Sæsonen 2019/2020

7 år 4 dage siden #229 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 2019/2020

JesperThomsen skrev: Hvor mange i dette forum tror at Real vinder La Liga den kommende sæson?
Det virker godt nok som om at mange er tilfredse med truppen/indkøb på trods af det reelt kun er Hazard der virker som fast starter.
Sidste sæson var en katastrofe! Jeg tror denne sæson bliver det samme mudder mod de små hold, og en ydmygelse eller to mod de gode.
Væk er de unge gode spillere, mens Modric, Marcelo, Case osv næsten med garanti er faste startere.

Som udgangspunkt tror jeg altid på at Real Madrid vinder ligaen. Men man må også godt være lidt realistisk. Og jeg tror det bliver svært i år, selv med et køb af Pogba. Jeg syntes vi har handlet rigtig godt ind, men jeg er bange for at de gamle bærende kræfter ikke kan holde niveau over en hel sæson. Og med hensyn til Barca, ja så tror jeg bare de kommer til at smadre ligaen igen i år. Griezmann, Suarez, Messi, Dembele, Coutinho og måske Neymar. Det er immervæk et sindsygt angreb de har, selv uden Neymar. Og så har de bare en møg dygtig taktisk træner i Valverde. Barca har nutidens hold, vi har fremtidens hold. Om tre til 4 år tror jeg vi vil være Barca overlegne.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 4 dage siden #230 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæsonen 2019/2020
Så skulle Bale være landet i Kina. Nogle der har set mere om dette, der kan bekræfte det?

www.caughtoffside.com/2019/07/28/gareth-...d-of-transfer-video/

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

7 år 4 dage siden #231 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæsonen 2019/2020

El Siete skrev: Så skulle Bale være landet i Kina. Nogle der har set mere om dette, der kan bekræfte det?

www.caughtoffside.com/2019/07/28/gareth-...d-of-transfer-video/

Det skulle være en gammel video.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

7 år 4 dage siden #232 af MMM
Besvaret af MMM på emne Sæsonen 2019/2020

BBB skrev: Mig bekendt startede den nye periode med FFP 1/7-19, så vi behøver vel netop ikke sælge, og vi kan derfor godt sprænge banken? Har vi købt dyre spillere efter 1/7?

Det her er lidt langhåret, men den dato betyder ikke så meget.

FFP opererer med en 3-årig overvågningsperiode, der som udgangspunkt slutter sæsonen inden licensperioden (dvs. den kommende sæson er T+1, overvågningsperioden er T, T-1 og T-2). Men overvågningsperioden kan udvides hvis klubber fejler på en række specifikke indikatorer, herunder transferbalancen i ethvert givet registreringsvindue, der slutter i licenssæsonen (UEFA Club Licensing and Financial Fair Play Regulations (www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/Te...2562015_DOWNLOAD.pdf) art. 59(3) jf. art. 62(3) vi)

Så upåagtet at regnskabsåret sluttede den 30. juni, så skal registreringsvinduet ses som helhed og opfylde kravene i art. 62(3) vi. Så hvis vi har en negativ transferbalance på mere end 100 mil EUR i dette vindue, så vil klubben ikke alene skulle opfylde break-even kravene for den normale 3-års periode, men også for en forskudt periode, der inkluderer indeværende regnskabsår.

Anyway, hensigten er, at klubberne ikke kan spekulerer for meget i datoerne for registrering og vi kan desværre ikke bare bruge løs fordi vi er i et nyt regnskabsår.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

7 år 4 dage siden #233 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2019/2020
@Ramos4.

Lad mig lige slå en ting fast først. Jeg er langtfra tilhænger af Zidane som træner. Jeg er ikke fan af måden han har fået holdet til at spille på, og jeg er egentlig heller ikke særlig begejstret for den måde han før i tiden beskyttede sine spillere på i pressen. Han skulle eftersigende være blevet væk fra omklædningsrummet efter kampen imod Atletico af ren skuffelse over spillerne. Hans måske hårdere tone i pressen overfor enkelte spillere har været en befrielse for mig, og noget jeg før i tiden blev virkelig frustreret over når enkelte spillere faldt helt igennem blev forsvaret med næb og klør, eller når holdet virkelig var inde i en dårlig stime, at han så ikke anerkendte hvor elendigt det er.
Jeg er med på, at det er en hårfin grænse, og stik modsat ham, så var jeg heller ikke fan af Mourinho, hvor den decideret kørte skænderier igennem pressen med sine spillere.
Har fået lidt mere respekt for Zidane efter han tog over sidste sæson, og i denne pre-season, selvom jeg synes det er dybt mærkværdigt, at spille Bale i stedet for Kubo, Rodrygo etc. som tiltænkes en plads i klubben modsat Bale.
Eneste grund til jeg faktisk ønskede Zidane tilbage var faktisk jeg så var sikker på, at Hazard blev hentet. That's it. Jeg er slet ikke sikker på, at han er den rette overhovedet, men spillertyperne vi har i truppen giver mig optimisme.

Kampen imod Atletí gav mig nervøse anelser, da de sædvanlige stamspillere var alt for sløve og langsomme på bolden som sidste sæson. Nuvel, så var det en træningskamp, og man er nok slet ikke på højeste gear endnu, men man kender Simeone og hans hold. Man ved de kommer bragende ud, og det var decideret håbløst og se Real's spillere blive ved med, at skulle have 1-2-3 touches på bolden før den skulle spilles videre, som den aldrig blev, da den blev mistet med det samme.
Kampen viste dog, hvor nødvendig Casemiro eller en anden 6'er er på holdet, så jeg vil ikke nedsable Kroos eller Modric for deres defensive pligter, da de netop ikke er defensive monstre.
Den eneste spiller i verden som jeg for alvor vil bytte Kroos eller Modric for er Saúl. Et teknisk vidunder, som er på deres niveau, og bidrager med ligeså meget offensivt som dem, men er så fantastisk på hans aggressivitet og work rate. En spiller som er så undervurderet, så det gør ondt. Han ville immervæk gøre underværker på vores midtbane, men desværre brændte vi broen, da han forlod os.

Som tidligere nævnt, så tror jeg Zidane tilpassede sig spillerne før i tiden. Han havde ikke magten over spillerindkøb, og heller ikke magten over hvem der skulle spille helt 100, hvis man skal tro diverse rygter om specielt Perez forhold til Bale.
Som du ved, så prøver jeg altid at se lyst på tingene, men nej jeg er ikke skide imponeret over hvad der foregår i klubben. Jeg har ikke en decideret tro på, at vi vinder mesterskabet eller Chl. Jeg tror helt sikkert vi har spillerne til, at vinde begge dele, men ligesom dig selv, så skal jeg se langt mere fra Zidane's side af. Jeg tror helt sikkert på, at hvis man spiller spillerne rigtigt, så kan det blive magisk. Jeg tror ikke spillere som Marcelo, Ramos, Kroos, Modric, Isco og Benzema er mætte. Jeg tror de har svært ved tilvænningen, hvis vi ser bort fra Benzema, og derfor er det fantastisk der er købt de spillere ind, som der er.
Jeg havde helt sikkert ikke købt de samme spillere, hvis jeg selv kunne vælge, som der er, men som tidligere beskrevet, så er det et fantastisk stykke arbejde som klubben har foretaget sig.

Den er virkelig tricky, og jeg har selv svært ved at se hvad Zidane finder på. Jeg er dog ikke tvivl om, at han selv er klar over hvad han vil. Dog et kæmpe set back, at Asensio er ude resten af sæson, da jeg tror han udelukkende skulle sidde på den højrekant, hvor Vinicius skulle være en yderst vigtig reserve til begge kanter. Det lader til hver enkelt spiller har fået deres rolle beskrevet, også hvor de står ift. spilletid. Jeg er dog stadig lidt skræmt over hvor tæt en spiller som Lucas er på startopstillingen, for jeg vil godt tilkendegive, at en offensiv med Hazard, Benzema og Lucas får det værste frem hvad angår negative tanker.
Vinicius var ikke skide prangende på den højrekant, men jeg bed mærke i hans placering, som jeg var vild med. Han overlod linjen til Odriozola, og bevægede sig ofte lige i hjørnet af det store straffesparksfelt. Nu er det ingen hemmelighed, at jeg hader kantspillere, som kridter stregen, og derfor befriende for mig, at Vinicius var meget bevægelig, og sjældent modtog bolden derude.
Jeg håber man arbejder meget i kulissen på, at spille med Vinicius på den højrekant, men min personlige favorit ift. truppens kvaliteter, og hvad vi indtil videre har set, så håber jeg man spiller med Hazard og Isco centralt med både Benzema og Jovic fremme. En form for 4-2-2-2, men igen, så er det bare tal kombinationer, og inderst inde er det dybt ligegyldigt, så længe spillerne finder kemien og lærer hinandens løbemønstre at kende, så de veletableret angreb kommer, hvor der ikke er så meget brug for individuel kvalitet i form af, at skulle hive et umuligt mål op af hatten.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

7 år 4 dage siden #234 af El Siete

MMM skrev:

BBB skrev: Mig bekendt startede den nye periode med FFP 1/7-19, så vi behøver vel netop ikke sælge, og vi kan derfor godt sprænge banken? Har vi købt dyre spillere efter 1/7?

Det her er lidt langhåret, men den dato betyder ikke så meget.

FFP opererer med en 3-årig overvågningsperiode, der som udgangspunkt slutter sæsonen inden licensperioden (dvs. den kommende sæson er T+1, overvågningsperioden er T, T-1 og T-2). Men overvågningsperioden kan udvides hvis klubber fejler på en række specifikke indikatorer, herunder transferbalancen i ethvert givet registreringsvindue, der slutter i licenssæsonen (UEFA Club Licensing and Financial Fair Play Regulations (www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/Te...2562015_DOWNLOAD.pdf) art. 59(3) jf. art. 62(3) vi)

Så upåagtet at regnskabsåret sluttede den 30. juni, så skal registreringsvinduet ses som helhed og opfylde kravene i art. 62(3) vi. Så hvis vi har en negativ transferbalance på mere end 100 mil EUR i dette vindue, så vil klubben ikke alene skulle opfylde break-even kravene for den normale 3-års periode, men også for en forskudt periode, der inkluderer indeværende regnskabsår.

Anyway, hensigten er, at klubberne ikke kan spekulerer for meget i datoerne for registrering og vi kan desværre ikke bare bruge løs fordi vi er i et nyt regnskabsår.

Sagt med andre ord, den nuværende periode er 17/18, 18/19 og 19/20, så overvågningsperioden altid er indeværende sæson, plus de to foregående sæsoner. Er det ikke korrekt?
Jeg har dog også læst at FFP kræver at en given spillers transfersum afskrives over spillerens kontraktlængde. Så køber vi Pogba til 150M, med en kontrakt på 6 års varighed, bliver det i FFP-regi til 25M om året de næste 6 år. Hertil skal tillægges lønnen, som også hører under FFP, og hvis vi antager han får 15M årligt, koster han i FFP's regnskab 40M årligt de næste 6 år.
www.managingmadrid.com/2019/7/16/2069252...-financial-fair-play

Lønnen er som regel også noget folk glemmer når deres snakkes køb og salg. Vi sælger og udlejer en lang række spillere i øjeblikket og både transfersum og deres lønninger er en mindre udgift og derfor plus på bogen ifht FFP. Det er jo derfor det er rimelig vigtigt at vi får afhændet løntunge Bale, så Pogba kan overtage den.

Nu er jeg rimelig sikker på at Real Madrids økonomi er sund og det handler jo ikke kun om at vi har købt for 300M og åh nej så SKAL de hentes ind igen ved salg, det er jo det store billede af indtægter (tv-rettigheder, billetsalg, salg af spillere, reklameindtægter osv.) og udgifter (transfers og løn) for klubben man skal kigge på for at kunne vurdere om der er plads eller ej til et køb af Pogba m.fl.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Sidste redigering: 7 år 4 dage siden ved El Siete.

7 år 4 dage siden #235 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 2019/2020
www.bbc.com/sport/football/49144872

"Real Madrid call off Wales forward's China move"

Hvad i alverden???

No solo soy perfecto, también soy Madridista

7 år 4 dage siden #236 af Real HWL

Real Madrid skrev: www.bbc.com/sport/football/49144872

Hvad i alverden???

Ja hvad skal man efterhånden sige?! :-/ Det betyder vel at Zidane kommer til at satse på Bale og Lucas på højrekanten.
Sidste redigering: 7 år 4 dage siden ved Real HWL.

7 år 4 dage siden #237 af Real HWL

Real HWL skrev:

Hvad i alverden???

slet

Sidste redigering: 7 år 4 dage siden ved Real HWL.

7 år 4 dage siden #238 af El Siete

Hvad i alverden???

Forhåbentlig fordi der er et bedre tilbud fra en anden klub på bordet.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,

7 år 4 dage siden #239 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 2019/2020

El Siete skrev:

Hvad i alverden???

Forhåbentlig fordi der er et bedre tilbud fra en anden klub på bordet.

Ja det er jo så Bale der har udbedt sig ekstra betænkningstid fordi familien ikke gider Kina, hvilket passer fint med hvad jeg læste tidligere idag om at familien skulle tilbage til Wales og ikke med til Kina. Så nej, der ligger ikke umiddelbart noget andet tilbud på bordet.

7 år 4 dage siden #240 af Jakobsif555
Besvaret af Jakobsif555 på emne Sæsonen 2019/2020

Dios skrev: @Ramos4.

Jeg håber man arbejder meget i kulissen på, at spille med Vinicius på den højrekant, men min personlige favorit ift. truppens kvaliteter, og hvad vi indtil videre har set, så håber jeg man spiller med Hazard og Isco centralt med både Benzema og Jovic fremme. En form for 4-2-2-2, men igen, så er det bare tal kombinationer, og inderst inde er det dybt ligegyldigt, så længe spillerne finder kemien og lærer hinandens løbemønstre at kende, så de veletableret angreb kommer, hvor der ikke er så meget brug for individuel kvalitet i form af, at skulle hive et umuligt mål op af hatten.

Rigtig interessant tanke med en 4-2-2-2, men skal vi spille med både Jovic og Benzema fra start. Synes du så ikke truppen er for tynd ift. angribere?

Vi har vel ingen reele backups, såfremt Mariano bliver skudt afsted.

Leveret af Kunena Forum