Sæsonen 2018/2019

6 år 1 måned siden #469 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne Sæsonen 2018/2019
Slet (dobbelt post)
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved Jonas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #470 af Jonas

Dios skrev: Må jeg ikke lige minde folket om resultaterne fra sidste sæson af!

Girona - Real Madrid 2-1
Bilbao - Real Madrid 0-0
Sevilla - Real Madrid 3-2
Real Madrid - At. Madrid 1-1

2 point i de 4 kampe sidste sæson og 5 point i den nuværende sæson.

Jeg savner på ingen måder Ronaldo's mål, for de kom alligevel først til forårsæsonen, og der er vi slet ikke endnu. Ronaldo scorede lige akkurat 0 mål i de 4 kampe sidste sæson, så stop lige klynkeriet engang :)

Jeg synes det er lige hårdt nok at tage udgangspunkt i CRs dårligste halvsæson for klubben. Det er ikke givet at han ville gentage den.
Når det er sagt så handler debatten (i det mindste for mig) ikke om vi mangler CR selv, men derimod om vi mangler de mål han var garant for.
Regnestykket er for mig simpelt; der er gået en kvalitetsspiller der scorede og skabte spandevis af (vigtige) mål ud og vi har intet fået ind. Som resultat er vores offensiv tandløs som aldrig set før og vi har tabt point hver gang vi har mødt modstand i ligaen og vi tabte super cuppen. Vi har scoret 1 mål i de sidste 3 kampe i ligaen - og det var vel at mærke med bale og Benz der begge er bedre end længe! Hvis ikke Barca var i lige så stor krise som os ville ligaen allerede se sort ud nu.

Jeg synes det siger det hele at vores pointhøst og målscoring er meget lig den halvsæson hvor CR praktisk talt ikke mødte op. De nye spillere og den nye taktik har spillet fallit indtil nu. Lad os håbe det vender.

6 år 1 måned siden #471 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2018/2019

Steen skrev:

Girona - Real Madrid 2-1
Bilbao - Real Madrid 0-0

Jeg savner på ingen måder Ronaldo's mål, for de kom alligevel først til forårsæsonen, og der er vi slet ikke endnu. Ronaldo scorede lige akkurat 0 mål i de 4 kampe sidste sæson, så stop lige klynkeriet engang :)

Med Ronaldo har Real Madrid kun vundet ét ud af de seneste 6 ligaopgør mod Atletico:
1-1
0-0
1-1
0-3 sejr
0-1
1-1

Han var i øvrigt forfærdelig i langt de fleste kampe, men det glemmer folk vist.
Nej, vi mangler på ingen måde Ronaldo. Spillet er LANGT bedre uden ham. Til gengæld mangler vi en dygtig kant og en god angriber,

I mine øjne er der utrolig få spillere som er bedre end Benzema. Faktisk er der nok ingen vi kan få, da det i mine øjne kun er Dybala, Firmino og Jesus som burde være aktuelle.
Det er derimod Bale og Asensio som nemt kan skiftes ud. Specielt Asensio, som igen idag er virkelig dårlig og brænder på alt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

6 år 1 måned siden #472 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæsonen 2018/2019
Nøj hvor vi savner Kovacic. Modric ser virkelig udbrændt ud. I store dele sidste sæson spillede han også middelmådigt, brændte ud efter 50-60 min. og manglede antrit. Ramos med sit vanlige idiot - håber Vallejo får noget spilletid. Lucas Vazquez får stadigt ikke en reel chance, og hvordan er det man behandler Navas? Jeg kan virkelig godt lide Courtois evne til at fylde i luften og evne til at nå de yderste skud, men helt ærligt, hvorfor skiftede Navas ikke så? Det er da en skam at en målmand i sin bedste alder og af hans kaliber skal sidde på bænken.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

6 år 1 måned siden #473 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2018/2019

Jonas skrev:

Girona - Real Madrid 2-1
Bilbao - Real Madrid 0-0

Jeg synes det er lige hårdt nok at tage udgangspunkt i CRs dårligste halvsæson for klubben. Det er ikke givet at han ville gentage den.
Når det er sagt så handler debatten (i det mindste for mig) ikke om vi mangler CR selv, men derimod om vi mangler de mål han var garant for.
Regnestykket er for mig simpelt; der er gået en kvalitetsspiller der scorede og skabte spandevis af (vigtige) mål ud og vi har intet fået ind. Som resultat er vores offensiv tandløs som aldrig set før og vi har tabt point hver gang vi har mødt modstand i ligaen og vi tabte super cuppen. Vi har scoret 1 mål i de sidste 3 kampe i ligaen - og det var vel at mærke med bale og Benz der begge er bedre end længe! Hvis ikke Barca var i lige så stor krise som os ville ligaen allerede se sort ud nu.

