Sæsonen 2019/2020

7 år 5 dage siden #205 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 2019/2020
Og når vi snakker navne, så lad mig da prøve:

Mané har jeg nævnt mange gange efterhånden. Og jeg ved godt han ikke er højrefløj decideret. Men den arbejdsiver, målfarlighed og engagement han kunne byde ind med er præcis det vi mangler. Jeg ved vitterligt ikke hvad idéen op til denne sæson har været. Zidane vil åbenbart køre 4-3-3-ish, så hvad var planen, at Asensio skulle blomstre op på højrefløjen? Risky.

Pogba på midten tror jeg bliver godt og forhåbentlig er det Kroos der ryger ud. Hans alibi-fodbold rent defensivt er til at brække sig over.

Enten skal vi spille med to målfarlige fløje dvs. Hazard + et nyindkøb ellers er vi simpelthen nødt til at spille med to angribere. Benzema eller Jovic alene på toppen, det holder ikke. Jovic bliver isoleret og Benzema har ikke megen glæde af at lægge bolden af til Vinicius eller Rodrygo - med al respekt for deres talent.

Jeg føler at der enten 1) ikke er nogen klar idé til hvordan vi skal spille eller 2) idéen er at køre videre som altid med 4-3-3 og indlæg.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 dage siden #206 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 2019/2020

Fondo_Sur skrev: @Siempre fiel

Manner, jeg prøver at forstå dine indlæg. Jeg har ingen interesse i at misfortolke.

Jeg synes bare at du burde vise forandringer frem eller henvise til, hvad de “spanske eksperter” skriver og taler om.

Fair nok, synes bare det er opad bakke og meget tidskrævende når man konstant ska rette misfortolkninger :-)

Men altså, læs AS eller Marca, så finder du i hvert fald næsten dagligt klummer/opiniones der er noget nærmere mine holdninger end hva jeg en del her på forummet giver udtryk for (selv om det måske nok er ret delt her på stedet).

Bare hvad jeg lige har fundet fra idag - tog mig 30 sek:

Og som der står i første sætning i den første af nedenstående: "Que el Real Madrid pueda ganar un título esta temporada es una utopía. Así de claro." Færdig bum - fuldstændig enig!

www.marca.com/futbol/real-madrid/opinion...a4741270c8b45e7.html

www.marca.com/futbol/real-madrid/2019/07...68e3e746c8b459e.html

www.marca.com/futbol/real-madrid/opinion...a47414c7b8b462d.html

as.com/futbol/2019/07/27/primera/1564234...3258.html?autoplay=1

as.com/opinion/2019/07/27/portada/156419...4=bm9ybWFs&m5=MjE%3D

Og bare lige et spørgsmål - når du efterspørger "beviser" på disse "ekspertmeninger" er det så fordi du tror jeg lyver? Eller ganske enkelt fordi du slet ikke læser de spanske medier og læser hva de skriver dag ud og dag ind? Eller fordi du ikke lige ved hvor du kan finde dem (AS og Marca er de to største sportsaviser i Madrid)? Jeg spørger bare fordi jeg er her for at debattere og ikke for at skulle bruge tid på at løfte en bevisbyrde for en så simpel udtalelse (og hvis det er af interesse fordi du gerne vil læse dem, så undskylder jeg naturligvis og vil da gerne lige bruge et ekstra øjeblik på det - men hvis det er fordi man bare gerne vil ha beviser for selv åbenlyse ting, så er det bare lidt opad bakke at bruge tid på imo)
Sidste redigering: 7 år 5 dage siden ved Siempre fiel.

7 år 5 dage siden #207 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2019/2020
Haha, det er mere fordi jeg bare vil have at du henviste til nogle konkrete - som du har gjort - så vi kan snakke på et fælles grundlag. Der er utallige meninger om, hvad der bør gøres og ikke gøres på diverse spanske sportssider.
Sidste redigering: 7 år 5 dage siden ved Fondo_Sur.

