Den store transferrygte-tråd

4 år 2 uger siden #1081 af Jbner
Besvaret af Jbner på emne Den store transferrygte-tråd
​Cornelius til Real som backup for Benz :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 uger siden #1082 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Den store transferrygte-tråd

Dragam post=151200 skrev:

Jbner post=151198 skrev:

Dragam post=151196 skrev:

Jbner post=151180 skrev: ​Kunne virkelig også godt tænke mig Gabriel Jesus. Og selvom han nok helst vil spille på toppen, så mener jeg han har spillet højre kant før. Så man kunne vælge at "nøjes" med ham, og så købe en ny højre wing når Benz stopper og Jesus kan komme på toppen fast. Og så kan Rodrygo tage højre kanten eller angriber hvis Benz skal hviles.

Andre end mig der ikke har set Tchouameni spille, som glæder sig til at se ham mod Danmark om lidt? :D

Venstrekant *

Han er højrebenet og ikke særlig god med venstre ben... så det ville bare ende ud i samme problematik som når Rodrygo spiller der... aka nej, han er IKKE løsningen til vores højrekant...

​Højrekant* 
www.transfermarkt.com/gabriel-jesus/leis...werb/GB1/saison/2021

13 kampe som angriber, 12 kampe som højre kant og sølle én kamp som venstre kant i denne sæson.

​I stand corrected.

Men det ændrer ikke på, at han er højrebenet, og ikke særlig god med venstre skøjte... aka han vil have samme problematik som Rodrygo har, når han spiller i højre, og samme årsag som at Rodrygo er meget bedre når han spiller i venstre - en kantspiller i vores måde at spille på, skal kunne trække ind i banen og afslutte, og det kan du kun hvis du er komplet 2 foddet, eller har din stærke fod i modsatte side af den side du spiller.
Altså skal den højrekant vi henter være venstrefoddet, eller være god med begge fødder på O Fenomeno niveau.

Og lur mig om grunden til at han ikke har forlænget sin kontrakt ikke er fordi han vil til en klub, hvor han kan spille fast som angriber...

​Lidt uenig i at vi har brug for en hoejrekants spiller der dribler ind i banen, mener netop vi har brug for en spiller der kan gaa tilbaglinjen (den eneste vi har haft i denne season har vaeret Dani, og ham har vi ikke set meget til paa hans hoejeste niveau), hvis vi har en kantspiller der kan gaa til baglinjen, saa sker der det at man automatisk straekker modstanderens forsvar ud, og det giver baade mere plads til Vini paa Venstre, det giver mere plads for Benzema centralt, og saa skaber det ogsaa flere rum som en spiller som Fede kan loebe ind i. Vores problem er netop at modstandernes forsvar ikke skal bekymre sig saa meget om vores hoejrekant, og derved baade kan staa mere kompakt centralt i banen, men samtidig ogsaa skubbe deres midtbane en smule mere over mod Venstre, saa de kan ligge 2-3 mand paa Vini og nemt lukke af for Kroos.

Ville naturligivis vaere bedste at faa en spiller der kan begge dele (baade traekke ind i banen og ned ad linjen), men hvis der skal vaelges, saa ser jeg klart helst at vi henter en spiller der er komfortabel med at drible til baglinjen, samt god til baade at ligge de korte og lange indlaeg.

Donde está la biblioteca?

4 år 2 uger siden #1083 af DeLaRed

Jbner post=151201 skrev: ​Cornelius til Real som backup for Benz :D

​Og Maehle som Dani's backup :-)

Følgende bruger(e) sagde tak: Jbner

4 år 2 uger siden #1084 af Real HWL

mohbar post=151197 skrev: ​Alene dømt på denne kamp (har det ham i andre) vil Tchouameni være alle 100 mio værd.

