Sæsonen 2018/2019

5 år 4 måneder siden #865 af zizou21
Besvaret af zizou21 på emne Sæsonen 2018/2019
Bale er malplaceret i Madrid og var castet til Mourinho’s Madrid mere end noget andet, men det nåede desværre aldrig at blive en realitet. Siden Mou smuttede har Bale’s spillestil ikke været berettig hos Real, hvilket er en skam, for han er en verdensklasse spiller. At kalde ham en fiasko er ikke fair.

Hala
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Macon, Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #866 af PMO
Besvaret af PMO på emne Sæsonen 2018/2019
Det er imponerende hvor omskiftelig nogle folk er i deres meninger herinde. For et par uger siden skulle RMs angreb ud på røv og albuer, men nu er Bale en fantastisk spiller. Er vi nået dertil, hvor en sejer over et polsk hold er en imponerende bedrift? Jeg giver ikke to potter pis for den sejer, for sådan en kamp skal vindes - ingen undskyldninger. Bare fordi holdet vinder igår, sejler det jo stadig rundt overordnet set.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #867 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæsonen 2018/2019

PMO skrev: Det er imponerende hvor omskiftelig nogle folk er i deres meninger herinde. For et par uger siden skulle RMs angreb ud på røv og albuer, men nu er Bale en fantastisk spiller. Er vi nået dertil, hvor en sejer over et polsk hold er en imponerende bedrift? Jeg giver ikke to potter pis for den sejer, for sådan en kamp skal vindes - ingen undskyldninger. Bare fordi holdet vinder igår, sejler det jo stadig rundt overordnet set.


1. Real Madrids angreb er stadig til debat, og vil formentlig være den resten af sæsonen, hvis ikke der bliver hentet en spiller ind til at konkurrere med specielt Bale i vinterens transfervindue. Ser ingen nævne, at det ligefrem er en dans på roser nu? Der er dog forbedringer at spore.

2. Bale har siden Harry Redknapp rykkede ham fra venstrebacken og på venstrekanten/den offensive del af banen i Tottenham været en fantastisk spiller. Det er torskedumt at mene andet. Bale er verdensklasse og leverer gang på gang store kampe på den store scene. Han har sine mangler i kombinationspillet, men er milevidt foran alle andre i truppen på nærmest samtlige andre parametre. Men der er for langt mellem snapsene, han er for ofte skadet og så har han udefra set ikke gjort nok for at tage det spanske sprog til sig. Det kan vi sagtens blive enige om. Derfor er det også logisk at finde en ny adresse til ham til sommer og satse på Hazard eller Neymar.

3. Viktoria Plzen er fra Tjekkiet. Det har intet med Polen at gøre.
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jbner, Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #868 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæsonen 2018/2019

PMO skrev: Det er imponerende hvor omskiftelig nogle folk er i deres meninger herinde. For et par uger siden skulle RMs angreb ud på røv og albuer, men nu er Bale en fantastisk spiller. Er vi nået dertil, hvor en sejer over et polsk hold er en imponerende bedrift? Jeg giver ikke to potter pis for den sejer, for sådan en kamp skal vindes - ingen undskyldninger. Bare fordi holdet vinder igår, sejler det jo stadig rundt overordnet set.

For mig handler det ikke at om at Bale "pludselig" er en fantastisk spiller. Han har alle dage været helt igennem verdensklasse og som statistikkerne viser, så har han i den grad også bidraget med mål og assist samt aktioner på vigtige tidspunkter i store kampe. Derfor har jeg den holdning at det er latterligt dumt at mene at han er en ligegyldig spiller, en dårlig spiller og så at sammenligne ham med Faubert. Man skal være godt rundtosset for at mene de ting. Vi bliver hurtigt enige om at han ville fungere bedre andre steder og at det måske er bedst for begge parter, men det ændrer ikke på, at han altså i mange omgange har fortjent ros for den indsats han har leveret i klubben. Uden ham var der ingen til at oversprinte Bartra og sikre en CdR-titel, bringe os foran mod Atletico i forlænget spilletid, sparke to kasser ind mod Liverpool eller på anden vis slå til i de store kampe som han gjorde i sidste sæson mod Barcelona eller da Bayern blev løbet ned med 180km/t.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #869 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2018/2019

zizou21 skrev: Bale er malplaceret i Madrid og var castet til Mourinho’s Madrid mere end noget andet, men det nåede desværre aldrig at blive en realitet. Siden Mou smuttede har Bale’s spillestil ikke været berettig hos Real, hvilket er en skam, for han er en verdensklasse spiller. At kalde ham en fiasko er ikke fair.


