Truppen 2020/2021

2 måneder 3 uger siden #289 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Truppen 2020/2021

Doc.juego skrev:
Jeg synes ikke Benzema har ramt niveauet i denne sæson andet end en 2-3 kampe. Så måske er det allerede i gang ?
Vi så jo fx også Marcelo vende stærkt tilbage efter Corona pausen, men han var svag forrige sæson, og har heller ikke set god ud I denne sæson.
Det er bare en meget risikabel alder en stor del af vores bærende kræfter har, og den eneste der sikkert ligner at holde niveau er umiddelbart Ramos. Men han spiller også en position der typisk kan holde lidt længere.
Det er især usikkert når benzema er vores eneste reelle målscorer, den næstbedste er jo Ramos fra vores star 11'er , og selv om Benzema har været god de forrige 2 sæsoner, så har han jo aldrig været notorisk for sit målsnit eller killer instinct.

Jeg mener klart det er tid til nytænkning, det kan ikke være rigtig at vi er afhængig af en 33 årig angriber skal være supporting midtbanespiller. Med den midtbane vi har bør vi have boldfordeling og kreativitet nok, andre hold kan jo klare sig med meget mindre.

Jeg tror bare holdet er kørt død i de gamle mønstre, blandt andet at skulle have Benzema nede på midten. Og så cirkle bolden rundt i en halvcirkel halvvejs på modstanderens bane halvdel.
Vi skal have nogle frontspillere der søger kryds og tværs i feltet, og løber i dybden .

Ødegaard er en god start, kubo kunne også være spændende ift. De kvaliteter man har set.

Tja, det er svært at sige om det bare er en midlertidig formkrise, han har trods alt været lidt skadet, men jeg ser ham bare ikke have dykket så meget i kvalitet som Marcelo, hvor jeg virkelig synes det er tydeligt. Han har mistet så meget fodboldmæssigt at det næsten ikke kan forsvares at han spiller visse kampe, og der er vi trods alt ikke med Benzema endnu.

Men jeg er enig i at det er bekymrende at flere af vores bærende spillere er godt oppe i alderen, og man på flere positioner ikke har fundet en fuldgod erstatning. En angriber eller kant fra øverste skuffe er altså et must til sommer - forhåbentlig begge dele. Men også midterforsvaret synes jeg halter når Ramos ikke er der, så der så jeg gerne Alaba komme ind.

Der er selvfølgelig spændende spillere fra egne rækker, som Valverde, Ødegaard osv, så lad os håbe at flere af dem viser de takter Carvajal, Casemiro og mange andre gjorde, da de kom ind på holdet i en ung alder.

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 måneder 3 uger siden #290 af El Siete
Pogba er ikke blevet nævnt i lang tid, kunne det tænkes at Zidane gik efter ham til sommer? Han har 1 år tilbage næste sommer og hans markedsværdi er trods alt faldet en del det sidste stykke tid - måske han kunne hentes for "små penge".

Ikke samme position som Camavinga, men skulle man gå efter erfaringen og en spiller der mere eller mindre kunne hoppe lige ind på holdet, end en Camavinga der skal bruge nogle år på at komme i gang. Prisen vil være tæt på hinanden.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,

2 måneder 3 uger siden #291 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Truppen 2020/2021

Matamoro skrev:
Ud med:
Zidane
Isco
Odriozola
Militao
Marcelo
Asensio
Ødegaard
Ceballos
Jovic
Brahim
Vallejo

Hvorfor skal det altid være så useriøst med dig?

Og at afskrive Brahim, Ceballos, Asensio, Militao, Odriozola, Ceballos og delvist Vallejo/Jovic er sgu' også ude i hampen.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

"Piqué, cabrón, saluda al campeón"

¡Puta Barca!
Sidste redigering: 2 måneder 3 uger siden ved Zyconith.

2 måneder 3 uger siden #292 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Truppen 2020/2021

El Siete skrev: Pogba er ikke blevet nævnt i lang tid, kunne det tænkes at Zidane gik efter ham til sommer? Han har 1 år tilbage næste sommer og hans markedsværdi er trods alt faldet en del det sidste stykke tid - måske han kunne hentes for "små penge".

Ikke samme position som Camavinga, men skulle man gå efter erfaringen og en spiller der mere eller mindre kunne hoppe lige ind på holdet, end en Camavinga der skal bruge nogle år på at komme i gang. Prisen vil være tæt på hinanden.

Det skal ikke vaere nogen hemmelighed at jeg ikke har den store fidus til Pogba i Madrid, men jeg vil naturlgvis gerne gaa langt for at vi faar noget mere at skyde med til naeste season.

Som jeg ser det er dog et par store probemer ifht Pogba.
1. Prisen: Som der naevnes flere steder i pressen vil man maaske kunne faa ham til omkring €50m (tror maaske det er lidt lavt, men lad os lege med det nummer) det er en rigtig god pris for en spiller som har en god markeds vaerdi, men det er stadigvaek 50m mindre til andre indkoeb, saa derved kan det vaere at man saa skal gaa paa kompromis med de "andre" stjerner man ogsaa gerne vil have.
2. Loennen: Hans loen er astronomisk, og han vil uden tvivl blive en af de 3 bedst betalte spillere i truppen, som alle andre klubber har Real Madrid ogsaa et vis budget afsat til Loen, og hvis Pogba tager en stor del ad den kage, hvor meget er der saa tilbage til at betale "andre" indkoeb.
3. Skaderne: Dette er det stoerste problem, han har i sin tid i United misset over 55 kampe pga skader, og i naeste season bliver han 29 aar gammel, saa hans ben har nok set deres bedste dage, med transfer-summen og en kaempe loen, toer vi virkelig tage chancen med en spiller som nemt kan blive en ny Hazard/Bale historie?

Hvis man har 50m, saa synes jeg der er andre steder man kan bruge dem mere fornuftigt, bare som et eksempel kan vi hente Reguilon hjem for 45m til en plads vi godt kunne bruge lidt mere bredde.

Og hvis saa Pogba imod forventning holder sig skades-fri, hvad betyder det saa for spilletiden til Martin og Fede, eller skal vi skille os af med en af dem? (For tvivler paa Pogba's ankomst ville aendre noget ifht at Casemiro og Kroos kommer til at spille de fleste kampe)

Havde han ikke haft den skades-historik, var jeg nok lidt mere aaben overfor det, men synes personligt at det er en alt for stor chance at tage, isaer taget vores nuvaerende skades problemer i betragtning.

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Doc.juego

2 måneder 3 uger siden #293 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Truppen 2020/2021
@ Zyconith

Jeg tror slet og ret ikke på af nogle af de nævnte spillere har kvaliteten til Real Madrid. Brahim er vildt overvurderet. Han bliver ikke engang en profil i Milan. Han skal finde sin plads i en klub som Udinese. Asensio har et godt langskud og ikke så meget andet. Ceballos er en dårlig udgave af Isco. Odriozola har ikke niveauet til andet end de små kampe. Jovic har ikke engang niveauet til træningsanlægget.
Jeg indrømmer at jeg er i tvivl med Ødegaard. Han har ubestrideligt nogle kvaliteter, jeg tror han kunne blive en ny David Silva hvis han spillede under Guardiola. Jeg tror bare tendensen er, at man i klubben snarere kigger på Liverpool og andre af de meget atletiske tempohold som har succes for tiden. Ødegaard passer efter min mening ikke ind i det koncept.
Sidste redigering: 2 måneder 3 uger siden ved Matamoro.

2 måneder 3 uger siden #294 af longwind
Besvaret af longwind på emne Truppen 2020/2021

Matamoro skrev: @ Zyconith

Jeg tror slet og ret ikke på af nogle af de nævnte spillere har kvaliteten til Real Madrid. Brahim er vildt overvurderet. Han bliver ikke engang en profil i Milan. Han skal finde sin plads i en klub som Udinese. Asensio har et godt langskud og ikke så meget andet. Ceballos er en dårlig udgave af Isco. Odriozola har ikke niveauet til andet end de små kampe. Jovic har ikke engang niveauet til træningsanlægget.
Jeg indrømmer at jeg er i tvivl med Ødegaard. Han har ubestrideligt nogle kvaliteter, jeg tror han kunne blive en ny David Silva hvis han spillede under Guardiola. Jeg tror bare tendensen er, at man i klubben snarere kigger på Liverpool og andre af de meget atletiske tempohold som har succes for tiden. Ødegaard passer efter min mening ikke ind i det koncept.

Real Madrid har aldrig kigget på andre klubber for at finde koncepter. Klubben har sin helt egen stil, og der kan Ødegaard sagtens få succes. David Silva blev David Silva helt uden Guardiola, så forstår ikke helt argumentet her? Hans succes hos La Real sidste sæson var heller ikke ligefrem affødt af possession-bold, snarere det modsatte. Og uanset så kan du da ikke dømme en spiller ud fra hans rolle i et koncep,t som du tror klubben vil arbejde henimod, og da slet ikke når der ingen tegn er på, at klubben rent faktisk gør det. Det er da helt ude i hampen.
Sidste redigering: 2 måneder 3 uger siden ved longwind.

2 måneder 3 uger siden #295 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Truppen 2020/2021
Det får tiden vise. Jeg tror ikke han bliver en succes i Real Madrid. Jeg var helt overbevist om at Hazard ville blive et flop i Madrid. Vel at mærke før transferen. Omvendt så var jeg ret sikker på at Vinicius ville slå igennem. Det er der ikke meget der tyder på. Vi sidder jo alle sammen bare og gætter i sidste ende.

2 måneder 2 uger siden #296 af El Siete

DeLaRed skrev:

El Siete skrev: Pogba er ikke blevet nævnt i lang tid, kunne det tænkes at Zidane gik efter ham til sommer? Han har 1 år tilbage næste sommer og hans markedsværdi er trods alt faldet en del det sidste stykke tid - måske han kunne hentes for "små penge".

Det skal ikke vaere nogen hemmelighed at jeg ikke har den store fidus til Pogba i Madrid, men jeg vil naturlgvis gerne gaa langt for at vi faar noget mere at skyde med til naeste season.

1. Prisen: Som der naevnes flere steder i pressen vil man maaske kunne faa ham til omkring €50m (tror maaske det er lidt lavt, men lad os lege med det nummer) det er en rigtig god pris for en spiller som har en god markeds vaerdi, men det er stadigvaek 50m mindre til andre indkoeb, saa derved kan det vaere at man saa skal gaa paa kompromis med de "andre" stjerner man ogsaa gerne vil have.
2. Loennen: Hans loen er astronomisk, og han vil uden tvivl blive en af de 3 bedst betalte spillere i truppen, som alle andre klubber har Real Madrid ogsaa et vis budget afsat til Loen, og hvis Pogba tager en stor del ad den kage, hvor meget er der saa tilbage til at betale "andre" indkoeb.
3. Skaderne: Dette er det stoerste problem, han har i sin tid i United misset over 55 kampe pga skader, og i naeste season bliver han 29 aar gammel, saa hans ben har nok set deres bedste dage, med transfer-summen og en kaempe loen, toer vi virkelig tage chancen med en spiller som nemt kan blive en ny Hazard/Bale historie?

Hvis man har 50m, saa synes jeg der er andre steder man kan bruge dem mere fornuftigt, bare som et eksempel kan vi hente Reguilon hjem for 45m til en plads vi godt kunne bruge lidt mere bredde.

Og hvis saa Pogba imod forventning holder sig skades-fri, hvad betyder det saa for spilletiden til Martin og Fede, eller skal vi skille os af med en af dem? (For tvivler paa Pogba's ankomst ville aendre noget ifht at Casemiro og Kroos kommer til at spille de fleste kampe)

Havde han ikke haft den skades-historik, var jeg nok lidt mere aaben overfor det, men synes personligt at det er en alt for stor chance at tage, isaer taget vores nuvaerende skades problemer i betragtning.

1. Prisen er selvfølgelig et problem, men hvis man alligevel havde i tankerne at bolstre midtbanen med fx Camavinga, synes jeg måske de er bedst givet ud på Pogba, sådan som situationen er lige nu, hvor vi måske skal satse mere på etablerede spillere end talenter.
2. Hans løn er høj, ja, men ifht marketing og hvad Real kunne få ud af hans image-rettigheder, tror jeg den difference ville gå op, hvis man købte en relativt ukendt spiller med meget lavere løn. Læste at han lå toppen over spilleres marketing-potentiale.
3. Hvor meget er skader og hvor meget er jeg-gider-ikke-united. Det var i hvert fald den opfattelse jeg fik da han gennem en længere periode var skadet og han var jo ret åben omkring at han ville væk og så aktiverede United så det sidste år i hans kontrakt. Det åbner dog op for noget andet, nemlig loyalitet. En kontrakt er en kontrakt.
Og han er trods alt kun 27 år nu og hans bedste år burde ligge foran ham :)

Synes også der skal satses på mere offensive spillere først, selvom Pogba ofte scorer mange mål, så er det her pengene skal lægges i første omgang. Og så skal man selvfølgelig af med Isco også. Men husk stadig på at Pogba til 50M, hvor pengene i regnskabet er fordelt og den 6-årige kontrakt han ville få, ikke er ret meget for en spiller i hans kaliber.

Over en sæson skal Ødegaard og Valverde nok få deres chancer, Modric bliver ikke yngre og Casemiro og Kroos kan heller ikke spille alle kampe.

Lige efter jeg skrev igår omkring Pogba, læste jeg at Raiola netop havde udtalt at han er færdig i United. Så han skifter nok lige meget hvad.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

2 måneder 2 uger siden #297 af DeLaRed

El Siete skrev:

DeLaRed skrev:

1. Prisen er selvfølgelig et problem, men hvis man alligevel havde i tankerne at bolstre midtbanen med fx Camavinga, synes jeg måske de er bedst givet ud på Pogba, sådan som situationen er lige nu, hvor vi måske skal satse mere på etablerede spillere end talenter.
2. Hans løn er høj, ja, men ifht marketing og hvad Real kunne få ud af hans image-rettigheder, tror jeg den difference ville gå op, hvis man købte en relativt ukendt spiller med meget lavere løn. Læste at han lå toppen over spilleres marketing-potentiale.
3. Hvor meget er skader og hvor meget er jeg-gider-ikke-united. Det var i hvert fald den opfattelse jeg fik da han gennem en længere periode var skadet og han var jo ret åben omkring at han ville væk og så aktiverede United så det sidste år i hans kontrakt. Det åbner dog op for noget andet, nemlig loyalitet. En kontrakt er en kontrakt.
Og han er trods alt kun 27 år nu og hans bedste år burde ligge foran ham :)

Synes også der skal satses på mere offensive spillere først, selvom Pogba ofte scorer mange mål, så er det her pengene skal lægges i første omgang. Og så skal man selvfølgelig af med Isco også. Men husk stadig på at Pogba til 50M, hvor pengene i regnskabet er fordelt og den 6-årige kontrakt han ville få, ikke er ret meget for en spiller i hans kaliber.

Over en sæson skal Ødegaard og Valverde nok få deres chancer, Modric bliver ikke yngre og Casemiro og Kroos kan heller ikke spille alle kampe.

Lige efter jeg skrev igår omkring Pogba, læste jeg at Raiola netop havde udtalt at han er færdig i United. Så han skifter nok lige meget hvad.

Du har helt sikkert nogle gode pointer, jeg er dig stadig ikke overbevist om at Pogba er den bedste måde hvorpå vi kan bruge vores 50m.
Hertil skal lige nævnes, at jeg som sådanne heller ikke er sikker på at Camavinga er den rigtige, du har helt ret i at han er uprøvet i en storklub og i den Spanien.

Den med skaderne køber jeg ikke helt, og hvis det var sandt siger det meget om hans professionelle attitude, gider vi virkelig at slåsse med det i Madrid? Og så skal vi også overveje, hvad der sker med ham og hvilken attitude han har hvis Zidane bliver erstattet med en anden træner i løbet af de næste par år, her mener jeg der er et kæmpe rædt flag ifht den attitude han har haft i United indtil videre, så kan en ny træner stå med det problem!

Og så lige ifht alderen, jo han er 27 nu, fyldet dog 28 om 3 måneder og vil derved være 30 år i hans kun 2 season med Real, har han virkelig ambitions niveauet der gør at han kan holde niveau til 32/33 års alderen, eller ser vi nærmere en Marcelo agtig historie med ham.

Jeg er med på der skal ske noget i Real, og jeg forstår godt at Pogba ligner en løsning pga prisen, men jeg ser stadig bare for mange røde flag, og så er jeg også af den holdning at det ikke nødvendigvis er på midtbanen vi skal starte med at købe ind, men det er en anden diskution.

Lad os se hvad der sker, mit største ønske til jul er at Julemanden henter den pakke vi fik fra Serbien i 2019, som han var kommer til at aflevere på den forkerte adresse ;-)

Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

2 måneder 2 uger siden #298 af Kayed99
Besvaret af Kayed99 på emne Truppen 2020/2021
Holdet er desværre i så skidt en forfatning, at vi har brug for mere end blot Mbappé til offensiven. Det burde simplethen være et minimum at forvente, at vi henter både ham og Haaland (2022, hvis han ikke ikke forlader denne sommer), men jeg har ikke tillid til, at Florentino har ambitionen eller evnerne til at lukke den type handler længere. 3-4 år, hvor man har skulle høre på, at man venter på at kunne hente Mbappé og så ender det højst sandsynligt med, at han forlænger.. til grin

Midtbanen er for 2. sæson ekstremt ringe besat. Én reel 6'er, tre 8'ere (den ene på 35), én 10'er (Ødegaard) og en så parodi (Isco).. sidste år med James. Det her skal simpelthen adresseres ASAP. Ift. strategien og hans kvaliteter her og nu, så er Camavinga et absolut must, men vi har også brug for en spiller, som kan gå ind her og nu. For mig er Aouar oplagt. Alternativer er Pogba eller en som jeg personligt har et godt øje til, Mikel Merino

2 måneder 2 uger siden #299 af Kayed99
Besvaret af Kayed99 på emne Truppen 2020/2021
Vallejo, Ceballos og Asensio skal alle dage videre ASAP. Jovic er tæt på at falde i den kategori.. jeg vil stadig gerne se mere til Militão, men jeg kan ikke se ham få succes med Varane. Odriozola er maksimalt en back up. Brahim ser jeg gerne i truppen fremfor Asensio eller Rodrygo. Sådan set også Lucas på trods af, at han tilbyder noget andet med hans alsidighed

2 måneder 1 uge siden #300 af DeLaRed
Marca - "Modric, who was expected to be faded out this season, is playing almost at the level which won him the Ballon d'Or in 2018. Luka has created 29 chances, has a passing accuracy of over 90 percent and has made an impressive 29 dribbles this season."

Nyd det saa laenge det varer drenge, for der kommer til at gaa et paent stykke tid foer vi vi oplever endnu en spiller som Modric.

Han var en noegle figur i vores La Liga titel sidste aar (medvirkende i 22 af vores maal), og har i denne season vaeret vores mest stabile spiller i hele truppen. Han har indtil videre, som eneste mark-spiller, spillet alle kampe i denne season, og har vaeret vital for baade vores offensiv og vores defensiv. Og han er 1 ud af kun 3 spillere i truppen der ikke har haft boevl med kroppen i denne season.

Manden er 35 aar gammel, og spiller pt op til et niveau der ligger ham i top 5 midtbane spillere i Verden (uden diskution!). Overvej lige at foelgende:
Zidane - Slutter karrieren som 34 aarig
Iniesta - Skifter til den Japanske liga som 34 aarig
Xavi - Skifter til Al-Sadd (Qatar) som 35 aarig
Gerrard - Skifter til LA Galaxy som 35 aarig
Xabi Alonso - Slutter karrieren som 34 aarig
Ballack - Slutter karrieren som 35 aarig
M. Laudrup - Slutter karrieren som 34 aarig
Vieira - Slutter karrieren som 34 aarig
Schweinsteiger - Skifter til Chicago Fire som 32 aarig
Rijkaard - Slutter karrieren som 33 aarig
Riquelme - Skifter til Boca Juniors som 30 aarig

Ud af de spillere som ikke er paa listen ovenfor om som fortsatte paa hoejeste niveau efter de 35, er det meget meget faa der spillede saa mange minutter og kampe som Modric pt goer, og endnu faerre formaar at holde saa hoejt et niveau!

Det vi er viden til er absolut verdens klasse, og der kan ikke herske nogen tvivl om at han skal have 1 aar mere som reserve spiller! Spillere som Pogba, Camavinga, Szoboszlai og hvad de ellers hedder, naar ikke Luka til sokke-holderne!!!

Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Doc.juego, Chamartin, Madrid1998, Fondo_Sur, El Siete

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.