Sæsonen 2018/2019

7 år 7 måneder siden #421 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæsonen 2018/2019
@Dios

Grundlæggende enig, men selv de gange i går hvor der var rig mulighed for et tålmodigt opbyggende spil, der kunne lægge Sevilla under pres, så blev det bare alt for sterilt, langsomt og forudsigeligt. Når nu backsene ikke kom længere frem tidligere (eller ikke havde mulighed for?), så dur det heller ikke at ingen af de forreste tager dybe løb eller reelt forsøger at true Sevillas bagkæde, tvinge dem længere tilbage og på den måde give holdet noget mere plads.

Holdet havde desperat brug for noget offensiv bredde (ideelt set leveret af backsene, ja) og noget offensiv bevægelse/løb i boksen. Samtlige spillere søgte bolden og ikke målet. Både Bale, Benzema og Asensio lader til at ville have bolden i fødderne og så drive med den fra dyb. Og i går var der alt for mange situationer hvor netop de 3, i deres iver efter at røre bolden og ”hjælpe” holdet, gjorde både dem selv og deres holdkammerater en bjørnetjeneste ved at falde så langt tilbage og på den måde både invitere Sevilla længere frem og samtidig komprimere pladsen på banen.

Så længe bacskene så skubber højt nok op og der er en vis plads inde centralt, og gerne nogle dybe løb fra midten, er det ikke noget problem. Men når Sevilla pakker midten og giver backsene rigeligt at håndtere den anden vej også, og når midtbanen for øvrigt består af Kroos, Modric og Casemiro, der alle ligeledes vil have den i fødderne fra dyb og mangler dynamik og løb uden bold den anden vej, så er det opskriften på en kamp, hvor holdet er kraftigt opdelt og uden grobund for at skabe chancer i modsatte ende.

Jeg tror at vi deler fuldstændig samme syn på hvordan holdet ideelt set bør spille, men min pointe er bare at Sevilla/Machín fortjener ros for deres håndtering og at man også bør kunne omstille sig og finjustere ift. kampsituationen(erne). Det var jammerligt at se på hvor langsomt spillet med bolden var, hvor få spillere der var målorienteret og, værst af alt, hvor få chancer der blev skabt, kampen igennem.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 7 måneder siden #422 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæsonen 2018/2019
Der bliver ofte snakket om at vi skal hente den ene offensive stjerne efter den anden. Jeg er bestemt ikke modstander af det tværtimod, men mon ikke vi også skal se på den tydlige mangel på bredde i det defensive..?

Her burde man skæve MEGET ALVORLIGT til De Ligt, der på trods af sin unge alder spiller som en Cannavarro i sine bedste dage -Nøj hvor er han stabil. Og samtidig også give boksen for Alaba. De to drenge vil ihvertfald kunne puste dherrer Ramos og Marcelo ret så grundigt i nakken. For godt nok er Ramos verdensklasse, men der går efterhånden for meget hæl og tå og 10´er rolle i den for ham! Og nu vi er igang så mangler der også lidt tyngde på 6 ´eren - Og Kante har vel stadig alderen (og ikke mindst fysikken) på plads.

Der er ingen tvivl om at Loppens system viser gode ting i sig, men med så tynd en bredde og manglen på de afgørende stjerner, så synes jeg vi ser ret så ordinære ud, set ift. Juventus, PSG, Atletico - ja selv Bayern. Vi er altså nødt til at købe stort ind, ellers så får vi massivt baghjul, bare se på Barca der sk. på deres såkaldte talentarbejde (HAHA) og snart tilføjer endnu en milliard handel til holdet i form af Pogba!

7 år 7 måneder siden #423 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2018/2019
@Jaken.

Helt enig.

Dog vil Benzema svækkes i sådan en grad, hvis han skal søge målet mere end bolden. Er enig i, at han aldrig truer bagkæden, men når man har 2 så gode spillere til at søge de rum, og en Benzema som elsker at falde dybt, så forstår jeg ikke hvorfor Asensio og Bale ikke foretager sig løb omkring Benzema når han falder dybt. De står klistret til linjen, og der er utallige af eksempler og billeder af, at der ingen Real Madrid spillere er centralt på banen udover Benzema. Der er aldrig plads centralt på banen, men vi lukker selv ned for bredden, fordi vi starter bredt for tidligt.
Med så gode spillere centralt, så forstår jeg ikke hvorfor der ikke bliver kombineret langt mere centralt for at åbne op i banen. Lad os få et sammenspil med Kroos, Modric, Benzema og Asensio/Bale inde centralt, så en af de sidstnævnte kan lave et truende skærende dybdeløb fra bredden til centralt kombineret med et dybdeløb langs linjen fra vores backs.
Alt i alt en utrolig simpel ting taktisk, og det burde kunne lade sig gøre med vores nuværende spillere. Lad os håbe det kommer i fremtiden. Lige nu har det været et skridt frem og to tilbage. Indenfor de næste måneder burde den hedde 10 skridt frem og 0 tilbage, men nu må vi se.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

7 år 7 måneder siden #424 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2018/2019

Dios skrev: Med så gode spillere centralt, så forstår jeg ikke hvorfor der ikke bliver kombineret langt mere centralt for at åbne op i banen. Lad os få et sammenspil med Kroos, Modric, Benzema og Asensio/Bale inde centralt, så en af de sidstnævnte kan lave et truende skærende dybdeløb fra bredden til centralt kombineret med et dybdeløb langs linjen fra vores backs.
Alt i alt en utrolig simpel ting taktisk, og det burde kunne lade sig gøre med vores nuværende spillere. Lad os håbe det kommer i fremtiden. Lige nu har det været et skridt frem og to tilbage. Indenfor de næste måneder burde den hedde 10 skridt frem og 0 tilbage, men nu må vi se.

