Sæsonen 2018/2019

5 år 4 måneder siden #949 af Asensio20
Besvaret af Asensio20 på emne Sæsonen 2018/2019

Dios skrev: Lur mig om ikke Perez bliver skyld i 3 træner fyringer denne sæson. Den mand er seriøst blevet helt igennem forfærdelig igen. Nu mangler vi bare, at han til sommer fyrer Solari, og ansætter Mourinho, så er vi på rette spor igen, og projektet som blev startet i 09 bliver sparket tilbage til 05.


Man kan altid købe sig ud af problemerne. Men Perez er jo ikke en præsident som forstår sig på planlægning af en sæson. Han tror et guldkøb af en ung spiller kan redde hele verden. Han har ingen evner til at forbygge eventuelt problemer.

La liga nummer 34 skal i hus.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #950 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæsonen 2018/2019
I virkeligheden er der jo ingen af os der har nogen chance for at vi hvad Perez tænker. Men altså... Jeg er stadig ikke overbevist om, at det var nogen god idé at fyre Lopetegui.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #951 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 2018/2019

Steen skrev:

Real HWL skrev:

Steen skrev:

Real HWL skrev:

Steen skrev: Bare rolig, det skal nok blive meget bedre. Hvis ikke i denne sæson, så næste. På det tidspunkt er verdens største talent, Vinicius, kommet i omdrejninger. Vinicus - Benzema - Bale i 2019–20 sæsonen, Treble here we come!


Ja giv da bare Vinicus skylden for vores elendighed.




Det gør jeg nu heller ikke. Han har jo ikke spillet ret meget, så ham kan man ikke give skylden. Nej, det er ledelsen jeg peger fingre ad. De mente, at denne trup er fin som den er, og at det ikke var nødvendigt at hente en erstatning for Ronaldo. De mente, at Bale og Benzema var gode nok, og at vi derfor ikke skulle hente nye spillere.
Seneste nyt skulle være, at man ikke vil hente Neymar. Jeg tror heller ikke, at det bliver muligt at hente Hazard. Det efterlader os med et meget, meget begrænset marked.


Kald mig bare naiv, for det har jeg været. Jeg var tilfreds med truppen i sommers. Jeg syntes det var helt iorden at man ikke hentede en dyr Hazard fordi man både havde Isco og Asensio der kunne lukke hullet efter Ronaldo. Men det er ikke kun de 50 mål for Ronaldo vi står og mangler. Det er hele hans agerighed på banen, hele hans vindermentalitet som smittede af på hele holdet. Alt det sammen med de 50 mål er væk, og det lider vi under nu. Og nu står vi her i lort til halsen, og med en trup hvor sultet er total væk. Jeg kan sku ikke lige overskue den situation vi står i lige nu. Tror jeg vil græde mig selv i søvn til Titanic i aften!


Jeg tror faktisk heller ikke, at nogen kunne forudse, at det ville gå SÅ galt. Jeg var ikke i tvivl om, at truppen manglede en som Hazard, men jeg kunne sagtens forstå, at man ikke var villig til at betale den pris, Chelsea krævede for ham, samt at man ville give Asensio, Isco og Vinicius chancen, for hvis ikke i år, hvornår så?
Kun en ny angriber så jeg som et must, og netop på den position kan jeg ikke forstå, at nogen var uenige. Med Lopetegui kom vi jo frem til en masse chancer, men vi havde ikke spilleren der var i stand til at banke dem ind ..


Slet
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved Real HWL.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #952 af Asensio20
Besvaret af Asensio20 på emne Sæsonen 2018/2019
Jeg tænker der er rigeligt med eksempler på, at det han tænker for det meste skader klubben. Så om vi ved det eller ej, så er vi i gang med endnu en sæson, hvor vi ikke vinder la liga.

Glad for ChL resultaterne de sidste 8-9 sæsoner. Men det er jo også mindre svært at spille 6-8 svære kampe end 30 styks i la liga

La liga nummer 34 skal i hus.
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved Asensio20.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #953 af Macon
Besvaret af Macon på emne Sæsonen 2018/2019
13 Kampe og allerede 5 nederlag i ligaen.
Kan slet ikke huske, at vi har tabt så mange kampe så hurtigt, i den tid, jeg har holdt med Real. det er altså 20+ år.

Utroligt at man ikke har lært noget af sidste sæsons fiasko, ud over champions league.

Alt for mange gamle og mætte spillere på holdet,
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved Macon.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #954 af Asensio20
Besvaret af Asensio20 på emne Sæsonen 2018/2019
Og så skal vi bygge sten og tag rundt omkring stadion for det er jo virkelig vigtigt

La liga nummer 34 skal i hus.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lukita

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #955 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 2018/2019

Macon skrev: 13 Kampe og allerede 5 nederlag i ligaen.
Kan slet ikke huske, at vi har tabt så mange kampe så hurtigt, i den tid, jeg har holdt med Real. det er altså 20+ år.

Utroligt at man ikke har lært noget af sidste sæsons fiasko, ud over champions league.

Alt for mange gamle og mætte spillere på holdet,


Ja alt for mange gamle og mætte spillere på holdet - det har vi været direkte på kurs imod igennem flere år! Men gud forbyde det at man sku være aggressive på transfermarkedet - for man måtte endelig ikke røre ved den hellige startopstilling og kontinuitet trumfede jo ALT. Og lønstruktur!!! Man måtte endelig ik gi højere løn til en Mbappé end en Benzema - næ nej - så ville de gamle mænd som Modric, Bale m.fl. jo blive mavesure og det ville jo simpelthen være det allerværste der ku ske (åbenbart også værre end leve igennem ydmygelse på ydmygelse i ligaen). Næ du, lad nu bare PSG betale "overpris", så hygger vi os med at se Bale, Benzema og hva de ellers hedder underholde os uge efter uge med nederlag på nederlag. Men vi har fået præcis hva mange ville ha - kontinuitet. Stort set nøjagtig samme spillere som for 5 år siden - nu bare ældre, dårligere og ingen penge værd. Min holdning har ALTID været: kontinuitet er fint i en vis grad, men selv mens det går godt (og det har faktisk oftest kun været godt pga at vi har reddet sæsonen med et CL-mirakel), så ska man altså forny sig - med ny energi, sult og sørge for at truppen ik blir for komfortabel, selvfed, mæt og med for høj gennemsnitsalder. Alle disse ting lider vi under nu - og det har altså været helt tydeligt at vi ville ende her. Problemet nu er at man har ladet stå til så længe at man nu står med en uoverskuelig mængde af problemer/udfordringer. For nu er det jo ik 1-2 spillere man ska skifte. Vi taler reelt om at man SKAL smide Bale, Benzema og Modric ud. Herudover ka man, desværre med rette, stille spørgsmålstegn ved spille som Ramos, Marcelo, Isco og Kroos. Og endeligt har man jo flere spillere som jo ik ligefrem er noget at bygge på - Lucas, Mariano, Ceballos, Llorente - og Asensio er jo ik ligefrem trådt i karakter og Vinicius ligner bambi på glatis indtil nu. Det jo en katastrofe at ende i sådan situation når man med lidt rettidig omhu i løbet af de sidste 2-3 somre ku ha undgået den. Det er skuffende og trist. Og på trænerfronten står man igen også på helt bar bund. Lopetegui havde karakter af et projekt - det kuldsejlede - Solari har karakter af ren panik. I det mindste havde Zidane pga sin status og sit navn noget der kastede lidt stjernedrys og respekt over klubben - og som ku ha tiltrukket spillere alene pga ham. Solari har jeg ingen anelse om hva vi ska med. Jeg håber han viser sig som et kæmpe trænertalent - det er der bare intet som helst der tyder på. For første gang i 30 år er jeg nået et stadie af ligegyldighed når Real Madrid spiller - det har ganske enkelt altid været ugens højdepunkt at sku se holdet spille og alt andet er blevet tilsidesat. Nu tager jeg mig selv i, uge efter uge, at se kampene forskudt, eller uden lyd og med et halvt øje på computeren så jeg måske ka se en film imens, eller jeg skipper igennem kampen og ser den på en halv time - dét er hvad Florentino har gjort ved min interesse og glæde ved holdet. Jeg har fanme oplevet mange kriser i klubben gennem årene, men det har aldrig gået udover min lyst til at se kampene - men nu har ligegyldigheden altså ramt mig. Holdet er så ligegyldigt - ingen spillere man glæder sig til at følge, ingen nye stjerner, ikke godt spil, intet drama - bare kedelig og ligegyldig fodbold med en flok ordinære, apatiske spillere. Det her må være lavpunktet i min tid som Real Madrid-fan - ik mindst fordi det er svært at se nogen nem og hurtig løsning på problemerne :-(
Følgende bruger(e) sagde tak: samuraidk, Macon, Lars1991, Jonas, Kimbo, Lukita, Asensio20

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #956 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne Sæsonen 2018/2019
@Siempre Fiel

Det er første gang at nogle herinde har kunnet sætte de præcise ord på hvordan jeg har det i denne kastatrofale tid.

Jeg er fra 92’ og der gik ik mange år før jeg fulgte med fra flimmerkassen og blev betaget af vores store stjerner og deres lækre spil (ofte lækre spil)

Men det er første gang i mange år at jeg ikke sætter mig godt til rette i sofaen nogle timer før kampstart og glæder mig til at se vores drenge. Nu det bare..... intetsigende og jeg har vitterligt mistet al lyst til at se kampene.

Men det som gør allermest ondt, er at vores spillere ikke udstråler nogen form for gejst. De løber som om “Nårh ja ja.. er vi bagud? Det jeg ligeglad med..”
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved Elto92.
Følgende bruger(e) sagde tak: samuraidk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #957 af Henke
Besvaret af Henke på emne Sæsonen 2018/2019
Efter gårsdagens nederlag, havde jeg følelsen af at være tilbage til en regnfuld februar aften i 2006 , hvor Real igen havde leveret en idéforladt fodboldkamp og tabt stensikkert ude til Mallorca. Sad med følelsen af - eller snarere håbet om - at Perez vil indse, at han igen har fejlet som præsident. Desværre kommer nedenstående udmelding fra Perez, nok ikke igen.

"After a meeting of the club's board last night Pérez announced his departure. "I believe we need a change of direction," he said. "Having analysed the situation I considered that this was the time for me to step down. I presented my resignation this afternoon because I believe this will be a change for the best. It is a decision I have thought hard about.

"Something has been going wrong and everyone could see that against Mallorca. That's when I made up my mind to resign. I hope this decision will help us change direction and I believe that we still have a chance of achieving something in the European Cup this season."
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved Henke.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #958 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 2018/2019
Det der har været mest demotiverende ved alt det her er netop at vi alle kunne se det komme. De sidste to somre (mindst) har vi skreget på fornyelse og forstærkninger. Holdet var egentlig fint nok, men der var alligevel nok pladser at forstærke på. Enten til direkte konkurrence for en plads (Benzema, Bale, Casemiro, Isco/Asensio), eller til bredden. Men nej, vi solgte bare flere og flere breddespillere imens vi intet hentede ind. Ud med James, ud med Morata, ud med Kovacic.
Og så kom prikken over i'et lige denne sommer. Ud med Ronaldo.. ingen ind. Nu står vi med nok den værste trup siden 09, og det var så let at undgå.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #959 af PCBJ
Besvaret af PCBJ på emne Sæsonen 2018/2019
Ud med Perez...!!. Hader den mand og hans f$@&€$ ego. Han er bare en kæp i hjulet for vores klub. Det er osse bare den eneste klub af denne kaliber hvor de kulørte blade per automatik inddrager ham (præsidenten) vedrørende salg og køb af spillere til klubben og tænker bestemt ikke at det er nemmere at være træner med ham til at ånde en i nakken.. nu kan jeg ikke huske hvordan det helt præcis er med valg af præsident men mener at man nu også skal være i besiddelser af et betragteligt beløb før at man overhovedet kan komme i betragtning til tronen hvilket jeg også synes er helt ude i hampen.. sikkert også hans værk. Men nøj hvor jeg dog håber at den mand bare ville fise af helvedes til for nej hvor mener jeg at han er skyld i mange af klubbens problemer. lige et surt opstød herfra..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #960 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2018/2019

Henke skrev: Efter gårsdagens nederlag, havde jeg følelsen af at være tilbage til en regnfuld februar aften i 2006 , hvor Real igen havde leveret en idéforladt fodboldkamp og tabt stensikkert ude til Mallorca. Sad med følelsen af - eller snarere håbet om - at Perez vil indse, at han igen har fejlet som præsident. Desværre kommer nedenstående udmelding fra Perez, nok ikke igen.

"After a meeting of the club's board last night Pérez announced his departure. "I believe we need a change of direction," he said. "Having analysed the situation I considered that this was the time for me to step down. I presented my resignation this afternoon because I believe this will be a change for the best. It is a decision I have thought hard about.

"Something has been going wrong and everyone could see that against Mallorca. That's when I made up my mind to resign. I hope this decision will help us change direction and I believe that we still have a chance of achieving something in the European Cup this season."


Var det ikke noget med, at han sagde tilbage i 09, at hans fratrædelse var den værste beslutning i hans liv, og han aldrig vil gentage den beslutning og trække sig?

På mange punkter er jeg egentlig vild med Perez, og jeg var kæmpe fortaler for ham for bare 3 år siden, da det virkede til at han vitterligt havde ændret sit syn på tingene. Trænerne har fået langt mere magt end førhen, om end der stadig er langt vej igen. Det sportslige projekt er stadig eksisterende, og vi har altså stadig en fantastisk trup, selvom der er brodne kar.
Før i tiden blev han ekstremt kritiseret for ikke, at give spillerne tid, hvor specielt ungdommen slet ikke fik en chance. Det er fuldstændig ændret til dato, og det tror jeg er noget vi alle egentlig er vilde med, men den balancegang mangler atter igen.
Nu har vi set Perez i hver sin ende af skalaen, så forhåbentlig giver denne sæson klarsyn til alle. Det er måske nemt for os at se hvad der skal gøres, men når der skal ageres er der måske 10-20 punkter vi slet ikke er inde i, som kan gøre processerne langt vanskeligere end hvad vi lige går og tror.

Det er klart, at der skal kigges en helt del på centrale positioner i klubben, men ellers er vores trup jo stadig konkurrencedygtig, og verdensklasse. Psyken har lidt et knæk, og en sådan krise kan vendes lyn hurtigt, men det kræver selvfølgelig langt mere kvalitet end hvad vi har lige pt. Ud af vores offensive spillere, så er det vel egentlig kun Kroos og Benzema, som kan være deres sæson godkendt, om end deres niveau på ingen måder er det højeste i verden, men udelukende fokuseret på niveauet i vores trup.

Nuvel, så er det helt klart kæmpe og besværlige handler, men der skal vel blot 2 offensive verdensklassespillere til før vi igen har noget der minder om et af de bedste hold i verden.
Kan man få hentet Hazard/Neymar, Mbappé, Kovacic og James hjem igen, og få solgt Modric, Bale og måske Asensio, så er vores trup jo mere end up to date. Er helt med på, at det ikke er så nemt som det er beskrevet, men min pointe er, at der skal relativt få ændringer til før, at vores trup er fuldstændig forandret.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Real HWL, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce