Sæsonen 2018/2019
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
La liga nummer 34 skal i hus.
Kroos og Modric er virkelig dygtige fodboldspillere, men de er også grunden til at vi ikke kommer frem til noget som helst gennem midten. Vi har ikke brug for 2 ekstremt gode boldflyttere. En af dem er også fint.
Den eneste taktik vi reelt set har er enten indlæg fra højre- eller venstreback, og så håber vi bare at Bale tilfældigvis kommer frem til den.
Vi skal have langt mere bevægelighed på midtbanen. Sælg Kroos til en masse moneter ELLER modric. De er virkelig en dygtig boldflytter og til sideskift, men det er bare ikke det vi har brug for på holdet. De bringer heller ikke så meget ind med skud fra distancen, så de kan true ude foran feltet selvom de begge to har fine skud ude fra.
Vi skal have noget mere dynamisk: en type a la pogba(ikke fordi jeg siger det SKAL være ham) Men én, der fylder lidt mere i feltet, men som samtidig er eminent i sin boldomgang. En slags box to box
Sidste ting: Er det bare mig? eller er Vinicius ekstremt dårlig til at ramme sine medspiller, når han afleverer??? :D Han er stadig ung jajaja
Asensio kommer til at være et evigt talent. Så det sagt.
Det som gør mest ondt, er den ignorance klubben har udvist i forbindelse med salget af Ronaldo. Undskyld mit sprog, men hvordan fanden kan man tror at hans mål og vinderinstinkt skulle findes i klubben? Måske har Ronaldo i visse aspekter hæmmet spillere (Bale), men hvis de ikke kan steppe op ved siden af ham - så er der ingen grund til at have dem.
Det var også dejligt at få erstattes Navas, for det var jo virkelig der det helt store problem lå. Prisen på Mariano, Coutrouis+ lidt ekstra kunne være brugt på en målmaskine. Men nej, middelmådighed læge leve. Jeg skal sige "hvad sagde jeg", men i forsommeren stillede jeg spørgsmålstegn ved RMs finansielle situation, eftersom vi skal helt tilbage til 2014 for at finde et stjernekøb i James - og helt tilbage til 2010 (mener jeg) for at finde et minus på transferbalance. Der burde derfor være penge.
-#7- skrev: Farvel Lopetegui.
Det er sgu ikke hans skyld. Håber ikke at hans position i klubben drages i tvivl hos ledelsen.
Bredden og attituden mangler, for meget ansvar til for uerfarne spillere, og de mest erfarne leverer ikke. Der mangler is i maven, samspil, overskud og selvtillid.
Og helt ærligt, hvorfor skal spillere som Danilo, Pepe, Ronaldo, Theo Hernandes, James Rodrigues, Ødegaard, Kovacic, Morata, m.fl. rende rundt i alle mulige andre klubber?
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
madrid2000 skrev:
Steen skrev: Og nu kommer trolls frem. Selvfølgelig var det et drop af Courtois (det havde det naturligvis ikke været, hvis det var Keylor, men nok om det), men han har været god indtil videre, så det er komisk at i kommer løbende så snart han dropper en enkelt gang. Men nu har vi jo to gode målmænd, så er det jo op til Lopetegui at vælge den, der fortjener det mest.
Så kan du se, hvordan vi andre har haft det med dig. En irriterende troll.
Man er ikke en troll, blot fordi man påpeger, når en spiller laver fejl. Man er dog en troll, når man skriver vås som ''Det her cirkus har stået længe nok på, få Navas tilbage på målet.'' Ligeledes gav Zyconith Courtois et 3-tal efter hans kamp mod Atletico, på trods af, at han var den eneste grund til, at vi ikke tabte kampen med to en-mod-en redninger.
Hvordan kan noget så åbenlyst efter 4-5 år stadig ikke gå op for klubbens personer der står bag det sportslige projekt.. ER de en flok totalt amatører ?
La liga nummer 34 skal i hus.
Zyconith skrev:
-#7- skrev: Farvel Lopetegui.
Det er sgu ikke hans skyld. Håber ikke at hans position i klubben drages i tvivl hos ledelsen.
Bredden og attituden mangler, for meget ansvar til for uerfarne spillere, og de mest erfarne leverer ikke. Der mangler is i maven, samspil, overskud og selvtillid.
Og helt ærligt, hvorfor skal spillere som Danilo, Pepe, Ronaldo, Theo Hernandes, James Rodrigues, Ødegaard, Kovacic, Morata, m.fl. rende rundt i alle mulige andre klubber?
Selvfølgelig skal Lopeteguis position drages i tvivl, det er jo middelmådighed over hele linien her.
Danilo og Theo? Så havde vi sgu da bare tabt med endnu mere :)
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Steen skrev:
madrid2000 skrev:
Steen skrev: Og nu kommer trolls frem. Selvfølgelig var det et drop af Courtois (det havde det naturligvis ikke været, hvis det var Keylor, men nok om det), men han har været god indtil videre, så det er komisk at i kommer løbende så snart han dropper en enkelt gang. Men nu har vi jo to gode målmænd, så er det jo op til Lopetegui at vælge den, der fortjener det mest.
Man er ikke en troll, blot fordi man påpeger, når en spiller laver fejl. Man er dog en troll, når man skriver vås som ''Det her cirkus har stået længe nok på, få Navas tilbage på målet.'' Ligeledes gav Zyconith Courtois et 3-tal efter hans kamp mod Atletico, på trods af, at han var den eneste grund til, at vi ikke tabte kampen med to en-mod-en redninger.
