Truppen 2020/2021
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Angrebet skal forstærkes, vi kan ikke være så afhængig at Benz som vi er i dag, han burde igen i går mindst havde lavet 3 mål.
Prio 1 må være en ny højre kant for det Asensio/Rodrigo viser er OK for en 20 årig breddespiller.
Kvalitet på toppen må være prio 2, her tror jeg desværre at man forsøger sig med Jovic næste år også :(
Vi skal have en backup for Mendy, men jeg har det fint med at miste Ramos efterhånden, (har vænnet mig ved tanken er nok mere rigtigt udtrykt), Nacho gør det OK, og en forstærkning kan vente til 2022.
Mere vigtigt er det for mig at vi får en ny Casemiro, her er problemet vel at finde en der vil stå i skyggen af ham. Så det er på 2022 listen.
2023 skal Kroos og Carvajal erstattes, så det er bare at komme i gang, køb en masse trøjer så vi kan få de rigtige spillere :)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren .
Vores defensive spillere har scoret 8 mål og der tælles vores forsvarspillere samt Casemiro i ligaen og Chl. Alle andre midtbanespillere og offensive spillere har stået for 20 scoringer. I alt 9 forskellige spillere.
Benzema har scoret 19 mål og de 9 andre offensive samt midtbanespillere minus Casemiro har scoret 1 mål mere end ham i hele sæsonen.
Er jeg vitterligt den eneste som synes det er et kæmpe problem? Ellers synes du/i det er en ganske fed fordeling? Nej selvfølgelig skal Benzema ikke som min. lave 3 kasser igen igår. Hvem fanden har en scoringsprocent på 100%? Absolut ingen! Kom nu lidt altså. Ronaldo scorede ekstremt mange mål, men skulle han scorer på stort set alle hans chancer, så ville han jo have scoret langt over 800 mål i stedet for det halve. Det giver jo ingen mening.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Andre der har opdaget hvor endnu mere ligegyldig Ceballos er blevet i Arsenal efter Oedegaards ankomst. Ud over at han jo aldrig har vaeret og aldrig bliver god nok til Real Madrid (og vel knap nok er god nok til Arsenal's baenk) saa er det alligevel lidt et daarligt traek fra Reals side at sende Oedegaard til Arsenal da Ceballos' markeds vaerdi falder for hver uge der gaar nu.
Donde está la biblioteca?
- 9eren
- Gæst
-
En ny trup sammensætning kan Benzema jo evt ikke indgå i. Skal du have en offensiv spiller som kan skabe spillet mister Benzema en ret stor del af sit spil. Han er ikke den bedste inde i det lille felt ej heller en spiller der løber hurtigt i dybden. Så der er utrolig mange punkter han ikke vil passe ind i en fornyelse af truppen.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Thomaskjensen post=134821 skrev: @Dios, Først skal man rose, for du har ret, det kan på ingen måde være rigtigt det vi ser i angrebet, i LaLiga har Benzema lavet 15 mål.
Det er altså mere end 1/3 af ALLE mål der kommer fra Benzema (I LaLiga).
Men, og der er jo et men. Benzema bruger i snit 136,5 minutter på at lave et mål, Ronaldo bruger bare 83,6 minutter per mål, så dem slutter vi lige med at sammenligne syntes jeg. Benzema får gerne skyde dobbelt så meget på mål om han snittede på 83,6 for så skulle han havde scoret 24,3 mål.
Nu byder jeg gerne på mig selv når jeg har fejl, for jeg trodde faktisk at Benz havde en meget høj xG i de seneste 2 kampe, men den er bare på 1,14 med Elche, så at pande ind 2 er jo skide godt.
Jeg forsvare mig med at jeg stadig var skuffet over at han ikke laver 2 kasser mod AM, og der er hans xG også lidt højere med 1,81.
Hans xG90 er mere i linje med min kritik, nemlig på 0,65 og det er ikke godt nok for en angriber i RM.
Dette skal ikke ses som et forsvar af de andere spillere i "angrebet", må blive med "" da de jo ikke bidrager med noget som helst.
Lidt andre deprimerende statastikker er at Rodrigo leder "expected Assist" med 0,44 per 90 minutter, efterfulgt af Kroos med respektable 0,30, Vini 0,28, Asensio 0,16 og Mensy med 0,04.
Kigger man på Kroos som jeg jo gerne vil, så har han lavet 2,87 afleveringer per kamp der leder til at skudl, dvs 59,3 afleveringer der leder til et afslutninger i år.
Sammenligner vi den med hans 0,30 expexted asist, så burde Kroos havde lavet 17,8 asist i år og ikke 6.
Statistik er noget farligt noget :)
Dertil svarede Zidane: Ja det kan godt være.
Hvad tænker I madridista om dette?
Personligt elsker jeg at se Ronaldo spille fodbold. Men jeg synes at vi som klub er “kommet” videre efter Ronaldo.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Men vi skal ikke have tilbage BBC i nogen form.
Til gengæld blomstrer Ødegaard helt vildt - igen. Og imo er han et meget større talent end Ceballos virker til, så jeg synes alt i alt det virker som et godt træk :)DeLaRed post=134805 skrev: Lidt off topic, men alligevel...
Andre der har opdaget hvor endnu mere ligegyldig Ceballos er blevet i Arsenal efter Oedegaards ankomst. Ud over at han jo aldrig har vaeret og aldrig bliver god nok til Real Madrid (og vel knap nok er god nok til Arsenal's baenk) saa er det alligevel lidt et daarligt traek fra Reals side at sende Oedegaard til Arsenal da Ceballos' markeds vaerdi falder for hver uge der gaar nu.
Ja for Ødegaard er trækket rigtig fint indtil videre. Men ser man med rent økonomiske briller, så har Real bare gjort det endnu sværre at sælge Ceballos med dette træk, og id fra det synspunkt var det måske ikke det klogeste (nu ved jeg godt at Martin også skulle have noget at skulle ha sagt i den situation, men lur mig om man ikke lige mister 2-4mio på Ceballos’ markeds værdi med Ødegaard i Arsenal)
Ifht Ødegaards opblomstring, så ser vi jo hvad der sker når en spiller pludselig ikke er skadet hver 2. månede.
Donde está la biblioteca?
- 9eren
- Gæst
-
Det er et opfundet problem, at han bliver svær at sælge. Og så må Real Madrid jo bare kigge ind ad, når de “kun” kan få 5-10 millioner euro for ham eller måske slet ikke nogen.
Det handler om Florentinos mangel på fodbold forståelse når vi snakker om en langsigtet plan. Han er politisk rigtig dygtig, men som så mange andre politikere er hans ord tomme og fyldt med fejl. Han går til indkøb med slogans som, Canteranos y Galacticos plus andet, og mener at Real Madrid ikke behøver en sportsdirektør fordi vi altid køber de bedste spillere. Det er jo hans ord!
Vi har vundet CL pga indkøbet af Cristiano, uden ham havde vi slet ikke været nogensteder med 3 CL titler i streg. Det indkøb stod Florentino ikke bag.
Når det så er sagt så kan jeg rigtig godt lide Bayerns måde at handle på og forstærke deres hold. Der en mening med det de laver og jeg ved godt at den tyske liga ikke altid har været konkurrence dygtig ift Bayern, men de formår altid at være med til det sidste. Når man flere gange har smadret Barcelona ud af Cl som 8-2 og 7-0 sammenlagt, så er det sgu fordi de gør noget rigtigt. De vinder måske også i år og jeg håber ikke vi støder ind i dem.
Der er helt klart brug for en Monchi i Real Madrid