Truppen 2020/2021

1 uge 1 dag siden #169 af SeQueda
Besvaret af SeQueda på emne Truppen 2020/2021

Daniel skrev:

Dios skrev: SeQueda skrev:

Nuvel, Hazard vejede måske lige et par kilo for meget, men nåede ellers kun lige at betræde græsset, inden han også fik en muskelskade.

Er du ikke sød og beskrive sammenhængen imellem et par kg for meget og en muskelskade i låret?

Fejlfortolker du ikke sætningen?

Jeg læser det nemlig ikke som om, at SeQueda - fuldstændig fremragende navn i øvrigt - forsøger at drage parallel mellem Hazards kritisable overvægt og muskelskaderne.

Præcis. Intet forsøg på at skabe en sammenhæng her. Der skulle også bare lige stikkes til Hazard, som jeg dog er fuldstændig vild med og fortsat tror på i den hvide trøje.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 8 timer siden #170 af Dios
Besvaret af Dios på emne Truppen 2020/2021

Fondo_Sur skrev: @Dios

Du kan ikke udelukke, at der i dette tilfælde kan være en sammenhæng mellem dårlig form og muskelskader.

Hvis man eksempelvist ingenlunde har holdt sig til fysik-trænerens off-season program, er der en pæn sandsynlighed for at blive overbelastet, når sæsonen går i gang. Med Hazards Real Madrid historik får man bare de tanker. Det er ærgerligt og måske ikke retfærdigt, men man ligger, som man har redt med det gode liv på sidelinjen.

Edit:

Det er måske ikke så tosset med de muskelskader. I det lange løb er de måske at foretrække. For de kan være et symptom for en ret belastende træning, der går til grænserne for, hvad der er muligt. Det giver som regel Real Madrid spillerne, dem der ikke bliver overbelastet, en fordel i kampene. Det er selvfølgeligt en balancegang, men måske er Real Madrids fysiske stab ikke så tossede, som man kan gå rundt og tro med alle disse muskelskader.

Det kan jeg 99%, og det kan jeg endda ved at sidde herhjemme og vurdere uden at have nogen chance for indsigt i Hazard's situation :)

Lad os bare hurtigt slå fast, at 1 måned på langs absolut intet spiller ind i det store billede i Hazard's tilfælge. Er man derimod en rund basse, som får sin motion ved at gå sine 100 skridt hen til bussen som eneste motion i 10 år, og pludselig tror man skal sætte alt ind på at nå bussen, så kan vi tale om at være ude af form kan spille ind i muskelskader.
For i sportens verden, så er det overbelastning af musklerne som er den absolutte årsag til skaderne, og det er det selvfølgelig også i Hazard's tilfælde. Det ændre 5-6 kg bare slet ikke på, og slet ikke når Hazard har gjort sådan siden Lille tiden. Du nævner det jo også selv senere hen :)

For at komme til bunds i alle skaderne, så tror jeg langt mere på man skal kigge på det psykiske aspekt. Mig bekendt træner Real Madrid ikke meget hårdere end andre klubber. Jeg har indtryk af at der ikke hersker Barcelona lignende tilstande, men det heller ikke er Bielsa der står på sidelinjen. En god mellemting, men presset i Real Madrid er bare enormt, og det sammen med, at konkurrencen er relativ høj, så vil man måske lige gå de 5-10% mere end hvad godt er, og så knækker filmen.

Er dog på ingen måde fan af din hypotese med, at det er positivt med de skader :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

6 dage 2 timer siden #171 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Truppen 2020/2021
Gal vil har mange glasben eller manglende evne til at pleje vores spillere. Ødegaard er ude i en måned mere.

Hugol. 30 años con el mejor club del mundo.
Madrid football Academy/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza

5 dage 23 timer siden #172 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Truppen 2020/2021

9eren skrev: Gal vil har mange glasben eller manglende evne til at pleje vores spillere. Ødegaard er ude i en måned mere.

Det er jo tragi-komisk, så vidt jeg kan tælle har vi i de første 5 kampe haft mere end 50% af vores trup på skades listen...

Donde está la biblioteca?

5 dage 20 timer siden #173 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Truppen 2020/2021
Der skal ske revolutioner i den næste startopstilling. Lad os få nogle spillere op fra castillla

Courtois

Carvajal Ramos Varane Miguel Gutierrez

Casemiro, Antonio Blanco

Rodrygo Valverde Vinicius

Hugo Duro

5 dage 19 timer siden #174 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Truppen 2020/2021

Matamoro skrev: Der skal ske revolutioner i den næste startopstilling. Lad os få nogle spillere op fra castillla

Courtois

Carvajal Ramos Varane Miguel Gutierrez

Casemiro, Antonio Blanco

Rodrygo Valverde Vinicius

Hugo Duro

Whatever you're smoking - I want some.

Sue me.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, elle44, DeLaRed

5 dage 6 timer siden #175 af Matamoro
Jeg nævner Hugo Duro mest af alt fordi jeg er irriteret over at vi ikke har en angriber der scorer mål. Når alt kommer til alt er Hugo Duro nok heller ikke løsningen. Men Antonio Blanco og Miguel Gutierrez er kommende stjerner. Det er bare et spørgsmål om tid inden de får deres gennembrud på førsteholdet.

Det ser ud til at Ramos ikke kan spille clasico. i så fald er der behov for at ændre på formationen. Vi kan ikke spille med Varane og Militao i et tomandsforsvar. De bliver skilt ad som de plejer, når Ramos ikke holder styr på dem.
Vi bliver nødt til at spille med et tremandsforsvar og det bliver ikke med Nacho. Han er slet og ret for dårlig. Vi må spille med en 3-4-1-2 formation. i sådan en formation dur Vinicius ikke. Han er for meget kantspiller og kan ikke spille ved siden af Benzema på toppen. Vi skal også droppe ideen med at spille Valverde som sekser eller otter. Han er en moderne tier.
Det bringer os frem til følgende opstilling:

Courtois

Militao Varane Mendy

Carvajal Blanco, Casemiro, Gutierrez

Valverde

Benzema, Rodrygo
Sidste redigering: 5 dage 5 timer siden ved Matamoro.

5 dage 5 timer siden #176 af baggins
Besvaret af baggins på emne Truppen 2020/2021
Du skal have, st det er nytænkning. Der er dog et stort problem, nemlig Carvajal er knæskadet.
Et andet problemer at der slet ikke er nok kreativitet på det hold.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

5 dage 4 timer siden #177 af Matamoro
For satan! Jeg havde glemt at Carvajal er skadet. Vi har ikke de kreative spillere i truppen så vi må satse på Valverdes dynamik
Sidste redigering: 5 dage 4 timer siden ved Matamoro.

5 dage 3 timer siden #178 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Truppen 2020/2021

baggins skrev: Du skal have, st det er nytænkning. Der er dog et stort problem, nemlig Carvajal er knæskadet.

Og det er kun to af de 20 problemer, der er med Matamoros legendariske analyse.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

5 dage 3 timer siden #179 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Truppen 2020/2021

Daniel skrev:

baggins skrev: Du skal have, st det er nytænkning. Der er dog et stort problem, nemlig Carvajal er knæskadet.

Og det er kun to af de 20 problemer, der er med Matamoros legendariske analyse.

Jeg er bare skuffet over at Helguera ikke var at finde i hans start-opstilling!

Donde está la biblioteca?

5 dage 2 timer siden #180 af Matamoro
Den bliver først legendarisk når Antonio Blanco og Miguel Gutierrez får deres gennembrud i denne sæson

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.