Vi må forvente, at spillere på det plan også selv kan komme frem til den del, men at de er blevet bedt om at gøre noget andet af manden på bænken. Vi behøver ikke gøre spillerne dummere end højest nødvendige ;-)

Jeg tror, at det er samme situation som journalister havde med FCKs forsvarsspillere i en lang periode. Journalisterne kritiserede spillernes gøren og laden, indtil en spiller tog bladet fra munden og fortalte åbent om, hvad Ståle ville have ham til at gøre. Efterfølgende bekræftede Ståle det.

7 år 7 måneder siden #425 af Hansen
Besvaret af Hansen på emne Sæsonen 2018/2019
Vi kommer til at bide os selv i røven over at vi ikke bød de 170-200 mil for en spiller som Hazard. Hold da op, som han præster! Klart den bedste spiller i Verden lige nu!

7 år 7 måneder siden #426 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 2018/2019

Hansen skrev: Vi kommer til at bide os selv i røven over at vi ikke bød de 170-200 mil for en spiller som Hazard. Hold da op, som han præster! Klart den bedste spiller i Verden lige nu!

Der er ingen tvivl om at Hazard spiller helt fantastisk lige i øjeblikket, og hvis det er hans fremtidige niveau, så skal han selfølgelig også spille i verdens største klub. Men jeg forstår godt at Real ikke har smidt 200mill efter ham i sommers når vi har Isco og Asensio som man måske lige ville se an i den her sæson. Når det så er sagt, så har Hazard til Januar 1,5 år tilbage af sin kontrakt og mig bekendt har han langt fra sat sin underskrift på en ny aftale. Jeg tror stadigvæk han er en mulighed, måske allerede i Januar. Hvis man kan vente til sommer hvor han kun har et år tilbage af sin kontrakt, så er prisen også en helt anden.
Sidste redigering: 7 år 7 måneder siden ved Real HWL.

7 år 7 måneder siden #427 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Sæsonen 2018/2019
Kunne en spiller som Lorenzo Insigne være et alternativ til Eden Hazard?- Ville der være stor forskel på de to hvis man gav dem de samme 10 medspiller i RM?
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

7 år 7 måneder siden #428 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 2018/2019

Dybbøl skrev: Kunne en spiller som Lorenzo Insigne være et alternativ til Eden Hazard?- Ville der være stor forskel på de to hvis man gav dem de samme 10 medspiller i RM?

Nej. Hazard er klasser over Insigne.

7 år 7 måneder siden #429 af Dios

BBB skrev:

Dios skrev: Med så gode spillere centralt, så forstår jeg ikke hvorfor der ikke bliver kombineret langt mere centralt for at åbne op i banen. Lad os få et sammenspil med Kroos, Modric, Benzema og Asensio/Bale inde centralt, så en af de sidstnævnte kan lave et truende skærende dybdeløb fra bredden til centralt kombineret med et dybdeløb langs linjen fra vores backs.

Vi må forvente, at spillere på det plan også selv kan komme frem til den del, men at de er blevet bedt om at gøre noget andet af manden på bænken. Vi behøver ikke gøre spillerne dummere end højest nødvendige ;-)

Jeg tror, at det er samme situation som journalister havde med FCKs forsvarsspillere i en lang periode. Journalisterne kritiserede spillernes gøren og laden, indtil en spiller tog bladet fra munden og fortalte åbent om, hvad Ståle ville have ham til at gøre. Efterfølgende bekræftede Ståle det.

Ingen siger spillerne er dumme, men det er mennesker og de har det med at fejle. Det er noget der er opstået de sidste 2 liga kampe, hvor Modric og Kroos spiller utrolig bredt. Man ved aldrig om det kommer fra Lopetegui, men det skulle da undre mig meget, da han på ingen måder praktiserede det for Spanien, og man hidtil kun har set det imod Espanyol og Sevilla.
Som jeg startede med at skrive, så kan det være svært at omstille sit spil på så kort tid når spillerne har været vant til at gøre præcis dette de gør i øjeblikket de sidste 5 år. Det startede allerede tilbage til Ancelotti, hvor de skulle stå bredt. Jeg tror ikke det kommer fra træneren af.

Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

7 år 7 måneder siden #430 af Asensio20
Besvaret af Asensio20 på emne Sæsonen 2018/2019
Ved ikke lige hvor jeg skal skrive om kampen. Offensivt er det her jo lige til at trække til kanal rundfart. Courtois har reddet os to gange allerede.

La liga nummer 34 skal i hus.

7 år 7 måneder siden #431 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 2018/2019

Asensio20 skrev: Ved ikke lige hvor jeg skal skrive om kampen. Offensivt er det her jo lige til at trække til kanal rundfart. Courtois har reddet os to gange allerede.

Især Asensio bidrager ikke med noget i offensiven...

7 år 7 måneder siden #432 af Dios

Dragam skrev:

Asensio20 skrev: Ved ikke lige hvor jeg skal skrive om kampen. Offensivt er det her jo lige til at trække til kanal rundfart. Courtois har reddet os to gange allerede.

Især Asensio bidrager ikke med noget i offensiven...

Han skal godt nok til at steppe op!

Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

Leveret af Kunena Forum