Sæsonen 2018/2019

7 år 8 måneder siden #853 af henrikcomn
Besvaret af henrikcomn på emne Sæsonen 2018/2019

nono skrev:

Ramos4 skrev: Det har ikke noget at gøre med at spille flot eller ej. Han spiller ikke grimt, han spiller dårligt.

Bale statistik:
La Liga: 136 kampe, 73 mål, 42 assists
CL: 56 kampe, 18 mål, 17 assists.

4 CL, 1 Liga, 1 Copa + det løse.

Du kan godt selv se det ik?

Jeg skriver sjældent herinde, men føler mig simpelthen nødsaget til at give min mening til kende - SER du overhovedet Real spille? SER du overhovedet Bale spille? Eller er du sådan en der følger livescore, og så ser højdepunkterne fra kampen?

For hvis du SÅ Bale spille, uagtet at hans statistik faktisk er ret flot, så ville du også have set - over de sidste 5 år, at Bale på mange punkter er en ganske ordinær spiller. Han er hurtig, ja. Han har et godt venstre ben og glimrende hovedspil, ja. Men hvad ellers?
Hans pasningsspil er ofte sløset, han kan så godt sin ingenting i de små rum, han træffer ofte den forkerte beslutning, han har kun et ben, og han er en dårlig dribler. Kan han overhovedet drible? 99 ud af 100 gange tager han et langt træk.

Ramos4 har fuldstændig ret. Bale spiller grimt. Han spiller dårligt i Langt LANGT de fleste af hans kampe for Real. Tænk hvis vi havde haft en Hazard, Mbappe, eller en af de utallige andre wings der har SÅ meget mere at byde på end Bale...
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
7 år 8 måneder siden #854 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæsonen 2018/2019
Jeg er forbavset over at man efter en 5-0 sejr har et behov for at skyde efter Bale i dag. De ting som bliver skrevet grænser jo til idioti. Man kan ikke have 11 spillere, der bare gerne vil trille bolden en meter til siden hver gang. Så kommer der intet ud af det. Bale mangler en hel del i de små rum, men han kan levere en forskel hvis han bliver sat ordentligt op, og det mangler lidt hos holdkammeraterne. I dag hjælper han holdet i en hel del dueller og leverer blandt andet en flot assist til Benzema som de små spanske boldflyttere ikke havde leveret fordi de for det første ikke kan vinde en duel og for det andet aldrig er at finde i feltet. Hans afslutninger på førsteberøring, fart på kanten og generelt hans venstrefod er så gylden, at man skal have mere ud af den. At kalde en så afgørende spiller ligegyldig og dårlig er jo ikke bare sindsygt, men også komisk. Den mand har bombet rigtig pænt og hentet en del store titler hjem.

Og nøj hvor er det en fornøjelse at følge Vinicius i dag. Godt nok kommer der en del fejl og upræcise afleveringer, men han er altid farlig, har et godt blik for medspillerne og bliver ved med at forsøge at skabe ting. Den type med sådan et gåpåmod har vi manglet i denne sæson.

Dejligt med både en storsejr og bestemt også gode præstationer fra de tre startende offensivspillere. Solari er bestemt kommet godt i gang.
Sidste redigering: 7 år 8 måneder siden ved Brylle.

7 år 8 måneder siden #855 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 2018/2019

Papi skrev:

Ramos4 skrev: Det har ikke noget at gøre med at spille flot eller ej. Han spiller ikke grimt, han spiller dårligt.

Han er en spiller der mere eller mindre egenhændigt har afgjort vigtige kampe i forbindelse med de titler, holdet har vundet de år, han har været i klubben. Jeg er enig med nono i, at han muligvis ikke passer godt ind på et hold, der gerne vil spille tiki taka, men imod alle forventninger var han jo ikke engang den spiller, der havde sværest ved at tilpasse sig Lopeteguis spillestil. Da man købte Bale i sin tid, troede man han ville blive Ronaldos arvetager - det kommer ikke til at ske.. Men der er på den anden side heller ingen andre spillere i verden (udover Messi), der når Ronaldos niveau.

Jeg er enig i, at han ikke passer særlig godt ind på det her boldvarmer / tiki taka hold, der spiller ekstremt langsomt positions fodbold... jeg er derimod sikker på, at havde han blevet i england, hvor der spilles langt mere direkte, og langt hurtigere, så havde han virkelig shinet, ligesom han gjorde hos Tottenham.

Første sæson Bale var hos Real Madrid spillede vi stadig meget mere direkte fodbold, hvorfor han var virkelig god sammen med Cristiano, og igen var kraftigt medvirkende til det første af de 4 champions league trofæer vi har fået de sidste 5 år. Det skiftede da Di maria blev skiftet ud på midtbanen med Kroos... tempoet kom laaaaaaangt længere ned, og har kun bevæget sig længere ned siden da.