Din hate mod Navas har stået på i ret lang tid, selv når han i langt de fleste kampe har leveret og så snart Courtois møder berettiget kritik er du der til at forsvare ham
fiatten skrev: Modric og Kroos er ALT for statiske. De bringer ikke op med noget. Det er rigtig flot at Modric er blevet årets fodboldspiller osv osv. Men der er for langt mellem snapsene. Det er hvert 4. eller 5. kamp man ser ham være fremtrædende i sin rolle som talisman.
Kroos og Modric er virkelig dygtige fodboldspillere, men de er også grunden til at vi ikke kommer frem til noget som helst gennem midten. Vi har ikke brug for 2 ekstremt gode boldflyttere. En af dem er også fint.
Den eneste taktik vi reelt set har er enten indlæg fra højre- eller venstreback, og så håber vi bare at Bale tilfældigvis kommer frem til den.
Vi skal have langt mere bevægelighed på midtbanen. Sælg Kroos til en masse moneter ELLER modric. De er virkelig en dygtig boldflytter og til sideskift, men det er bare ikke det vi har brug for på holdet. De bringer heller ikke så meget ind med skud fra distancen, så de kan true ude foran feltet selvom de begge to har fine skud ude fra.
Vi skal have noget mere dynamisk: en type a la pogba(ikke fordi jeg siger det SKAL være ham) Men én, der fylder lidt mere i feltet, men som samtidig er eminent i sin boldomgang. En slags box to box
Sidste ting: Er det bare mig? eller er Vinicius ekstremt dårlig til at ramme sine medspiller, når han afleverer??? :D Han er stadig ung jajaja
Asensio kommer til at være et evigt talent. Så det sagt.
Enig, jeg synes vores midtbanes (i særdeleshed kroos) kreativitet, eller mangel på samme, er den primære årsag til at vores offensiv ikke får skabt noget. Hvis vi havde en med Guti's overblik for gyldne afleveringer, så er jeg ikke i tvivl om at Bale nok skulle hugge nogle mål i kassen, måske endda også Benzema (på en god dag i medvind... og ned af bakke).
Ramos4 skrev:
-#7- skrev:
Steen skrev: Hvad nytter det at fyre Lopetegui? Hvem kan vinde noget med denne offensiv? Og hvem skulle man i så fald ansætte?
Intet. Men det er naturligvis ham der bliver ofret når Florentino skal gøre status. Istedet for at sælge de spillere som helt tydeligt ikke gider Real Madrid længere.
Det er lidt overilet at sige de ikke gider klubben mere. De er mætte vil jeg sige. Og når der ingen konkurrence er, jamen så spiller de jo alle sammen igen uge efter uge. Der skal simpelthen være mere konkurrence om pladserne, så spillerne holder sig på tæerne. Vi har skilt os af med Morata, James, Kovacic, Pepe, Ronaldo og ikke fået nogen kvalitet ind overhovedet. Det er ikke godt. Slet ikke.
Ja, de må være godt mætte efter to ligatitler på 10 år. I et årti nu har Real Madrid ikke kunne sætte sig op til kampe hvor modstanderen på den anden banehalvdel ikke hedder Barcelona, Bayern, City, Juventus og så videre, ligemeget hvem der så var i startopstillingen, hvem der sad på bænken og hvem der var manager.
Om de er mætte eller ikke gider Real Madrid er for mig egentlig ligegyldigt. Nogle hellige køer skal slagtes. Det er kraftedme helt vildt at Benzema stadig spiller for klubben, jeg kan virkelig ikke i min tid huske en spiller som har fået længere snor. Modric ligner en 32-33 årig spiller som kommer fra et opslidende VM, Ramos laver den ene dumhed efter den anden i forsvaret, Carvajal og Marcelo har ikke slået et brugtbart indlæg i flere år, Bale er altid skadet, og jeg kunne blive ved og ved og ved.
Der er ikke nogle spillere i Real Madrid som tager nogle chancer med bolden længere, som kan gøre det uventede. Det er stensikkert at Kroos afleverer ud til backen, Modric afleverer ud til backen eller ind til Kroos som afleverer den ud til backen. Backen smider så bolden ind i den forreste forsvarsspiller. Benzema leder stadigvæk efter Ronaldo uanset hvor han modtager bolden. Bale prøver og prøver, men bruger kun højrebenet til at stå på, ligesom Asensio iøvrigt, hvilket gør dem ekstremt nemme for et forsvar at læse. Isco og Ceballos vil helst have en million berøringer på bolden, før de afleverer den til Modric eller Kroos, der afleverer den videre ud til backen.
Puha, man er godt nok blevet en træt Real Madrid fan..
DC19
mohbar skrev:
Steen skrev:
madrid2000 skrev:
Din hate mod Navas har stået på i ret lang tid, selv når han i langt de fleste kampe har leveret og så snart Courtois møder berettiget kritik er du der til at forsvare ham
Jeg har kritiseret ham når han har fortjent kritik. Ligesom Courtois må kritiseres, når han har været dårlig, som i dag. Jeg forsvarer jo ikke hans præstation? Men at skrive, at han har været dårlig i andre kampe, er jo direkte løgn, især ikke når han kampen før denne var kampafgørende mod Atletico Madrid. .