Sæsonen 2018/2019
- DarioGomez
-
Emne forfatter
- Eduardo
-
PMO skrev:
DarioGomez skrev:
PMO skrev:
Siempre fiel skrev: Jeg ved at jeg sikkert bare utålmodig - der er VM igang og Lopetegui er først lige er kommet til for en uge siden. MEN at høre at de navne der nævnes mest i spansk presse pt er Fekir og en ukendt ukrainsk målmand det giver mig simpelthen næsten mareridt. Hvis det viser sig at klubben igen igen IGEN overser at få skiftet alvorligt ud blandt nogle af de etablerede navne, så ved jeg simpelthen snart ik hva jeg ska gøre. Få nu hentet nogle af superspillere der for alvor ville ku gøre en forskel på vores hold. En klassekeeper og et par ordentlige kanoner til offensiven og så farvel til Benz og Bale.
Men det ender nok med at alle ska ha ENDNU en chance nu hvor vi har fået ny træner - så blir jeg altså umådelig træt!!
Jeg tror, og det baserer jeg på at der ikke er sket noget vildt siden 2014, at økonomien ikke er så stærk som man måske går og tror. Med triumferne de seneste år samt salg af spillere, burde der være penge nok til at man kan holde trit med toppen. Men sidste år glippede Mbappé og året før De Gea - mest pga penge. Betal nu bare for kvaliteten og drop at hente tvivlsom kvantitet.
Øh - jeg siger ikke, at vi har masser af penge, men det der er jo faktuelt forkert.
Mbappe røg ikke fordi, vi ikke havde penge, men fordi vi ikke VILLE give ham en astronomisk løn. Forståeligt nok i øvrigt.
De Gea var vist også noget med en fax mere end så meget andet.
Historien om at det var faxmaskinen er naturligvis BS. RM kunne/ville ikke betale prisen og fik ikke fingeren ud af en vis åbning i god nok tid. Sådanne handler skal ikke laves på sidste dagen - så vil man det ikke nok. Mbappé tror jeg simpelthen ikke på at klubben havde råd til. Så snart PSG kom på banen var løbet kørt. Man kan sige meget om den nye favre fodboldverdens økonomi, men RM er endnu ikke stemplet ind og jeg tror heller ikke at klubben kan.
Det er altså problematisk og for usagligt for mig, når man ligefrem opfinder sine egne sandheder ...
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Brylle
- Gæst
-
Selvfølgelig kan og bør man udskifte Benzema, men du skriver det som om at der skal laves hundredevis af udskiftninger. Det er jo ikke for sjov at holdet 3 år i træk har vundet Champions League og generelt spiller rigtig godt. Problemerne i ligaen skyldes jo ikke manglende kvalitet på starterne (udover Benzema), men derimod koncentrationssvigt og en lidt for dårlig b-kæde på nogle positioner. Bale er jo ikke engang en starter, og det er vel nærliggende, at Isco nu skal køres helt i stilling med Lopetegui som træner og være en central figur. Derfor giver det jo ikke mening at sælge Bale og i stedet for ham købe en kæmpe kanon.Siempre fiel skrev:
Brylle skrev:
Endnu en chance? Har de ikke grebet chancen da?Siempre fiel skrev: Jeg ved at jeg sikkert bare utålmodig - der er VM igang og Lopetegui er først lige er kommet til for en uge siden. MEN at høre at de navne der nævnes mest i spansk presse pt er Fekir og en ukendt ukrainsk målmand det giver mig simpelthen næsten mareridt. Hvis det viser sig at klubben igen igen IGEN overser at få skiftet alvorligt ud blandt nogle af de etablerede navne, så ved jeg simpelthen snart ik hva jeg ska gøre. Få nu hentet nogle af superspillere der for alvor ville ku gøre en forskel på vores hold. En klassekeeper og et par ordentlige kanoner til offensiven og så farvel til Benz og Bale.
