Truppen 2020/2021

4 måneder 2 uger siden #1 af Jakobsif555
Truppen 2020/2021 blev oprettet af Jakobsif555
Med en dato for hvornår sæsonen starter igen, samtidig med en presse som fortiden skyder med sprede hagl ift. transfers i købet af sommeren. Synes jeg det kunne være spændende at høre folks take på vores trup for den kommende sæson. Jeg tror personligt at sommerens transfer vindue vil være meget stille, grundet flere klubbers økonomi i de her tider.

Derfor tror jeg, desværre, heller ikke der kommer den store revolution i Real Madrids trup, selvom den godt kunne trænge til det. Derfor er mit bud på vores trup til den nye sæson, vurderet efter at vi holder på pengene og følger vores strategi om unge spillere.

Personligt kan jeg bedst lide trupper med 23 spillere. 3 målmænd og ellers 2 spillere pr. position. Plads 24 og 25 i truppen skal/kan gå til talenter, eller klubmænd som accepterer en meget begrænset rolle. Jeg går ud fra at Zidane vil fortsætte med at spille enten 4-3-3, eller 4-4-2 med diamant.

Målmand
Efter min mening de sikreste pladser:
Courtois(Lunin)
Alturbe(Eller en anden Castilla målamnd)

Ved dette sender vi Areola hjem til PSG og derved sparer hans lønkroner for den kommende sæson

Forsvar

Carvajal(Hakimi) - Ramos(Militao) - Varane(Nacho) - Mendy(Marcelo)

En sæson hvor forsvaret har fungeret bedre end angrebet, ønsker jeg ikke de store ændringer, da pengene kan bruges bedre andre steder.
Militao får en sidste chance for at bevise han kan overtage for Ramos. Nacho som fjerde valg, kan jeg ikke se at vi kan gøre bedre, i hvert fald ikke end bedre spiller som jeg tror kan acceptere den rolle. Militao kan blive vores svage kort i den nye sæson, men et indkøb af De Ligt, Upamecano eller en anden, kan komme til at koste for meget og jeg er meget i tvivl om hvad klubben har at gøre med på markedet.

Kan Marcelo acceptere en mindre rolle på holdet ser jeg ham gerne i truppen i næste sæson også, hvis ikke trækker vi hans afløser hjem fra Sevilla og giver Marcelo en free tranfer. Reguillon udlejes til Sevilla igen og loves en plads i truppen fra sæsonen 2021/2022.
Hakimi hentes hjem og Odriozola sælges.

Midtbanen

Casemiro(Camavinga)
Valverde(Isco/Camavinga) - Kroos(Modric)

Eller i 4-4-2

Casemiro(Camavinga)
Valverde(Camavinga) - Kroos(Modric)
Ødegaard(Isco/Asensio)

Med afstand det område jeg er mest nervøs overfor.
Indkøb af Camavinga som passer profilen i vores transferpolitik. Salg af Cabellos, Oscar og James. Har ingen forventninger om at vi kan tjene mange penge på salget, men de skal bare videre. Udlejning af Reiner og Kubo. Ville meget gerne af med Modric også, men vi kommer til at mangle en bacup for Kroos uden ham. Camavinga er ikke stærk nok pasningmæssigt og Isco og Ødegaard minder stadig mere om en 10'er end en 8'er.

Angreb

Ødegaard(Asensio) - Benzema(Jovic) - Hazard(Junior)

eller i 4-4-2

Benzema(Jovic) - Hazard(Junior)

Stedet der har behov for indkøb, men kun de bedste i verden er i mine øjne relevant. Jeg vil hellere vente et ekstra år på Mbappe, end lade mig nøjes. Derfor er eneste tilføjelser en Ødegaard som kommer hjem, en Asensio som kommer tilbage fra skade og forhåbentligt en Jovic som har vænnet sig til Madrid og en træner som tør give ham en chance. Salg af Mayoreal og Bale( Send ham gratis til USA) og udlejning af Rodrygo. Hvis Lucas kan acceptere hans rolle, får sidste mandat i truppen.

Truppen

Målmand: Courtois, Lunin og Alturbe

Forsvar: Ramos, Varane, Nacho, Carvajal, Hamiki, Marcelo, Mendy og Militao

Midtbane: Casemiro, Camavinga, Valverde, Kroos, Modric, Isco og Ødegaard

Anbreb: Benzema, Jovic, Junior, Hazard og Asensio

Salg: Odriozola, James, Cabellos, Oscar, Bale og Mayoreal

Indkøb: Camavinga

Udlejning: Reguillon, Reiner, Kubo og Rodrygo

Sorry for det lange indlæg. Før i andre kommer i gang, jo, jeg er meget nervøs for om vi har mål nok i truppen. Udover Mbappe har jeg bare meget svært ved at se løsningen på vores problem. Jeg håber meget på at Ødegaard og Hazard på hver sin kant(i en fri rolle), kan skabe så mange chancer at vi nok skal få vores mål.

