Sæsonen 2019/2020
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Vi har ikke det mest hårdtarbejdende hold der kan spille intensivt i 90min.
Modric, Kroos og Isco på midten... svagt.
Vi har ikke et projekt, holder fortsat fast på gamle ansigter på trods af de er over the hill og har kun Casemiro som vores “hårdeste midtbanehund”....
Vores sandsynligvis startopstilling til første kamp i La ligaen kommer nok til at se identisk ud som sidste år med kun en ny ansigt i Hazard....
Vi bliver nr 3 i ligaen igen. Atletico og Barcelona er os overlegne.
Vi er måske dem overlegne i CHL, men jeg vil helst kunne dominere ligaen end 13 kampe om året i CHL....
Jeg ser en genganger af sidste sæson på trods af at dette er pre-season.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Når jeg ser, hvordan vores forsvar står inde i feltet, så er jeg ærgerlig over, at vi (tilsyneladende) ikke har ligeså stram en struktur som fx FCK. Det ser vildt rodet ud for os.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Men igen, heldigvis kan vi jo ikke blive overrasket over det her - og heldigvis starter NFL snart. Så vil jeg naivt se frem mod næste sommer og den "revolution" (et "farligt" ord for en større udskiftning) som burde være kommet for længst. Forhåbentlig med en ny træner hvis ikke Zidane er mand nok til at stå for en sådan
Desuden siger det alt at de nærmeste konkurrenter har købt mere ind til start 11eren.
- Cristiano7
- Platin bruger
-
"When Zidane took over the Real Madrid team again, he said, "We are going to change things." A phrase MARCA even put on the front page, but four months later there is nothing to report. The team are playing the same way, because the template is the same, and even more, the results are the same... Or worse."
Læg så lige til at der ikke er sket meget med tilføjelser til start-elleveren.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Derfor vil ledelsen i klubben have et meget sundere syn på de sportslige præstationer.
Jeg lægger ikke så meget i det her nederlag. Rart nok at have udstillet Real Madrid svagheder i en træningskamp. Så kan vi slå dem og andre, når det gælder.
Matamoro skrev: Zidane er håbløs som træner. Holder fast i den gamle garde som er helt afdanket. Han er selv ligeså afdanket. Der skal satses på de unge. De gamle spillere har intet at byde på længere. Isco,, Marcelo, Kroos skal sælges pronto. Vi mangler unge sultne spillere til midtbanen. Vinicius skal over i venstre side, hvor vi ved at han er et monster. Hazard skal på slankekur og bagefter spille centralt. Med et par nye unge spillere til midtbanen kan bi måske komme i top fire og langtsomt opbygge er storhold. Det nuværende hold besudler sit eftermæle. Solari havde helt ret i forhold til det generationsskifte han satte igang
Ok, de du nævner er Isco, Marcelo og Kroos.
Jeg givet dig ret i at Isco ikke bør spille. Men det er en træningsturnering, og man kan lige så godt forsøge at aktivere ham.
Marcelo er nogenlunde på vej tilbage til fordums form - det er jeg sikker på.
Kroos? Ja, ham mener jeg også skal sendes på bænken.
Men helt ærligt... Din kritik er ukonstruktiv. Casemiro er ude, og man er stadigt igang med at få købt Pogba.
Ja, de skal spille bedre, men lad os lige tælle til 10.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Fondo_Sur skrev: Zidane er den bedste træner Real Madrid kan have af den simple årsag, at man ikke tænker på at fyre ham.
Derfor vil ledelsen i klubben have et meget sundere syn på de sportslige præstationer.
Jeg lægger ikke så meget i det her nederlag. Rart nok at have udstillet Real Madrid svagheder i en træningskamp. Så kan vi slå dem og andre, når det gælder.
Det er godt at blive totalt ydmyget og gennemtæsket i en træningskamp mod en af vores største rivaler - fordi når det så VIRKELIG gælder, SÅ skal du bare se hvor gode vi på helt magisk vis bliver - Modric bliver til Hulk med tilhørende energi og styrke, Kroos får bolden til at lave kaffe og Benzema kan pludselig ramme målet - altsammen ud af det blå efter at de i 90% af kampene de seneste 2 år har været noget af det mest horrible der er set af et Real Madrid i 100 år.
Og nej, isoleret set behøver man som sådan ikke at lægge så meget i at der i en træningsturnering bliver scoret 7 (!!!!!!!!!!!!!) mål imod os, men lagt sammen med at vi har været i en lodret nedadgående spiral i 2 år (undtaget enkelte aftener for snart meget længe siden), så siger det vel en hel del om rigets tilstand. Den største kritik fra mig (og mange andre) er at man ikke har skiftet nok ud overhovedet (det er jo sådan ret åbenlyst) og nogle fans har fablet om hvor fantastisk det er at fortsætte med den samme stamme - det er ÅÅÅÅHHH så godt!! Men når det så ER de samme gamle travere der ha spillet sammen siden demokratiets fødsel, så kunne man vel i det mindste forlange at de ikke falder sammen og bliver voldsmadret for åben skærm af et Atleticohold der har skiftet væsentlig mere ud og har mistet det meste af deres defensive fundament. Det er sgu da fuldstændigt til grin. Men ej uventet.
Men selv om jeg desværre ikke er typen der glædes over sådanne ting, så er der sgu noget dejligt forfriskende over hold der gider tage chancen og slå til med de her unge gigangtalenter som eksempelvis Joao Felix. Det kan godt være at han MÅSKE endnu ikke er klar til alene at give samme impact som en Hazard. Men de har kostet det samme og Joao Felix er 10 år yngre - og hvor vi allerede har set Hazards maxniveau (som bestemt er højt og ret stabilt), så er det bare megaspændende med spillere som Joao Felix hvor der er et potentiale så stort at man kan være heldig at han bliver en superstjerne (altså bedre end Hazard). Det så vi da Barca hentede Neymar, PSG turde tage chancen og betale kassen for Mbappé (som egentlig var ret tydeligt at han var det værd, men Real Madrid ville naturligvis hellere spille sikkert og forlænge 10 år med Bale, Benzema og de andre pensionister), Man U slog til med Cristiano, Barca med en ung Ronaldo. Jeg siger ikke vi aldrig gør det, men vi køber bare tit de her kæmpestjerner dyrt og på højden/i slutningen af deres karrierer (Zidane, Figo, Ronaldo, Cristiano, Kaka, Hazard). Jeg siger ikke at vi ikke også forsøger lidt - eksempelvis Robinho - og naturligvis går det ikke godt hver gang (tæller dog ikke Ødegaard, Vinicius med - synes slet ikke de kan sammenlignes med så klare stjerner som en Mbappe og joao Felix, delvis pga alder og erfaring). Nå, min pointe er bare at hvor er jeg egentlig i udgangspunktet misundelig på at Atletico var dén Madridklub der turde tage chancen på en Felix, mens vi købte det sikre kort Hazard (som jeg naturligvis ikke er ked af at vi købte, selv om jeg da 1000 gange hellere ville ha haft Mbappé - men Hazard er bare et mere sikkert/kedeligt kort i og med at vi jo har set hvad han kan og han jo ikke pludselig kommer til at forløse noget yderligere potentiale)
Og man aner intet om at Felix bliver et hit eller flop endnu. Ro på.
Coutinho startede også flot ud i de første måneder i hans Barca-tid, men jeg tror efterhånden godt at man kan kalde ham et decideret flop vurderet efter pris og forventninger. Felix kostede 120 mio €. Han skal godt nok slå igennem for at vise sig at være pengene værd. Du skal dog huske på, at Atletico nærmest købte ham af nød efter Griezmann-salget. Der var ikke andre på den hylde end ham. Real Madrid havde jo allerede købt den ligeså hypede Jovic for det halve.
Det burde snart give mening, at man ikke bare kan skifte et helt hold ud i dag. Det bør du erkende. Man skal beholde alt det gode man har, og hente de få mulige spillere, der er et hente i dette marked.
Vi ved alle at det ikke er godt nok, de "gode tendenser" som jeg synes man så i første halvleg af den første kamp mod Bayern var totalt væk.
De eneste der kan tilnærmelsesvis være deres præstationer bekendt var Vini, Marcelo, kubo og rodrygo.
Hazard viste få glimt af noget godt, men var ellers rimelig anonym.
Hvad der også irriterer mig, er at jeg tit ikke kan se hvad Zidane ville ?
I 2. Halvleg stater han med at tage Vini ud for vazques. Vini var én af de få der skabte noget farligt og havde nogle gode indlæg . . . Hvorfor skifter han? Vini er yngre, har mere brug for minutterne, så det kan ikke være den vinkel, at Lucas skal have nogle minutter til at udvikle sig. Vini gjorde det fint(ikke fantastisk) så jeg tænker heller ikke det er for at vende kampen, så kunne man have taget isco ud fx.
Jeg tror bare det et fordi at Zidane på stædigste vis har nogle spillere han bare kan lide, og som han derfor bruger - ikke med tanke på præstationer, udvikling af talent eller andet(benzema, Lucas, isco, kroos, casemiro, asensio). . og andre spillere han bare ikke kan lide, og ikke vil bruge uden tanke på deres præstationer (ceballos, Mariano, vini, Llorente, James etc)
Her skriver jeg Vini fordi at jeg synes det lader til at Zidane egentlig ikke har lyst til at bruge ham, men kun gør det fordi han nærmest er tvunget til det.
Og hvad med målmænd ? Han har konsekvent givet hver målmand 1 halvleg . Så den der med at "have lukket" målmands debatten er vidst ikke rigtig sket. Selv om de fleste tænker at courtois bliver nr. 1. Så er det jo egentlig ikke til at vide.
Og hvad med Bale ? Hvorfor skifter ham ind ? Hvad håber han at vinde ? Hvis man skal af med ham, og han kommer ind og spiller lort, så er det ikke en fordel.
Hvis man prøver at undgå ydmygelse og vælger at tro på at Bale kan gøre en forskel - set at han nu scorede 3 mål, så er det jo pludselig (igen) svært at argumentere for at han skal væk og så kan vi satse på ham endnu et år.
Og han kommer med en All in udtalelse om Bale i. 1. Kamp, og nu bliver han skiftet ind i begge kampe efter. .. det sender et signal om kaos til mig.
Nu er jovic skadet, hvorfor hav man så fx ikke Mariano tid ? Han jo præsteret fint de enkelte minutter han har fået, hvorfor bliver han frosset ude ? Han er Madrid mand ind til benet og kommer jo netop med en vildskab som dette dovne mandskab kunne bruge, selv om benzema har en bedre teknik, så mangler der bare noget mentalitet i dette mandskab . .. det kommer jo ikke fra benzema eller Bale, og det ligner umiddelbart ikke det kommer fra Jovic (tidligt at sige, men han virker som en mere rolig og kølig type, ikke en arrig bulldog).
Men han bliver vel frosset ud fordi Zidane ikke kan lide ham. Benzema virker tilbage på sit "gamle" niveau.
Modric og kroos med mange fejl .... Ingen rigtige alternativer til dem aktuelt. Kubo virker dog spændende.
Jeg er egentlig næsten ligeglad med resultatet, men jeg har bare ikke set fremgang de sidste 3 kampe... Tvært imod...
Og jeg havde håbet at se idéer, eller bedre spil, chancer evt. Mål.
Vi har jo næsten ikke en reel chance i kampen, og det jo egentlig utrolig at atletico ikke score 10 eller 12 mål, de brændte da hvertfald 3-5 direktører.
Jeg tror desværre vi går ind i endnu en ydmygende sæson, medmindre at skuden kan vendes og køre mere på de tendenser der var mod Bayern i første halvleg.