Jeg synes det siger det hele at vores pointhøst og målscoring er meget lig den halvsæson hvor CR praktisk talt ikke mødte op. De nye spillere og den nye taktik har spillet fallit indtil nu. Lad os håbe det vender.

Hans efterårssæson har været dårlig ift. hans forårssæson i rigtig mange år nu.

Jeg siger ikke, at vi ikke kommer til at mangle Ronaldo's mål, men vi er altså stadig kun 7 kampe inde i sæsonen. Målene skal nok komme, og spillet blev endelig markant ændret idag. Holdet skal lige finde sig selv, så tror jeg det hele løser sig.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

6 år 1 måned siden #474 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæsonen 2018/2019
Godt at kunne gå fra kampen med indtrykket fra 2. halvleg i stedet for det fra første.

1. halvleg var mere af det samme fra de sidste par kampe med alt for mange spillere bag bolden, alt for mange (læs: samtlige) spillere der søgte bolden, alt for langsomt spil med bolden og, hvad værst er, alt for lidt offensiv bevægelighed. Den midtbane er simpelthen så statisk (så gode som de alle 3 ellers er) og den offensiv er simpelthen så ufarlig og forudsigelig.

2. halvleg var langt bedre. Backsene kom hurtigere og tidligere med frem, spillet var hurtigere med bolden og Ceballos kom ind og bidrog med akkurat den aggressivitet og bevægelighed på sidste tredjedel, som vores vanlige midtbane ellers ikke bidrager med.

Det er netop den bevægelighed og intention på den sidste tredjedel, der mangler så akut i holdets almindelige udgangspunkt til kampene. Jeg kan godt forstå at det er svært at bænke Casemiro, Kroos eller Modric. Og at der ikke er mange andre end Bale, Asensio og Benzema at vælge mellem på toppen (navnligt med Isco ude). Men lige nu lider holdet virkelig af for lidt bevægelighed, for få løb uden bold og de generelt for få offensive muligheder, der gør at spillet lige bliver for langsomt hvor det er sjovt og der ikke skabes chancer.

Enten skal Kroos/Modric skiftes ud for en periode eller også skal Asensio/Bale skiftes ud med Ceballos indtil Isco er klar igen (resten kan ikke bruges). Der skal simpelthen være en spiller, der kan binde midtbanen og offensiven sammen; hvad enten det gøres ved at ændre på den nuværende midtbanekonstellation eller simpelthen bare gøre den endnu større.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved Jaken.

6 år 1 måned siden #475 af fiatten
Besvaret af fiatten på emne Sæsonen 2018/2019
Generelt synes jeg vores midtbane med kroos, modric og casemiro ikke er effektiv nok. De er alt for statiske. Og der er for langt mellem 'lækkerier' fra modric.
Personligt synes jge sagtens vi kan undvære Kroos. Selvom han er en verdensklasse midtbanespiller, så tror jeg vi ville have gavn af en lidt mere bevægelig spiller - måske en box-to-box spiller. Modric kan sagtens overtage boldfordelerrollen i stedet for kroos. Modric er begyndt at komme op i årene - derfor vil han have mindre og mindre 'magi' på den sidste tredjedel end vi tidligere har set.