Men at være verdensklasse udelukker jo ikke at være en fiasko? For mig er han begge... arh... måske redder han sig ud af kategorien ‘fiasko’ grundet de 3-4 vigtige finalemål.

Han har fået for lang snor i klubben, og efter min mening er han symbolet på, hvordan Real er endt med en så smal og relativt ringe trup som nu: man har været for vægelsindet med at tage konsekvenserne af dårlige perioder, og man har generelt ikke været hurtig nok til at tage beslutningen om, at denne og hin spiller ikke fungerer - derfor skal han erstattes af denne og hin klassespiller. Manden er igang med sit 6(?) år i klubben, og stadig hører man folk sige; arh, han er jo fantastisk, så han skal jo bare liiiiiige bruges rigtigt og få lidt tid.
Kom nu... det er Real Madrid det her. Vi kan godt skabe et verdensklasse kollektiv uden at give spillerne 6-års tilvænningsperioder.

Bale leverer ikke kontinuerligt, og det er dét truppen har brug for. Så er det fint, at han spiller 10 verdensklassekampe om året, men det er IKKE, hvad Real skal forlade sig på, når alternativerne i klubben ikke er ligeså gode længere. Holdet skulle hæve sig kollektivt og præsterer kontinuerligt i år, ikke? Det er jo kontraintuitivt at satse på Bale.
Så ja enig. Malplaceret :/
En fantastisk spiller, men ikke en succes...

Ifht kampen igår: god selvtillid til holdet. Fedt med en storsejr og mål til B&B. Lad os håbe Solari får det hele i omdrejninger!

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved ChrillRM14.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, zizou21

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #870 af Papi
Besvaret af Papi på emne Sæsonen 2018/2019
Jeg synes, nono ramte hovedet på sømmet. Man kan med rette kritisere Bale for ikke at passe til spillestilen og holdet, men der er bare ikke belæg for at kalde ham en dårlig spiller og en “fiasko” i den forstand. Og apropos vores angreb er problemet jo, som jeg ser det, at vi ikke har en spiller, der er en kontinuerlig garant for mål. Og jeg mener egentlig også, at den svageste position på vores hold er venstrekanten, selvom jeg også meget gerne så en konkurrent til Bale (og også gerne Benzema). Vi har alt for mange playmakers og for få spillere, der excellerer i at færdiggøre angrebene.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #871 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2018/2019
Hvem bestemte sig lige for, at ligegyldig har noget med niveau at gøre?

Bale har aldrig været integreret på holdet. Både på, men også udenfor banen. Der er intet sammenspil, løbemønstre eller fællesforståelse at spore i hans spil. Han har rendt rundt alene på banen i 4 en halv sæson nu. Hans første sæson var hans absolut bedste hidtil, og det siger alligevel en helt del. Han er hverken en verdensklasse spiller, som mange påstår, som bare bærer holdet frem i modgang, eller skaber noget på egen hånd, og når han så endelig prøver, så er der immervæk langt imellem de gode aktioner. Han er jo på ingen måder kampafgørende i hverdagen, og det er her han adskiller sig fra toppen i verden. Ej heller er han noget der minder om en god holdspiller. Han er en fantastisk spiller, men for at være verdensklasse og i blandt de bedste, så skal man simpelthen ramme et langt højere niveau i flere kamp i træk for at blive kaldt det. Han har endnu ikke præsteret, at levere i flere måneder i træk, og derfor skal et ord som verdensklasse spiller slet ikke være i sammenhæng med ham. Præcis ligesom det gør sig gældende med Benzema, Isco og for den sags skyld Gutí. Vi kan også tage Salah som eksempel. En sådan sæson har Bale aldrig været i nærheden af, og det kommer han sgu heller ikke, og det er uanset hvilken klub han spiller i. Han har simpelthen bare ikke niveauet til det, som jeg ser det.
De har måske dage om året, hvor de rammer et verdensklasse niveau, men set over en hele sæson, eller over deres karriere, så er det simpelthen så misvisende som noget kan være.

Bale er vel ikke engang i top 15 over de bedste spillere i verden. Egentlig har jeg utrolig svært ved og have ham i top 10 over de bedste offensive spillere i verden. Hans præstationer hidtil taler jo sit tydelige sprog. Det er Benzema som går forrest, og viser engagement og er den eneste i offensiven som prøver at tage overfor Ronaldo. Det er Benzema og ikke Bale, som indikere hvem der skal have bolden med hans fagter, og det er Benzema som træder i karakter omkring straffe. Bale er faktisk en god straffesparksskytte, men her bliver han fuldstændig fejet væk af Benzema. Det ville en af de største simpelthen bare ikke finde sig i. Måske skyldes det selvfølgelig også, at Bale slet ikke kan formulere sig på spansk, men det vil jo næsten være værre.

