Sæsonen 2018/2019
Derudover er det helt forståeligt, hvis nogle af spillerne er 'mætte'. Det er altså ikke noget småt, at vinde 4 CL-titler på 5 år. Det problem, at nogle spillere er mætte, løses ved at hente nye, sultne spillere, til startopstillingen. At dette ikke er sket, er Perez skyld, og ikke spillernes. I øvrigt vil jeg også langt hellere ryge ud til Ajax, end at skulle tabe til Barcelona eller et andet stort hold i næste runde..
Dette nederlag kan kun være sundt, for nu tror jeg ikke der kan være tvivl om, at der sker noget til sommer. Så er spørgsmålet bare, om Perez tager sig sammen og henter kvalitetsspillere, eller om han fortsætter med at hente ligegyldigheder, som ikke forbedrer os her og nu.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Real HWL skrev:
Ramos4 skrev:
Real HWL skrev:
Ramos4 skrev:
Real HWL skrev: Det bliver en fed sommer, Mourinho som træner- han renser ud i truppen. Køber nyt middelmådigt lort for 3 milliarder. Håber lidt han tager Lukaku og Fred med. Og så glæder jeg mig til at se hans sprudlende fodbold. Vi skal helst ikke have bolden. Kun stå med 11 mand nede i målfeltet og glo. Lige køre en kontra når der er brug for et mål. Lang bold op til Bale, der sender den i panden på Lukaku. Hold kæft det bliver godt.
Sidst han var her vandt vi ligaen med 100 point og scorede rekordmange mål - 121. Rolig nu ikk'? ;)
Også flot på 3 år!
Hva'? Det ene år vandt vi Copa del Rey og alle tre gik vi i semien i CL (for første gang i evigheder) kun en straffesparkskonkurrence holdt os fra at gå i finalen mod Chelsea, hvilket ville have været en sikker sejr. 121 kasser er stadig rekord. De 100 point er ikke i alt for de tre sæsoner ;)
2 trofæer på 3 år er simpelthen ikke godt nok. Overordnet set var Mourinho en skuffelse i Real Madrid. Men det er bare min mening :)
Mourinho's 3. sæson blev reelt ødelagt da Iker Casillas valgte at lege muldvarpen og lække informationer. Så helt Mourinhos skyld var det ikke.
Dermed ikke sagt at Mourinho skal overtage (eller ej) da jeg ikke rigtigt har en holdning.
Og desuden: jeg er stolt af 4X Champion League og 1X La Liga de sidste 5 år. Jeg ser frem til næste sæson, og aner ikke hvem der bør overtage. Mourinho er defensivt, Zidane var kedeligt/forudsigeligt, Pochettino virker umuligt at vriste (for øjeblikket.), Solari fortsætter helt klart ikke.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Herefter skal vi af med nogle spillere. Bale skal 100% væk. Sammen med muligvis Benzema, Isco, Kroos osv.
Bale burde give 50 mio euro
Isco 70 mio euro
Kroos 70 mio euro
Kovacic 40-50 mio euro
Vallejo 5 mio euro
Nacho 10 mio euro
Det er 255 mio euro. Florentino smider 400 mio oveni. 655 mio skal sommerens transfer budget være på.
Køb Mbappe, Hazard og Jovic til angrebet.
Og Pogba til midtbanen.
Militao til Forsvaret.
Så den hedder
TC
Carvajal/Odriozola-Ramos-Militao/Varane-Marcelo/Reguillon
Modric-Llorente/Casemiro--Pogba
Mbappe--Benzema---Hazard.
Lad Rodrygo og Ødegaard indgår i optakten og se, hvem der kan få en plads på holdet.
Bænken kunne være: Navas, Asensio, Vinicious, Militao, Reguillon, Jovic, Rodrygo, Ødegaard, Ordriozola
Ramos4 skrev:
Real HWL skrev:
Ramos4 skrev:
Real HWL skrev:
Ramos4 skrev:
Real HWL skrev: Det bliver en fed sommer, Mourinho som træner- han renser ud i truppen. Køber nyt middelmådigt lort for 3 milliarder. Håber lidt han tager Lukaku og Fred med. Og så glæder jeg mig til at se hans sprudlende fodbold. Vi skal helst ikke have bolden. Kun stå med 11 mand nede i målfeltet og glo. Lige køre en kontra når der er brug for et mål. Lang bold op til Bale, der sender den i panden på Lukaku. Hold kæft det bliver godt.
Sidst han var her vandt vi ligaen med 100 point og scorede rekordmange mål - 121. Rolig nu ikk'? ;)
Også flot på 3 år!
Hva'? Det ene år vandt vi Copa del Rey og alle tre gik vi i semien i CL (for første gang i evigheder) kun en straffesparkskonkurrence holdt os fra at gå i finalen mod Chelsea, hvilket ville have været en sikker sejr. 121 kasser er stadig rekord. De 100 point er ikke i alt for de tre sæsoner ;)
2 trofæer på 3 år er simpelthen ikke godt nok. Overordnet set var Mourinho en skuffelse i Real Madrid. Men det er bare min mening :)
Bestemt. Men din pointe om lange bolde op til Lukaku holder bare ikke. Vi spillede flot kontrabold. Rigtig flot endda. Men Mourinho's stil er kun blevet mere destruktiv med tiden må jeg sige.
Hvad med Capello? :O 3. gang??
Jeg er enig i vi spillede flot kontra til tider. Men jeg syntes ikke Real Madrid skal spille på kontra. Vi skal dominere og spille flot spansk fodbold.
Capello var jeg heller ikke fan af. Men jeg var fan af at han som lappeløsning hentede 12 point på Barca og vandt ligaen. Det var vildt :)
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
❌ 0-3 vs. Barcelona
❌ 0-1 vs. Barcelona
❌ 1-4 vs. Ajax
Der skal ligges en gennemtænk sportslig plan for denne klubs første hold. Der er ingen vej uden om eller flere trofæer at hente med det nuværende.
Glæder mig egenligt til det!
Hala Madrid, señores!
Der skal sælges og købes, og så skal vi først og fremmest have en strategi.. Lige nu peger "idealopstillingen" i så mange forskellige retninger - bedst eksemplificeret med Bale, Isco og Benzema som de på papiret stærkest offensive kort, men som aldrig har passet sammen.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
madrid2000 skrev: Florentino Perez skal bare ligge sig på knæ og undskylde overfor Zidane. Får ham tilbage på en eller anden måde!!!!
Herefter skal vi af med nogle spillere. Bale skal 100% væk. Sammen med muligvis Benzema, Isco, Kroos osv.
Bale burde give 50 mio euro
Isco 70 mio euro
Kroos 70 mio euro
Kovacic 40-50 mio euro
Vallejo 5 mio euro
Nacho 10 mio euro
Det er 255 mio euro. Florentino smider 400 mio oveni. 655 mio skal sommerens transfer budget være på.
Køb Mbappe, Hazard og Jovic til angrebet.
Og Pogba til midtbanen.
Militao til Forsvaret.
Så den hedder
TC
Carvajal/Odriozola-Ramos-Militao/Varane-Marcelo/Reguillon
Modric-Llorente/Casemiro--Pogba
Mbappe--Benzema---Hazard.
Lad Rodrygo og Ødegaard indgår i optakten og se, hvem der kan få en plads på holdet.
Bænken kunne være: Navas, Asensio, Vinicious, Militao, Reguillon, Jovic, Rodrygo, Ødegaard, Ordriozola
Hazard, Pogba og Mbappe i ét vindue? Det jo ikke engang realistisk i manager.
Mbappe er prinsen af Paris. Medmindre man kaster 3-4 milliarder kr efter ham, så bliver han der hvor han er. Pogba er stjernen for Utd. Utd mangler ikke penge men de mangler yderligere stjerner. Pogba virker tilfreds i hans nuværende klub. Han vil også koste langt over en milliard.
Chelsea, der har fået transferkarantæne (sandsynligvis udskydes grundet appellering), sælger deres absolut stjernerspiller til minimum 700 mio kr (selvom hans kontrakt udløber året efter).
Så dit budget på 650 mio euro vil måske kun række til Mbappe....
Mao.: Not gonna happen.
Iøvrigt, hvorfor i alverden vil du sælge Nacho og ingen back-up hente for Ramos? Kender du ikke Ramos karantæne-historik ? :-)
Kratmus skrev: Så selvom det er en lortesituation nu, så har de sidste par sæsoner været fyldt med bjørnetjenester, vennetjenester og beskyttelse af venner, "legender" m.m., som skulle være smidt ud tidligere. Nu må det simpelthen være enden på dette. Det må være starten på en ny æra, hvor vi igen bliver den største klub - først i Spanien, dernæst i verden. Vi skal forny mindst halvdelen af startopstillingen, og reserverne trænger efterhånden også til en kærlig hånd (medmindre nogle fra startopstillingen kan affinde sig med en mere perifer rolle).
Der skal sælges og købes, og så skal vi først og fremmest have en strategi.. Lige nu peger "idealopstillingen" i så mange forskellige retninger - bedst eksemplificeret med Bale, Isco og Benzema som de på papiret stærkest offensive kort, men som aldrig har passet sammen.
Jeg tror ikke nogen er uenige med dig, men jeg ser overordnet et stort problem. Hvem vil købe RMs spillere? De har ikke solgt sig selv i denne sæson. Bale rygtes væk som del af en byttehandel. Man kan forshåbentligt lære at smede mens jernet er varmt og hver sæson lave kontinuerlig udskiftning - også i start 11eren - man kunne kigge mod Barcelona.
Ramos sælger holdet, især med hans “taktiske” advarsel. Han bør sælges, især så man ikke står med en ny Modric situation.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Allegri erstattes formentlig af Zidane hvorfor han er fri på markedet. Han har vundet ligaen masser af gange. I Milan viste han virkelig hvorfor han er en toptræner (vandt ligaen med et begrænset spillermateriale). Har været i CHL finale 2 x med Juventus.
Hvad angår målmandsposten:
Sælg både Courtois og Navas!
Det er på tid at vi igen får verdens bedste målmand. Salget af de to burde være nok til at købe De Gea (han har kontraktudløb år 2020)
Forsvaret:
Højresiden er på plads.
Centralt, her skal glasben-Vallejo væk. Ifgl medierne er erstatningen Militao allerede klar.
Venstresiden: Marcelo er desværre en ægte brasilianer. Han er blevet fed, langsom og mæt. Datoen er simpelthen overskredet. Mon ik Allegri kunne tage Sandro med?
Midtbane:
Fair nok at Kroos bliver kritiseret men synes at man skal beholde ham. Han blev kåret som den bedste tyske spiller forrige sæson. Han er 28 år, en alder hvor fodboldspillere normalt peaker. Spillere som Zidane, Figo og Modric blev alle købt når de var omkring 28 år. Kroos har vist at han er klasse.
Problemet er Casemiro. Har ALDRIG haft stor fidus til ham. Han har overpræsteret i nogle perioder. En midtbane bestående af Modric-Kante-Kroos er bestemt ambitiøst. Backup i form af Ødegaard, Llorente og Cabellos.
Hazard har venstrekanten mens Vinicius kan agere som backup.
DE BRUYNE! Ham skal vi gå all in på! Han er simpelthen vanvittig! Han har desværre fået spoleret nuværende sæson af skader. Sidste sæson var han IMO den bedste midtbanespiller i verden. Mon ik han er faldet lidt i pris denne sæson. Han har desuden luftet sin utilfredshed i forbindelse med en udskiftning, hvorfor han måske ikke er helt tilfreds med hans tilstedeværelse? Hazard og De Bruyne kender hinanden fra landsholdet også, hvor de viste en fabelagtig spillerforståelse sidste år til VM. Asensio som backup. Han er 23 år og fortjener bestemt endnu en chance. Desuden kommer Rodrygo også. Lucas Vazquez kan beholdes hvis han accepterer en sekundær rolle på holdet. Hans markedspris er også for lav til et salg men hvis man har tænkt sig at hente James tilbage så skal Vasquez væk. Kovacic kom med udtalelser i sommers der definitivt udelukker retur til Real Madrid. Bale og Isco sælges selvfølgelig.
Angrebet:
Vi skal have mål, og det skal være prompte. Derfor skal Lewandowski hentes.
Benzema som backup. Mariano sælges selvom han ikke har fået chancen. Han får aldrig niveauet til at være en del af startelleveren.
Bud på holdopstillingen sæson 19/20;
Træner Allegri
De Gea
Carvajal, Ramos, Varane, Sandro
Modric, Kante, Kroos
De Bruyne, Hazard
Lewandowski
Bænk:
Ny anden målmand, Ordriozola, Militao, Nacho, Reguillon, Ødegaard, Llorente, Cabellos, Vinicius, Asensio, Rodrygo, James og Benzema,
En stærk og bred trup med unge og ældre spillere.
Vi sejler fuldkommen defensivt i går, men det har vi jo gjort et HAV af gange de sidste mange sæsoner.
Om så det har været Schalke, Wolfsburg, Bayern eller Atlético Madrid, så har vi haft én mand, der har kunnet kompensere for de mål, der blev scoret i mod.
En vis portugiser.
Som en bruger skriver længere oppe, så er jo helt tydeligt med gårsdagens startopstilling, at vi skal kigge LANGT efter mål. Chancerne er mange, og det samme er de mange optræk til chancer, men folk afslutter bare alt alt for dårligt. Den er ikke længere.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at vi havde været i kvartfinalen i dag, hvis Ronaldo havde været på banen. Og vi havde vundet komfortabelt i går. Der var jo masser af plads? To afleveringer og så var vi tre mod tre, og det skete et hav af gange.
Det er HELT vildt så meget, man savner Ronaldo, når det kommer til bevægelse i feltet. Fire-fem gange - hvis det kan gøre det - kommer Requilon og Carvajal helt frit til baglinjen tæt på mål, men hver eneste gang sender de den direkte i fødderne på en Ajax-mand. Hvorfor? Fordi bevægelserne er så ringe. Ronaldo - eller en anden verdensklasse afslutter/angriber - tager løb i sådanne situationer, så de kan komme til afslutning.
Det her er ikke en kritik af, at Ronaldo ikke er der mere, for det var der ikke meget at gøre ved. Det er et savn af ham OG en kritik af, at man jo - som vi har talt om mange gange - har vendt det blinde øje til, selvom ALT pegede på, at man havde brug for en fuldgod erstatning. Det er decideret sørgeligt.
Skal vi alligevel zoome lidt ind på gårsdagens kamp, så er der da også nogle spillere, der fortjener en alvorlig samtale. Kroos SEJLER rundt, løber ikke og virker i det hele taget ugidelig. Selv hans varemærke - præcise afleveringer - var ringe.
Og så er der Casemiro.... jeg er tom for ord. Han formår slet ikke at fylde nok, og så træffer han så uvirkeligt mange ringe beslutninger. Jeg råbte og skreg, da han begik frisparket, som Schøne sparkede ind, for der var ABSOLUT ingen grund til det. Ajax-spilleren var presset af to mand på vej ud til baglinjen, men det er så fandens typisk af vores 14'er, at han skal begå et frispark der. Under al kritik.
Generelt blev midtbanen bare overløbet i går, og det er tenderende til tragikomisk, at en helt regulær spiller med tvivlsomme dribleegenskaber i Tadic får lov til at drible forbi flere spillere - blandt andet med en fucking Laudrup-finte. Are you fucking kidding me.
Det eneste gode ved det her er, at det nu efterhånden må være tydeligt for Perez, at den er helt gal. Hvis ikke der sker en udrensning nu, så sker det aldrig.
Vi er jo en stor gruppe brugere herinde, der har efterlyst sådan en udrensning i mange år, selvom man har vundet CL, for det tegnene har været der i lang tid. Derfor ender man også i en regulær skandalesæson, fordi man har fjernet den superlim i Ronaldo, som holdt det samme. Og det er fucking præcis det, som jeg og flere har advokeret for: At Ronaldos mange mål reddede os for det, der på mange områder og i mange kampe var et ustabilt og regulært hold.
Jeg håber, at man henter stort ind, og at man især har fokus på, at der skal tilføjes nogle spillere, der er garant for nogle mål. Jeg håber på Pogba til midtbanen i stedet for Kroos, og så er jeg nok nødt til at sende Benzema afsted, selvom han er en af dem, der har holdt niveau.
Lewandowski eller Kane er de sikre bud, for det bliver en kende risikabelt at satse på Piatek eller Jovic. Alternativt er det jo Mbappe, der må være det bedste køb til sommer, men det er nu ret urealistisk.
Der skal hentes MINIMUM fire verdensklassespillere ind. Og det er MINIMUM. Det er hele vejen rundt, at der skal forstærkes og det kan egentlig kun gå for langsomt med at sikre sig papirer på eventuelle emner allerede nu!
Og så kan han stikke sit prestigeprojekt langt op i R****,