6 år 1 måned siden #476 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Sæsonen 2018/2019

Girona - Real Madrid 2-1
Bilbao - Real Madrid 0-0

Ronaldo spillede ikke i 2-3 kampen mod Sevilla, da han blev sparet sammen med følgende spillere:
Navas, Carvajal, Varane, Marcelo, Kroos, Modric, Isco og Bale.
Ronaldo spillede 60 min. af kampen mod Atletico i sidste sæson som endte 1-1. Han scorede til 1-0, så ved ikke hvor du har dine tal fra.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Følgende bruger(e) sagde tak: doven

6 år 1 måned siden #477 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Sæsonen 2018/2019

fiatten skrev: Generelt synes jeg vores midtbane med kroos, modric og casemiro ikke er effektiv nok. De er alt for statiske. Og der er for langt mellem 'lækkerier' fra modric.
Personligt synes jge sagtens vi kan undvære Kroos. Selvom han er en verdensklasse midtbanespiller, så tror jeg vi ville have gavn af en lidt mere bevægelig spiller - måske en box-to-box spiller. Modric kan sagtens overtage boldfordelerrollen i stedet for kroos. Modric er begyndt at komme op i årene - derfor vil han have mindre og mindre 'magi' på den sidste tredjedel end vi tidligere har set.

Overtage? Modric er 5 år ældre og har som absolut maksimum 2-3 år tilbage i klubben. Spillet de næste 5 år vil være bygget op omkring Kroos, og han er verdens bedste til det han er på banen for. Den mere bevægelige spiller har vi allerede i Ceballos og Isco, der bringer en anden dimension i spillet. Galimatias at skille sig af med Kroos hvis du spørger mig.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, El Siete

6 år 1 måned siden #478 af Jonas
@ Dios

Er med på at skuden kan vende endnu, men so far har vi virkelig manglet de vigtige, svære mål. Sidste efterår sad jeg og bad til at CR ville stemple ind da vi i dén grad manglede de vigtige mål han normalt scorer så mange af. Dette efterår mangler vi stadig målene men vi har ingen der har potentialet til at levere dem.

Vi har været lige så jammerlige som sidste efterår og vi ved alle hvor det endte i ligaen - og det var vel at mærke med CR i hopla i foråret. Målsætningen skal være højere end at gentage sidste efterår. Vi kan nå det endnu men starten har været slem.

6 år 1 måned siden #479 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Sæsonen 2018/2019
To helt forskellige halvlege i går aftes. I første halvleg er Courtois eneste grund til vi ikke er bagud. Manglende aggressivitet, kæmpe bagrum, masser af fejl.
Anden halvleg er en helt anden historie. Fantastisk intensitet, backs kommer flyvende, Ceballos viser noget jeg aldrig har set før fra ham i den hvide trøje. Rigtig gode takter og jeg synes det er uheldigt at vi ikke gør det færdigt. Mange fremragende angreb der spiller Atletico helt tyndt. Jeg var svært skuffet over det ene point efter den flotte anden halvleg, men set over hele kampen er det måske et fair nok resultat.

Det helt tydelige problem for mig er bredden. Vi har stadigvæk en fantastisk start11, og hvis alle er i topform er vi helt klart med fremme i europas top 3-4 stykker. Dejligt at se Atletico blive spillet ned under græsset i en halvleg på Bernabeu. Men som jeg ser er der kun tre spillere uden for vores bedste 11'er der kan træde ind uden at det vil skade holdets kvalitet. Nacho, Isco og Ceballos (efter i går). Det er simpelthen for få og vi kommer til at lide under det snart. Lucas V., Mariano. og Vinicius er reelt vores offensive indskiftningsmuligheder og det er jo meget mere forfærdeligt end man først lige tænker.

Edit: Vores sæsonstart har altså ikke været slem. Vi ligger nummer 1 á point med Barca. Jeg synes folk glemmer hvad en slem sæsonstart er.
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved El Rojo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

6 år 1 måned siden #480 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæsonen 2018/2019

Dios skrev:

Jonas skrev:

Girona - Real Madrid 2-1
Bilbao - Real Madrid 0-0

Hans efterårssæson har været dårlig ift. hans forårssæson i rigtig mange år nu.

Jeg siger ikke, at vi ikke kommer til at mangle Ronaldo's mål, men vi er altså stadig kun 7 kampe inde i sæsonen. Målene skal nok komme, og spillet blev endelig markant ændret idag. Holdet skal lige finde sig selv, så tror jeg det hele løser sig.

Og med "nu" mener du også Juventus ? Han gør de ganske fint pt. og er en konstant trussel, der altid opretholder fokus fra modstandernes forsvar hvilket skaber plads til de andre juve spillere. Nævn en spiller der er frygtet i Real lige pt. og som modstanderne er tvunget til at lukke helt ned fysisk og taktisk?
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved mohbar.

Leveret af Kunena Forum