Jeg har det på mange måder med Bale, som jeg har det med Mourinho. Jeg kan egentlig godt lide dem, men de høre bare ikke til i Real Madrid. Og hvordan man kunne mene det dengang med Bale er mig vitterligt en gåde.

Han har scoret 2 fremragende mål i 2 finaler for Real Madrid, men ellers kan man jo ikke se tilbage på hans 5 en halv sæson, og sige at han har været pengene værd, eller en spiller som nemt ikke ville kunne erstattes med samme resultat.
Grunden til jeg brugte ordet som ligegyldig var nemlig, at man ligeså godt kunne have undværet ham, og få en spiller som er langt bedre og vil passe langt bedre ind i Real Madrid.
Hvis man erstattede ham med Hazard, Neymar, Mbappé, Salah, Mané, Sané, Mahrez, Sterling, Dembele etc. så ville man slet ikke huske Bale efter 1 kamp. Man vil jo ikke sidde med følelsen af, at holdet kommer til at savne noget. Helt rigtigt, at Bale gør noget andet end hvad hele truppen kan bidrage med, og det kan også være nødvendigt, hvis tingene ikke fungere, men nu har plan A aldrig fungeret med Bale som starter, hvis vi ser bort fra de 5-7 kampe i løbet af hans karriere i Real Madrid, som taktisk har passet ham til perfektion.

Når alt skal gøres op, så mener jeg simpelthen ikke Bale har været pengene værd, da man har måtte nøjes i så mange år, og det ændre de 3 vigtige finale mål bare ikke på.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, SeQueda

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #872 af Papi
Besvaret af Papi på emne Sæsonen 2018/2019
@dios

Nu ved jeg ikke, om der en officiel definition på “verdensklasse”, men når man har skrevet sig ind i historiebøgerne ved at vinde Champions League 3 år i træk - samt været kampafgørende i vejen dertil - så synes jeg, at man er berettiget til at blive kaldt verdensklasse.

Hvem, ville du mene, var verdensklasse? Der er jo reelt set kun Messi og Ronaldo, der vinder kampe egenhændigt og konsistent på tværs af turneringer.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #873 af nono
Besvaret af nono på emne Sæsonen 2018/2019

Papi skrev: @dios

Nu ved jeg ikke, om der en officiel definition på “verdensklasse”, men når man har skrevet sig ind i historiebøgerne ved at vinde Champions League 3 år i træk - samt været kampafgørende i vejen dertil - så synes jeg, at man er berettiget til at blive kaldt verdensklasse.

Hvem, ville du mene, var verdensklasse? Der er jo reelt set kun Messi og Ronaldo, der vinder kampe egenhændigt og konsistent på tværs af turneringer.


Lige præcis! Messi og Ronaldo har ødelagt vores evne til at bedømme spillere sagligt. Idag sidder man jo og stirrer på legender som Raul, Ronaldo (R9), Del Piero, Zidane, Ronaldinho osv., og studser over hvorfor man satte dem op på en så høj pedestal - deres assist/goal ratio er jo usammenlignelig med historiens to bedste nogensinde...

Bale er offer for samme. For 20 år siden var han blevet idoliseret - præcis som andre "normale" topspillere blev; Laudrup, Kaka, Gerrard, Lampard, Totti, Giggs osv..

Jeg bliver aldrig hans største fan, men det er som sagt mange gange efterhånden, ikke pga. hans kvaliteter, men fordi jeg synes at er uskøn på en fodboldbane. Han taler ikke til æstetikerne som gerne vil se de vævre, elegante spillere.

I kampen mod Plzen sagde kommentatoren at man i Tjekkiet kalder Real Madrids hold for "Den hvide ballet". Jeg elsker den beskrivelse, men samtidig er den også sigende ift., hvorfor Bale bare ikke passer ind og nok burde have gjort karriere i Premier League frem for hos kongesønnerne.
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #874 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2018/2019
@Papi & nono.

Der er vel ikke en rigtig definition på verdensklasse, men for mig, så er det simpelthen kun de bedste spillere i verden, som skal kaldes det. Ordet er blevet dræbt og har fuldstændig mistet sin betydning ligesom ordet legende. Jeg læste forleden en Real Madrid fan omtale Solari som en legende. Det minder for meget om 7 trins skalaen, hvor alle nemt kan få 12. Det er simpelthen blevet alt for nemt.

Hans statistik er fuldstændig outstanding sammenlignet med Figo f.eks. men er han på det niveau? I mine øjne slet ikke. Jeg er helt med på, at de nuværende spillere har en langt bedre statistik end de gamle, men ingen skal fortælle mig, at Lewandowski er en bedre angriber end Ronaldo9! Spillet udvikler sig, og idag kontra i gamle dage bliver der udelukkende fokuseret på deres papir om hvor godt de har præsteret over en sæson. Nu er Ronaldo7 og Messi helt uden for kategori sammenlignet med de aktive spillere, men prøv og se forskellen på Ronaldo9 og Mbappé i samme alder. Der er så stor forskel på de 2 spilleres niveau, selvom Mbappé vel egentlig har et ligeså godt cv, men spillet på banen, og den overlegenhed Ronaldo9 havde i sit spil kan ingen jo være med til.

Er helt enig i, at Ronaldo7 og Messi har ødelagt evnen til at vurdere, men for mig at se, så er de 2 de eneste på niveau med Ronaldo9, Zidane og Ronaldinho som for mig at se er de absolut bedste fodboldspillere nogensinde. Hvis man troede Messi var alt dominerende, så skulle man have set Ronaldo9 i hans prime for Barcelona eller Inter.

Som sagt, så handler det for mig ikke om spillestil, men om det man levere på banen, og her falder Bale bare ikke ind i kategorien som værende overlegen og verdensklasse.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #875 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæsonen 2018/2019
Selvfølgelig er Bale verdensklasse til de ting han gør bedst. At de ikke er kommet 100% til syne i hele hans periode i Real Madrid ændrer ikke på hvor tydeligt det er, at han kommer med noget ekstraordinært som blot få i verden kan gøre. Hans lange afleveringer, indlæg, spark og generelt alt hvad han gør med sit venstreben er simpelthen så unikt, at det er fuldkommen tåbeligt ikke at medregne ham blandt de bedste i verden. Og hvis man forsøger at benægte det, så er det nemt at tage et kig på de vanvittige mål han har lavet for klubben, de vigtige mål han har lavet for klubben og generelt det slutprodukt der kommer ud af det, når han sender en bold afsted eller sparker på mål. Der er så meget kvalitet over det. Og så er sparket med venstre ikke det eneste han kan, for læg dertil, at hans teknik ligeledes er i en høj klasse. Alt fra nedtagninger til at bruge sin førsteberøring til at sætte sin mand gør ham ligeledes til en spiller der kan bruges på rigtig mange måder, og så har jeg slet ikke nævnt hans fart endnu, som giver ham så meget ekstra. Som kantspiller har han bombet igennem for klubben siden han kom og derudover har han lavet et hav af assist. Alt dette har han formået til trods for at han ikke passer ind på holdet. Medspillerne finder ham ikke i de perfekte dybdeløb han tager og omvendt formår han heller ikke at passe ind i småspillet ret ofte, selvom han til tider har vist gode prøver på at han også kan fungere derinde. Jeg synes det er imponerende meritter af en mand, der er så malplaceret på et hold. Jeg er helt med på, at det ikke er i Real Madrid, at han tager tronen og placerer sig selv som en top 3 spiller i verden, for han kommer ikke til at fungere 100%, men at sige, at Bale med de meritter og afgørende roller i bl.a. Champions League ikke er verdensklasse er simpelthen for dumt og virkelighedsfjernt. Du laver ikke de ting som Bale kan medmindre du er en helt unik spiller, og det må man sige Bale er.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #876 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2018/2019
@Brylle
Jeg synes bare, at det der karakteriserer en ‘verdensklassespiller’ netop er, at klasse ikke fornægter sig... momentære genialiteter har jo bare vist sig ikke at være godt nok for den generelle bedømmelse af Bales tid i klubben.
Hvis man er verdensklasse, så kan man vel også bære en offensiv, mere eller mindre kontinuerligt vise det og være uerstattelig til en vis grad.
Intet er Bale.
Bale som atlet er verdensklasse, men alt det, du beskriver, er jo ikke den gennemsnitlige version af Bale - det er den ekstraordinære version. Skulle jeg lave en liste med de 20-30 verdensklassespillere, så ved jeg ikke helt, hvorfor den generelle version af RM-Bale skulle med?

Fodbold er jo kontekst - det er svært bare at isolere en spiller og sige, at man kan bedømme den rene effekt eller niveau af en spillers klasse. Selvom Bale har ‘evnerne’ til at gøre geniale ting, så er det jo ubrugeligt, hvis ikke et hold formår at få det bedste ud af spilleren - eller omvendt, at spilleren får det bedste ud af sin spilletid.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce