Sæsonen 2019/2020
At det ikke er lykkedes at afhænde Bale, James, Diaz og evt., Isco er simpelthen så ufatteligt dårligt købmandsarbejde.
James skæbne har været kendt siden han rejste til Bayern i 2018.
Bales og Diaz' skæbner har været kendt siden marts måned hvor Zidane vendte tilbage.
Havde man udvist et gram af rettidig omhu og fået disse spillere afhændet, havde truppen jo set markant anerledes ud.
Jeg kan egentlig godt forstå, at Zidane nægter at gå på kompromis med sin ønskeseddel (Pogba). Det ønske er jo 100% inde for skiven, havde man tjent en skilling på Bale og James, samt frigivet deres lønbudgetter.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvorfor valgte man at forlænge med spillere, som åbenlyst er faldet voldsomt i niveau? Med lukrative kontrakter bliver spillere ikke nemmere at afhænde.
Det er ikke kun i transfervinduet man kan handle spillere og der har været rig mulighed for at afsætte uønskede spillere, så som James mfl. Det er klart at når man åbenlyst siger spilleren er uønsket, jamen så er interessen for at give fuld pris det mindre - det er købmandens ABC.
Der har virkelig været en gylden mulighed for at få ryddet op i truppen, men da Zidane utalte sig om evolution og ikke revolution, vidste men godt hvor det bar hen af.
Jeg synes det er skræmmende at RM, som ikke har købt nævneværdigt ind siden 2014, har, i hvert fald set med mine øjne, haft et ringere transfervindue end de to spanske konkurrenter.
Men det er vel hvad der sker, når man skal forny hele truppen på én gang, fremfor at forbedre den gradvist hver sommer.
Jeg har svært ved at se, at Barcelonas transfervindue har været bedre end Reals. Truppens udgangspunktet var vel nok bedre, men de handler de har gennemført er i min bog ikke over Reals. De Jong er en spændende spiller, som burde passe lige ind i systemet, ham har de bare betalt det nødvendige for. Griezmann-handlen var på ingen måde en god sag for Barcelona, men han er naturligvis en god spiller. Neymar-sagaen, i hvert fald som den er blevet portrætteret i medierne, synes jeg heller ikke ligefrem er god for dem - hvad tænker de syv(?) forskellige spillere som blev tilbudt PSG i bytte. Jeg vil give dem, at det er godt købmandskab at få €40 mill. for Malcom og så holder de sig desuden akkurat lige inden for €100 mill. grænsen.PMO skrev: Jeg synes det er skræmmende at RM, som ikke har købt nævneværdigt ind siden 2014, har, i hvert fald set med mine øjne, haft et ringere transfervindue end de to spanske konkurrenter.
Men det er vel hvad der sker, når man skal forny hele truppen på én gang, fremfor at forbedre den gradvist hver sommer.
Atletico var i en helt anden situation. En række af deres stamspillere ønskede at komme væk. De var derfor tvunget i offensiven. Det ser de umiddelbart ud til at have klaret meget godt, men betingelserne var også markant anderledes. De har endda penge i overskud efter denne sommer.
Reals afgørende problem var, som det er blevet nævnt flere gange, at komme af med uønskede spillere. Men, alt andet lige, er Hazard, Jovic, Militão, Mendy, Rodrygo og Kubo en meget spændende række indkøb.
www.marca.com/en/football/real-madrid/20...68e3eb5778b4609.html
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
JK skrev: Griezmann-handlen var på ingen måde en god sag for Barcelona, men han er naturligvis en god spiller.
Hvorfor har Griezmann handlen ikke været god?
Jeg ser De Jong og Griezmann som en klar forstærkning, da der er tale om to spillere der omgående er klar til at indgå i start-elleveren. Vi har så ''kun'' hentet Hazard, og de andre, ja dem ser jeg ikke ligefrem som faste startere inden for den nærmeste fremtid.
Florentino Pérez
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev: De næste to udekampe i ligaen er mod Sevilla og Atletico. Wowser, den her sæson kan være slut hurtigt. Zidanes kan hvertfald.
Fantastisk samspil mellem dit indlæg og dit profilbillede :D Al den optimisme jeg har ifht sæsonen er bundet op på at Mou overtaget holdet og hellere før end siden. Guderne ved vi har brug for en træner der træffer rationelle beslutninger der fører holdet imod positive resultater. Truppen er også ved at være tilstrækkelig uduelig til at Mou vil have status nok til at kunne gå til spillerne -- som der er behov for. Eneste problem er Ramos og den skade han kan lave i truppen hvis hans ego tager skade
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sahinovic skrev:
JK skrev: Griezmann-handlen var på ingen måde en god sag for Barcelona, men han er naturligvis en god spiller.
Hvorfor har Griezmann handlen ikke været god?
Jeg ser De Jong og Griezmann som en klar forstærkning, da der er tale om to spillere der omgående er klar til at indgå i start-elleveren. Vi har så ''kun'' hentet Hazard, og de andre, ja dem ser jeg ikke ligefrem som faste startere inden for den nærmeste fremtid.
Griezmann legede med Barcelona og valgte dem fra sidste år. Flere personer omkring klubben, spillere og fans blev i medierne citeret for ikke at ville have ham både dengang og nu. Alligevel var præsidenten helt klar på at betale hans frikøbsklausul, men var lige nødt til at trække sagen lidt ud, så de nåede forbi skæringsdatoen for prisnedsættelsen - noget Atletico, så vidt jeg ved, stadigvæk holder på, de ikke gjorde, så de egentlig bør betale mere for ham. Jeg synes personligt ikke, det sætter Barcelona i noget godt lys overhovedet, men som skrevet er jeg enig i, at han er en stærk spiller.
Så mener jeg i øvrigt, at Militão og tildels Mendy burde være tæt på en startplads på baggrund af det antal defensive fejl, der bliver begået kamp efter kamp.
Ramos4 skrev: Mit navn aside, så tror jeg sagtens man kan lave en revolution uden at smide Ramos på porten. Han er ikke på toppen, men jeg synes slet ikke det er hans skyld at forsvaret sejler. Varane og Carvajal er de værste nu, specielt efter Mendys indtog.
Rent fodboldfagligt er jeg enig, men jeg tror Ramos har et for stort ego til at kunne koeksistere med Mou. Ramos har altid favoriseret milde trænere hvorunder han har stor indflydelse og ansvar. Derudover var han eftersigende med i spilleroprøret der fik Mou fyret sidste gang og rygterne går på at han allerede har skabt sig overfor ledelsen ved udsigten til at Mou kunne tage over for Solari i foråret. Hvis Ramos kan lade være med at gøre det til en "pissing contest" mellem ham og Mou ville jeg hjertens gerne beholde ham, men jeg har utrolig svært ved at se det ske.
Nu taler man Mourinho igen. Mourinho ER bare manden til at skabe et vinderhold og skabe gejst i truppen. Han river de stjerner, som er nødvendige ud af holdet. Det er det, der skal til. En mand, der fra dag 1 går ind og siger: "Modric, Benzema, Ramos - You're out" uden at være bange for dem eller præsidenten.
Kom nu Mourinho. Jeg ser allerede processen for mig, som det skete sidst:
Mourinho kommer ind og skaber vindermentalitet og gejst --> Ancelotti kommer ind og forbedrer holdet og får skabt forholdsvis flot fodbold --> Zidane kommer ind og bare "man-manager/mandskabsbehandler", altså bygger på toppen af det Ancelotti og Mourinho har skabt - ved bare at have en god relation til spillerne.
Processen skal gentages. Zidane kan hverken revolutionere eller evolutionere. Han er bare smask-forelsket i Benzema og Modric. Der skal være konsekvenser for spillere, der spiller dårligt - ikke startopstillinger igen og igen.
Meget enig i at Zidane har haft godt af Mourinhos og Ancelottis indflydelse. Det er interessant. Sæsonen er dog trods alt lige startet, og Zidane er sikkert bevidst om mange disse ting. Han har haft en dårlig start, men han bør først definitivt dømmes om nogle måneder. Der kan man reelt vurdere om titlen er tabt. Så ville jeg glæde mig, hvis Mourinho fortsatte hvor Solari slap.