Sæsonen 2018/2019
Om det er de samme scouts eller ikke, hvad er meningen med at nævne dette når vi ikke er blevet bedre til at finde store stjerner. Jeg hiver fortiden frem for at gøre dig bekendt med at klubben ikke har en historie for at være gode til at finde spillere før de bliver dyre og dygtige spillere.
Altså du har et totalt forskruet billede af Real Madrid, når du mener at stammen er båret af talenter, når de år efter år ikke er en del af de spillere som får max spilletid. Derfor er det ligegyldigt at sammenligne os med andre klubber, når truppen til hver CL finale kun har Carvajal fra egen avl mens Varane og Casemiro udgører de andre.
Vi snakker om at klubbens scouts ikke er gode nok til at finde de spillere som kan gå hen og blive afgørende for fremtiden. De bliver købt færdigudviklet eller lejet ud. Det er ikke udelukket at de engang i mellem kan hive noget op af lommen, men det er for lidt. Nu står vi igen i en situation, hvor store spillere har forladt holdet, nogen er på vej ned af bakke og vi ik har nogle til at erstatte med.
La liga nummer 34 skal i hus.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Asensio20 skrev: Det burde være meget simpelt for dig på denne her måde i stedet. De sidste ungdomstalenter som vi selv har fundet og i dag er en verdensstjerner, spiller på holdet og har været bag klubbens succes er Marcelo og Casemiro. Asensio var allerede i søgelyset hos andre klubber. Higuain kan til dels nævnes! Varane var på forarbejde af Zidane og ikke klubbens scouts.
Om det er de samme scouts eller ikke, hvad er meningen med at nævne dette når vi ikke er blevet bedre til at finde store stjerner. Jeg hiver fortiden frem for at gøre dig bekendt med at klubben ikke har en historie for at være gode til at finde spillere før de bliver dyre og dygtige spillere.
Altså du har et totalt forskruet billede af Real Madrid, når du mener at stammen er båret af talenter, når de år efter år ikke er en del af de spillere som får max spilletid. Derfor er det ligegyldigt at sammenligne os med andre klubber, når truppen til hver CL finale kun har Carvajal fra egen avl mens Varane og Casemiro udgører de andre.
Vi snakker om at klubbens scouts ikke er gode nok til at finde de spillere som kan gå hen og blive afgørende for fremtiden. De bliver købt færdigudviklet eller lejet ud. Det er ikke udelukket at de engang i mellem kan hive noget op af lommen, men det er for lidt. Nu står vi igen i en situation, hvor store spillere har forladt holdet, nogen er på vej ned af bakke og vi ik har nogle til at erstatte med.
Jeg lægger ikke stor vægt på om de er egen avl, da det for mig er irrelevant om de kom som 18 årig eller 19 årig. Det vigtigste for mig i den snak her er om man har kunne få dem integreret på holdet, og gøre dem til stjerner. Her er vi ubestridt den bedste klub sammen med Barcelona de sidste 10-15 år til netop at gøre det.
Nu har jeg med børn er gøre til daglig indenfor fodbold, og hvis du tror, at det er til at se på en spiller som 16 årig om han slår igennem eller ej, så mangler du en helvedes masser af indsigt!
Nogle børn er hurtigudviklet og andre er ikke. En spiller som David Silva blev af samtlige store klubber i Europa droppet, fordi man ikke troede på ham. Se hans karriere idag. Diego Costa er en af de bedste angribere idag, men for 10 år siden spillede han slet ikke fodbold. Zidane slog først igennem som 27 årig mener jeg det var, og der er et utal af eksempler for hvordan mennesker udvikler sig forskelligt.
Så har du en spiller som Robinho, som nærmest blev udråbt som historiens bedste spiller i en alder af 15 år. Hans historie fik Real Madrid og samtlige storklubber i Europa til at holde sig fra Neymar før han stort set havde bevist sit værd på det brasilianske landshold.
Nu kom Pochentino med en historie om, at Barca var ved at droppe Messi tilbage i 04 mener jeg det var, fordi han var så lille som han var. Det er simpelthen ikke til at se hvem der står som de bedste spillere 10 år frem.
Hvis du tror det bare er noget man gør, så forstår jeg godt din kritik, at den er usaglig på alle punkter er noget helt andet.
Samtlige spillere jeg opremsede er nogle Real Madrid selv har fået til at blive som de er idag, fordi de har været fantastiske til at implementere dem på holdet. Det ser man ikke ofte, og stort set aldrig, at samtlige fra stammen på holdet var talenter udviklet af Real Madrid om du vil det eller ej. Ramos var stadig kun 19 år, og selvom han havde spillet en god sæson for Sevilla, så spillede Illarramendi altså en endnu bedre sæson for Sociedad, men kunne ikke leve op til den hype, og det er det, som er så skide svært at spå om.
Du kan være nok så talentfuld en spiller, men hvis du har en psyke som Jesus Navas, så kan det hele være ligegyldigt.
Det er stadig for tidligt og sige om Asensio har det eller ej. Personligt tror jeg det ikke, men nu tror klubben og træneren på ham, og så er det også helt galt. Køber man Hazard, så bliver Asensio kun ældre, og med en langt dårligere chance for at slå igennem. Det er et utaknemmeligt job, hvor man uanset hvad man gør stort set kun kan fejle.
Nu prøvede man jo også at hente Mbappé, og handlen var stort set sikker inden hans far fik blandede sig og hellere så ham i Psg, da han ikke så udviklingsmuligheder i Real. Shit happens, men synes godt nok du har en helt og aldeles urealistisk tilgang til tingene. Måske skyldes det mangel på indsigt?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Hele humlen i dialogen er at Real Madrid har svært ved at finde de store stjerner og aldrig har givet at tage sig tid til det rigtigt før nu. For det har ikke været nødvendigt fordi man har kunne købe sig ud af det. Integration i Real Madrid fungere, men den er der ligeså snildt på andre hold i Europa og måske endda bedre andre steder. Selvfølgelig er det afhængigt af, hvordan spilleren kan tackle sine udfordringer på sin vej, men det er ikke det essentielle i denne debat. Real Madrid har hentet rigtig mange spillere til ungdomsakademierne og gør det endnu mere nu, og her har integrationen været svær når de skal på første holdet. Tænker ikke at Jeses 23 sekunder kan kaldes integration, eller Ceballos der fil 2 minutter sidste sæson som indskifter. Det er nemmere at komme ind udefra fordi beløbet også afhænger af om du kommer til at spille for det meste. Kald du det integration, men Real Madrid har ikke en spiller på bænken som har en højere løn eller er blevet købt ind for 80 millioner euro. Han kommer på holdet med det samme og Hazard vil da klart slå Asensio af, hvis valget bliver mellem de to uanset hvordan Asensio har spillet. Sådan fungerere det i Real Madrid og alle andre klubber.
Nu hvor andre klubber inklusiv Barcelona, ligger og forhandler spillere i prisen af 120- 220 millioner euro, så kan vi ikke og vil vi ikke være med på det game. Og her er det så at Real Madrid løber ind i problematikken med at finde de store spillere som bliver gode. For det er klubbens politik og der mangler vi nogle rigtig gode scouts. Jeg håber da at Rodrigo, Rodrygo og Junior alle tre bliver til kæmpe stjerner, men klubben har indtil videre handlet talenter i blinde og derfor er jeg også meget skeptisk.
Asensio20 skrev: Din egen træner karriere på Heklas U13 hold kan jeg simpelthen ikke se relevant i denne dialog, var du en dygtig træner og havde forståelse for talent udvikling, var du først og fremmest ikke at finde herinde og du vil være et sted, hvor der var gode spillere. Skal vi ikke bare pakke den væk ?
Hele humlen i dialogen er at Real Madrid har svært ved at finde de store stjerner og aldrig har givet at tage sig tid til det rigtigt før nu. For det har ikke været nødvendigt fordi man har kunne købe sig ud af det. Integration i Real Madrid fungere, men den er der ligeså snildt på andre hold i Europa og måske endda bedre andre steder. Selvfølgelig er det afhængigt af, hvordan spilleren kan tackle sine udfordringer på sin vej, men det er ikke det essentielle i denne debat. Real Madrid har hentet rigtig mange spillere til ungdomsakademierne og gør det endnu mere nu, og her har integrationen været svær når de skal på første holdet. Tænker ikke at Jeses 23 sekunder kan kaldes integration, eller Ceballos der fil 2 minutter sidste sæson som indskifter. Det er nemmere at komme ind udefra fordi beløbet også afhænger af om du kommer til at spille for det meste. Kald du det integration, men Real Madrid har ikke en spiller på bænken som har en højere løn eller er blevet købt ind for 80 millioner euro. Han kommer på holdet med det samme og Hazard vil da klart slå Asensio af, hvis valget bliver mellem de to uanset hvordan Asensio har spillet. Sådan fungerere det i Real Madrid og alle andre klubber.
Nu hvor andre klubber inklusiv Barcelona, ligger og forhandler spillere i prisen af 120- 220 millioner euro, så kan vi ikke og vil vi ikke være med på det game. Og her er det så at Real Madrid løber ind i problematikken med at finde de store spillere som bliver gode. For det er klubbens politik og der mangler vi nogle rigtig gode scouts. Jeg håber da at Rodrigo, Rodrygo og Junior alle tre bliver til kæmpe stjerner, men klubben har indtil videre handlet talenter i blinde og derfor er jeg også meget skeptisk.
Det har en relevans i den forstand, at man simpelthen er sat langt bedre ind i tingene med den viden. Nu handler det ikke om at være dygtig, men have en forståelse for tingene. Den forståelse mener jeg helt sikkert du mangler, da din kritik er total ubegrundet, og specielt, fordi der ikke er andre klubber i verden med lignende koncept. Igen, så havde jeg haft din forståelse, hvis Real Madrid var i den dårlige ende, men indtil videre har du ikke nævnt én eneste klub som gør det bedre end Real Madrid. Jo, da du misforstod, og name droppede 2-3 klubber du mente var bedre end Real Madrid, men slet ikke på det grundlag du kritisere Real Madrid for.
Varane startede sine 3 første sæsoner på bænken, men hvad er han blevet til idag? Jeg forstår simpelthen ikke du kan forvente, at en ung gut på 18 år eller yngre, da du åbenbart vil have de skal være egen avl efter reglen skal kunne tage kampen op med de bedste spillere i verden på deres positioner.
Jeg vil tro på den med, at den dyreste spiller skal starte inde for Real Madrid, for 10 år siden, men ikke længere. Isco slog trods alt Bale af holdet, og James som er det dyreste indkøb siden Bale blev pænt plantet solidt ude på bænken.
Navas er stadig inde i kampen, selvom Courtois er blevet købt ind til et højere beløb.
Det er klart, at hvis Hazard bliver købt, så starter han fremfor Asensio. Det gør han ikke på grund af navnet eller prisen, men fordi hans niveau er betragteligt højere. Det siger lidt sig selv synes jeg, og det siger også sig selv, at det er væsentlig nemmere at købe spillere fra andre klubber end at opdage dem selv. Køber vi spillere, så er der måske 50 klubber til at opdage de bedste spillere kontra, hvis vi selv skal finde dem.
Det er altså ikke logik på særlig højt plan. Igen, så havde jeg haft forståelsen, hvis der bare var 1 eller 10 andre klubber som bare kaster de bedste spillere ud på samlebånd, men det er der jo langtfra.
Alle de bedste spillere i verden fra målmand til angriber spiller jo stort set ikke i den klub de fik gennembruddet i.
Vi skal jo kun 5 måneder tilbage, hvor Bale sad ude på bænken i stedet for Isco i Chl finalen. Er det ikke modsigende? James her er også et godt eksempel, men fælles for de situationer er jo, at spillerne ser sig bedre end bænken, og vil derfor skifte klub for at få spilletid, så derfor er det sjældent der sidder dyrere spillere på bænken kontra dem der starter.
Jeg synes dine holdninger er utrolig modsigende, fordi du vil det hele på samme tid.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Aha, men du kan hype dig selv så meget du vil, men i denne her situation har det altså ikke gavnet dig endnu. Jeg klager ikke over Varanes udvikling, jeg nævner at det er Zidane der har fundet ham og ikke Real Madrids scouts. Pepe var trods alt meget vigtig dengang Varane kom til klubben. Jeg har ikke forventet at han kom direkte ind i start opstillingen. Og min kritik af Real Madrids scouts søger i blinde, handler vel i bund og grund om, at klubben har et hav af spillere hentet, som i sidste ende ikke er blevet til noget i klubben. Det forsvarer du dig ikke i mod, men kommer kun med undskyldninger og udtaler det åbenlyse for alle. Det er jo ikke kun dig der ved, at mange har svært ved at komme igennem nåleøjet i Real Madrid på grund af mange forskellige ting, som også omhandler spilleren selv. De fleste ved også at Real Madrid er bygget op af mega stjerner, hvorfor en ung spiller må vente og vente til det bliver hans tur. Det er trods alt kun Del Bosque der har haft balls enough i Real Madrid, til at smide spillere ind i de absolutte sværeste kampe. Uden en træner med hans synspunkter overfor spillere der skal prøves af, så kan Real Madrid i øvrigt nok hente så mange talenter som muligt, for det kommer kun til at lykkes i et lille omfang som vi ser nu. Samtidig med at dem vi henter skal udvikles i så høj en grad, at det ikke kunne betale sig at hente dem alligevel. Tag nu bare et eksempel som Junior, der ikke engang, har et bedre niveau end segunda b at spille i, og har fået meget lidt tid på første holdet. Det udvikler han sig langt fra af. Så integrationen af Junior har ikke fungeret i forhold til det sportslige endnu, ej heller Martin Ødegaard eller de spillere som er hentet ind ellers til Castilla og som man har haft troen på. Selv Rodrigo er rykket ned til Juvenil A. Valverde har endnu ikke spillet en officiel kamp og bliver sikkert sendt afsted til januar sammen med Marcos Llorente. Lopetegui fortsætter dermed i samme dur som Zidane, med ikke at fokusere på andre spillere end sine bedste 11.
Og jo den fungere også i dag med at den dyreste spiller er foran, bare kig på Benzema som gang på gang, får lov at spille på trods af, at han kun scorer hver 12 kamp. Bale blev ikke sat af, han var skadet flere gange og på den måde var der andre som kom foran. Nu er han det igen.
"Det er klart, at hvis Hazard bliver købt, så starter han fremfor Asensio. Det gør han ikke på grund af navnet eller prisen, men fordi hans niveau er betragteligt højere."
På forhånd mener man det, han skal ikke vise sig først i klubben. Der vil være en helt anden tillid til ham også selvom han spiller dårlige kampe. Gav du samme snor til Morata, så kunne hans tid i klubben måske havde været en anden, eller hvis man kigger på andre talenter der ikke har fået nok spilletid. Sarabia fik heller ikke chancen og han spiller bedre end Lucas Vazquez for 3-4 sæson i træk, endda også Bale i mange kampe.
"Vi skal jo kun 5 måneder tilbage, hvor Bale sad ude på bænken i stedet for Isco i Chl finalen." Simpelthen fordi Bale havde haft en masse skader og ikke var i sin bedste kampform.
Vi er endt inde på mange forskellige emner som ikke har noget med sagen at gøre: hvor dygtige Real Madrids scouts i virkeligheden er, når man tænker på at Real Madrid selv i dag, køber spillere som er komplette og til dyre priser. Nu har klubben officielt meldt ud, at man vil forsøge sig på indkøb af unge talenter og jeg er skeptisk. Det er her vi i virkeligheden for at se, hvad de dur til eller om klubben bliver for stresset når resultaterne begynder at svigte, og i sidste ende sviner med kredit kortet på over 200 millioner euro, for at få Mbappe eller en anden top klasse angriber. Det vilde er, at selvom vi har fået den dårligste start i meget lang tid, så er vi kun 2 points efter første pladsen, som ikke er Barcelona. Vi har stadig muligheden, så jeg håber at Real Madrid kan holde stand til januar, hvor de bør få noget nyt blod. Jeg er ikke engang tilhænger af Hazard indkøb, fordi de forbedre ikke holdet eller gør det mere komplet. Det er på angrebspladsen der er behov for at forstærke sig og så må vi se hvad der sker.
Casemiro er den sidste mohikaner af de seneste års arbejde, og det ligner at der er langt til en ny æra med unge talenter fast inkluderet på Real Madrids 1 hold.
Asensio20 skrev: Det burde være meget simpelt for dig på denne her måde i stedet. De sidste ungdomstalenter som vi selv har fundet og i dag er en verdensstjerner, spiller på holdet og har været bag klubbens succes er Marcelo og Casemiro. Asensio var allerede i søgelyset hos andre klubber. Higuain kan til dels nævnes! Varane var på forarbejde af Zidane og ikke klubbens scouts.
Det skal godt nok også være en dårlig spiller, hvis andre klubber ikke engang overvejer ham. Jeg blev også engang overvejet af den lokale superligaklub(s ungdomshold), men det betyder sgu da ikke, at jeg nogensinde har været god.
Carvajal kom til Real som meget ung. Det kunne sagtens have været en scout, som har prikket hans forældre. Han har været en rimelig succes efterfølgende. Vallejo blev hentet som 17-18-årig, og hvis det ikke havde været for hans skader (det er scouts, ikke læger), så ville han have fået en hel del mere spilletid.
Hvorfor kan Higuain kun nævnes til dels? Han havde scoret ~15 mål på ~30 kampe i Argentina over to sæsoner. Det klarede Zohore vist også at gøre i Danmark ;-) Du mener vel ikke, at Higuain havde bevist sig selv nok til, at han ikke længere var et talent? Jese's sørgelige skade stoppede også hans stormløb mod toppen. Efterfølgende har festerne vist taget overhånd.
Læs hvad der står omkring Asensio og pls stop nu med at tage jeres egne erfaringer med i debatten. Det gavner intet. Med allerede menes der at Real Madrid scouts ikke havde gjort forarbejdet. Vi var bare bedst stillet fordi han ville til Real Madrid og Barcelona ikke kunne lukke handlen før vi slog til.
Carvajal kom til som ung ja, det er der mange spillere der gør. De har prøvetræninger for de helt små nogle gange om året. Han er sikkert blevet scoutet, men en større del af arbejdet skyldes ham selv og hans ungdomstrænere.
Jeses skade stoppede ham og tragisk med hans barn. Men han blev heller ikke taget alvorligt efter sin skade.
Det her passer altså over hovedet ikke uanset hvordan man vender og drejer det. Bales seneste skade før CL-finalen var i december 2017. Altså var Bale frisk hele 2. halvdel af sidste sæson, men alligevel startede han kun i returkampen mod Juventus ud af alle vores knockout kampe. At han startede på bænken i finalen kan heller ikke skyldes manglen på kampform, for i ligaen havde han spillet 4 af sæsonens sidste 5 kampe (han missede en kamp pga. karantæne) fra start med 5 mål til følge. Ironisk var det faktisk Isco der var skadet op til finalen. Han havde været ude i en måned og var først klar igen 2 uger før kampen mod Liverpool.Asensio20 skrev: "Vi skal jo kun 5 måneder tilbage, hvor Bale sad ude på bænken i stedet for Isco i Chl finalen." Simpelthen fordi Bale havde haft en masse skader og ikke var i sin bedste kampform.
Asensio20 skrev: Du glemmer at Bale var ude i 2017 mere end 2 måneder og først skulle rigtigt i gang igen til januar. Så for at han skulle blive fit for fight satser man selvfølgelig lkke med ham og smider 90 min på ham i hver kamp. Endvidere så fandt Zidane jo noget der virker i mellemtiden, hvor Bale selvfølgelig må på bænken i nogle kampe. Så jo det passer ganske fint at det var på grund af skader
6 måneder til at komme op i gear til den vigtigste kamp i sæsonen vs Isco's skade.
Isco's skade holdte ham ude i 3 uger, så han havde en uge til at blive klar. Bale's skade holdte ham ude ca. 3x længere end Isco blev holdt ude. Omvendt havde Bale omkring 25 uger længere til at blive klar.