Måske derfor PSG prøver alt hvad de kan for at stjæle ham ud af hænderne på os. Han er et bæst.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

4 år 2 uger siden #1085 af Cristiano7

DeLaRed post=151203 skrev:

Jbner post=151201 skrev: ​Cornelius til Real som backup for Benz :D

​Og Maehle som Dani's backup :-)

​Hvorfor ikke? Han kan endda spille på begge kanter :)
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

4 år 2 uger siden #1086 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

DeLaRed post=151202 skrev:

Jbner post=151198 skrev:

Jbner post=151180 skrev: ​Kunne virkelig også godt tænke mig Gabriel Jesus. Og selvom han nok helst vil spille på toppen, så mener jeg han har spillet højre kant før. Så man kunne vælge at "nøjes" med ham, og så købe en ny højre wing når Benz stopper og Jesus kan komme på toppen fast. Og så kan Rodrygo tage højre kanten eller angriber hvis Benz skal hviles.

Andre end mig der ikke har set Tchouameni spille, som glæder sig til at se ham mod Danmark om lidt? :D

Venstrekant *

Han er højrebenet og ikke særlig god med venstre ben... så det ville bare ende ud i samme problematik som når Rodrygo spiller der... aka nej, han er IKKE løsningen til vores højrekant...

​Højrekant* 

13 kampe som angriber, 12 kampe som højre kant og sølle én kamp som venstre kant i denne sæson.

​I stand corrected.

Men det ændrer ikke på, at han er højrebenet, og ikke særlig god med venstre skøjte... aka han vil have samme problematik som Rodrygo har, når han spiller i højre, og samme årsag som at Rodrygo er meget bedre når han spiller i venstre - en kantspiller i vores måde at spille på, skal kunne trække ind i banen og afslutte, og det kan du kun hvis du er komplet 2 foddet, eller har din stærke fod i modsatte side af den side du spiller.
Altså skal den højrekant vi henter være venstrefoddet, eller være god med begge fødder på O Fenomeno niveau.

Og lur mig om grunden til at han ikke har forlænget sin kontrakt ikke er fordi han vil til en klub, hvor han kan spille fast som angriber...

​Lidt uenig i at vi har brug for en hoejrekants spiller der dribler ind i banen, mener netop vi har brug for en spiller der kan gaa tilbaglinjen (den eneste vi har haft i denne season har vaeret Dani, og ham har vi ikke set meget til paa hans hoejeste niveau), hvis vi har en kantspiller der kan gaa til baglinjen, saa sker der det at man automatisk straekker modstanderens forsvar ud, og det giver baade mere plads til Vini paa Venstre, det giver mere plads for Benzema centralt, og saa skaber det ogsaa flere rum som en spiller som Fede kan loebe ind i. Vores problem er netop at modstandernes forsvar ikke skal bekymre sig saa meget om vores hoejrekant, og derved baade kan staa mere kompakt centralt i banen, men samtidig ogsaa skubbe deres midtbane en smule mere over mod Venstre, saa de kan ligge 2-3 mand paa Vini og nemt lukke af for Kroos.

Ville naturligivis vaere bedste at faa en spiller der kan begge dele (baade traekke ind i banen og ned ad linjen), men hvis der skal vaelges, saa ser jeg klart helst at vi henter en spiller der er komfortabel med at drible til baglinjen, samt god til baade at ligge de korte og lange indlaeg.

​Det er hvad vi har nu med Rodrygo, når han spiller på højrekanten - hvor godt synes du det fungerer med en kantspiller der ikke kan andet end at gå til baglinien og slå et indlæg, eller spiller den tilbage i banen?

Hvis du spiller med dit stærke ben i modsatte side kan du stadig gå til baglinien og slå indlæg (ser vi jo ofte fra vini, og mange andre kanter, som har spillet med stærke ben i modsatte side), men samtidig har man muligheden for at trække ind og afslutte... og det er bare super vigtigt imo.

Det er jo netop blandt andet derfor at de er nødsaget til at dække mere op for vini, fordi han også kan trække ind og være en afslutnings trussel, hvor det ikke ligger naturligt for Rodrygo når han ligger i højre side, som højrefoddet spiller.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
4 år 2 uger siden #1087 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Den store transferrygte-tråd
​Hvad i alverden er det for en floskel om at man SKAL gå til højre hvis man er højrebenet og til venstre hvis man er venstrebenet? Hvis det er den eneste fremgangsmåde som fodboldspiller, så er fodbold godt nok blevet et forudsigeligt spil. Uanset hvem der er blevet nævnt af dygtige spillere, så skyder den samme bruger hele bundet ned pga deres foretrukne fod og nævner to middelmådige venstrebenede brasilianere uden evner til Real Madrid. Det er jeg overbevist om kan gøres bedre, for så simpelt er fodbold altså ikke!

I dag scorer Benzema et vildt godt mål hvor han starter i frimærket i højre side. Hans mål blev scoret via et meget svagt skud omkring det lille felt. Følger vi logikken, så burde han kun kunne gå til baglinjen eller spille den bagud. I stedet trodsede Benzema "naturens love" og drev bolden ind i feltet, kombinerede med Nkunku, satte 2 mand og scorede. En aktion som jo er fuldkommen umulig for en højrebenet på højre kant :)
Valverde flyver ned ad højrekanten i CL-finalen og i stedet for at gå direkte mod baglinjen, så går han ind mod sin modstander og smadrer et tidligt indlæg fladt til bagerste.
Carvajal scorede engang et lækkert mål i en Super Cup med ydersiden, hvor han også kom ind i banen. Ifølge logikken burde det ikke være muligt da en højrebenet kun kan gå til baglinjen eller spille tilbage. 
Rodrygo blev mod City skiftet ind med udgangspunkt i højre side og lavede 2(!) mål. I stort set alle vores comebacks kom han ind derover. 
Netop Gnabry, som vi er mange der gerne vil have, spillede en god CL-finale i 2020 som højre kant og havde generelt en god sæson. Klassespiller som har bevist sig som højrekant - hvilket jo er umuligt. 
Hvad gjorde Barcelona da Messi ikke gad spille til højre mere, men ville ind centralt? Så røg Villa eller Pedro derud. 
Føj hvor var Figo god

Og hvad får vi ud af de eksempler? Der er MEGET mere end "baglinje og indlæg" eller "cut ind og afslut" i fodbold. Du kan spille en position på SÅ mange måder afhængig af hvordan holdet ser ud og hvilken type du er. 

Til alle jer andre: Det er seriøst en fornøjelse at høre alle jeres bud til de forskellige positioner. Uanset om det er Sterling, Jesus, Gnabry eller hvem der nævnes både til den position og også til de andre. Det er fedt at tænke over alle de forskellige muligheder som faktisk eksisterer. 

Sidste redigering: 4 år 2 uger siden ved Brylle.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
4 år 2 uger siden #1088 af Brylle
​Personligt er jeg ikke helt overbevist om Gabriel Jesus. Når jeg husker de highlights, jeg har i hovedet af Jesus, så husker jeg slet ikke en spiller som har det store blik for sine holdkammerater og formår at sætte andre end sig selv op, og det føler jeg er vigtigt på det nuværende hold. Det er mange simple bolde når han indgår i spillet med sine holdkammerater. Tilgengæld er Jesus en spiller der arbejder helt vildt hårdt for sit hold og kommer til rigtig mange chancer samt laver mange mål selvom han er lidt uskarp. Jeg ville ikke græde over at få Jesus ind, men jeg håber på en anden type. Jeg synes ikke, at vores hold er sat rigtigt op til at have en "lille boksspiller" og jeg tror simpelthen ikke at han uden Benzema kan blive brugt rigtigt. Måske som en højrekant der bevæger sig væk og kommer ind omkring boksen samt bidrager i presset, men skal han en dag være førsteangriber, så skal der enten ske noget med holdet eller med ham som type. 

4 år 2 uger siden #1089 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

Brylle post=151207 skrev: ​Hvad i alverden er det for en floskel om at man SKAL gå til højre hvis man er højrebenet og til venstre hvis man er venstrebenet? Hvis det er den eneste fremgangsmåde som fodboldspiller, så er fodbold godt nok blevet et forudsigeligt spil. Uanset hvem der er blevet nævnt af dygtige spillere, så skyder den samme bruger hele bundet ned pga deres foretrukne fod og nævner to middelmådige venstrebenede brasilianere uden evner til Real Madrid. Det er jeg overbevist om kan gøres bedre, for så simpelt er fodbold altså ikke!

I dag scorer Benzema et vildt godt mål hvor han starter i frimærket i højre side. Hans mål blev scoret via et meget svagt skud omkring det lille felt. Følger vi logikken, så burde han kun kunne gå til baglinjen eller spille den bagud. I stedet trodsede Benzema "naturens love" og drev bolden ind i feltet, kombinerede med Nkunku, satte 2 mand og scorede. En aktion som jo er fuldkommen umulig for en højrebenet på højre kant :)
Valverde flyver ned ad højrekanten i CL-finalen og i stedet for at gå direkte mod baglinjen, så går han ind mod sin modstander og smadrer et tidligt indlæg fladt til bagerste.
Carvajal scorede engang et lækkert mål i en Super Cup med ydersiden, hvor han også kom ind i banen. Ifølge logikken burde det ikke være muligt da en højrebenet kun kan gå til baglinjen eller spille tilbage. 
Rodrygo blev mod City skiftet ind med udgangspunkt i højre side og lavede 2(!) mål. I stort set alle vores comebacks kom han ind derover. 
Netop Gnabry, som vi er mange der gerne vil have, spillede en god CL-finale i 2020 som højre kant og havde generelt en god sæson. Klassespiller som har bevist sig som højrekant - hvilket jo er umuligt. 
Hvad gjorde Barcelona da Messi ikke gad spille til højre mere, men ville ind centralt? Så røg Villa eller Pedro derud. 
Føj hvor var Figo god

Og hvad får vi ud af de eksempler? Der er MEGET mere end "baglinje og indlæg" eller "cut ind og afslut" i fodbold. Du kan spille en position på SÅ mange måder afhængig af hvordan holdet ser ud og hvilken type du er. 

Til alle jer andre: Det er seriøst en fornøjelse at høre alle jeres bud til de forskellige positioner. Uanset om det er Sterling, Jesus, Gnabry eller hvem der nævnes både til den position og også til de andre. Det er fedt at tænke over alle de forskellige muligheder som faktisk eksisterer. 

​Er du sindssyg en gang selektiv læsning og ord drejning... 

Var figo totalt 1 benet, eller kunne han med begge ben? Og det samme med Benz... der har du forskellen. Alle de største spiller i modsatte side af deres stærke ben... Cristiano, messi, robben, ribery, mbappe... osv osv osv. 

Hvor lå Rodrygo i banen, da han scorede de 2 afgørende mål - ude på højrekanten? Nej, han lå inde i feltet, som angriber.

Valverde var stadig nødsaget til at gå på ydersiden af forsvaret, som er det eneste åbenlyse at gøre som 1 benet kant spiller, der spiller i samme side som sit stærke ben - han havde så tilstrækkeligt hurtighed til at komme ind foran forsvaret, og få lavet en afslutning, lidt på samme vis som Bale når han spillede i venstre. Heldigvis var vini til at følge op på hans "indlæg".

Gnabry er 2 benet, ja, hvilket gør at han ikke har nogen begrænsninger hvad det angår ift at spille i højre. Jeg ser ham dog som langt fra hurtig nok, eller have nok flair.

Og ja, 2 middelmådig Brasilienere... så middelmådige at de er de 2 højrekanter for det brasilianske landshold...

4 år 2 uger siden #1090 af Lars1991
Helt enig med Brylle, vi kan sagtens bruge en højrebenet spiller på højre-kant. Det handler meget mere om kvalitet og spillertype end hvad ben de lige er. Med det sagt... Kai Havertz er altså venstrebenet :D

Og så er jeg også enig igen ifht Gabriel Jesus. Jeg har ikke været synderligt imponeret de gange jeg har set ham. Men skal da ikke afvise at han er bedre end hvad jeg lige har følelsen af, så meget har jeg heller ikke set ham. 
Spørgsmålet er også om han overhovedet vil til Real Madrid. Jeg tror han han er meget opsat på at komme til en klub hvor han kan spille fast. Hvis han kommer til Real vil det jo bare være City over again for ham - her blev han jo også udset som en spiller der skulle tage pladsen når deres stjerne Aguero forsvandt. Men sådan endte det ikke og tror ikke han har lyst til at satse på det igen med Benzema denne gang.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, DeLaRed

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
4 år 2 uger siden #1091 af Brylle
@Dragam

​Det er jo hele pointen i at fodbold ikke bare er "gå til baglinjen hvis du er højrebenet og gå ind i banen hvis du er venstrebenet :D Der har du en masse eksempler på det og du bidrager heldigvis også til min pointe. Jeg tror at de fleste herinde hader fuldkommen fastlåst fodbold som det lader til at du vil have siden højrekanten SKAL ligge på højrekant og skære ind i banen. Sådan dirker man ikke en lås op når modstanderen kommer med ambitionen om at parkere en bus. Når Rodrygo lykkes, så er det netop fordi han bevæger sig væk fra højrekanten og ofte har Valverde kæmpe succes med at drive både ind i banen og udad hvilket skaber problemer når modstanderen ikke kan forudsige hvad han gør. Begge spillere er gode til at fylde på i feltet, og selvom de gør det, så kommer vi ofte til indlæg fra deres side, da Carvajal kommer ret højt op. 

Eksemplet med Benzema er jo fuldkommen ligegyldigt hvor god han er med venstrebenet. Han driver helt ind på kanten af det lille felt, så alle spillere, der får penge for at spille fodbold bør nok kunne sparke den bold ind når man har lavet så fantastisk et forarbejde for sig selv. 

Men det var alt fra mig i denne her naturlov om at man på forhånd har tabt, hvis en højrebenet spiller i højreside. Også selvom det er blevet gentaget på enhver mega dygtig fodboldspiller de sidste 20 sider. Heldigvis er fodbold federe end bare det.

​@Lars1991

Det var alle de andre gode eksempler jeg tænkte på hahah :D 

Kai Havertz synes jeg er en dygtig spiller. Det ville ikke gøre mig noget
Sidste redigering: 4 år 2 uger siden ved Brylle.

4 år 2 uger siden #1092 af DeLaRed

Dragam post=151206 skrev:

DeLaRed post=151202 skrev:

Jbner post=151198 skrev:

Venstrekant *

​Højrekant* 

​I stand corrected.

​Det er hvad vi har nu med Rodrygo, når han spiller på højrekanten - hvor godt synes du det fungerer med en kantspiller der ikke kan andet end at gå til baglinien og slå et indlæg, eller spiller den tilbage i banen?

Hvis du spiller med dit stærke ben i modsatte side kan du stadig gå til baglinien og slå indlæg (ser vi jo ofte fra vini, og mange andre kanter, som har spillet med stærke ben i modsatte side), men samtidig har man muligheden for at trække ind og afslutte... og det er bare super vigtigt imo.

Det er jo netop blandt andet derfor at de er nødsaget til at dække mere op for vini, fordi han også kan trække ind og være en afslutnings trussel, hvor det ikke ligger naturligt for Rodrygo når han ligger i højre side, som højrefoddet spiller.

Jeg håber virkelig din kommentar er en joke, for Rodrygo er så absolut PIV RINGE til at gå til baglinjen, og hans indlæg er ikke noget at råbe hurra for. Når jeg taler kant spiller, der kan gå til baglinjen så tænker jeg Figo/Joaquin osv, jeg håber så sandelig ikke du mener Rodrygo er i samme liga eller samme type som dem.

Stort set alle Rodrygo’s kvaliteter i ligger inden i boksen, eller lige på kanten af boksen i kombinations spillet, så snart han er 10 meter væk fra modstanderens felt bliver han komplet ligegyldig, og det ser hi netop også ved at de fleste modstanderen kan lukke ned for ham med en enkelt spiller, så det er jo en helt håbløs kommentar at sige at Rodrygo er en højre kant!!!

Vi har brug for en spiller der kan trække forsvaret ud mod kanten, noget Rodrygo aldrig har haft succes med.

Jeg er dog ligeglad med hvilket ben der er favorit benet, jeg vil bare have en spiller der er komfortabel med at løbe med langs sidelinjen går mod baglinjen og ligger gode korte og lange indlæg! Rodrygo kan ingen af delene, som jeg tidligere har nævnt, så ville han klart gøre sig bedst som hængende angriber i et 2-mands angreb, ala Raul, men den rolle findes ikke i det nuværende Madrid hold.

Leveret af Kunena Forum