Sæsonen 2018/2019

7 år 3 måneder siden #1585 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Sæsonen 2018/2019
Frygter lidt om det her vil afskrække fremtidige spillere fra at kigge mod den hvide trøje. I hvert fald i første omgang.
Kunne man tænke sig at spillere som Hazard, Neymar, Mbappe lige vil se situationen an før de bider på?
Tror det er ufatteligt vigtigt at vi får en træner der kan trække de store navne til

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 måneder siden #1586 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæsonen 2018/2019

Kimbo skrev: Frygter lidt om det her vil afskrække fremtidige spillere fra at kigge mod den hvide trøje. I hvert fald i første omgang.
Kunne man tænke sig at spillere som Hazard, Neymar, Mbappe lige vil se situationen an før de bider på?
Tror det er ufatteligt vigtigt at vi får en træner der kan trække de store navne til

Det tror jeg alligevel ikke. Tingene ændrer sig så hurtigt i fodbold og Real Madrid er stadig verdens største klub, en klub alle drømmer om at spille for. Forhåbentlig ville disse spillere se det som en udfordring og en chance for at blive en den absolutte stjerne og redningsmand.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

7 år 3 måneder siden #1587 af El Siete
Prikken over i'et ville så lige være at slutte udenfor top-4 fordi de kollapser fuldstændigt resten af sæsonen. Tror jeg nu ikke sker, men de sidste kampe skal ikke ses som træningskampe i hvert fald, der skal spilles for æren. Solari må meget gerne sætte Kroos, Casemiro, Carvajal og Bale på bænken resten af sæsonen og give masser af chancer til Odriozola, Llorente, Ceballos og Mariano.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,

7 år 3 måneder siden #1588 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2018/2019
@Seeberg
Enig. Taktikken med Ronaldo på holdet har maskeret de mangler, holdet har.
Det har jo været fint og effektivt med indlæg fra baglinjen før, men igår så det jo bare håbløst ud. Det har offensivt være en hårdere omgang tømmermænd ovenpå Ronaldos tid i RM, end man måske havde troet. Der skal bare sættes et helt nyt system igang, og det skal gerne være med en træner, der kan slagte de hellige køer og faktisk kigge på, hvordan spillerne komplementerer hinanden. Selvfølgelig passer Bale og Benz ikke sammen... det giver da sig selv!

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

7 år 3 måneder siden #1589 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæsonen 2018/2019

Kimbo skrev: Frygter lidt om det her vil afskrække fremtidige spillere fra at kigge mod den hvide trøje. I hvert fald i første omgang.

Jeg frygter mere det skrøbelige fundament, som eventuelle nye spillere skal læne sig op ad.

Det her kan godt komme til at tage lang tid at genopbygge, da jeg tror, at det kommer til at kræve en fuldstændig nedrivning af det nuværende fundament.

Hazard og den slags spillere ændrer jo ingenting med spillere som Cas, Kroos (i sin nuværende form), flere af vores midterforsvarere og uskarphed på toppen.

Jeg tror imidlertid ikke spillere vil fravælge RM af den grund.

7 år 3 måneder siden #1590 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæsonen 2018/2019
Nu siger jeg bare noget. Hvad er der chancen for, at enten (måske begge) Zidane eller Ronaldo vender tilbage?

Begge forlod jo Real Madrid med devisen om, at man skal stoppe, mens legen er god, og at de nu søgte nye udfordringer.

De udfordringer er jo netop opstået nu ved at vende tilbage til klubben. Personligt tror jeg ikke på Ronaldo, eftersom han også er blevet ældre, og at jeg personligt heller ikke mener, at han er løsningen, men egentligt kunne jeg godt forestille mig, at Zidane ville være redningsmanden?

Er det helt skudt ved siden af?

Kys

7 år 3 måneder siden #1591 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 2018/2019

Sebberg skrev: Nu siger jeg bare noget. Hvad er der chancen for, at enten (måske begge) Zidane eller Ronaldo vender tilbage?

Begge forlod jo Real Madrid med devisen om, at man skal stoppe, mens legen er god, og at de nu søgte nye udfordringer.

De udfordringer er jo netop opstået nu ved at vende tilbage til klubben. Personligt tror jeg ikke på Ronaldo, eftersom han også er blevet ældre, og at jeg personligt heller ikke mener, at han er løsningen, men egentligt kunne jeg godt forestille mig, at Zidane ville være redningsmanden?

Kys

Jeg tror ikke det er helt usandsynligt med Zidane - må dog erkende at jeg ik ligefrem er ubetinget fan af idéen. Ka godt li manden og han indeholder flere af de vigtige ting en træner gerne må ha. Naturlig respekt fra spillerne, giver noget karisma og naturlig tiltrækningskraft for nye potentielle spillere og generelt en positiv aura omkring klubben. Til gengæld var han imo langt fra særlig god taktisk og hans opstillinger virkede tit taget ud af den blå luft eller ved plat eller krone. Og så var han også delagtig ift ikke at sætte udskiftningen i truppen igang i tide - for senest to år siden

7 år 3 måneder siden #1592 af El Siete

Siempre fiel skrev:

Sebberg skrev: Nu siger jeg bare noget. Hvad er der chancen for, at enten (måske begge) Zidane eller Ronaldo vender tilbage?

Kys

Jeg tror ikke det er helt usandsynligt med Zidane - må dog erkende at jeg ik ligefrem er ubetinget fan af idéen. Ka godt li manden og han indeholder flere af de vigtige ting en træner gerne må ha. Naturlig respekt fra spillerne, giver noget karisma og naturlig tiltrækningskraft for nye potentielle spillere og generelt en positiv aura omkring klubben. Til gengæld var han imo langt fra særlig god taktisk og hans opstillinger virkede tit taget ud af den blå luft eller ved plat eller krone. Og så var han også delagtig ift ikke at sætte udskiftningen i truppen igang i tide - for senest to år siden

Men rygterne vil jo vide at han forlod klubben fordi han netop ikke havde meget at skulle have sagt ifht den udskiftning. Han ville jo, ifølge rygterne, gerne beholde Ronaldo, men skippe Bale afsted for Hazard og tror da også han havde andre i tankerne.
Ellers enig med resten, er stor fan af ham, men måske man skal kigge en anden retning denne gang.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,

7 år 3 måneder siden #1593 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 2018/2019

El Siete skrev:

Siempre fiel skrev:

Kys

Men rygterne vil jo vide at han forlod klubben fordi han netop ikke havde meget at skulle have sagt ifht den udskiftning. Han ville jo, ifølge rygterne, gerne beholde Ronaldo, men skippe Bale afsted for Hazard og tror da også han havde andre i tankerne.
Ellers enig med resten, er stor fan af ham, men måske man skal kigge en anden retning denne gang.

Fuldstændig rigtigt - men imo var han medskyldig indtil sidste sommer hvor han helt forståeligt skred fra et projekt på total katastrofekurs
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

7 år 3 måneder siden #1594 af tveedfald
Besvaret af tveedfald på emne Sæsonen 2018/2019
Laudrup!

7 år 3 måneder siden #1595 af YunisTaker
Besvaret af YunisTaker på emne Sæsonen 2018/2019
Målposten:

Out: Courtois.

Forsvaret:

Out: Carvajal, Reguillon, Vallejo.

Midtbanen:

Out: Kroos, Llorrente, Isco.

Angrebet:

Out: Bale.

Llorrente er en omvandrende Deportivo La Coruna spiller. Han er godt nok skadet i øjeblikket og er selvfølgelig ikke skyld i den sidste uges skuffelser, men ser intet lys i ham. Til folk der kritiserer Casemiro, så har han haft en dårlig sæson, no doubt. Men han er kun lige blevet 27 år. Han har bestemt en fremtid i Real Madrid, og heldigvis ser jeg det også som meget usandsynligt at han forlader klubben.

Jeg husker en bruger for noget tid siden kom med en rigtig god pointe med at Kroos som regel er blevet overset når man kritiserer spillerne på holdet. Svaret på det er måske fordi han ikke kun er usynlig i de fleste kampe, men han er direkte ligegyldig i Reals spil. Jeg så ham før som manden der skabte ro på midten, og kunne fordele spillet godt rundt, mens spillerne omkring ham tog løbene. Om det er fordi de løb ikke længere bliver taget, eller fordi han har glemt hvordan man afleverer en bold længere end 5 meter skal jeg ikke kunne sige.

Bale skulle havde været væk sidste sommer, og jeg tror hans attitude smitter af på nogle af spillerne. Ham (og måske Kroos) er lidt i samme båd der. Ingen af dem ser ud til at være særlig integreret i truppen, eller for den sags skyld ligner nogle der har lyst.