Hvad tænker I andre? Kom meget gerne med bud som også er realistiske i virkeligheden og ikke kun i FM ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 måneder 2 uger siden #2 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Truppen 2020/2021
Virkelig svært at poste en trup til næste sæson, for man ved ikke hvad Zidane ønsker at holde fast på. Ej heller om Florentino ønsker at vente med giga indkøb til når stadionnet er færdigt. Man kunne forestille sig at Mbappe bliver præsenteret på det nye stadion og det bliver det der totalt crazy show han laver. Modric kunne afslutte sin karriere i Madrid eksempelvis også.

Men her er min ønskeliste til næste sæson

Ønskeliste
Ubamecano
Camawinga
Mbappe
Håland
Ødegaard/ Se queda un año mas en la Real
Isak
Archraf/ fichado Inter
Reguilon
Kubo
Lunin
Van den Beek
Oscar
Rayan Cherki
César Gelabert
Miguel Gutiérrez

Hugol. 30 años con el mejor club del mundo.
Madrid football Academy/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza

2 måneder 2 uger siden #3 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Truppen 2020/2021
Salg
James
Isco
Bale
Odriozola
Vázquez
Ceballos
Hakimi

Udlejning
Jovic
Rodrygo
Reinier
Brahim

Nye spillere
Kubo
Ødegaard
Lunin
Reguilon
Oscar Rodríguez

Vi har et hold med vindermentalitet. Vi skal ikke lave så meget om.
Spillere som Kubo, Ødegaard, Valverde, Vinicius, Asensio vil levere i stor stil hvis man giver dem mulighed. Hazard har også meget at bevise
Sidste redigering: 2 måneder 2 uger siden ved Matamoro.
Følgende bruger(e) sagde tak: 9eren

2 måneder 2 uger siden #4 af 9eren
Matamoro, den vinder mentalitet har været gemt væk og kommet igen, helt enig. Der skal måske ikke laves meget om, men der skal ændres noget på truppen. Vi bliver nødt til at få noget stjerne støv ind over det her hold i form af indkøb. Det skulle ha været sket sidste år, men er blevet en gigantisk Diego Fuser, en direktør, afbrænder og meget mere ! Så ring til klokkeblomst og tænk glade tanker og så håber jeg at vi får et giga indkøb eller to.

Der skal også lidt nyt blod ind i truppen som ikke kun handler om at fylde op på bænkepladsen.

Sidste redigering: 2 måneder 2 uger siden ved 9eren.

2 måneder 2 uger siden #5 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Truppen 2020/2021

9eren skrev: Matamoro, den vinder mentalitet har været gemt væk og kommet igen, helt enig. Der skal måske ikke laves meget om, men der skal ændres noget på truppen. Vi bliver nødt til at få noget stjerne støv ind over det her hold i form af indkøb. Det skulle ha været sket sidste år, men er blevet en gigantisk Diego Fuser, en direktør, afbrænder og meget mere ! Så ring til klokkeblomst og tænk glade tanker og så håber jeg at vi får et giga indkøb eller to.

Der skal også lidt nyt blod ind i truppen som ikke kun handler om at fylde op på bænkepladsen.

Stadion projekt til 4-5 milliarder, corona krise i hele verden. Tror ikke du skal regne med de helt store indkøb til sommer :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

2 måneder 2 uger siden #6 af 9eren
¿Porque no?

Der er vel noget der hedder spiller salg osv og der bliver købt spillere der skal afbetales. Der er da allerede handler som ligger i over 50 millioner euro.

2 måneder 2 uger siden #7 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Truppen 2020/2021
Jeg vil også være med….og går derfor hermed efter titlen for sæsonens laengste post ;-)

Revolutionen:
Vi må nok erkende at med Zidane ved roret, så kommer der nok ikke til at ske nogen revolution i år, men vi maa ogsaa sætte pris paa det Zidane han formår at skabe med et forholdsvist tyndt spiller materiale, saa med få ændringer til næste season, og med et Barca hold der spiller sig længere ind i en krise, kan vi nok godt spille med om mesterskabet igen, vi skal dog ikke forvente en stor ændring i spillet ifht i aar.

Traeneren:
Hertil skal så nævnes at jeg tror der er 2 smalle muligheder for at Zidane faktisk takker af før klokken slaar september, da han paa det seneste har lignet en person der igen er blevet træt af det gigantiske pres der er som træner i Real. 1. Selvom det er usandsynligt, så hvis vi vinder CL slutrunden til August kunne jeg godt se ZZ sige farvel, og dermed igen slutte på toppen, hvilket i sig selv ville være endnu en fantastisk bedrift, og nok opretholder hans gennemsnit på 1 trofæ per 19. Kamp. 2. Hvis Florentino lukker pungen helt, ZZ ved godt at uden nogen indkøb har han meget lille chance for at få success, og hele situationen omkring ZZ tilbagevenden sidste season lugtede lidt af at Perez havde givet ham en aaben tegnebog, men da seasonen startede sad han uden Pogba og Mbappe paa hold-listen, samt James og Bale som tydeligvis ikke indgik i hans planer, saa er ikke sikker paa Zizou gider stå for det en gang til.
Jeg haaber dog ZZ bliver, da jeg tror det sidste vi har brug for i denne transition-fase vi er i, er at få en ny træner ind der vil ændre spillestilen og forsøge at bygge spillet op omkring Isco (#Lopetegui), vi skal bygge videre på det der fungere og saa langsomt forynge holdet imens.

Pengene:
Alle forlydender fra Real Madrid tyder på der skal spares penge, og at der vil blive handlet meget lidt i år, og selvom ønske scenariet jo er at vi havde en bundløs konto og kunne købe de 5 bedste spillere i verden, saa tror jeg det er en klog beslutning langsigtet, for grunden til at man vil sparer er jo ikke pga af de mistede indtægter iaar, det er pga at man ikke ved hvad der kommer til at ske i verden fremover, og dermed er jeg fan af at vi holder på pengene nu, for hvis situationen forværres igen og tilskuere maaske ikke maa komme på stadions hele næste sæson eller måske længere frem, så kommer der til at vaere et utal af klubber der får kæmpe problemer, og det ville være fedt hvis Real ikke staar i den situation, saa langsigtet er det en klog beslutning.

Opstillingen:
Med ZZ ved roret har vi altid haft mest success med 433, hvor 2 af de 3 forreste skal gøre banen saa bred som muligt i samarbejde med vores backs, det system er hvad jeg mener vi skal bygge op omkring, naturligvis med noget taktisk flexibilitet til visse kampe.

Holdet 20/21 (hvis det stod til mig):
Vi har i år haft en trup på 25 spillere (plus det løse fra Castilla), IMO er der dog mange af de spillere der har haft meget begrænset (eller slet ingen) indflydelse på vores nuværende La Liga placering (samt Supercup trofæet), så hvis vi kigger en smule subjektivt paa det saa havde vi godt kunne nå samme resultater med en trup på 18-20 spillere i år, og der er derfor også belæg for at der er en større del af truppen vi kunne sige farvel til, uden at det betyder det store for grundstenen i vores hold og den måde vi har spillet i aar. Saa lad os starte med hvem vi kan sige farvel til for både at skabe plads, penge og ro i truppen:

De Sikre:
Bale: Han skal videre, det kan der ikke være nogen tvivl om, og med kun 3 maal og 2 assist har han ikke betydet noget positivt for vores resultater iaar, om nogen har han vel bare sat physio-therapeuterne paa overarbejde.
James: Don’t get me started, mage til overvurderet fodboldspiller skal man sku lede længe efter, afsted det gik!
Mariano: Jeg kan egentlig godt lide Mariano, og synes det er ærgerligt at han ikke har slået til, men uanset hvor god han er, er der tydeligvis ingen tiltro fra Zidane, og med kun et enkelt mål (som dog var helt fantastisk mod Barca) saa har han intet betydet for os i aar, saa det er bedst for alle parter an han starter forfra i en anden klub.
Hakimi: Er solgt!

De udleje uden fremtid i Klubben:
Ceballos: Han har ikke niveauet, og har ingen fremtid i Real. Ingen grund til at have ham hængende på endnu et lejemål, vi burde kunne finde en klub der vil betale 20-25mill for ham, og det skal vi være meget tilfredse med.
Mayoral: Med 8 mål i denne sæson, burde vi godt kunne hente et par mill for ham, han har dog ingen fremtid i klubben og derfor fint at faa ham solgt til en mindre La Liga klub.
Vallejo: Grundet skades-problemerne har han ikke en fremtid i Kongeklubben, vi maa dog krydse fingre for at han kan faa gang i karrieren igen i en anden klub, han skal saelges for et par mill.

De potentielle:
Areola: Jeg ved ikke hvor meget han koster os i loen og leje-udgifter, men hvis man vil sparer giver det mening at sende ham retur til PSG, tror en back-up til Courtois kan gøres billigere end hvad Areola koster os.
Marcelo: Denne er kontroversiel, men i og med han (saa vidt jeg ved) er ret tung paa loen-kontoen, samt at vi har en potentiel gratis afløser, saa er han meget relevant at diskutere. Marcelo’s niveau styrtdykkede i sidste season, og han har kun formået at løfte niveauet fra sidste år marginalt til denne season. Det helt store problem med Marcelo er at det er et trade-off at spille med ham, det taktiske grundlag for at saette Marcelo paa banen er at han skal være med til at skabe noget offensivt, rent defensivt er han intet-eksisterende, og derfor bliver han mere af en midtbanen spiller, problemet er at det åbner et gevaldigt hul i vores bagkæde, som saetter de resterende defensive spillere under pres, og derved bliver det ofte en meget stor risiko at spille med Marcelo. Med 2 mål og 7 assist, har han i visse kampe været afgørende i denne season, men ud over de afgørende situationer er han alt for lidt med i op-spillet, og mere en ofte bliver han en stationaer spil-station paa kanten, som ender med at sende bolden retur til vores forsvar (hvilket også er grunden til at vi ofte ser alt vores opspil gaa igennem Varane og Carvajal naar Marcelo er paa banen) saa fordelt paa pt 1.884 minutter, saa faar vi alt for lidt ud ham offensivt til at kunne forsvare at give ham det antal minutter, naar vi samtidig medregner den defensive risiko det er at have Marcelo på banen, og samtidig medregner at han kun bliver aeldre og langsomere, saa tror jeg kun hans niveau vil falde endnu mere næste season, og han vil IMO faa meget mindre betydning for os i offensiven. Med alle disse aspekter synes jeg det er meget svaert at forsvarer at Marcelo skal have endnu et aar, lad ham nu sige farvel før det bliver endnu værre….For mig er Marcelo den mest underholdende spiller jeg nogensinde har set, og klart den bedste all-time venstre back der nogensinde har spillet, det er derfor også synd at se hans niveau falde saa drastisk, men der skete noget med ham efter Ronaldo forlod klubben, samt det faktum at han blev 30 (det synes jeg vi har set ret ofte hos Brasilianske fodbold spillere at naar de naar de 30 aar, saa mister de lige 2 skridt, Fenomeno, Ronaldinho, Rivaldo etc.), men i og med han er en kaempe legende, saa synes jeg vi som tak skal lade ham vaelge sin naeste klub selv, og måske se om vi kan faa dem til at overfører et symbolsk beløb på 1-2mill, her ser jeg for eksempel Beckham’s Inter Miami som en oplagt mulighed for Marcelo at slutte karrieren, med et par aar i en liga hvor kvaliteten og tempoet passer mere til hans nuværende niveau.