Men det ender nok med at alle ska ha ENDNU en chance nu hvor vi har fået ny træner - så blir jeg altså umådelig træt!!
Vi har lige vundet Champions League. Man kan argumentere for at man skal igangsætte et generationsskifte, men det er da for dumt at snakke om skuffelser. Et køb af Fekir vil da netop fortælle en historie om at man ønsker at forstærke bredden, så man kan være mere konkurrencedygtig i flere turneringer.
Jeg tror at trænerskiftet kan bevæge holdet mod endnu flere ideer ala det vi ser hos Spanien lige nu, og det har vi jo mange af spillerne til. Hele den bagerste kæde plus målmand, vores vante trio på midten, en Isco der forhåbentlig bliver en nøgle nu og så har vi endnu ikke nævnt den vanvittige bomber, som holdet har. Fekir tror jeg passer godt ind i sådanne planer selvom jeg ikke som udgangspunkt ser ham som en starter i en eventuel CL-finale, men der skal bruges en hel trup.
Jamen jeg er jo så ufattelig dum - at tale om at nogle ik har grebet chancen, tsk tsk. Altså jeg orker ik engang at sku debattere hvis du mener at spillere som Bale og Benzema har været nogen succes gennem flere sæsoner - egentlig mærkeligt der så har været så mange, både i medierne og her, som ønsker dem hen hvor peberet gror - man sku tro alle ville være glade når nu de sådan har slået til. Prøv nu at se bare en anelse objektivt på hvorn de spillere har præsteret - og hvorn holdet i lange perioder har præsteret. Nuvel, mirakler i CL, fedt nok, men holdet mangler i dén grad fornyelse - især i startelleveren. Er du uenig i dét, så det helt fair - med så har vi så forskellige virkelighedopfattelser at videre debat er spild af tid :-)
Navas er klasse og behøves ikke udskiftes, de 4 i forsvaret er klasse og behøves ikke udskiftes, vores 3 på midten er klasse og behøves ikke udskiftes, Isco spiller glimrende under Lopetegui og skal have chancen nu og til slut har Ronaldo også voldsomt meget at byde på. Jeg kan forstå hvis man påbegynder et generationsskifte stille og roligt, men der er ingen grund til at ændre på verdens bedste trup.
Mit håb er at der kommer mere konkurrence ind i truppen og evt. en Neymar/Hazard i stedet for Benzema, men jeg ser ganske enkelt ikke behovet for at skifte ud på noget der virker.
DarioGomez skrev:
PMO skrev:
DarioGomez skrev:
PMO skrev:
Siempre fiel skrev: Jeg ved at jeg sikkert bare utålmodig - der er VM igang og Lopetegui er først lige er kommet til for en uge siden. MEN at høre at de navne der nævnes mest i spansk presse pt er Fekir og en ukendt ukrainsk målmand det giver mig simpelthen næsten mareridt. Hvis det viser sig at klubben igen igen IGEN overser at få skiftet alvorligt ud blandt nogle af de etablerede navne, så ved jeg simpelthen snart ik hva jeg ska gøre. Få nu hentet nogle af superspillere der for alvor ville ku gøre en forskel på vores hold. En klassekeeper og et par ordentlige kanoner til offensiven og så farvel til Benz og Bale.
Jeg tror, og det baserer jeg på at der ikke er sket noget vildt siden 2014, at økonomien ikke er så stærk som man måske går og tror. Med triumferne de seneste år samt salg af spillere, burde der være penge nok til at man kan holde trit med toppen. Men sidste år glippede Mbappé og året før De Gea - mest pga penge. Betal nu bare for kvaliteten og drop at hente tvivlsom kvantitet.
Øh - jeg siger ikke, at vi har masser af penge, men det der er jo faktuelt forkert.
Mbappe røg ikke fordi, vi ikke havde penge, men fordi vi ikke VILLE give ham en astronomisk løn. Forståeligt nok i øvrigt.
Historien om at det var faxmaskinen er naturligvis BS. RM kunne/ville ikke betale prisen og fik ikke fingeren ud af en vis åbning i god nok tid. Sådanne handler skal ikke laves på sidste dagen - så vil man det ikke nok. Mbappé tror jeg simpelthen ikke på at klubben havde råd til. Så snart PSG kom på banen var løbet kørt. Man kan sige meget om den nye favre fodboldverdens økonomi, men RM er endnu ikke stemplet ind og jeg tror heller ikke at klubben kan.
Det er altså problematisk og for usagligt for mig, når man ligefrem opfinder sine egne sandheder ...
Nu ved jeg ikke lige hvilke sandheder jeg opdigter, jeg giver blot mit syn på tingene.
Jeg vil dog mene at man er ualmindelig naiv hvis man tror på historien om faxmaskinen.
PMO skrev:
DarioGomez skrev:
PMO skrev:
DarioGomez skrev:
PMO skrev:
Nu ved jeg ikke lige hvilke sandheder jeg opdigter, jeg giver blot mit syn på tingene.
Jeg vil dog mene at man er ualmindelig naiv hvis man tror på historien om faxmaskinen.
Altså bare det, at bliver ved med at kalde det “historien med faxmaskinen” gør det useriøst i mine øjne og bekræfter mig i, at I opdigter. Spillerhandler foregår ikke med fax, men via et IT system begge parter skal foretage aktioner i. Jeg tvivler på, du har sat dig ind i forløbet.
Chamartin skrev:
PMO skrev:
DarioGomez skrev:
PMO skrev:
DarioGomez skrev:
PMO skrev:
Altså bare det, at bliver ved med at kalde det “historien med faxmaskinen” gør det useriøst i mine øjne og bekræfter mig i, at I opdigter. Spillerhandler foregår ikke med fax, men via et IT system begge parter skal foretage aktioner i. Jeg tvivler på, du har sat dig ind i forløbet.
Hvis du gad at ulejlige dig med at lave en søgning med “De Gea” og “fax machine” er der vel helt fair at man skriver “historien med faxmaskinen”?
Medmindre du har stor insiderviden, tvivler jeg på du ved hvordan klubberne handler mellem hinanden ;)
Man kan læse mere om sagen her: www.theguardian.com/football/2015/sep/01...eal-madrid-no-appeal
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Brylle
- Gæst
-
I forhold til Casilla vs Lunin, så er det vel ligegyldigt i forhold til den kommende sæson, hvis vi antager, at Lunin skal direkte ind og være 1. reserve til målmandspositionen, for det er jo en rolle der forhåbentlig kun kommer i brug i pokalen og i kampe, hvor betydningen ikke er voldsom. Det samme gælder vel Raul de Tomas vs Mayoral og derudover er jeg nu i tvivl om det er en svækkelse. Der kan ikke være meget tvivl om at Mayoral skal ud og spille fast nu, for ellers går han helt i stå. Kovacic ud og Thiago ind er ikke nødvendigvis en svækkelse heller. Det handler også en del om hvad Lopetegui kommer med.Real Madrid skrev: Vinícius Júnior, Andriy Lunin og Raúl de Tomás – spændende om der er en plan med, at de skal være en del af førsteholdet. Ikke umiddelbart bedre end Mayoral og Casilla i min optik. Sælger vi også Kovacic og henter Thiago, så er vi også dårligere stillet der.
De her køb handler jo om at sikre fremtiden og få integreret morgendagens stjerner tidligt, så de bliver klar til at gå ind og gøre en forskel. Det synes jeg er fornuftigt. Et enkelt stort køb er vel det eneste der mangler til starteren og derudover gælder det så om at sikre, at bredden har den fornødne kvalitet til at skabe konkurrence i truppen og sikre sejre i ligaen.
Brylle skrev:
I forhold til Casilla vs Lunin, så er det vel ligegyldigt i forhold til den kommende sæson, hvis vi antager, at Lunin skal direkte ind og være 1. reserve til målmandspositionen, for det er jo en rolle der forhåbentlig kun kommer i brug i pokalen og i kampe, hvor betydningen ikke er voldsom. Det samme gælder vel Raul de Tomas vs Mayoral og derudover er jeg nu i tvivl om det er en svækkelse. Der kan ikke være meget tvivl om at Mayoral skal ud og spille fast nu, for ellers går han helt i stå. Kovacic ud og Thiago ind er ikke nødvendigvis en svækkelse heller. Det handler også en del om hvad Lopetegui kommer med.Real Madrid skrev: Vinícius Júnior, Andriy Lunin og Raúl de Tomás – spændende om der er en plan med, at de skal være en del af førsteholdet. Ikke umiddelbart bedre end Mayoral og Casilla i min optik. Sælger vi også Kovacic og henter Thiago, så er vi også dårligere stillet der.
De her køb handler jo om at sikre fremtiden og få integreret morgendagens stjerner tidligt, så de bliver klar til at gå ind og gøre en forskel. Det synes jeg er fornuftigt. Et enkelt stort køb er vel det eneste der mangler til starteren og derudover gælder det så om at sikre, at bredden har den fornødne kvalitet til at skabe konkurrence i truppen og sikre sejre i ligaen.
Men sikrer vi morgendagens stjerne ved at sælge Kovacic, for at erstatte ham med en 3 år ældre spiller? Jeg forstår ganske enkelt ikke at man investerer så mange år i en spiller, som nu er 24 år og går mod sine bedste år. For så at lade ham smutte nu. Modric kan forlænge sin tid på toppen ved at trappe ned (ala vi har set med Ronaldo), og dertil kan Kovacic tilmed dække ind for Casemiro (modsat en spiller som Thiago). Det burde sikre en masse kampe.
- Brylle
- Gæst
-
Nej situationen omkring Kovacic har selvfølgelig ikke noget at gøre med at sikre fremtiden, for det er klart at der er en fremtid i ham hvorimod Thiago kan være et bud på en type der passer bedre til Lopetegui, men det ved vi ikke 100 procent endnu.REAL skrev:
Brylle skrev:
Men sikrer vi morgendagens stjerne ved at sælge Kovacic, for at erstatte ham med en 3 år ældre spiller? Jeg forstår ganske enkelt ikke at man investerer så mange år i en spiller, som nu er 24 år og går mod sine bedste år. For så at lade ham smutte nu. Modric kan forlænge sin tid på toppen ved at trappe ned (ala vi har set med Ronaldo), og dertil kan Kovacic tilmed dække ind for Casemiro (modsat en spiller som Thiago). Det burde sikre en masse kampe.
Jeg er dog ikke helt overbevist om Kovacic, selvom han i mange store kampe har vist, at han er klar til at starte inde. Når han spiller på den bagerste midtbane i en trio derinde, så synes jeg han placerer sig helt forfærdeligt, hvorimod han i 4-4-2 har vist mange prøver på hvor komplet han er. Derudover synes jeg han mangler noget i forhold til at sætte sine holdkammerater op. Hans drive med bolden er helt utroligt og han er sindsygt aggressiv, men når han har sat de første 2-3 spillere af med sin fart, så synes jeg sjældent at han træffer den rette beslutning. Det kan han dog stadig bygge på.
Min kommentar gik mere på eksempelvis den nye keeper, som nu har god tid til at lære sproget at kende, så han kan kommunikere 100% med sit hold og han får også tid til at vænne sig til de nye omgivelser, forventningerne i klubben og alle de andre ting, så han er helt klar til en dag at tage over. Derudover er Casilla så dårlig, at det bliver svært at hente en dårligere keeper.
www.dailymail.co.uk/sport/football/artic...money-club-187m.html
Real Madrids årlige sponsorindtægter er 304 millioner kroner mindre end Barcelonas. Det er alligevel en pæn sjat.