Courtois skulle aldrig havde været købt. Købte Real ikke en ung ukrainsk målmand i sommers også? Det kunne ikke havde været værre med at have Navas på kassen og ham som anden målmand. Han bliver selvfølgelig, da de ikke smider ham væk efter bare en sæson, og han har også alderen på sin side.

Reguillon skal have props for en ting, han prøver virkelig. Det lidt det samme som Vazquez, bortset fra at Vazquez rent faktisk producerer nogle gode kampe, og stortset altid har en acceptabel præstation, hvorimod Reguillon ikke engang har haft en håndfuld godkendte kampe.

Til dem der ønsker Benzema væk, så har jeg desværre en dårlig nyhed. Det kommer ikke til at ske, i hvert fald ikke til sommer. Og det skal heller ikke ske. Benzema er essentiel i Reals opbyggende spil. Har altid ønsket at Benzema fik en rolle længere tilbage på banen (evt. bag en angriber), hvor han kan sætte spillet op ved at spille ud til kanterne, spille ind i feltet (f.x det han gjorde perfekt da Ronaldo var i klubben), og selv tage løb ind i feltet engang imellem. Benzema i en fri position på hold med spillere der tager de rigtig løb kunne være rigtig farligt. Det ville kræve en ny opstilling (4-2-3-1). Real Madrid har efterhånden spillet 4-3-3 i mange år, måske er det tid til en ny opstilling?

Fact er at forsvaret har sejlet siden Pepe forlod klubben. Det ville være verdens bedste transfer bare at få ham tilbage i en sæson. Han tager Militao med sig. Carvajal kan tage til Premier League som han så gerne vil, og Real henter Hakimi tilbage til en back-up role til højre backen.

Hvem skal ellers ind? Det er urealistisk at købe 3-4 BIG names i et vindue pga. priserne. Det er ikke 2009, hvor Real købte over et halvt hold. Kan kun forestille mig hvad en Ronaldo, Benzema, Alonso og Kaka ville koste hvis de var i 20'erne i 2019. Det svært at vide hvad Real Madrid gør til sommer, der er trosalt en masse talent og klasse i truppen allerede. Vinicius vil være endnu bedre næste sæson. Rodrygo kommer højst sandsynligt til at indgå i truppen næste sæson. Hvis han er halvt så god som han bliver hyped op til, så har vi noget at glæde os til der. Militao rygtes til at være i Real næste sæson, hvilket er et fantastisk køb.

Det ærgerligt at der så mange spillere der ikke længere burde være i klubben, fordi den her sommer (og næste) havde ellers været perfekt til at få Modric sendt videre, og Ramos året efter. Begge er oppe i årene, og Modric vil sikkert gerne stadig til Inter. Der er brug for begge to til næste sæson, så håber de stadig er i truppen til den tid.

Det bliver en kamp i sig selv bare at blive i top 4 i år, så hvis det værst tænkelige skulle ske, og Real Madrid ikke ender på de sjove pladser, så er der nok mange spillere der er udelukket, og man ender sikkert med at købe B+ spillere. Det skal nok blive spændende hvad der kommer til at ske i hvert fald.

Oh yea, Perez out.

Real Madrid since 2002

Raul & Zidane.

Pepe, Marcelo & Benzema.

CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!
Sidste redigering: 7 år 3 måneder siden ved YunisTaker.

7 år 3 måneder siden #1596 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 2018/2019
Jeg tænker salg af dem her:

Marcelo, Kroos, Casemiro, Isco, Bale muligvis Benzema

Modric har et år tilbage med mindre han vil til Inter. Det som bekymrer mig er at der ikke rigtig er nogle gode midtbane spillere som er ledige og gider skifte som kan erstatte Kroos og Casemiro. Llorente kan overtage på sigt fra Casemiro, men han er skrøbelig.

Marcelo er allerede overtaget og midterforsvaret styrkes af ham fra Porto til sommer. Nacho er backup på venstre og vi er dækket ind på højre back med de to bedste i spanien.

Hazard skal hentes og håber Mbappe kan se at efter de ryger ud i CHL i semien vil et nyt projekt i Madrid tiltale ham:). Så min lineup ser sådan her ud:

Courtois
Carvajal - Militao - Ramos -Reguilón
Llorente
Modric - Ny midtbane general??? rodrygo måske??
Hazard - Mbappe- Vinicius

Vi har jo nok reserve med fremtid, men hvem skal være makker til Modric og hvem skal overtage Modric. Eriksen er bare ikke god nok.

Leveret af Kunena Forum