7 år 8 måneder siden #856 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 2018/2019
Bale har scoret i to CL finaler og 1 Copa del Rey finale. Og det er jeg da glad for. Men at sige at han derudover har haft nogen som helst andel i vores titler er forkert. Han har scoret sine mål mod små hold og intet vist i de store kampe. Minus de tre finaler bevares, og det er jo også vigtigt nok at score i finaler. Men han spillede jo ikke godt i nogen af de finaler. Mod Atletico brændte han kæmpe chancer i ordinær tid, og kun Ramos sørgede for at vi overhovedet kom i ekstratid. Hvor Bale så stod helt fri og scorede - hurra.

Det bedste bold vi har spillet var under Ancelotti med James på højre og Isco på venstre i en 4-4-2. Og så var det under Zidane med Isco på den frie rolle og en diamant på midten. Fælles for begge perioder? Ja korrekt gættet, Bale var langt væk fra holdet. Hver gang Bale skal spilles ind på holdet fordi han er Perez' darling falder holdet til jorden. Han snakker dårligere spansk end Prins Henrik snakkede dansk.

Alt det der med at han ville være fantastisk hvis vi bare ikke varmede bolden så meget, det er jo omvendt logik. Holdene pakker sig voldsomt mod os, så vi er nødt til at kombinere os igennem og lirke forsvar op. Det evner han ikke. Men derudover evner han heller ikke simple ting som indlæg, pasninger eller at dække op (som set for nyligt på Camp Nou) Om Bale ville være fantastisk i Premier League skal jeg ikke kunne sige, men i Madrid har han været forfærdelig. Tre sindssygt vigtige mål ændrer ikke på det.

Edit: Til dem hvis følelser er sårede: Jeg har aldrig påstået Bale er forfærdelig. Jeg påpeger det åbenlyse, nemlig at hans tid i klubben har været forfærdelig.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 7 år 8 måneder siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: SeQueda

7 år 8 måneder siden #857 af Papi
Besvaret af Papi på emne Sæsonen 2018/2019

henrikcomn skrev:

nono skrev:

Bale statistik:

Jeg skriver sjældent herinde, men føler mig simpelthen nødsaget til at give min mening til kende - SER du overhovedet Real spille? SER du overhovedet Bale spille? Eller er du sådan en der følger livescore, og så ser højdepunkterne fra kampen?

For hvis du SÅ Bale spille, uagtet at hans statistik faktisk er ret flot, så ville du også have set - over de sidste 5 år, at Bale på mange punkter er en ganske ordinær spiller. Han er hurtig, ja. Han har et godt venstre ben og glimrende hovedspil, ja. Men hvad ellers?
Hans pasningsspil er ofte sløset, han kan så godt sin ingenting i de små rum, han træffer ofte den forkerte beslutning, han har kun et ben, og han er en dårlig dribler. Kan han overhovedet drible? 99 ud af 100 gange tager han et langt træk.

Ramos4 har fuldstændig ret. Bale spiller grimt. Han spiller dårligt i Langt LANGT de fleste af hans kampe for Real. Tænk hvis vi havde haft en Hazard, Mbappe, eller en af de utallige andre wings der har SÅ meget mere at byde på end Bale...

Det svarer vel lidt til at påstå, at enhver med øjne da må kunne se, at jorden er flad.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

7 år 8 måneder siden #858 af henrikcomn

Papi skrev:

henrikcomn skrev:

nono skrev:

Bale statistik:

Det svarer vel lidt til at påstå, at enhver med øjne da må kunne se, at jorden er flad.

Nej, det svare bare til at man kan se med sine øjne. Og har bare liiidt forstand på fodbold. Eller næ. det behøver man ikke engang.
Og nu kan folk blive tøsefornærmet, og angribe mig fordi jeg skriver med en hård tone vedr. Bale, jeg er bare rystet over folk der vitterligt synes han har været god for Real. Det er for mig decideret skræmmende. Ja han har scoret nogle vigtige mål. og ja, hans statistik er flot alt taget i betragtning. Meget mere positivt kan man ikke sige om Bale.

7 år 8 måneder siden #859 af Papi

Ramos4 skrev: Bale har scoret i to CL finaler og 1 Copa del Rey finale. Og det er jeg da glad for. Men at sige at han derudover har haft nogen som helst andel i vores titler er forkert. Han har scoret sine mål mod små hold og intet vist i de store kampe. Minus de tre finaler bevares, og det er jo også vigtigt nok at score i finaler. Men han spillede jo ikke godt i nogen af de finaler. Mod Atletico brændte han kæmpe chancer i ordinær tid, og kun Ramos sørgede for at vi overhovedet kom i ekstratid. Hvor Bale så stod helt fri og scorede - hurra.

Det bedste bold vi har spillet var under Ancelotti med James på højre og Isco på venstre i en 4-4-2. Og så var det under Zidane med Isco på den frie rolle og en diamant på midten. Fælles for begge perioder? Ja korrekt gættet, Bale var langt væk fra holdet. Hver gang Bale skal spilles ind på holdet fordi han er Perez' darling falder holdet til jorden. Han snakker dårligere spansk end Prins Henrik snakkede dansk.