De Tvivlsomme:
Vasquez: Under ZZ’s foerste periode, var Vasquez en super Sub, med hans hurtighed og arbejds-iver i defensiven/pres-spillet saa var han en fantastisk mand at sætte på banen med 20-30min igen, mod et forsvar der havde løbet rigtig mange meter. Vasquez i sig selv er ikke en fantastisk fodboldspiller, men Zidane formåede at få det absolut meste ud af ham, ved den maade han blev brugt som den perfekte indskifter, derfor naade han ogsaa i flere seasoner at være med i +20 maal, samt havde en kæmpe betydning for vores defensiv og især for en spiller som Caravajal, der altid blev en smule aflastet naar Vasquez kom på banen. I denne season har han haft minimal indflydelse på vores resultater, og problemet med Vasquez i løbet af de sidste 2 seasoner er at han har mistet sin eneste spidskompetence i offensiven, som var hans hurtighed, i en alder af 29 aar, har han simpelthen ikke den hurtighed han engang havde, og det betyder også at han derfor er blevet langt mindre værdifuld paa et hold som Real. Omend han har noget erfaring som vi ville kunne trække paa, saa mener jeg det har været tydeligt at vi ikke kan bruge en langsom vasquez til noget, det eneste slag man virkelig kan slaa for Lukas er at han nok ville kunne affinde sig med kun at spille 100 minutter over hele seasonen uden at beklage sig, men med alle de unge ben vi har i køen til spilletid, så mener jeg godt vi kan cashe inn paa Lukas, og se om vi ikke kan faa en 8-10mill for ham i stedet for at han skal kede sig paa baenken.
Isco: Selvom vi i denne season igen har set et par enkelte klasse præstationer fra isco, saa er der for langt imellem snapsene til at forsvarer at han skal optage en plads på holdkortet med kun 3 mål og 0 assist i 25 kampe. Og da han stadig har en alder og interesse fra andre hold, er det oplagt at vi sælger ham til en god pris, for tror kun den kommer til at dale over de kommende år, så længe han bliver i Real. Han skulle gerne kunne indbringe 35-40Mill.

Udlejninger:
Rodrygo: Han skal have spilletid, men mener en spiller som Kubo pt kan give os noget mere kvalitet på venstre kanten, så derfor giver det mening at give Rodrygo 1-2 seasoner i en anden klub hvor han kan modnes og samle erfaring inden vi hiver ham hjem igen.
Reinier: Tror også han har godt af at spille på niveauet over Castilla, det kunne jo være oplagt at sende baade ham og Rodrygo til en klub som Sociedad, hvor de kan opbygge en spilforståelse og støtte hinanden.

Resten:
Brahim: Sælger vi ikke Vasquez, skal han lejes ud, men hvis vi sælger Vasquez, mener jeg vi har en oplagt arvtager i Brahim, som super indskifter, han har samme fart som Vasquez for 3-4 aar siden, han har en bedre teknik, og laver altid et kæmpe løbe arbejde, så hvis han kan tillægge sig lidt defensive kvaliteter, kunne han gå hen og blive en vigtig bredde spiller i fremtiden.

Indkoeb & dem der bliver:

Maalmand:
Den er meget nem, Courtois er en af de 2-3 bedste målmand i verden lige nu, saa han skal staa saa mange kampe som muligt for os.
Hvis vi siger farvel til Areola, saa mener jeg det er oplagt at vi henter Lunin hjem. Faktum er Lunin spiller i oviedo i La Liga 2 og jeg er ikke sikker paa om han nogensinde får niveauet til at skulle overtage fra Courtois, men synes vi skal hente ham hjem og lade ham træne med Courtois og resten af holdet, og så træffe en beslutning om 2-3 seasoner om hvad vi gør med ham langsigtet. Løsningen er gratis, og i og med Courtois bare skal staa 99% af alle kampe (og vi haaber paa han ikke bliver skadet) så er Lunin den rigtige løsning i dette transfervindue, og saa tror jeg vi sparer lidt på loenen ifht til Areola.

Midter Forsvar:
Ramos og Varane er det absolut stærkeste forsvars makkerpar i La Liga for tiden, og konkurrencen fra andre hold er ikke engang taet paa. De bliver helt naturlige startere i næste season.
Militao har haft en lidt blandet season, for han gjorde det egentlig et ok indtryk i starten af season, men har så haft et par måneder hvor han virkelig har set skidt ud, vi har dog senest set hans topniveau igen, og derfor mener jeg sagtens at vi kan regne med ham til næste season, vi kan haabe paa at hans niveau bliver lidt mere stabilt, men der er tegn paa at han med lidt mere erfaring kan blive en solid back-up i flere år frem.
Nacho er vores sikre 4. Valg, og intet tyder paa at han vil væk fra Real, og det ville være meget svært for os at finde en spiller af den kvalitet der tager til takke med saa lidt spilletid, han kan samtidig også vikariere på venstre backen hvis det bliver nødvendigt. Den store udfordring vi har i vores midterforsvar er at finde en langsigtet afløser til Ramos, men her skal vi frem med den helt store tegnebog for spillere som De Ligt eller Upamecano, og hvis der ikke er penge til det i aar, saa goer det ikke saa meget, vores midterforsvar kommer til at staa lige saa staerkt naeste aar, hvis vi kan undgå de helt store skader, og de er en af de største grunde til at vi ligger som vi gør i ligaen i år, og bliver vitale for vores success naeste aar.

Hoejre Back:
Dani sidder tung paa posten, og det kommer han ogsaa til at gøre næste season, men vi har brug for at give ham et hvil engang imellem, og skal ogsaa have en back-up plan i tilfælde af en skade. Militao har bevist at han ikke skal spille i højre, og Nacho er klar mest komfortable centralt og paa venstre backen, saa det er ikke holdbart at læne os op ad ham naar Dani ikke spiller.
Her kan vi helt gratis hente Odriozola hjem igen, han er givetvis ikke på samme niveau som Dani, men jeg synes personligt også vi skal passe på ikke at gøre ham til den ultimative syndebuk, for ligesom Dani har Odriozola ogsaa lidt under at vi ikke har haft en decideret højre kant i denne season, og dette har saa udstillet hans offensive kvaliteter i et dårligt lys, da han i de få kampe han har spillet har skulle klare hele højre side af banen selv, og det har han ikke niveauet til. Det store problem med Odriozola er dog IMO ikke hans offensiv for her mener jeg egentlig godt han med tiden ville kunne naa Dani’s niveau, det er mere hans defensiv, hvor han simpelthen er for let at skubbe væk fra bolden, til hans fordel så laver han altid et kæmpe løbe arbejde, og som back-up med udsigt til kun at faa 15-20% af alle spille minutter, så synes jeg ikke rigtig vi kan forvente mere. Taktikken bliver at naar odriozola spiller, saa skal vi gerne have en lidt mere defensiv stærk højrekant (Vasquez, Brahim, Asensio etc.). Ifht til at han er gratis er dette det oplagte valg til næste sæson, når der igen skal bruges penge kan vi så kigge på hvem der kan blive en mere langsigtet løsning på pladsen.

Venstre Back:
Som tidligere naevnt saa mener jeg et farvel til Marcelo er paa tide.
Mendy har gjort det rigtig fint i sin første season i klubben, og har især været med til at styrke vores defensiv saa han er et naturligt foerste-valg til pladsen.
Som Back-up for ham er det oplagt at vi henter Reguilon hjem. Hvis han kan affinde sig med kun at spille 25-30% af alle kampe (hvilket jeg tror han kan, da han virker som en spiller som gerne vil have endnu en chance i Real) saa er det et super nemt valg, med 30 kampe, 1 mål og 4 assist for Sevilla i denne season, tror jeg at han kan styrke vores defensiv endnu mere, da vi ikke skal omlægge vores spil efter at have en Marcelo på banen, men derimod kan fortsætte samme taktiske oplæg med Reguilon paa banen som med Mendy.

Defensiv Midtbane:
Casemiro er en af vores absolut vigtigste spillere, men selvom han ligner en spiller der aldrig taber pusten, så er der ingen tvivl om at vi kommer til at betale en dyr pris hvis han skal fortsætte med at spille saa mange minutter, og alle de konstellationer vi har proevet (valverde, kroos, modric etc.) for at dække pladsen naar han ikke har spillet, har bare ikke fungeret, det er set unaturligt og usikkert ud i samtlige kampe, og derfor SKAL vi have en direkte afløser for Casemiro. Desværre ser det ikke ud som om at vi har en oplagt spiller med højt nok niveau som vi kunne nappe fra Castilla, og vi har heller ingen udlejede spillere til pladsen, så her bliver vi nødt til at Investere lidt penge. Spillere som Camavinga og Soumare ser ud til at vaere meget dyrer, og der er også tvivl omkring om de hellere vil have en season mere i Frankrig.
Derfor er det oplagt at vi udnytter nedryknings situationen i Espanyol, og napper Marc Roca til en billig pris 15-20mill, her ville vi få en decideret defensiv midtbanespiller, der trods en ung alder har vaeret en af de baerende kraefter i Espanyol i de sidste 2 seasoner, han har både spillet La Liga og Europæisk fodbold, og saa taler han spansk saa integrationen for ham burde være utrolig nem, og saa har han en alder hvor han nok stadig kan affinde sig med kun at spille 20% af kampene i næste season. Til prisen ville Roca være den helt rigtige løsning paa den korte bane.

Offensive Midtbane:
Toni Kroos er det helt sikre valg, sindssyg vigtig for vores resultater i år, jeg mener dog at han i denne season har spillet lidt for mange minutter, da vi i ca. En håndfuld kampe har set ham falde helt igennem, fra hans ellers extremt høje niveau, og oftest har det lignet træthed, så selvom han er et sikkert valg på midtbanen, så skal vi sørge for at han ogsaa faar nogle pauser for at få det meste ud af tyskeren.
Valverde havde et fantastisk efterår, hvor han var afgørende for flere af vores sejre, og selvom han har set lidt usikker og utilpas ud efter corona pausen, har jeg helt tiltro til at han får endnu en god season naeste aar, han har egentlig fået nok spilletid iaar, desværre har han alt for ofte skulle spille paa pladser som han ikke passer ind i, men med en back-up for Casemiro, og med noget kvalitet på højre kanten, så burde han kunne faa sin plads paa midten af banen hvor han klart er stærkest.
Modric er midtbanens alderspræsident, og der er mange madridistas der mener han burde være fortid i real, det er jeg dog dybt uenig i, for hvis vi kigger på Modric personlighed i første omgang så virker han som en spiller der godt forstår at han er oppe i alderen samt ogsaa en person der nok ville acceptere en mere sekundær rolle på holdet i næste år, hvis han dermed for lov til at blive i en by han virker glad for, under en træner som han har et godt forhold til saa tror jeg han har alt hvad han kunne haabe paa personligt. Til det skal også nævnes at han tydeligvis iaar sammen med Zidane har tillagt sig en taktisk lidt dybere rolle med mere defensivt arbejde end hvad man saa i ZZ’s foerste periode i klubben, og det beviser baade nogle spillemæssigt kloghed, men ogsaa at han gør hvad der skal til for holdet, og hvad træneren ber ham om, og det bliver vi som fans noed til at anerkende at han ikke spiller samme rolle som vi forventer af ham, saa hvis han bliver det 3-4 valg til midtbanen så tror jeg han acceptere det uden at blinke med øjnene, og så skal vi ikke underkende den kæmpe betydning han faktisk har haft for vores resultater iaar, for ud over hans 5 maal og 6 assists har han saa vidt jeg ved også haft tredje sidste fod på 8 andre mål, dvs at han har været indirekte involveret i 19 scoringer i denne season, og det er vist kun Benzema og Kroos der kan toppe det, saa Modric i en sekundær rolle tror jeg kunne blive uhyr vigtigt for holdet i næste sæson.
Ødegaard skal så sendes retur, selvom det måske var planen at give ham endnu et aar Sociedad, saa skal vi grundet situationen have nordmanden hjem, han har i denne season bevist at han kan spille med i toppen af La Liga, og tror det for ham ville være rigtig godt at faa en season med Modric som læremester samt ogsaa at kunne begynde at opbygge en spilforståelse med Valverde. I og med han også kan spille i højre side af banen, samt ligge i en Isco rolle, saa goer det ham til en meget flexible spiller på holdkortet og giver ZZ noget taktisk at arbejde med, og saa er han ogsaa gratis.

Venstre Kant:
Hazard er vores starter, omend han ikke er slået til i denne season og generelt ikke har været særlig afgørende for vores resultater, så er det stadigvæk ham vi skal sætte vores lid til naeste aar, jeg håber han får sig et godt hvil efter seasonen og kommer retur helt skadesfri og uden remoulade-mave, saa faar vi uden tvivl mere for vores penge end hvad vi har set indtil videre, måske rammer han aldrig det niveau vi forventer af ham, men uden store indkøb så forventer jeg at en skadesfri og fit hazard kommer til at gøre en forskel næste season.
Vinicius er det oplagte 2. Valg, jeg forstaar godt frustrationerne omkring hans slut produkt, men vi maa ogsaa vi ham kredit for i saa en ung alder at kunne baerer et hold som Madrid paa sine skuldre til sejr i flere kampe, som han baade har gjort i denne men ogsaa sidste season, det er sku flot, og super vigtigt for os at have ham på holdet. Det virker som om han pt er bedst som indskifter, men det er også ok, da vi må forvente at Hazard får størstedelen af spilletiden, med en bedre højre side forventer jeg også at se en Vini med flere afgørende situationer naeste aar, for det vil automatisk åbne modstanderne op og give ham plads at løbe paa.
Skulle Hazard blive skadet igen, mangler vi dog noget mere bredde på venstre kanten, og her mener jeg at hvis vi sælger Isco, så burde vi hente Oscar hjem igen, for selvom han generelt spiller mere centralt, saa kan han også spille til venstre i banen, og saa vil han ligesom ødegaard ogsaa kunne udfylde Isco rollen i en potentiel diamant på midtbanen, og saa har han iaar scoret 9 mål og lavet 2 assists, og mål det er noget vi mangler, saa i og med han ikke koster os noget burde vi give ham en season i klubben for at se om han slår til.

Hoejre Kant:
Asensio er tilbage, og han skal have chancen for at naa tilbage til sit tidligere niveau. Efter min mening er han bedst i højre side, selvom han også kan spille i venstre, samt paa den centrale midtbanen i noedstilfaelde, denne flexibilitet er et kæmpe plus for ham, men hans hovedopgave næste år bliver at give os den dimension i højre side af banen som vi har savnet hele denne season, han skal skabe bredde og smide bolde ind i feltet, samt lave en masse løb ind i feltet og saa er han også meget fokuseret i omstillingsspillet som bliver en stor hjælp i vores højre side, plus defensivt er han stærk nok til at hjælpe Dani længere tilbage i banen. Ifht hvad vi har haft af rakkerpak på vores højre kant iaar, så forventer jeg at Asensio kommer til at løfte vores spil betydeligt, og derved kommer til at skabe meget mere plads til vores venstre side og offensive spillere på midtbanen.
Som Back-up for Asensio har vi brug for endnu en spiller der kan gøre banen bred, og her mener jeg desværre ikke Rodrygo har været overbevisende nok iaar, han mangler noget erfaring og en masse spilletid for virkelig at kunne gøre en forskel på højeste niveau. I Stedet ser jeg en Kubo som en meget mere moden spiller, og saa kommer han med en fordel i og med han kan sætte sin direkte modstander, han er hurtig og driblestærk og saa er han stærk på bolden, så ser ham som den perfekte back-up til Asensio som kan gives os noget lidt andet end det Asensio byder på, med med resten af konkurrenterne ude af klubben er der nok af spilletid at give til Kubo saa han kan fortsætte sin udvikling, og hvis han bliver saa god som mange forventer, så kunne det godt tænkes at han allerede næste season kunne skubbe Asensio ned paa back-up pladsen, det ville ihvertfald være en fed situation at stå i, og jeg er forholdsvis sikker paa at Kubo ihvertfald ville gøre det bedre en Rodrygo har gjort det iaar.
Den sidste plads på højre gaar nok til Vasquez, men hvis vi nu formår at sælge ham, saa mener jeg Brahim er den perfekt erstatning, og giver man ham de 800 minutter Vasquez har spillet iaar saa tror jeg godt man kan overtale ham til at blive, jeg tror på han kan udvikle sig den nye Vasquez(for 3-4 aar siden), som en hårdtarbejdende super udskifter.

Angreb:
Benzema har været den absolut vigtigste brik i vores offensive spil iaar, og jeg forventer ikke det ændre sig til næste season, jeg tror godt vi kan forvente 20-25 maal, samt 7-10 assist fra ham næste år hvis vi får mere styr på vores kanter. Jeg saa dog allerhelst at vi havde noget mere kvalitet som back-up til franskmanden, for ligesom med Kroos saa synes jeg mange af de kampe hvor han er faldet igennem har han set meget træt ud, så han spiller for mange minutter og det skal vi have fundet en løsning på.
Uden udsigt til et stort indkøb, tror jeg vi maa blive hængende paa Jovic, jeg er ikke overbevist om at Jovic nogensinde slår til i Real, baade som type synes jeg ikke han passer ind(han er IMO mere en omstillings spiller og derfor får han det ofte svært mod de mange modstandere der parkere bussen i eget felt, han bliver simpelthen for stationære og fylder alt for lidt), men ud over det synes jeg heller ikke at hans arbejds-rate er særlig høj, han løber alt for lidt uden bold, og er alt for inaktiv i pres-pillet. Naar det saa er sagt, så ved vi at Benzema kommer til at spille 80% af kampene, og dermed kunne det være spændende at se hvad Jovic kan faa ud af de sidste 20% med spillere som Hazard (paa et højere niveau), Asensio, Kubo og Odegaard omkring sig, for måske er der nogen af dem der kan åbne lidt op for hans spil. Og saa mener jeg også at med de offensive kræfter vi har til rådighed på dette hold, så burde der komme langt flere mål fra vores kanter og midtbane naeste aar, saa maaske bliver maal fra Jovic ikke saa nødvendigt. Langsigtet skal vi naturligvis have en arvtager for Benzema, men tror godt vi kan overleve med Jovic næste år, hvis han altsaa kommer med lidt mere energi og vilje i sit spil på banen. Skulle vi dog have flere penge at bruge, så ville jeg sige farvel til Jovic som den første paa dette hold, og finde en mere solid angriber der kan aflaste Benzema, med fokus på kvalitet i luftrummet og et vis teknisk niveau.

