Sæsonen 2019/2020
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Fondo_Sur skrev: Real Madrid har nærmest ikke gjort andet end at “tage chancen” ved hente unge talenter i de seneste år.
Og man aner intet om at Felix bliver et hit eller flop endnu. Ro på.
Coutinho startede også flot ud i de første måneder i hans Barca-tid, men jeg tror efterhånden godt at man kan kalde ham et decideret flop vurderet efter pris og forventninger. Felix kostede 120 mio €. Han skal godt nok slå igennem for at vise sig at være pengene værd. Du skal dog huske på, at Atletico nærmest købte ham af nød efter Griezmann-salget. Der var ikke andre på den hylde end ham. Real Madrid havde jo allerede købt den ligeså hypede Jovic for det halve.
Det burde snart give mening, at man ikke bare kan skifte et helt hold ud i dag. Det bør du erkende. Man skal beholde alt det gode man har, og hente de få mulige spillere, der er et hente i dette marked.
Ok, her blev det så helt tydeligt at mit forsøg på at forklare noget enten bevidst eller ubevidst blev ignoreret - i hvert fald blev den ikke forstået :-) Jeg prøvede netop at skelne mellem det med at tage chance på de her helt unge spillere som lige er eksploderet - også i pris desværre - men som netop lige har bevist noget og derfor naturligt også at dyre. Jeg taler ikke om dem der findes 10-15 stykker af hver sæson - så ikke en Rodrygo, Vinicius eller Ødegaard - de er for unge og uerfarne til at man har nogen som helst anelse om hva det blir til. Men de her enkeltstående unge megatalenter som desværrre ofte er sygt dyre.
Og aner ikke hvorfor du bringer Coutinho ind i det - manden er 27 - han er nærmere den type som jeg taler om at vi ofte køber - altså de her megadyre etablerede stjerner midt i eller i slutningen af deres karrierer. Men ok, Jovic havde jeg faktisk lige glemt - han er faktisk i nærheden af hvad jeg mener. Synes dog ikke helt jeg vil kategorisere ham som et talent i nærheden af en Mbappe eller en ung Ronaldo, men ok, jeg synes bestemt også det indkøb var godt - imo meget mere interessant end Hazard.
Og så skriver du denne "Det burde snart give mening, at man ikke bare kan skifte et helt hold ud i dag. Det bør du erkende. Man skal beholde alt det gode man har, og hente de få mulige spillere, der er et hente i dette marked." Hvilket af dette er det du mener jeg ikke forstår? Jeg taler ikke om at skifte 11 mand - har jeg aldrig gjort, så aner ikke hva du fabler om. Men indtil videre ser det ud til vi skifter ÉN fra startopstillingen på et hold som stort set samtlige spanske og internationale fodboldeksperter i akut og desperat mangel på en gedigen udrensning. Og SELVFØLGELIG kan man da lave en udrensning hvor man sparker 3-4-5 fra startopstillingen ud. Så kan det være man allerede har nogle i truppen der kan tage over et par af pladserne og så skal man naturligvis ud og hente nogle udefra - og NEJ, det er bestemt ikke sikkert at man den første sæson efter sådan en udrensning kan lykkes med succes - men det er jo altså bare det problem vi har sat os selv i ved at ende i en situation hvor en sådan større omvæltning er en nødvendighed. Og selv en svær første sæson er vel for faen 100 gange bedre end en langsom, pinefuld og ydmygende dødsrallen over adskillige sæsoner som vi allerede nu er igang med.
Og nej, det er på ingen måde til at sige om Joao Felix kommer til at blive nogen superstjerne - det kan naturligvis ikke bedømmes ud fra én træningskamp. Men jeg skriver jo netop også bare at jeg er lidt misundelig på de hold der tør tage den økonomiske chance med præcis dén type unge megatalenter (og IGEN, her taler jeg niveauet OVER Vinicius og ødegaard - og selvfølgelig også det økonomiske niveau desværre). Så må vi se hvorn det udvikler sig for Atletico - men hvis jeg var Atletico-fan ville jeg være superspændt på hvordan det kan udvikle sig.
Og endelig - det her med at "beholde de gode man har og hente de mulige spillere" - ja goddaw du, det kan ingen vel ha 2 meninger om - men der er bare KOLOSSAL forskel på, åbenbart, hvem du mener man skal beholde og hvem eksempelvis jeg mener vi skal beholde. Hele vores midtbane er imo overhovedet ikke urørlig - jeg siger ikke man kan/skal sælge hele banden, men jeg er rystet over at vi pt er 3 uger fra ligaen starter og vores midtbane er PRÆCIS den samme. Men dér hvor jeg dog nok er helt enig med dig - og som jeg har slået fast i 100 indlæg herinde bare for at folk forhåbentlig kan forstå det - så er det i at jeg er HELT med på hvor vanskeligt markedet er og hvor vanskelig en situation vi har sat os selv i - det er jo det jeg har skreget om at vi har været på vej imod så længe. Og nej, det er desværre ikke et ta-selv-bord hvor man bare lige napper en håndfuld Mbappéer med den ene hånd og en skefuld De Ligt med den anden. Jeg synes dog bare at vi lige pt er lysår fra en situation hvor man kan være tilfredse med hvordan vi har ageret ift at beholde hele den gamle, trætte, over-the-hill-garde og ift de indkøb vi har gjort.
Red:: Og btw, så købte man i 2009 Cristiano, Kaká, Benzema og Xabi Alonso efter et helt miserabelt år - så det er jo ikke sådan at man i Real Madrid ikke kan lave en revolution når tingene er skidt - og det er de ved gud lige nu!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Du har dog helt ret i at der allerede nu burde have sket noget med den midtbane! Som jeg svarede til den anden i tråden skal man dog forstå at man er ved at hente Pogba og at Casemiro er ude. Man burde dog nok også have hentet en 6’er, da det har vist sig at være en katastrofe hver gang Kroos har spillet den.
Er i hvert fald glad for at vi råder over Militao og Varane til at sætte sig igennem fysisk i forsvaret. Det show Diego Costa lavede, og som han gjorde sidste år ved den europæiske suppercup, bør ikke lade sig gøre. Han skal bare sættes på plads.
Det store nederlag i går handler dog om mere end bare truppens tilstand. Vi har før set Atletico slå os stort i en slatten Real Madrid indsats. Det var i en vinter for 3-4 år siden under Ancelotti. Barca er også kendt for at ville ydmyge Real Madrid så meget som muligt, når Real Madrid sover. Kan fortælle at jeg så Atletico mod et mexicansk hold for en uges tid siden og der var de pivringe i en 0-0 kamp, hvor de endte med at tabe i straffesparkskonkurrencen.
... Real Madrid vender dog altid tilbage, og der er ikke sat punktum for sæsonen efter blot anden træningskamp ;-)
Svar til dit edit:
Det der transfershow kan man slet ikke lave i dag. Cristiano ville have kostet 300 mio €, Kaka måske 150 mio €, Benzema måske 100 € og Alsonso måske 60 mio €. Værre er at klubberne slet ikke ville sælge dem, som man ser i dag med Mbappé.
Derudover så solgte man også helt hovedløst Robben og Sneijder fordi man skulle “rense helt ud”. Det er noget af det man skal undgå at gøre.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Fondo_Sur skrev: Haha! Kan godt lide din energi, men det er bare for vovet at udlede det ene og andet på den måde. Meget af tiden i forberedelsen går vel på at se tingene an. At man ser an hvem af disse afdankede spillere, der er værd at satse videre på.
Du har dog helt ret i at der allerede nu burde have sket noget med den midtbane! Som jeg svarede til den anden i tråden skal man dog forstå at man er ved at hente Pogba og at Casemiro er ude. Man burde dog nok også have hentet en 6’er, da det har vist sig at være en katastrofe hver gang Kroos har spillet den.
Er i hvert fald glad for at vi råder over Militao og Varane til at sætte sig igennem fysisk i forsvaret. Det show Diego Costa lavede, og som han gjorde sidste år ved den europæiske suppercup, bør ikke lade sig gøre. Han skal bare sættes på plads.
Det store nederlag i går handler dog om mere end bare truppens tilstand. Vi har før set Atletico slå os stort i en slatten Real Madrid indsats. Det var i en vinter for 3-4 år siden under Ancelotti. Barca er også kendt for at ville ydmyge Real Madrid så meget som muligt, når Real Madrid sover. Kan fortælle at jeg så Atletico mod et mexicansk hold for en uges tid siden og der var de pivringe i en 0-0 kamp, hvor de endte med at tabe i straffesparkskonkurrencen.
... Real Madrid vender dog altid tilbage, og der er ikke sat punktum for sæsonen efter blot anden træningskamp ;-)
Svar til dit edit:
Det der transfershow kan man slet ikke lave i dag. Cristiano ville have kostet 300 mio €, Kaka måske 150 mio €, Benzema måske 100 € og Alsonso måske 60 mio €. Værre er at klubberne slet ikke ville sælge dem, som man ser i dag med Mbappé.
Derudover så solgte man også helt hovedløst Robben og Sneijder fordi man skulle “rense helt ud”. Det er noget af det man skal undgå at gøre.
Igen, jeg er klar over at man isoleret set ikke kan udlede det store af en træningskamp - men tror at alle er enige i at vi nok ikke burde være bagud 7-1 på noget tidspunkt af sæsonen på noget tidspunkt af nogen som helst kamp ever!
Og nej, er fuldstændig klar over at man ikke kan lave samme transfershow nu om dage - men det var mere for at understrege at selvfølgelig kan man da hente 4 nye mand til startopstillingen uden at himlen falder ned. Men klart at det ikke kan gøres med helt samme store navne pga økonomien nu. Men naturligvis kan man lave store forandringer - vil det altid gå godt med det samme? Nej. Men hellere tage nogle chancer - hva har vi at tabe - er vi bange for at tabe ligaen med MERE end 17 point? Det er sgu da bedre at tabe efter vi i det mindste har prøvet (og at vi har haft håb og illusioner bare et øjeblik) end at vi stiller med samme lort igen som blot endnu engang får røvfuld af Rayo.
Sig mig ærligt - hvad er det pt I andre glæder jer til ved næste sæson? Lige nu er jeg nemlig virkelig nede ift hvor meget det betyder for mig at se holdet spille. For mig har det altid betydet VILDT meget at se alle kampe og jeg ser uge efter uge frem til at se os spille - og selvfølgelig endnu mere når jeg kan se dem på stadion. Men det er blevet helt smadret de seneste par sæsoner - glæden og forventningen er næsten fuldstændigt forsvundet. For det første fordi at mesterskabet allerede er væk inden jul, for det andet fordi vi spiller så uendelig dårlig fodbold at jeg ikke husker lignende siden jeg startede med at følge holdet for 30+ år siden. Det er SÅ trist.
Og jo, en Pogba kan ændre lidt på det hele. Det gør holdet stærkere og derudover - og det betyder noget for mig - så gør det noget ved den spænding og forventning jeg har ved at se holdet spille. Der er noget uforudsigeligt ved ham, noget personlighed (på godt og ondt) og noget x-faktor - og det savner jeg helt vildt på vores hold. Men jeg er dog ikke så naiv at tro at en Pogba løser vores problemer. Jeg ser ham som en potentiel del af løsningen, men man skal jo altså finde en plan, en samlet plan, en taktik/spillemåde og det rette mix af spillere med energi, sult, erfaring, kvalitet, arbejdsvillighed, Madridismo, x-faktor osv - så der er jo ingen nem løsning. Men det er klart at med flere spillere med stor individuel kvalitet, jo lettere bliver det - og det er i hvert fald det der har reddet os i noget af tiden under Zidane. Men nu er spillermaterialet ikke længere til det og så fungerer Zidanes "uden plan" bare ikke længere.
Håber en eller anden lappeløsning kan redde os igennem sæsonen med større succes end sidste sæson, men frygter at vi stadig mangler et par brikker før vi igen bliver relevante
Forventninger til denne sæson? Det uforløste talent klubben pt. råder over er for ungt. Kubo og Rodrygo kan nok ikke levere det sprudlende Real Madrid fodbold. Sammen med Vinicius kan de komme ind fra bænken.
I stedet forventer jeg at Zidane viser sig fra sin pragmatiske side igen. Jeg håber at Pogba hentes, så vi evt. kan spille med diamanten på midten og undgå at spille med en højrekant. Holdet kommer ikke til at lave så mange mål, så der skal være en god struktur. Ligaen ser svær ud, men ærligt talt tror jeg at dette hold med et par ændringer kan vinde det hele.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Fondo_Sur skrev: Kan du så foreslå fire nye og bedre startere end spillerne fra sidste sæson, som man kan købe inden for rimelighedens grænser? Hazard må tælle som den første.
Forventninger til denne sæson? Det uforløste talent klubben pt. råder over er for ungt. Kubo og Rodrygo kan nok ikke levere det sprudlende Real Madrid fodbold. Sammen med Vinicius kan de komme ind fra bænken.
I stedet forventer jeg at Zidane viser sig fra sin pragmatiske side igen. Jeg håber at Pogba hentes, så vi evt. kan spille med diamanten på midten og undgå at spille med en højrekant. Holdet kommer ikke til at lave så mange mål, så der skal være en god struktur. Ligaen ser svær ud, men ærligt talt tror jeg at dette hold med et par ændringer kan vinde det hele.
Altså nu ved jeg ikke hvor mange penge klubben har (jeg tror desværre det er begrænset), jeg kender ikke diverse emners situation i deres klubber og så er der også problemer ift FFP og så kan jeg heller ikke sige hvem der er mulige at sælge og til hvilken pris - der er der MONSTERSVÆRT at sige noget om hvad der er realistisk. Og endelig - så er det bare sådan at jeg slet slet ikke følger andre hold/ligaer nok til at ha bare et minimalt overblik over hvilke spillere der findes udover de mere oplagte emner i de større klubber. Så nej, JEG kan ikke strikke et perfekt forslag sammen som med garanti er realistisk, men altså der må blandt klubbens scouts nok eksistere mennesker som kan finde spillere der kan bruges. ELLER vil du sige at vi med Spaniens 3.-bedste hold og måske Europas 15.-bedste nærmest ikke kan forstærkes? Selvfølgelig kan man da finde spillere eller en anden sammensætning af spillere som kan gøre det bedre end det helt forfærdelige niveau vi har set de seneste par år.
Og du tror at vi med at par ændringer kan vinde det hele - vil det sige at hvis vi også får Pogba, så skal Zidane nærmest bare lige tænde cigaren, så sprudler Modric, Kroos, Benzema og hele banden fuldstændig som om at de sidste par bare har været et mareridt af sort uheld? Jeg forstår det ganske enkelt ikke - men jeg beundrer din fuldstændig vanvittige optimisme og håber du får ret
Der findes tonsvis af scouts, og de har hentet os spillere som Kubo og Rodrygo.
Men de største stjerner i fodbolden burde vi alle kende. De spiller stort set alle i Champions League hvert år. Der er ikke mr. hvem som skal kan kunne komme ind og levere bedre end Real Madrids nuværende spillere gør. Spillere som man har tillid til fordi de har leveret så store øjeblikke for klubben. Det er ganske enkelt ukonstruktivt kun at kritisere, men ikke at nævne alternativer.
Hvad er der så af alternativer end at lave regulære Galactico-køb?
Foruden de gode køb, der er blevet lavet henviser jeg til en stor signing på midtbanen og måske en mere. Også et afgørende taktisk skift. Rigtig meget kan ændre sig af det.
For at fortælle en historie - uden at sammenligne i øvrigt - fik Barca i 07/08 sæsonen blot 67 point. 18 point efter mesterholdet Real Madrid. Året efter fik Barca 87 point og blev klare mestre.
Hvad havde de købt? Dani Alves som det eneste store indkøb. Også hentede de på det tidspunkt perifære spillere ind som Pique og og Busquets.
Zidane er ikke Guardiola, men han er ham selv. Jeg er meget fascineret af franskmanden og glemmer aldrig, hvordan han snørede konkurrenterne i hans foregående periode som træner. I opstarten her skal han have lov til at spille med afdankede spillere og taktik. Jeg vælger at tro at der er en mening med det. Han ved udemærket, hvem der leverer og hvem der ikke gør.
Det er nok en god ting, at vi blev udstillet af Atleti allerede nu, hvor der stadig er tid til at ændre på tingene. Jeg er bare bange for, at Zizou er for stædig og holder fast i den nuværende formation.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Fondo_Sur skrev: Jeg giver dig muligheden for at nævne realistisk forstærkninger. Det kan du ikke.
Men de største stjerner i fodbolden burde vi alle kende. De spiller stort set alle i Champions League hvert år. Der er ikke mr. hvem som skal kan kunne komme ind og levere bedre end Real Madrids nuværende spillere gør. Spillere som man har tillid til fordi de har leveret så store øjeblikke for klubben. Det er ganske enkelt ukonstruktivt kun at kritisere, men ikke at nævne alternativer.
Foruden de gode køb, der er blevet lavet henviser jeg til en stor signing på midtbanen og måske en mere. Også et afgørende taktisk skift. Rigtig meget kan ændre sig af det.
For at fortælle en historie - uden at sammenligne i øvrigt - fik Barca i 07/08 sæsonen blot 67 point. 18 point efter mesterholdet Real Madrid. Året efter fik Barca 87 point og blev klare mestre.
Hvad havde de købt? Dani Alves som det eneste store indkøb. Også hentede de på det tidspunkt perifære spillere ind som Pique og og Busquets.
Zidane er ikke Guardiola, men han er ham selv. Jeg er meget fascineret af franskmanden og glemmer aldrig, hvordan han snørede konkurrenterne i hans foregående periode som træner. I opstarten her skal han have lov til at spille med afdankede spillere og taktik. Jeg vælger at tro at der er en mening med det. Han ved udemærket, hvem der leverer og hvem der ikke gør.
Haha, folk herinde altså - man kan ALDRIG gøre folk tilfredse, jøsses kineser. Her syntes jeg lige jeg tog den helt ærlige, open-minded vej og ærligt siger at jeg ikke hverken gider eller har tid til at følge alle mulige ligaer og derfor ikke føler jeg er kvalificeret til at nævne andre end de åbenlyse - men at jeg tænker at vi har scouts der formentlig nok kunne finde spillere i Ndombele-kategorien (altså spillere som tydeligvis er eftertragtede af mange klubber, men som jeg personligt ikke kender) eller deromkring, som måske kunne være gode at få ind. Jeg har netop sagt at jeg anser opgaven for enormt vanskelig - men igen, vi spiller SÅÅÅÅÅÅÅ dårligt og har et væld af spillere som i 2 nærmest kun er blevet dårligere og hvor mange er lige omkring 30 eller over - og alligevel taler du som om det nærmest er umuligt at finde spillere der kunne få Real Madrid til at spille bedre - det jo næsten komisk - for hvis det er sandt (og det kan selvfølgelig virkelig være), så må Zidane jo være verdens dårligste træner (og det kan jeg bestemt ikke helt udelukke ;-), hvis vores spillere virkelig er så gode og vores hold så ringe.
Men igen - jeg kan forstå på din logik at hvis jeg vælger at sige at grundet adskillige ting (såsom økonomi, manglende insight om availability og min manglende viden om mindre profilerede spillere generelt) vælger at erkende at jeg finder opgaven med at finde 4 REALISTISKE muligheder svær (fordi jeg kan jo nævne 4 og så kan du jo bare sige at det er urealistisk fordi du TROR at hans klub ikke vil sælge eller vi ikke har råd etc), så er jeg åbenbart totalt uværdig til at kritisere holdet. Så er jeg bare såååååå useriøs. Altså ta det dog roligt - det her er et debatforum for forvoksede teenagere og blot fordi man ikke mener man kan levere en afhandling som med kilder skitserer løsningen på et problem klubben tydeligvis ikke engang magter at løser efter flere år, så må man pludselig ikke kritisere klubben. Vorherre bevares!
MEN, når nu det virker som om vi har meget svært ved at nå hinanden, så vil jeg altså lige sige at jeg dog fra min side ikke er lodret uenig i alt du siger. For du mener åbenbart at vores trup er meget bedre end jeg gør - og det medgiver jeg da at du KAN ha ret i. Jeg tror ikke en meter på spillere som Kroos, Case, Modric, Benz, Isco m.fl., MEN det kan jo selvfølgelig være at det viser sig at Vini, Kubo, Rodrygo, Brahim m.fl pudselig viser sig netop at være de her nye stjerner som jeg da klart mener vi mangler i stedet for de her gamle, mætte spillere vi ha til overflod. Jeg synes bare ikke at det virker som om at Zidane virker særlig villig til at gide dem chancen, men i stedet er helt forelsket i vores old boys-hold. Men jeg håber da virkelig at det viser sig at nogle af dem vi allerede HAR i stald pludselig bryder igennem. Men imo ser der bare ud til at være MEGET langt for spillere som Vini og Brahim.
Og lige til sidst - du har da helt ret i at man naturligvis kan ændre ting med meget få justeringer - som Barca gjorde i dit eksempel - men det handler jo for faen om det fundament du bygger på - hvis det er pilråddent, så er det altså svært! Og jeg har på fornemmelsen at du nogle gange har lidt svært ved at processere de ting jeg skriver og måske ubevidst får dem fordrejet en god smule, så lad mig lige slå fast at grunden til at jeg fremhævede den sæson hvor vi hentede 4 store nye navne ind til startopstillingen (behøver slet ikke være store navne, men det var nu engang eksemplet) var fordi du virkede meget opsat på at man så absolut ikke kunne udskifte særlig meget fra startopstillingen bare lige sådan - og jeg ville blot minde om at det kan man såmænd godt - og ikke kun i FM. Så det er altså ikke fordi man partout SKAL ha 4 nye ind til startopstillingen for at lave ændringer, men nye spillere i start-11eren er bestemt ét af parametrene i en større omvæltning. Især når træneren er den samme med den samme mangel på idéer og metode som han hele tiden har udvist. Og inden du mener jeg er helt ude i hampen med min kritik, så finder jeg dog trøst i at "eksperter" i de spanske medier heldigvis skriver ting som meget ligner de holdninger som jeg kommer med her (og nej, det gør bestemt ikke mine holdninger mere rigtige - men jeg er glad for at læse at andre er mindre tilfredse og konservative i deres tilgang til holdet end folk herinde generelt :-)
Fondo_Sur skrev: Jeg giver dig muligheden for at nævne realistisk forstærkninger. Det kan du ikke.
Enig. Alle kan se at vi spiller af helvedes til ingen tvivl om det. Men det er trættende at høre på folk kritisere Zidane og Perez over transfervinduet uden selv at komme med konkrete navn vi bør anskaffe. Jeg synes vi har hentet de rigtige spillere og har svært ved at se hvem vi ellers realistisk kan få der vil være en KLAR forstærkning. Personligt er jeg også tilhænger af at vi henter Pogba for at styrke midtbanen, da det er en spillertype vi ikke har på midtbanen idag og det giver os andre muligheder formationsmæssigt. Jeg håber Zidane bruger de resterende preseason kampe på at finde den rette formation og balance, for det er her jeg ser størst potentiale for forbedringer.
Men selvom man kun kan lave udskiftninger der erstatter de nuværende folk 1:1, så vil nyt blod stadig være et frisk pust tror jeg. Spillere der vil bevise sig og vil gøre alt for at vinde titler. Folk som Kroos, Marcelo, Ramos osv. ligner at de ikke kunne være mere ligeglade med at dække op eller om Atletico scorede 6 eller 7. Det er et kæmpe problem at vi kun kan sætte os op til Champions League kvartfinaler eller derover.
Nu kører vi videre med meget af den samme gamle garde, og så er det op til Zidane at sætte dem rigtigt op, få det meste ud af truppen, få dem til at presse og forsvare som et hold osv. Det behøver jeg vel næsten ikke kommentere på om jeg synes han er lykkes med. Og jeg snakker ikke kun denne pre-season, men generelt under hans ledelse har det sejlet. Vi er blevet reddet utallige gange på enkeltmandspræstationer, men eftersom Ramos ikke kan redde os hver gang og Ronaldo er væk, så bliver det svært.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Manner, jeg prøver at forstå dine indlæg. Jeg har ingen interesse i at misfortolke.
Jeg synes bare at du burde vise forandringer frem eller henvise til, hvad de “spanske eksperter” skriver og taler om.