Sæsonen 2018/2019

7 år 5 måneder siden #961 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 2018/2019
@Dios

Er egentlig enig i det meste af dit indlæg. Jeg har også altid været stor fan af Florentino - har elsket at han gerne vil ha den illusion som de største spillere bringer. Jeg har så levet med at der tydeligvis var lovlig meget pres fra ledelsen ift hvem som SKULLE spille. Og så har jeg naturligvis været vildt irriteret over at Florentinos pondus og vilje til at kaste stjerneglans over holdet ikke har været parret med en kløgtig sportsdirektør som ku sørge for at skabe den balance der ville sørge for at vi rent sportsligt kunne maksimere udbyttet af de store navne.

Og nu er det så blevet næsten det modsatte - ingen indkøb af de navne som nu er store og ingen illusion for os fans. Samtidig har der så heller ik været en sportsdirektør som i det mindste ku sørge for at vi havde et velfungerende hold - så pt er vi helt skidte på alle parametre.

I en perfekt verden fortsatte Florentino - bare i en klogere udgave - men ved ik om det er realistisk eller om demensen er for fremskreden.

Jeg er sådan set også enig i at man med relativt få udskiftninger ka få os nogenlunde tilbage - men så ska det VIRKELIG også være de absolut perfekte - så vi taler Mbappé og Neymar/Hazard som du nævner plus Kova og James tilbage. Jeg tror James er mulig, men resten tror jeg ik på - og så er der pludselig langt, meget langt. For der ska ik herske tvivl om at vi står med mange problemer - ik mindst alder/over the hill
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Jonas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #962 af Asensio20
Besvaret af Asensio20 på emne Sæsonen 2018/2019
Perez er jo ikke anderledes end sin første periode og uden CR7 havde det nok stået rigtig skidt til. Et indkøb af CR7 perez ikle har haft noget med at gøre. Jeg ser ikke noget i ham og hans evne til at købe dygtige spillere er fin st have, men det kan vi også få andre steder.

La liga nummer 34 skal i hus.

7 år 5 måneder siden #963 af TcRedondo
Besvaret af TcRedondo på emne Sæsonen 2018/2019
TcRedondos plan for sæsonen 19/20.
1) Der skal ansættes en dygtig sportsdirektør med en baggrund som spiller på topplan.
2) Der skal ansættes en erfaren toptræner, der bl.a. ligger vægt på disciplin generelt.

3) Følgende spillere skal have andre klubber:
Bale: Hverken stabil eller god nok i forhold til løn og status, kan sælges for stort beløb.
Marcelo: Hans defensive engagement og evner er nået et punkt, der er beskæmmende ringe.(Ingen trænere kan åbenbart få ham til at koncentrere sig i denne fase).
Modric: Virker færdig med Real Madrid mentalt, 33 år.
Isco: Mangler bare det sidste og er for god til at være reserve permanent. Kan sælges for stort beløb.
Vasquez: Farvel.

4) Mht. Asensio skal den nye sportslige ledelse simpelthen finde ud af hvad han vil med sit liv og evt. sælge ham.

5) Kovacic og James tilbage.
6) Følgende spillertyper skal ind:
Midterforsvarer med boldomgang som spidskompetence.
Venstre back.
Central angriber(Benzema bliver som reserve).
Central midtbanespiller
1-2 kantangribere.

Mindst 3 af disse spillere skal være absolut verdensklasse, heraf 2 af angriberne.

Det er bare tid til et generationsskifte.

7 år 5 måneder siden #964 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 2018/2019
2019/20:
Mm: Courtois, nyt andetvalg, Casilla/Castilla-spiller
Hb: Carvajal, Odrioziola
Hcb: Varane, Nacho
Vcb: Ramos, ny midterforsvar (en der kan kæmpe med på ligefod med Ramos og Varane)
Vb: Marcelo, Reguilón (Marcelo og Hazard magi!)
Dm: Casemiro, ny defensiv midt (med mindre Llorente er ved at få sit gennembrud nu)
Hcm: Ny centralmidt (evt Eriksen og hiv ham lidt længere frem på banen), Kovacic
Vcm: Kroos, Ceballos
Hw: Mbappé, Lucas (har det fint med at have ham i truppen)
Vw: Hazard, Asensio
Ang: Ny angriber (her er jeg åben for muligheder), Benzema, Mariano

Note:
Kunne være interessant at prøve Martial, Firmino eller Gabriel Jesus på toppen, så vel Richarlison. Ellers er jeg ikke afvisende for Icardi.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 7 år 5 måneder siden ved Real Madrid.

7 år 5 måneder siden #965 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2018/2019
Real Madrid

Note:
Kunne være interessant at prøve Martial, Firmino eller Gabriel Jesus på toppen, så vel Richarlison. Ellers er jeg ikke afvisende for Icardi.

Det er faktisk det her som jeg ser som Real Madrid's største problem. Du name dropper 4 vidt forskellige spillertyper, og det lader til at det er samme fremgangsmåde man bruger inde på kontoret i Madrid. Fair nok, så skal du ikke stå på mål for, at du egentlig ikke har nogle præferencer, så fred være med det, men det lader til man bare køber spillere i øst og vest uden nogen form for tanke på konstellationer og trupsammensætning.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

7 år 5 måneder siden #966 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 2018/2019

Dios skrev: Real Madrid

Note:

Det er faktisk det her som jeg ser som Real Madrid's største problem. Du name dropper 4 vidt forskellige spillertyper, og det lader til at det er samme fremgangsmåde man bruger inde på kontoret i Madrid. Fair nok, så skal du ikke stå på mål for, at du egentlig ikke har nogle præferencer, så fred være med det, men det lader til man bare køber spillere i øst og vest uden nogen form for tanke på konstellationer og trupsammensætning.

Jeg er helt enig med dig. Jeg skrev dette indlæg i forrige uge:

"Jeg forstår hvad du mener, men situationen er vel mere kompliceret end som så?
Jeg tror simpelthen ikke på, at klubben kan finde på at sælge Benzema, efter 10 sæsoner, for at erstatte ham med en angriber i samme alder +30 år (Cavani, Aguero, Lewandowski). På samme tid, vil en angriber med mindre navn/upcomming angriber også starte bagved Benzema qua hans status i klubben. Det har historien bare vist os. Af de resterende angriber i Europa, leder man vel højst sandsynligt efter en angriber med lignende profil som Benzema, tror jeg i hvert fald. Af den grund tror jeg heller ikke, at man kigger seriøst på angribere så som Kane eller Icardi. Og hvad har vi så tilbage at gøre godt af?

Griezmann er min personlige favorit til at erstatte Benzema, men tør man tro på Florentino tør gå efter ham... det er tvivlsomt."

Jeg tror det bliver svært at erstatte Benzema – med en bedre version – 1-til-1 og derfor nævner jeg andre typer her. Man kan have præferencer, men der er ingen garanti for, at Benzema-modellen er det eneste der vil virke i Real Madrid. Så måske behøver vi ikke lede efter en lignende profil?

Martial, Gabriel Jesus, Richarlison og Firmino især (måske den der kommer tættest på Benzema?) er mine personlige præferencer.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 7 år 5 måneder siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

7 år 5 måneder siden #967 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæsonen 2018/2019
Kunne vitterligt ikke se hvad der skulle være af andre muligheder end Andre Silva. Han sendte også lige Sevilla til tops i weekenden med endnu en kasse.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

7 år 5 måneder siden #968 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 2018/2019
Hvorfor skal vi dog have en type der minder om Benzema? Hans helt store force var at lægge op til Ronaldo, men siden vi ikke har en bomber som ham mere, så kan Benzema's rolle vel godt ændres. Hvis vi henter Hazard og Icardi f.eks. så spiller vi jo bare med en helt normal 9'er som så mange andre hold. Det er jo ikke fordi alle andre angribere ikke kan finde ud af at lægge en aflevering eller indgå i kombinationer. Men det kunne da for helvede være rart med en angriber der også laver mål. Hvis vi ikke henter Neymar eller Mbappe har jeg svært ved at se hvad f.eks. en god wing som Hazard skal hjælpe. Benzema bliver jo ikke til Ronaldo fordi Hazard kommer til.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 år 5 måneder siden #969 af fiatten
Besvaret af fiatten på emne Sæsonen 2018/2019

Ramos4 skrev: Hvorfor skal vi dog have en type der minder om Benzema? Hans helt store force var at lægge op til Ronaldo, men siden vi ikke har en bomber som ham mere, så kan Benzema's rolle vel godt ændres. Hvis vi henter Hazard og Icardi f.eks. så spiller vi jo bare med en helt normal 9'er som så mange andre hold. Det er jo ikke fordi alle andre angribere ikke kan finde ud af at lægge en aflevering eller indgå i kombinationer. Men det kunne da for helvede være rart med en angriber der også laver mål. Hvis vi ikke henter Neymar eller Mbappe har jeg svært ved at se hvad f.eks. en god wing som Hazard skal hjælpe. Benzema bliver jo ikke til Ronaldo fordi Hazard kommer til.

Jeg er så enig! Har haft samme tanke, da jeg læste de andre indlæg.
Hent nu en ægte 9’er.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

7 år 5 måneder siden #970 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 2018/2019

Ramos4 skrev: Hvorfor skal vi dog have en type der minder om Benzema? Hans helt store force var at lægge op til Ronaldo, men siden vi ikke har en bomber som ham mere, så kan Benzema's rolle vel godt ændres. Hvis vi henter Hazard og Icardi f.eks. så spiller vi jo bare med en helt normal 9'er som så mange andre hold. Det er jo ikke fordi alle andre angribere ikke kan finde ud af at lægge en aflevering eller indgå i kombinationer. Men det kunne da for helvede være rart med en angriber der også laver mål. Hvis vi ikke henter Neymar eller Mbappe har jeg svært ved at se hvad f.eks. en god wing som Hazard skal hjælpe. Benzema bliver jo ikke til Ronaldo fordi Hazard kommer til.

Jeg føler mig forholdvis sikker på, at Hazard kunne hjælpe på vores spil, uanset hvem der ellers er på holdkortet, da han simpelthen bare er så stærk individuelt - det er basically hvad vi mest af alt mangler pt imo, nogle spillere der virkelig kan noget på egen hånd, hvor den ikke nødvendigvis skal afleveres helt over målstregen.

Hvis man så Robbens 2 mål for bayern i tirsdags, så er det sådan noget jeg savner hos Real Madrid pt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

7 år 5 måneder siden #971 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 2018/2019

Dragam skrev:

Jeg føler mig forholdvis sikker på, at Hazard kunne hjælpe på vores spil, uanset hvem der ellers er på holdkortet, da han simpelthen bare er så stærk individuelt - det er basically hvad vi mest af alt mangler pt imo, nogle spillere der virkelig kan noget på egen hånd, hvor den ikke nødvendigvis skal afleveres helt over målstregen.

Hvis man så Robbens 2 mål for bayern i tirsdags, så er det sådan noget jeg savner hos Real Madrid pt.

Hazard er bare ikke voldsomt målfarlig når alt kommer til alt. Og jeg har lidt svært ved at se hvem der skal score kasserne så. Jeg synes ikke en offensiv midt/wing er nok. Vi mangler simpelthen mål. En spiller der er garant for masser af kasser år efter år. Det var Benzema engang, men det tror ingen vel på at han finder tilbage til disse år.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 år 5 måneder siden #972 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2018/2019

Ramos4 skrev: En spiller der er garant for masser af kasser år efter år. Det var Benzema engang, men det tror ingen vel på at han finder tilbage til disse år.

????????

Hvornår var han garant for masser af kasser? 2011/12?
År efter år? Haha, ok. :-D

Leveret af Kunena Forum