Sæsonen 2019/2020

6 år 10 måneder siden #241 af MMM
Besvaret af MMM på emne Sæsonen 2019/2020

El Siete skrev:

MMM skrev:

BBB skrev: Mig bekendt startede den nye periode med FFP 1/7-19, så vi behøver vel netop ikke sælge, og vi kan derfor godt sprænge banken? Har vi købt dyre spillere efter 1/7?

Det her er lidt langhåret, men den dato betyder ikke så meget.

FFP opererer med en 3-årig overvågningsperiode, der som udgangspunkt slutter sæsonen inden licensperioden (dvs. den kommende sæson er T+1, overvågningsperioden er T, T-1 og T-2). Men overvågningsperioden kan udvides hvis klubber fejler på en række specifikke indikatorer, herunder transferbalancen i ethvert givet registreringsvindue, der slutter i licenssæsonen (UEFA Club Licensing and Financial Fair Play Regulations (www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/Te...2562015_DOWNLOAD.pdf) art. 59(3) jf. art. 62(3) vi)

Så upåagtet at regnskabsåret sluttede den 30. juni, så skal registreringsvinduet ses som helhed og opfylde kravene i art. 62(3) vi. Så hvis vi har en negativ transferbalance på mere end 100 mil EUR i dette vindue, så vil klubben ikke alene skulle opfylde break-even kravene for den normale 3-års periode, men også for en forskudt periode, der inkluderer indeværende regnskabsår.

Anyway, hensigten er, at klubberne ikke kan spekulerer for meget i datoerne for registrering og vi kan desværre ikke bare bruge løs fordi vi er i et nyt regnskabsår.

Sagt med andre ord, den nuværende periode er 17/18, 18/19 og 19/20, så overvågningsperioden altid er indeværende sæson, plus de to foregående sæsoner. Er det ikke korrekt?

Nej, overvågningsperioden er bagudrettet. Fra regelsættet:

"The current monitoring period covers:
a) the reporting period ending in the calendar year that the UEFA club
competitions commence (hereinafter: reporting period T), and
b) the reporting period ending in the calendar year before commencement of the
UEFA club competitions (hereinafter: reporting period T-1), and
c) the preceding reporting period (hereinafter: reporting period T-2)."

Dvs. den rapporteringsperiode der slutter i det kalender år UEFA konkurrencen begynder er for sæsonen 2019/20 regnskabsåret 2018/19. Så den nuværende overvågningsperiode er sæsonerne 2016/17, 2017/18 og 2018/19.

Hvis det selvstændige krav til player transfer balancen (her kigges der ikke på book value, men alene på indgående og udgående) i registreringsvinduet ikke opfyldes skal vi samtidig, dvs i indeværende regnskabsår, opfylde break-even kravet i perioden 2017/18, 2018/19 og 2019/20 og skal afgive ekstraordinær rapport til UEFA. Pointen er, at for den samlede vurdering af opfyldelse af FFP krav gør det ikke den store forskel om en spiller er købt før eller efter den 1. juli.

Det kumulerede tab over den 3-årige periode må kun være på 5 millioner EUR (de 30 millioner er hvis der er en kapitalejer villig til at dække tabet, men sådan en har vi ikke), så på trods af vores generelt sunde økonomi skal vi stadig være opmærksomme.

Du har helt ret i at alt for mange, inkl. sportsjournalister, glemmer både lønninger samt at transferfees skal afskrives. Desværre vil jeg mene dit regnstykke for optimistisk. Vi er vant til at tale om nettolønninger, når vi taler om spillerlønninger i Spanien, men klubbens omkostning er bruttolønnen, så selv hvis han accepterede 15M netto, er det en 30 millioner pa i FFP tal. Hertil kommer sign-on fees og, givet særligt relevant i netop Pogbas tilfælde, agentomkostninger, bonuser og billedrettigheder. 60 million EUR forudsat en 6-årig kontrakt (5-årig er mere sandsynligt pga. af øvrig regulering omkring kontrakslængde, dvs. 65 millioner pa) er et konservativt estimat. Så et godt argument for at få Bale og hans omkostninger af bøgerne.