7 år 5 dage siden #208 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæsonen 2019/2020
Burde man ikke bare tage konsekvensen af dette hold ikke længere er konkurrencedygtigt? Holdets stamme bestående af Marcelo, Kroos, Modric og benzema er ikke længere i forfatning hvor de kan gøre sig gældende på højeste plan. Det samme gælder for spillere som Bale og Isco. Vazquez har aldrig haft niveauet. Derfor handler det om at udvikle et storhold der kan vinde alt om to år. Den udvikling var man igang med under Solari. Det er den vej man skal fortsætte med. Indkøbene af Jovic, Rodrygo, Mendy, og Kubo giver god mening. Nu handler det om at udvikle disse spillere. Vi mangler nogle talentfulde spillere til midtbanen. Ceballos , Llorente, Ødegaard og Kovacic har man sendt videre. Jeg ville til enhver tid hellere have dem på holdet end Modric, Isco og Kroos der er helt udbrændte og ikke har spillet gode halvfems minutter i to år. Jeg ved godt at man siger Real Madrid ikke er en udviklingsklub. Men det gav kun mening dengang vi var et konkurrencedygtigt hold. Det er vi ikke længere og kan heller ikke bare købe fem galacticos til at løse problemerne. Derfor må vi satse på udvikling.

Der er stadig lidt tid i transfervinduet til at hente nogle talentfulde spillere. Hvis man sælger Kroos, og Isco, Vazquez så burde man kunne hente Van der Beek fra Ajax og Fabiano Ruiz fra Napoli. Jeg tror også at James ville kun blive en gevinst for holdet. Han har sulten. Man bør også kunne finde et alternativ til Casemiro så der kommer konkurrence på den plads.
Anyway der kommer ikke til at ske en skid udvikling. Vi skal se endnu en sæson med Benzema der ikke kan ramme målet. Modric og Kroos der maksimalt kan spille en god halvleg. Marcelo der ikke evner at forsvare. Isco der dribler rundt om sig selv på midtbanen uden skyggen af fremdrift, og Vazquez der stadig ikke har niveauet til Madrid.
Vinicius får ikke lov til at spille venstrekant fordi tænk hvis han viste sig at være bedre end Hazard på den plads. Rodrygo bliver ikke foretrukket fremfor Vazquez og Jovic får ikke fire kampe i træk til at vise at han er bedre end Benzema.

Zidane er en dårlig vittighed som træner. Glæder mig til at han får sparket og en rigtig træner som Solari kommer ind og giver de unge chancen, så vi kan få noget udvikling.
Sidste redigering: 7 år 5 dage siden ved Matamoro.

7 år 5 dage siden #209 af Siempre fiel

Fondo_Sur skrev: Haha, det er mere fordi jeg bare vil have at du henviste til nogle konkrete - som du har gjort - så vi kan snakke på et fælles grundlag. Der er utallige meninger om, hvad der bør gøres og ikke gøres på diverse spanske sportssider.

Naturligvis er der mange meninger. Jeg læser hovedsageligt de to største aviser og der har der i månedsvis været nærmest konsensus blandt de adskillige redaktører at der skulle ske noget drastisk :-)

7 år 5 dage siden #210 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2019/2020

Matamoro skrev: Burde man ikke bare tage konsekvensen af dette hold ikke længere er konkurrencedygtigt? Holdets stamme bestående af Marcelo, Kroos, Modric og benzema er ikke længere i forfatning hvor de kan gøre sig gældende på højeste plan. Det samme gælder for spillere som Bale og Isco. Vazquez har aldrig haft niveauet. Derfor handler det om at udvikle et storhold der kan vinde alt om to år. Den udvikling var man igang med under Solari. Det er den vej man skal fortsætte med. Indkøbene af Jovic, Rodrygo, Mendy, og Kubo giver god mening. Nu handler det om at udvikle disse spillere. Vi mangler nogle talentfulde spillere til midtbanen. Ceballos , Llorente, Ødegaard og Kovacic har man sendt videre. Jeg ville til enhver tid hellere have dem på holdet end Modric, Isco og Kroos der er helt udbrændte og ikke har spillet gode halvfems minutter i to år. Jeg ved godt at man siger Real Madrid ikke er en udviklingsklub. Men det gav kun mening dengang vi var et konkurrencedygtigt hold. Det er vi ikke længere og kan heller ikke bare købe fem galacticos til at løse problemerne. Derfor må vi satse på udvikling.

Er det ikke blot at kopiere Dortmunds strategi?

Når jeg tæller de resterende spillere, som hverken bliver nævnt som talenter eller udbrændte, så har vi:
Courtois
Carvajal, Ramos, Varane, -
Casemiro
-, -
-, -, Hazard

Det er altså fem spillere, som skal erstattes med talenter. Fire af dem er meget centrale og fungerer primært i offensiven. Hazard er ny, så det er reelt en helt ny offensiv, som du vil spille sammen. Det kan godt lykkes, men ikke uden nogen til at vise talenterne vejen. Vinicius skal simpelthen ikke have en stor rolle, hvis du vil have et storhold om to år (og selvfølgelig er han ikke bedre end Hazard på venstre kanten).

Lad os nu tage den med ro. Hvis det skal være vildt, så kan vi erstatte én starter per kæde, men meget mere end betyder blot at vi vil spille på individuelle kvaliteter (som '09/'10).

7 år 5 dage siden #211 af Matamoro
Jeg kan godt forstå at du ikke bryder dig om præmissen, men det er nu engang sådan tingene ser ud. Vi har ikke særlig mange klassespillere og vi har heller ikke en superstjerne vi kan sælge så vi kan generere en masse penge til at købe nye klassespillere. Benzema kommer i bedste fald til at score 20 mål. Modric og Kroos kommer ikke til at dominere midtbanen mod top seks hold i ligaen. Jeg ser ikke andre alternativer at vi går ind i en udviklingsfase. Det skal vi ikke gøre for at blive ligesom Dortmund, Monaco eller Ajax. Den store forskel er at vi ikke behøver sælge spillere når de er brudt igennem. De kan derimod få mulighed for at definere en ny epoke for klubben. Der bliver talt så meget om de spillere der skal købes. sagen er bare at Real Madrid har spenderet omkring 300 mio. euro og indkasseret lidt over 100 mio euro på salg. Det betyder at klubben skal indkassere yderligere 100 mio euro i forhold til FFP. Man må højst have et underskud på 100 mio. euro. Derfor virker det absurd at tale om at hente Neymar eller Mbappe. Hvem skulle man sælge der kan indbringe nok penge til at hente bare én af disse galacticos? Selv Pogba bliver vanskelig da han vil koste klubben omkring 150 mio euro. Det betyder at klubben skal dække et underskud på 250 mio euro. Hvem vil man sælge?

Om man kan lide det eller ej, så skal der satses på udvikling

7 år 5 dage siden #212 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2019/2020
Mig bekendt startede den nye periode med FFP 1/7-19, så vi behøver vel netop ikke sælge, og vi kan derfor godt sprænge banken? Har vi købt dyre spillere efter 1/7?

7 år 5 dage siden #213 af Jakobsif555
Besvaret af Jakobsif555 på emne Sæsonen 2019/2020
Før folk kritiserer Zidanes valg af Modric og Kroos på midten. Så husk at vi intensivt forhandler om Pogba, plus vores eneste midtbanespillere i truppen med fysik, Valverde og Casemiro, stadig er på ferie.

Jeg håber det bliver nemmere at se hvad Zidanes plan er for holdet er, når han får hele hans trup til rådighed.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Fondo_Sur

7 år 5 dage siden #214 af Matamoro

BBB skrev: Mig bekendt startede den nye periode med FFP 1/7-19, så vi behøver vel netop ikke sælge, og vi kan derfor godt sprænge banken? Har vi købt dyre spillere efter 1/7?

Underskuddet skal stadig dækkes med salg af spillere. 1/7 ændrer blot på hvornår dette underskud skal dækkes. Vi står stadig tilbage med det samme problem. Vi har ikke spillere der ved salg kan generere nok penge. Zidanes beslutninger vedrørende spillere til den kommende sæson vil vise sig at være katastrofale. Vi havde en række midtbanespillere i form af Llorente, Ødegaard, Kovacic, Ceballos. De er sendt væk. Reguilon har man sendt væk. Det er kun et spørgsmål om tid inden Zidane også får sendt Vinicius væk. Zidane er ligeså kortsigtet som Mourinho. Der er ingen udvikling af spillere.

Zidane forsøger blot at kopiere sin egen succes som mest af alt var nogle individuelle spilleres succes. Desværre er disse individuelle spillere over the top. Nå men vi skal åbenbart igennem endnu en sæson med ydmygelser af holdet og klubben.

7 år 5 dage siden #215 af Siempre fiel

Jakobsif555 skrev: Før folk kritiserer Zidanes valg af Modric og Kroos på midten. Så husk at vi intensivt forhandler om Pogba, plus vores eneste midtbanespillere i truppen med fysik, Valverde og Casemiro, stadig er på ferie.

Jeg håber det bliver nemmere at se hvad Zidanes plan er for holdet er, når han får hele hans trup til rådighed.

Men han havde jo hele midtbanen til rådighed før sommerferien - og i hans første periode - og der så det størstedelen af tiden heller ikke for godt ud. Hvis han har en plan, så skulle det da være første gang. Men jo, Pogba vil naturligvis være noget der kan gøre en forskel hvis vi får ham - men om han kan gøre en AFGØRENDE positiv forskel på et hold hvor hele stammen og størstedelen af spillerne er nøjagtig de samme med samme træner - samme manglende sult og hvor alle kun er kommet længere over sidste salgsdato - det har jeg altså store tvivl omkring. Men det er klart at TO nye brikker med ny energi og sult er bedre end bare én ny brik. Er det nok - hvis ikke nogle af de unge også får en større rolle og hvis ikke Zidane viser at han kan mere end blot få respekt fra spillerne - det tror jeg ikke.

Og Pogba er i hvert fald ikke blevet billigere efter at United i nat så hvor desperate vi er efter kvalitet.

Og et lille kuriosum - de spanske medier har stillet skarpt på de to holds opvarmning. Atletico-spillerne står snorlige i seriøse træningsøvelser med koncentration og intensitet - hvorimod Real-spillerne laller rundt og hygger og leger lidt med bolden. Dén dér laissez-faire tilgang som Zidane virker til at være stor tilhænger af - og som virker til at passe spillerne PERFEKT - den er jeg grundigt træt af. Men det kommer jo af at vi har så mætte spillere som i årevis har været sikre på deres plads på holdet ligegyldigt hvad lort de laver - og det lader jo desværre til at Zidane vil fortsætte med de samme spillere og den samme løse tilgang til tingene. Shit - tænk hvis han havde evnen til at få så meget ud af noget som Simeone - og måske endda også et taktisk koncept eller bare en idé om hvad han ville - hvor kunne det være smukt
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, JesperThomsen

7 år 5 dage siden #216 af Jakobsif555
Besvaret af Jakobsif555 på emne Sæsonen 2019/2020
Jeg er enig i at angrebet ser sløvt uf for os i den nye sæson, men kan heller ikke se udover Mbappe som kan gøre os bedre, men han kan ikke hentes.

Kan vi få Pogba til midtbanen og en Valverde der ser mere og mere spændende ud, så håber jeg der kommer lidt mere dynamik i spillet.

Forsvaret er jeg også tilfreds med, venstrebacken haltede i sæson og i år har vi taget chancen med Mendy, mens Marcelo ser fit ud. I sidste sæson var det også tydeligt at Nacho og Vallejo ikke kunne presse Ramos og Varane nok. Med købet af Militao håber jeg det ændres.

Om det er nok ændringer tll en stor sæson er svært at spå om, men har svært ved at se hvilke andre ændringer vi kan forlange?

Leveret af Kunena Forum