I den optimale situation, vil vores 25 navne på holdkortet så se ud som følger:

Maal: Courtois - Lunin - Altube
Hoejre Back: Carvajal - Odriozola
Midter Forsvar: Varane - Ramos - Militao - Nacho
Venstre Back: Mendy - Reguilon
Defensiv Midtbane: Casemiro - Roca
Offensiv Midtbane: Kroos - Valverde - Oedegaard - Modric
Venstre Kant: Hazard - Vinicius - Oscar
Hoejre Kant: Asensio - Kubo - Brahim
Angreb: Benzema - Jovic

Dette er naturligvis ikke mit drømmescenarie, men med tanke på at sparer penge, så synes jeg det er fantastisk at vi ville kunne stille med dette hold næste sæson og stadig have et kæmpe plus på kontoen, som saa ville kunne bruges på 2-3 kaempe indkøb i den efterfølgende season (det kunne vaere Mbappe, Haaland og Upamecano), samtidig får vi langsomt spillet vores unge “stjerner” ind på holdet, og får derved påbegyndt opbygningen af den naeste stamme, som om nogle aar skal tage over fra den stamme der sammen vandt 4 Champions League titler.

Med tanke på at hold som Barca og Atletico nok heller ikke kommer til at være super aktive på transfermarkedet, og vi derfor kan forvente nogenlunde samme konkurrence fra begge hold næste season, så mener jeg vi med dette hold ville være favoritter til at Vinde ligaen, omend vi nok ikke kan spille med om CL titlen, så kunne dette være starten på stammen der i dette årti vinder vores naeste 4 CL titler.

Alt ovenstående er naturligvis bare ønsketænkning, der er flere af spillerne jeg ville sælge, som ZZ ikke vil af med (Marcelo, Vasquez, Isco etc.) og der er flere af spillerne som ZZ skulle stole meget mere paa end hvad har har vist han goer tidligere, saa tror jeg også det er helt umuligt at Real henter saa mange af deres unge talenter hjem fra udlejning i samme transfervindue, men argumentet for at goere det er jo det finansielle:

Dette hold ville kun koste os max 20Mill paa købet af Marc Roca, til gengæld ville salget af alle de andre spillere som minimum skaffe os 110-130mill paa kontoen, og her har jeg ikke medregnet mange at de kæmpe lønninger som vi også ville spare på kort sigt (Bale, James, Marcelo, Isco etc.). Alt dette ville kunne sætte os op til at have en gigantisk sommer paa transfermarkedet inden seasonen 21/22, men samtidig give os muligheden for at spille med om La Liga og Supercup titlerne i næste sæson.

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar

2 måneder 4 dage siden #8 af 9eren
Kan se at de første ting som der er sket på transfermarkedet hos Real Madrid er foreløbigt, Kubo vendt tilbage fra Mallorca, men det er med sikkerhed midlertidigt at han bliver i truppen.

Luca Zidane har forladt Real Madrid uden kontrakt med nogen klub.

Archraf solgt for 40 millioner euro til Inter
Javi Sanchez solgt for 3 millioner til Valladolid

Sidste redigering: 2 måneder 4 dage siden ved 9eren.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

2 måneder 2 dage siden #9 af 9eren
David Mellado er i følge spanske medier hentet til Juvenil A. Endnu et ungt indkøb og spændende at se om nogle af dem kan blive til noget. Rodrigo som spiller under Raúl har ikke haft noget held med sig indtil videre.

www.elnortedecastilla.es/salamanca/juven...200723201236-nt.html

Han bliver sat under Julio Baptista. Simpelthen vildt hvor mange spillere der bliver hentet som trænere tilbage til klubben.

Sidste redigering: 2 måneder 2 dage siden ved 9eren.

2 måneder 2 dage siden #10 af Jakobsif555
Besvaret af Jakobsif555 på emne Truppen 2020/2021
Tonali er blevet sat til salg. Han bliver nok ikke billig, men han kunne være en fantastisk backup til Casemiro, mens han også kan agere backup til Kroos position.

Der er så meget klasse over ham og hans pasningsspil langs jorden. Plus han er mere robust end typerne som Pirlo, Kroos og Alonso.

Rygterne går mod en af de italienske giganter, mener også han er erklæret Milan fan. Men man har vel lov at drømme!

1 måned 3 uger siden #11 af 9eren
Deha Sarıahmet, Basaksehir, og İhsan Efe Çalış, Boluspor.

Disse to spillere skulle ifølge tyrkiske medier ha signet med Real Madrid. Begge Juvenil spillere. Prøver at finde flere detaljer.

Armand Vallés og ham her skulle vi have nappet foran Farsa ift el mundo deportivo. Også Juvenil spiller!

Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved 9eren.

1 måned 3 uger siden #12 af 9eren
Godt nok en skuffende ny trøje til hele 130 euro pr styk.

Det lyserøde på den hvide trøke stinker og beskeden “fly better”, nej og nej tak.

Logoet ikke syet på men printet på. Det ryger efter 2-3 i vask. Jeg er glad for Addidas smadre penge i klub kassen men hold da helt fest de er ringe til at lave trøjer!

Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved 9eren.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.