PS. den managing madrid artikel er helt gal på mange punker, inkl. påstanden om at Perez ejer klubben (?!) og har skudt penge ind tidligere (noget som er bund ulovligt efter spansk ret med den foreningskonstruktion klubben har. Da Mendoza prøvede var vi ved at blive tvangsnedrykket og blev først reddet af en super sketchy konstruktion fem min i midnat.).
Sidste redigering: 6 år 10 måneder siden ved MMM. Begrundelse: uddybning.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, BBB

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #242 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 2019/2020

Dios skrev: @Ramos4.

Lad mig lige slå en ting fast først. Jeg er langtfra tilhænger af Zidane som træner. Jeg er ikke fan af måden han har fået holdet til at spille på, og jeg er egentlig heller ikke særlig begejstret for den måde han før i tiden beskyttede sine spillere på i pressen. Han skulle eftersigende være blevet væk fra omklædningsrummet efter kampen imod Atletico af ren skuffelse over spillerne. Hans måske hårdere tone i pressen overfor enkelte spillere har været en befrielse for mig, og noget jeg før i tiden blev virkelig frustreret over når enkelte spillere faldt helt igennem blev forsvaret med næb og klør, eller når holdet virkelig var inde i en dårlig stime, at han så ikke anerkendte hvor elendigt det er.
Jeg er med på, at det er en hårfin grænse, og stik modsat ham, så var jeg heller ikke fan af Mourinho, hvor den decideret kørte skænderier igennem pressen med sine spillere.
Har fået lidt mere respekt for Zidane efter han tog over sidste sæson, og i denne pre-season, selvom jeg synes det er dybt mærkværdigt, at spille Bale i stedet for Kubo, Rodrygo etc. som tiltænkes en plads i klubben modsat Bale.
Eneste grund til jeg faktisk ønskede Zidane tilbage var faktisk jeg så var sikker på, at Hazard blev hentet. That's it. Jeg er slet ikke sikker på, at han er den rette overhovedet, men spillertyperne vi har i truppen giver mig optimisme.

Kampen imod Atletí gav mig nervøse anelser, da de sædvanlige stamspillere var alt for sløve og langsomme på bolden som sidste sæson. Nuvel, så var det en træningskamp, og man er nok slet ikke på højeste gear endnu, men man kender Simeone og hans hold. Man ved de kommer bragende ud, og det var decideret håbløst og se Real's spillere blive ved med, at skulle have 1-2-3 touches på bolden før den skulle spilles videre, som den aldrig blev, da den blev mistet med det samme.
Kampen viste dog, hvor nødvendig Casemiro eller en anden 6'er er på holdet, så jeg vil ikke nedsable Kroos eller Modric for deres defensive pligter, da de netop ikke er defensive monstre.
Den eneste spiller i verden som jeg for alvor vil bytte Kroos eller Modric for er Saúl. Et teknisk vidunder, som er på deres niveau, og bidrager med ligeså meget offensivt som dem, men er så fantastisk på hans aggressivitet og work rate. En spiller som er så undervurderet, så det gør ondt. Han ville immervæk gøre underværker på vores midtbane, men desværre brændte vi broen, da han forlod os.

Som tidligere nævnt, så tror jeg Zidane tilpassede sig spillerne før i tiden. Han havde ikke magten over spillerindkøb, og heller ikke magten over hvem der skulle spille helt 100, hvis man skal tro diverse rygter om specielt Perez forhold til Bale.
Som du ved, så prøver jeg altid at se lyst på tingene, men nej jeg er ikke skide imponeret over hvad der foregår i klubben. Jeg har ikke en decideret tro på, at vi vinder mesterskabet eller Chl. Jeg tror helt sikkert vi har spillerne til, at vinde begge dele, men ligesom dig selv, så skal jeg se langt mere fra Zidane's side af. Jeg tror helt sikkert på, at hvis man spiller spillerne rigtigt, så kan det blive magisk. Jeg tror ikke spillere som Marcelo, Ramos, Kroos, Modric, Isco og Benzema er mætte. Jeg tror de har svært ved tilvænningen, hvis vi ser bort fra Benzema, og derfor er det fantastisk der er købt de spillere ind, som der er.
Jeg havde helt sikkert ikke købt de samme spillere, hvis jeg selv kunne vælge, som der er, men som tidligere beskrevet, så er det et fantastisk stykke arbejde som klubben har foretaget sig.

Den er virkelig tricky, og jeg har selv svært ved at se hvad Zidane finder på. Jeg er dog ikke tvivl om, at han selv er klar over hvad han vil. Dog et kæmpe set back, at Asensio er ude resten af sæson, da jeg tror han udelukkende skulle sidde på den højrekant, hvor Vinicius skulle være en yderst vigtig reserve til begge kanter. Det lader til hver enkelt spiller har fået deres rolle beskrevet, også hvor de står ift. spilletid. Jeg er dog stadig lidt skræmt over hvor tæt en spiller som Lucas er på startopstillingen, for jeg vil godt tilkendegive, at en offensiv med Hazard, Benzema og Lucas får det værste frem hvad angår negative tanker.
Vinicius var ikke skide prangende på den højrekant, men jeg bed mærke i hans placering, som jeg var vild med. Han overlod linjen til Odriozola, og bevægede sig ofte lige i hjørnet af det store straffesparksfelt. Nu er det ingen hemmelighed, at jeg hader kantspillere, som kridter stregen, og derfor befriende for mig, at Vinicius var meget bevægelig, og sjældent modtog bolden derude.
Jeg håber man arbejder meget i kulissen på, at spille med Vinicius på den højrekant, men min personlige favorit ift. truppens kvaliteter, og hvad vi indtil videre har set, så håber jeg man spiller med Hazard og Isco centralt med både Benzema og Jovic fremme. En form for 4-2-2-2, men igen, så er det bare tal kombinationer, og inderst inde er det dybt ligegyldigt, så længe spillerne finder kemien og lærer hinandens løbemønstre at kende, så de veletableret angreb kommer, hvor der ikke er så meget brug for individuel kvalitet i form af, at skulle hive et umuligt mål op af hatten.

En 4-2-2-2 lyder faktisk ikke dumt. Lidt ala det vi spillede under Ancelotti da vi var bedst. James og Isco på "kanterne" og Benzema og Ronaldo fremme. Sjovt nok da Bale var ude, det er mærkeligt nok der vi har vores bedste perioder. Så kan vi også forsvare i en 4-4-2, hvilket er det vi har haft klart mest succes med imo.

Lige nu lægger vi indlæg ind mod Benzema + en fløj fra den anden side og så Isco. Det er der ikke meget rugbrød i. Indlæg ind i mod Benzema, Jovic og Pogba, det lyder straks af noget helt andet.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 år 10 måneder siden #243 af Ramos4
Jeg bliver i øvrigt nervøs når jeg hører at vi skal sælge for 200 mio. mere dette vindue. Hvor i alverden skal de komme fra? Arsenal meldes tæt på Pepe, så det vanvittige scenarie med Vasquez for 50 mio. lyder langt væk. James til Atletico er off, Napoli vil kun låne. Asensio er skadet. Ehm, hvor får vi i nærheden af 200 fra?

Man må da håbe, at vi har musklerne til at hente Pogba + gerne et navn mere uden at skulle være afhængige af salg.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 år 10 måneder siden #244 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 2019/2020

Ramos4 skrev: Jeg bliver i øvrigt nervøs når jeg hører at vi skal sælge for 200 mio. mere dette vindue. Hvor i alverden skal de komme fra? Arsenal meldes tæt på Pepe, så det vanvittige scenarie med Vasquez for 50 mio. lyder langt væk. James til Atletico er off, Napoli vil kun låne. Asensio er skadet. Ehm, hvor får vi i nærheden af 200 fra?

Man må da håbe, at vi har musklerne til at hente Pogba + gerne et navn mere uden at skulle være afhængige af salg.

Jamen vi får jo ca 20 mio for Bale - hvis vi overhovedet kan komme af med manden!