Alt det der med at han ville være fantastisk hvis vi bare ikke varmede bolden så meget, det er jo omvendt logik. Holdene pakker sig voldsomt mod os, så vi er nødt til at kombinere os igennem og lirke forsvar op. Det evner han ikke. Men derudover evner han heller ikke simple ting som indlæg, pasninger eller at dække op (som set for nyligt på Camp Nou) Om Bale ville være fantastisk i Premier League skal jeg ikke kunne sige, men i Madrid har han været forfærdelig. Tre sindssygt vigtige mål ændrer ikke på det.

Det er jo ikke bare tre sindssygt vigtige mål. Nono har lige vist en statistik, der viser, at han er garant for ganske mange mål og assists.

Derudover mener jeg, at Bale er en af de bedste spillere i verden til at lægge indlæg. Hans lange pasninger er som regel også rigtigt gode. Men han har nogle problemer i små rum.

Og mod Barcelona var det jo ikke hans skyld, at Lopetegui havde bedt Isco og Bale om at dække op på midten frem for at dække Roberto og Alba. Det var en kæmpe taktisk brøler af Lopetegui. Se i stedet kampene mod Bayern i 2014.

7 år 8 måneder siden #860 af Papi

henrikcomn skrev:
Nej, det svare bare til at man kan se med sine øjne. Og har bare liiidt forstand på fodbold. Eller næ. det behøver man ikke engang.
Og nu kan folk blive tøsefornærmet, og angribe mig fordi jeg skriver med en hård tone vedr. Bale, jeg er bare rystet over folk der vitterligt synes han har været god for Real. Det er for mig decideret skræmmende. Ja han har scoret nogle vigtige mål. og ja, hans statistik er flot alt taget i betragtning. Meget mere positivt kan man ikke sige om Bale.

Hehe, det er meget sigende, at du ikke kan se sammenhængen. Du taler om, hvad du kan se med øjnene, som om at dine øjne er kilde til ufejlbarlig viden. Det kan jeg afsløre, at det er de ikke. Fodbold handler om at score flere mål end modstanderen, og der viser statistikerne, at Bale har gjort det ganske godt.
Sidste redigering: 7 år 8 måneder siden ved Papi.

7 år 8 måneder siden #861 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 2018/2019
Hvis det er systemets skyld og alle andres skyld, så forklar mig lige hvornår i sidst har set Bale spille en god landskamp? Tag gerne weekenden med til at tænke over det. Jeg er med på, at han spiller på et ringe landshold. Hvornår har man set ham levere en iøjenfaldende præstation der? Messi og Ronaldo hiver det ene middelmådige landshold til tops efter det andet. Nævn én god landskamp i kan huske med Bale.

Vi snakker jo ikke om at han er Faubert-dårlig. Han er jo en god spiller. Men hans tid i klubben har på alle måder været ringe.

Men lad os da beholde ham, det skal ikke komme an på det :)

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 år 8 måneder siden #862 af Papi

Ramos4 skrev: Hvis det er systemets skyld og alle andres skyld, så forklar mig lige hvornår i sidst har set Bale spille en god landskamp? Tag gerne weekenden med til at tænke over det. Jeg er med på, at han spiller på et ringe landshold. Hvornår har man set ham levere en iøjenfaldende præstation der? Messi og Ronaldo hiver det ene middelmådige landshold til tops efter det andet. Nævn én god landskamp i kan huske med Bale.

Vi snakker jo ikke om at han er Faubert-dårlig. Han er jo en god spiller. Men hans tid i klubben har på alle måder været ringe.

Men lad os da beholde ham, det skal ikke komme an på det :)

Em 2016 hvor Wales nåede hele vej til semifinalen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid777, Dragam

7 år 8 måneder siden #863 af henrikcomn

Papi skrev:

henrikcomn skrev:

Hehe, det er meget sigende, at du ikke kan se sammenhængen. Du taler om, hvad du kan se med øjnene, som om at dine øjne er kilde til ufejlbarlig viden. Det kan jeg afsløre, at det er de ikke. Fodbold handler om at score flere mål end modstanderen, og der viser statistikerne, at Bale har gjort det ganske godt.

Du har ret. Jeg skriver som om, at det jeg siger er fakta. Men hvis du vitterligt mener, at jeg ikke har ret i det her tilfælde, så.. ja, wow. Så fair nok. Men utroligt at man kan se så forskelligt på tingene.

7 år 8 måneder siden #864 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne Sæsonen 2018/2019
Drenge hør nu. Overall set så har Bale været en skuffelse. Måske ikke på Faubert niveau som nogle gør det til, men næsten på samme boldgade.

I Bales første sæson så var han jo vild. Lad os ikke glemme det. Jeg var utrolig glad for ham. Vi havde på mange måder fået os en yngre Ronaldo v.2

Men siden da har langt hår og skader gjort ham ufattelig ringe. Ugidelig og helt trist. Han nyder ikke Spanien længere.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Macon

Leveret af Kunena Forum