Om vores rivaler VII

13 år 3 måneder siden #757 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Om vores rivaler VII
Der har bare været så meget om messi vs ronaldo, jeg ville mene at Om vores rivaler VII skulle omhandle klubber, kampe og ikke personer og derfor skulle alt det galde slettes.

Men den opfattelse er du nok ikke enig i.
Emnet er blevet låst.
13 år 3 måneder siden #758 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII
Du har jo ikke helt uret, men så kvæl Messi/Ronaldo-diskussionen ved at bringe et klub-emne op.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Emnet er blevet låst.
13 år 3 måneder siden #759 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Om vores rivaler VII
Så kan jeg passende skifte emne?

Har Coentrao virkelig slået Marcelo af?
Vores venstre kant er ikke så stærk offensivt set, som sidste år. Savner Marcelo og Ronaldo trylle på kanten, hvorefter det bliver pingpong mellem de offensive også en god afslutning...
Er Marcelo ikke god nok, eller er Mourinho gladere for Coentrao? Marcelo har kun fået ligegyldige kampe siden han er kommet tilbage fra sin skade.
Anyone?
Emnet er blevet låst.
  • Senyera
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #760 af Senyera
Besvaret af Senyera på emne Om vores rivaler VII
Nu er det ikke alle som har været her fra starten af, og det er heller ikke alle som har læst hele forummet igennem. Hvis nogen har lyst til at snakke om Messi, så er han for det første kommet til den rette tråd, da Messi IKKE spiller for Real Madrid, og dernæst er han fuldstændig velkommen til det.
Hvis det er slidende og trættende at læse om det, så har jeg et rigtigt godt råd til alle Real Madrid fans der har det sådan: Lad vær' at svar. Så dør "debatten"/emnet automatisk.
Desuden synes jeg at denne fodboldgeneration er fantastisk. Du har to spillere som ingen kan blive enige om hvem er bedst, i stedet for én som alle synes er bedst. Du har 2-3 gode hold som alle kan slå hinanden, i stedet for ét der dominere. Er det ikke bare herligt?
Emnet er blevet låst.
  • Bernabéu
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #761 af Bernabéu
Besvaret af Bernabéu på emne Om vores rivaler VII

Senyera skrev: Nu er det ikke alle som har været her fra starten af, og det er heller ikke alle som har læst hele forummet igennem. Hvis nogen har lyst til at snakke om Messi, så er han for det første kommet til den rette tråd, da Messi IKKE spiller for Real Madrid, og dernæst er han fuldstændig velkommen til det.
Hvis det er slidende og trættende at læse om det, så har jeg et rigtigt godt råd til alle Real Madrid fans der har det sådan: Lad vær' at svar. Så dør "debatten"/emnet automatisk.
Desuden synes jeg at denne fodboldgeneration er fantastisk. Du har to spillere som ingen kan blive enige om hvem er bedst, i stedet for én som alle synes er bedst. Du har 2-3 gode hold som alle kan slå hinanden, i stedet for ét der dominere. Er det ikke bare herligt?

Åhhh, også kommer Senyera på banen, og forklarer os Madridista's hvordan vi skal bruge vores forum.. Kan mærke på det hele, at jeg snart skal til at oprette en bruger på fcbarcelona.dk og forklarer dem, en ting eller to.. :-)
Emnet er blevet låst.
  • Senyera
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #762 af Senyera
Besvaret af Senyera på emne Om vores rivaler VII
Tja, det er jo ikke nogen hemmelighed at Barca fans' tilstedeværelse på dette site, samt nogen af deres holdninger får nogen af Madridistas brugeres øjne til at klø, så jeg skrev det egentlig bare for at forebygge mudderkast :-)
- Vis mig gerne Messi-tråden, hvis han ikke hører til her!
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved Senyera.
Emnet er blevet låst.
  • Bernabéu
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #763 af Bernabéu
Besvaret af Bernabéu på emne Om vores rivaler VII

Senyera skrev: Tja, det er jo ikke nogen hemmelighed at Barca fans' tilstedeværelse på dette site, samt nogen af deres holdninger får nogen af Madridistas brugeres øjne til at klø, så jeg skrev det egentlig bare for at forebygge mudderkast :-)
- Vis mig gerne Messi-tråden, hvis han ikke hører til her!

Du forstår slet ikke at jeg er fløtjende ligeglad med en eller anden Messi. Han har ikke været noget problem for os i denne sæson.

Det som du ikke fortstår, er at der få kommentarer før din, bliver halvt indikeret, at lade den debat ligge, da den intet fører godt med sig. Du tolker det så som, at du ikke må snakke om Messi her. Det som jeg/vi prøver at sige, er at ingen gider høre og spilde tid på dine "ligegyldige" indlæg, da det er tydeligt hvad der danner din holding (At du er Barcelona fan). Derfor har jeg heller ikke gidet kommentere, da jeg heller ikke kan komme med en objektiv vurdering (hvilket ingen af os herinde kan i min verden). Så prøv måske at forstå hvad folk skriver/hentyder til, og ikke tage det som en provokation, eller som om vi belærer dig om hvordan vores Forum skal bruges.

Generelt syntes jeg godt om idéen om at have Barca fans herinde, og det samme omvendt, så længe det kan fungere. Så længe at de emner der bliver diskuteret er, er generelt fodbold relateret, og ikke ender ud i Barca-Real, Messi-Ronaldo. Hvis det ikke kan overholdes og fungere, burde der ingen Barca fans være her, og det samme med Real fans på jeres/dit forum.
Emnet er blevet låst.
  • sramos47
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #764 af sramos47
Besvaret af sramos47 på emne Om vores rivaler VII

fcb skrev: Neville: "Messi redefined greatness"

"People often talk about great players and I have always thought the definition was someone who consistently delivered in major tournaments, making the difference in World Cups, Champions League trophies or league titles."
"...But, for me, greatness was re-defined on Wednesday night. I've been around a few people who have an aura and a presence."
I was watching quite possibly the worst Barcelona performance of the past four years, against Paris St-Germain in the Champions League. It was so lethargic.
And that extended to the crowd, who seemed to lack any sense of the occasion. In fact, at half-time I said PSG would score, that Barcelona would become ragged and lose the game by two or three goals.
Then, all of a sudden, this 5ft 6in bloke, who has an injury which means he can't run, enters the pitch.
And you could hear, see and sense everybody in the stadium being utterly changed. From the fans, who suddenly found their edge, to the Barcelona players, who started to create chances straightaway, and, perhaps, most of all, to the PSG players, who were mesmerised.

Fra: dailymail.co.dk - 13 april

Velvidende at Messi, hos nogen i dette forum vækker et indebrændt og i min opfattelse noget ureflekteret had, vil jeg alligevel forsøge at lægge op til en - gerne nuanceret - diskussion af Ronaldo vs. Messi typen… hvilken vist har været forsøgt en gang eller to før…

Hvis man, som jeg, finder bare et vist niveau af sandhed i Nevilles beskrivelse af begivenhederne under Barca – PSG kampen, kunne man vælge at se den som et sindbillede af den betydning Messi har i Barcelona. Han er klubens talisman og kultur-bærer; med påvirkningskræft rækkende ud over hans eget spil… altså hvad han selv kan påvirke med egne ”direkte handlinger”.
Det forhold at han påvirker og øger indsatsen fra medspillere og fans, giver naturligvis en farlig afhængighed af ham. Men i dette forhold ligger også en tvingende værdi, hvilken når han er med, hvilket han jo ofte er, løfter Barcelonas niveau med en faktor der er større end hvad kan tilskrives hans umiddelbare handlinger med og uden bold på banen.

Dette, ovenstående forhold, er fra min synsvinkel, når man ser bort fra UEFA-konspirations teorier, sandsynligvis en betyde faktor når div. personlige kåringer foretages. Ingen kan eller skal forklejne de fodboldmæssige evner Cristiano Ronaldo besidder… på dette parameter er der vel ikke meget – hvis noget – der adskiller ham fra Messi. Selvom de naturligvis har forskellige spids-kompetencer.

Den store forskel mellem de to spillere og mennesker ligger i deres væremåde, deres natur, personlige karakter etc.; den måde de gebærder sig på banen. Måske tager jeg fejl, hvilket i jo så med fordel kan anskueliggøre, men det er min opfattelse at Cristiano ikke besidder den ikoniske personlige kararakter og interne påvirkningsevne på sine omgivelser i Real Madrid, som Messi gør i Barcelona – dels grundet at han ikke er fra egen avl (som eks. Raul) men også at han er en anden type menneske; mere flamboyant, egenrådig og måske egennyttig… hvormed hans evne til at løfte Real Madrid begrænser til hans eget, fantastiske, dog individuelle bidrag på banen… han løfter ikke flokken…

Messi er et moralsk pragteksempler, Barcelonas værdigrundlag er universelt rigtigt - må jeg være fri. Fedt dog ind på fcbarcelona, hvor i kan sidde og klappe hinanden på ryggen; indoktrinerede, ureflekterede og institutionaliserede ignoranter.

Jeg behøver vist ikke andet argumentatorisk end at henvise til messis usmagelige handling, hvor han losser bolden direkte ud i hovedet på børn og fredelige tilskuere, hvorefter han går grinende derfra. Men fortvivl ej; majoriteten af fodboldbetragtere er ligeså sandhedsfjerne som du selv(bare se på dommeren i den føromtalte kamp) - så du skal nok finde en masse ligesindede, der kan give dig ret.

Messi vinder priser fordi han er fantastisk god til fodbold.
Emnet er blevet låst.
  • Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #765 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Om vores rivaler VII

Realmadrid94 skrev: Så kan jeg passende skifte emne?

Har Coentrao virkelig slået Marcelo af?
Vores venstre kant er ikke så stærk offensivt set, som sidste år. Savner Marcelo og Ronaldo trylle på kanten, hvorefter det bliver pingpong mellem de offensive også en god afslutning...
Er Marcelo ikke god nok, eller er Mourinho gladere for Coentrao? Marcelo har kun fået ligegyldige kampe siden han er kommet tilbage fra sin skade.
Anyone?

Det var vel en naturlig konsekvens af Marcelos skade. Coentrao har forbedret sig enormt defensivt til en sådan grad at der er mest debat om højrebacken på forummet. Hvem ville have troet det? Marcelo får vi ikke at se i de vigtige opgør i denne sæson, er mit klare bud. Med Coentraos form og Marcelo ude af kampform er der reelt set ikke den store kamp om pladsen. Vi må se om Marcelo kan gøre pladsen til sin i løbet af pre-season. Konsensus lader til at være at Marcelo er bedst offensivt. Men Coentrao har nedbragt antallet af defensive udfald i sit spil, hvorfor han da også sidder tungt på den venstreback i øjeblikket.
Emnet er blevet låst.
13 år 3 måneder siden #766 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Om vores rivaler VII
Coentrao har været meget stærk på det sidste, Marcelos skade har betyde meget.

Når man har haft en skade er det utroligt svært at komme tilbage på holdet pga denne høje kvalitet per spiller som vi også ser med casillas.

Jeg er meget mere tryg ved coentrao end Marcelo i chl slutkampene. 1 mål gør forskellen.
Emnet er blevet låst.
13 år 3 måneder siden #767 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII
Fedt med et emneskift..............knap så fedt med et emneskift i "om vore rivaler", som handler om vores egne spillere ;-)

Spansk presse, såvel madrilensk som catalansk, snakker i dag om, at Barcelona jagter tre spillere: En målmand, en central forsvarer og en angriber. Navnene skal angiveligt være Guaita, Hummels og Neymar.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved Siempre Madrid.
Emnet er blevet låst.
  • fcb
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #768 af fcb
Besvaret af fcb på emne Om vores rivaler VII
Tydeligvis vil eller måske kan du ikke nuancerne i mit indlæg!

Min indlæg handler på ingen måde om moralske værdier, hvad der er sandt eller godt i universel forstand, men om evnen til at vinde foldboldkampe... hvilket jeg syntes er et interessant emne... I denne sammenhæng ønskede jeg at debattere lederskab og evner til at få andre til at præstere bedre.

Kan se at ordet Messi er en rød klud... måske er rønnebærerne en anelse sure for nogen...

Hvis vi endelig skal diskutere hvad der er ligegyldigt, så er Coentrao vel Ganske tæt på definitionen af dette begreb. Med mindre man vil diskutere hvorledes han kunne koste så meget… for på banen betyder han vist mere en Pavon end en Zidane…
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum