattelse noget ureflekteret had, vil jeg alligevel forsøge at lægge op til en - gerne nuanceret - diskussion af Ronaldo vs. Messi typen… hvilken vist har været forsøgt en gang eller to før…
Hvis man, som jeg, finder bare et vist niveau af sandhed i Nevilles beskrivelse af begivenhederne under Barca – PSG kampen, kunne man vælge at se den som et sindbillede af den betydning Messi har i Barcelona. Han er klubens talisman og kultur-bærer; med påvirkningskræft rækkende ud over hans eget spil… altså hvad han selv kan påvirke med egne ”direkte handlinger”.
Det forhold at han påvirker og øger indsatsen fra medspillere og fans, giver naturligvis en farlig afhængighed af ham. Men i dette forhold ligger også en tvingende værdi, hvilken når han er med, hvilket han jo ofte er, løfter Barcelonas niveau med en faktor der er større end hvad kan tilskrives hans umiddelbare handlinger med og uden bold på banen.
Dette, ovenstående forhold, er fra min synsvinkel, når man ser bort fra UEFA-konspirations teorier, sandsynligvis en betyde faktor når div. personlige kåringer foretages. Ingen kan eller skal forklejne de fodboldmæssige evner Cristiano Ronaldo besidder… på dette parameter er der vel ikke meget – hvis noget – der adskiller ham fra Messi. Selvom de naturligvis har forskellige spids-kompetencer.
Den store forskel mellem de to spillere og mennesker ligger i deres væremåde, deres natur, personlige karakter etc.; den måde de gebærder sig på banen. Måske tager jeg fejl, hvilket i jo så med fordel kan anskueliggøre, men det er min opfattelse at Cristiano ikke besidder den ikoniske personlige kararakter og interne påvirkningsevne på sine omgivelser i Real Madrid, som Messi gør i Barcelona – dels grundet at han ikke er fra egen avl (som eks. Raul) men også at han er en anden type menneske; mere flamboyant, egenrådig og måske egennyttig… hvormed hans evne til at løfte Real Madrid begrænser til hans eget, fantastiske, dog individuelle bidrag på banen… han løfter ikke flokken…
Korrekt, Barcelona mod gode modstandere uden Messi = sekundært hold uden indhold.
Korrekt, Han har et bedre image pga gode marketing folk. Han har i mange tilfælde vist sin rigtige side som os madrid fans har set uden barca briller på.
Flamboyant, egenrådig og måske egennyttig er han vel også, han har da lige købt nabo huset pga støj :), man høre jo bare ikke så meget om hans liv som ronaldos.