Sæsonen 2019/2020
Totalt håbløst. Vi vinder ikke en skid i år, og vi fortjener det heller ikke. Sammenlign vores midtbane med de største hold i Europa. Til grin.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Jeg var fortrøstningsfuld i forhold til indkøb, men hvis det slet ikke bliver til nogen forstærkning på midtbanen, så synes jeg Zidane skyder sig selv i foden. Sådan en som Velverde er jo slet ikke i nærheden at være RM klasse. Selv en som Goundozi fra Arsenal havde været bedre end Velverde.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Bismo skrev: Midtbanen er jo decideret svækket i forhold til sidste sæson! Vi har solgt Llorente og lejet Ceballos ud, uden at hente en eneste erstatning! I stedet satser vi hele butikken på Case, Kroos og Modric med unge Valverde som backup.
Totalt håbløst. Vi vinder ikke en skid i år, og vi fortjener det heller ikke. Sammenlign vores midtbane med de største hold i Europa. Til grin.
Havde ikke lige set dit indlæg, så tror jeg copy pastede dit indhold mere eller mindre...
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
madrid2000 skrev: Jeg forstår ikke en ting. Håber nogen kan svare på det. Hvis Pogba var det helt store transfermål, altså en verdensklasse midtbanespiller. Hvordan kan man så ikke går efter det næst bedste? Hvis man virkeligt har brug for en verdensklasse midtbanespiller, så vil alternativ til hovedmål vel være bedre end slet ingenting?
Diverse spanske medier var længe overbevist om, at Donny van de Beek var alternativet, hvis man ikke kunne få fat på Pogba, og at han dermed med garanti ville ende i kongeklubben, hvis franskmanden ikke kom. Hollænderen udtalte også selv tidligere på sommeren, at Ajax og Real Madrid var i forhandling om ham, men måske har man bare ikke været i stand til at nå til enighed. Hvem ved? Måske ville Ajax have en uhyrlig høj pris for ham, eller måske var Zidane bare ikke interesseret i andre end Pogba. Hvis det sidste er tilfældet, har han virkelig skudt sig selv i foden. Med afgangene af Kovacic, Llorente og Ceballos var det et must at få en ekstra midtbanespiller ind, og nu hvor det er glippet, tvivler jeg seriøst på, at man har dybde nok i midtbanen til at være titeludfordrer i den her sæson.
Jeg er sikker på at Florentino og co. har haft aftaler på plads med Van de Beek, Eriksen, Bruno Fernandes m.fl.
Zidane står med det store ansvar. Måske er det for stort. Der er pladser på holdet, der ikke er godt nok dækket ind.
Real Madrids manglende salg af de førnævnte Bale, James og Mariano har altså sat en stopper for den nødvendige midtbaneforstærkning, og derfor har jeg ikke de store forventninger til den her sæson længere. Jeg ved ikke, hvem klubben brugte som forhandler, men både Bale og James havde stort set et skifte på plads til hhv. en kinesisk klub og Napoli. Begge faldt dog igennem. Dårligt købmandsskab? Måske. Samtidig var flere klubber også interesserede i Mariano, men Los Blancos krav på €30 millioner for ham, var der ikke nogen, der ville gå med til.
Jeg skrev tidligere på sommeren, at Real Madrid jo naturligvis nok skulle få hentet en midtbanespiller mere, da jeg ikke i min vildeste fantasi kunne have forestillet mig at man var tilfreds med de få man har. Men jeg blev klogere, sikke en skandale.
Problemet med numrene kunne man have løst ved at fratage eksempelvis Marianos nummer. Fint nok de ikke gider skifte, men de skal så heller ikke forvente at blive en del af holdet overhovedet, såfremt man har gjort det klart at de ikke er med i planerne.
DC19
En skade til Casemiro så er vi fucked. Hvis vi på et tidspunkt (hvilket er ganske realistisk som det går pt) får en skade til 2 af de tre casemiro, Kroos og/eller modric, ja så kan vi da godt pakke sammen. Ind kommer så rene offensive midtbanespillere og så kommer vores forsvar til at sejle endnu mere.
Håber han bruger militao som def.midt.
For det leder mig hen til en anden tanke, om Zidane overhovedet er kompetent nok til at få det bedste ud af denne trup? For nok bander vi mange af dem langt væk, men der er altså rigtig gode, erfarne spillere i blandt og kæmpe talenter. Hvad ville en Klopp, Pochettino osv, kunne få ud af den trup?
Jeg er vild med Zidane, men hans anden periode har ikke ændret på noget og man begynder lige så stille at tro at hans første periode blev båret af Ronaldo, Modric, Ramos, Marcelo, Kroos osv osv, på deres ypperste. Han forsøger jo ihærdigt, kamp efter kamp, at prøve ting af, men der er et fundamentalt problem, i både defensiven og offensiven, som han ikke ligner en der kan løse.
Jeg håber, håber virkelig Zidane får det vendt dette efterår, men hvis vi når derud hvor alt er tabt og Perez ikke kan gøre andet end at fyre ham, så er eneste mulighed, i hvert fald for at få en toptræner, jo Mourinho. Jeg er ikke fan, men kunne man få ham ind som en slags overgangstræner og så prøve i 2021, et år før hans kontrakt med Liverpool slutter, kaste en masse penge og løfter efter Klopp.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.