Nej men min mening om det her vanvittige FFP-setup er ret simpel: det her med de 100 mio kunne måske give ok mening for et år eller to siden - men det er jo komplet hul i hovedet sådan som markedet har udviklet sig. Spillere koster rask væk 100 mio og en spiller som Mbappe koster 300-400 - altså han er jo fuldstændig umulig at manøvrere under sådan nogle regler. Og for en klub som os der ofte skal betale 50% mere for alle spillere end de fleste andre klubber, samtidig med at vi kun får max halvdelen af prisen når vi sælger ift de fleste andre. Det er jo håbløst at have det her 100 mio-loft at skulle navigere under når en enkelt spiller i indkøb koster mellem 100 og 200 - mens man ikke kan få særlig meget når man afhænder. Vi skal ikke klynke - altså Sunderland har det nok ikke nemmere. Jeg mener bare - hvis man vil gøre det SÅ ufattelig vanskeligt at handle når man er en stor, rig klub - så vanskeligt at man næsten ikke kan vende skuden andet end via naturlig udskiftning over en 5-årig periode - så synes jeg ligeså godt man kan tage skridtet fuldt ud og lave lønloft og potentielt draft osv som i amerikansk sport. Priserne er imo allerede stukket fuldstændig af - ikke mindst ift FFT - og hvad så næste år - hvis markedet siger at spillerne nu koster 50% mere - altså så kan de store klubber jo ikke længere købe spillere der er bedre end dem de har. Og vi har for alvor skudt os selv i foden ved at brænde inde med en større samling over-the-hill-navne med kæmpe lønninger som ikke kan generere nogen mærkbar transferindtægt. Jeg er helt med på at man er nødt til at prøve at gøre noget for at begrænse de der sheiker og oligarker som spiller et helt andet game når det kommer til penge - men synes de regler de er endt ud med er komplet latterlige

6 år 10 måneder siden #245 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæsonen 2019/2020

MMM skrev:

El Siete skrev:

MMM skrev:

BBB skrev: Mig bekendt startede den nye periode med FFP 1/7-19, så vi behøver vel netop ikke sælge, og vi kan derfor godt sprænge banken? Har vi købt dyre spillere efter 1/7?

Det her er lidt langhåret, men den dato betyder ikke så meget.

FFP opererer med en 3-årig overvågningsperiode, der som udgangspunkt slutter sæsonen inden licensperioden (dvs. den kommende sæson er T+1, overvågningsperioden er T, T-1 og T-2). Men overvågningsperioden kan udvides hvis klubber fejler på en række specifikke indikatorer, herunder transferbalancen i ethvert givet registreringsvindue, der slutter i licenssæsonen (UEFA Club Licensing and Financial Fair Play Regulations (www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/Te...2562015_DOWNLOAD.pdf) art. 59(3) jf. art. 62(3) vi)

Så upåagtet at regnskabsåret sluttede den 30. juni, så skal registreringsvinduet ses som helhed og opfylde kravene i art. 62(3) vi. Så hvis vi har en negativ transferbalance på mere end 100 mil EUR i dette vindue, så vil klubben ikke alene skulle opfylde break-even kravene for den normale 3-års periode, men også for en forskudt periode, der inkluderer indeværende regnskabsår.

Anyway, hensigten er, at klubberne ikke kan spekulerer for meget i datoerne for registrering og vi kan desværre ikke bare bruge løs fordi vi er i et nyt regnskabsår.

Sagt med andre ord, den nuværende periode er 17/18, 18/19 og 19/20, så overvågningsperioden altid er indeværende sæson, plus de to foregående sæsoner. Er det ikke korrekt?

Nej, overvågningsperioden er bagudrettet. Fra regelsættet:

"The current monitoring period covers:
a) the reporting period ending in the calendar year that the UEFA club
competitions commence (hereinafter: reporting period T), and
b) the reporting period ending in the calendar year before commencement of the
UEFA club competitions (hereinafter: reporting period T-1), and
c) the preceding reporting period (hereinafter: reporting period T-2)."

Dvs. den rapporteringsperiode der slutter i det kalender år UEFA konkurrencen begynder er for sæsonen 2019/20 regnskabsåret 2018/19. Så den nuværende overvågningsperiode er sæsonerne 2016/17, 2017/18 og 2018/19.

Ah ok, så er jeg med. Og næste sommer er perioden man kigger på så 2017/18, 2018/19 og 2019/2020, så det altid er de 3 tidligere sæsoner der overvåges?

Hvis det selvstændige krav til player transfer balancen (her kigges der ikke på book value, men alene på indgående og udgående) i registreringsvinduet ikke opfyldes skal vi samtidig, dvs i indeværende regnskabsår, opfylde break-even kravet i perioden 2017/18, 2018/19 og 2019/20 og skal afgive ekstraordinær rapport til UEFA. Pointen er, at for den samlede vurdering af opfyldelse af FFP krav gør det ikke den store forskel om en spiller er købt før eller efter den 1. juli.

Men såvidt jeg kan se er det blot en indikator på at noget er skævt i regnskabet, og at en klub så i rapporten kan redegøre for eventuelle større indtægter i den kommende periode, der kan være med til at balancere regnskabet. Det er ikke noget man bliver straffet for med det samme.

Det kumulerede tab over den 3-årige periode må kun være på 5 millioner EUR (de 30 millioner er hvis der er en kapitalejer villig til at dække tabet, men sådan en har vi ikke), så på trods af vores generelt sunde økonomi skal vi stadig være opmærksomme.

Du har helt ret i at alt for mange, inkl. sportsjournalister, glemmer både lønninger samt at transferfees skal afskrives. Desværre vil jeg mene dit regnstykke for optimistisk. Vi er vant til at tale om nettolønninger, når vi taler om spillerlønninger i Spanien, men klubbens omkostning er bruttolønnen, så selv hvis han accepterede 15M netto, er det en 30 millioner pa i FFP tal. Hertil kommer sign-on fees og, givet særligt relevant i netop Pogbas tilfælde, agentomkostninger, bonuser og billedrettigheder. 60 million EUR forudsat en 6-årig kontrakt (5-årig er mere sandsynligt pga. af øvrig regulering omkring kontrakslængde, dvs. 65 millioner pa) er et konservativt estimat. Så et godt argument for at få Bale og hans omkostninger af bøgerne.

Helt korrekt, det er selvfølgelig bruttolønnen, hvor nettolønnen er den der altid bliver rapporteret i diverse medier. Men det betyder jo også bare mere plus på bogen jo flere spillere der udlejes og sælges.

PS. den managing madrid artikel er helt gal på mange punker, inkl. påstanden om at Perez ejer klubben (?!) og har skudt penge ind tidligere (noget som er bund ulovligt efter spansk ret med den foreningskonstruktion klubben har. Da Mendoza prøvede var vi ved at blive tvangsnedrykket og blev først reddet af en super sketchy konstruktion fem min i midnat.).

Det er noget indviklet det her, selvom du virker til at have godt styr på det, og det hjælper ikke at alle de artikler jeg læser om det på diverse nyhedssites (fx. MM's som du nævner ovenover) tit misforstår eller oversimplificerer det.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

6 år 10 måneder siden #246 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæsonen 2019/2020
Jeg gider ikke til at lave en helt ny tråd eller en nyhed for det, så derfor får I den bare serveret her:

Et lille fraklip fra vores seneste optagelse, der er i gang med at blive redigeret og rammer soundcloud i morgen ved middagstid.
Sidste redigering: 6 år 10 måneder siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: AmorMadrid, De Ra

6 år 10 måneder siden #247 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2019/2020
Guess what:
Courtois er skadet.

6 år 10 måneder siden #248 af Gribben
Besvaret af Gribben på emne Sæsonen 2019/2020
Kilde?

6 år 10 måneder siden #249 af Ramos4
AS mener at Perez har besluttet sig for at lade James blive nu pga. Asensios skade.

6 år 10 måneder siden #250 af Ramos4

Gribben skrev: Kilde?

Spansk udgave af Marca.

Haha, det er endnu en sæson i skadernes tegn. Alt er som det plejer, alt er godt.

6 år 10 måneder siden #251 af De Ra
Besvaret af De Ra på emne Sæsonen 2019/2020
www.realmadrid.com/en/news/2019/07/courtois-medical-report

Han er muligvis ude i en 3 ugers tid.

Vores skadesliste ser nu således ud;
• Marco Asensio
• Luka Jovic
• Ferland Mendy
• Brahim Diaz
• Thibaut Courtois

Altså, ham Dupont har ihvertfald ikke vist en imponerende start på arbejdet.

6 år 10 måneder siden #252 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2019/2020

Ramos4 skrev: AS mener at Perez har besluttet sig for at lade James blive nu pga. Asensios skade.

Man ved bare det er slemt når det er Perez der skal beslutte det og ikke Zidane, men lad ham endelig blive.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum