Den store transferrygte-tråd

3 år 4 dage siden #3373 af The European Super League

Mathiaska post=164673 skrev: Og så er det naturligvis meget interessant at konspirere i hvor involveret Real Madrid/Perez er i hele det her offentlige stunt. Det bliver vi næppe klogere på før der om 10-30 år kommer noget dokumentar værk om knægten, medmindre vi da stik mod forventing får noget indblik i dette i det stykke TV der er igang/på bedding om ham i den kommende tid.

Om 8 måneder kommer Netflix ud med en mini serie med Mbappé som hovedperson med titlen "The coup" :P
Et passende fransk titel om magtspillet mellem Qatar, den franske superstjerne og den spanske Don.

Bellingham Camavinga Tchouameni
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 4 dage siden #3374 af Mathiaska

DeLaRed post=164685 skrev:

Mathiaska post=164673 skrev:

Kasillas post=164671 skrev: Der er noget anderledes denne sommer i forhold til forrige sommer: Forrige sommer plejede al-Khelaifi ikke at tale så ”grimt” om Mbappe, men det gør han denne sommer, hvor ord som ”uacceptabel”, eller at seks spiller angiveligt klagede (lækket af al-Khelaifi?) og hvor al-Khelaifi truer med 'plettet arv', hvis man forlader klubben gratis efter at den har "hjulpet ham i sin ungdom" (fnis!).

Også bettingsfirmaer har Real Madrid som smal favorit foran PSQ hvad angår Mbappes næste klub efter sommer: www.oddschecker.com/football/football-sp...mmer-transfer-window

Spørgsmålet er om Mbappe virkeligt pønser på at blive hele sæsonen ud for at få ALT ud af sin loyal-bonus, som klubben skylder ham? Eller pønser han ”bare” på at blive denne måned, så han få DELE af sin loyalbonus? – Spørgsmålet er også i det hele taget om Mbappe vil blive i PSQ selv med alt den støj omkring sig? - Jeg venter spændt på udfaldet.

​Spørgsmålet bør snart være om det virkelig kan være sandt, at en spiller der har tjent mange penge så tidligt i sin karriere, lader en bonus - eller dele af den - diktere sin karriere og videre færden. Alle mener det hele handler om penge og at Mbappe er den mest grådige (/snedige - alt efter hvilke briller der ser) person i verden. 
Jeg synes debatten er vildt unuanceret omend der naturligvis kan være sandhed i det, men det forekommer mig efterhånden mere og mere usandsynligt at alt bare drejer sig om penge for knægten. Jeg ved hverken til eller fra alle andre, men det er forbavsende få personer på det store internet der spekulerer i andet end pengene når det kommer til denne transfer. 

Når det er sagt er jeg helt enig med dig Kasillas, at tonen og "spillet" i medierne er markant anderledes denne sommer. Knægten er igang med at presse et skifte igennem og tvinger ledelsen til at acceptere det, omend det jo ud fra diverse udtalelser fra Saudi lejren ikke bør være et problem. Så hvad er hans plan? Er han igang med at gøre sig selv til et "problem" og dermed tvinge PSG til at acceptere et lavere bud? Og så er det naturligvis meget interessant at konspirere i hvor involveret Real Madrid/Perez er i hele det her offentlige stunt. Det bliver vi næppe klogere på før der om 10-30 år kommer noget dokumentar værk om knægten, medmindre vi da stik mod forventing får noget indblik i dette i det stykke TV der er igang/på bedding om ham i den kommende tid. 

Det er både spændende og trættende, men helt sikkert er det (for mig) også, at Mbappé er Real Madrid spiller om under 2 måneder. 

​Men omvendt så glemmer du vel også en smule hvad han gjorde sidste sommer, det er vel der ideen om “penge” kommer fra? Altså det spil han spillede sidste år var vel enten fordi han er historiens største narcisist og ellers gjorde han det netop for at trække så mange penge ud af PSG som muligt. Spm om det er rigtigt eller forkert, så er det vel naturligt at pressen og fans igen vender blikket mod penge først.

​Det glemmer jeg aldrig. Har sjældent følt mig mere snydt. Og ja helt enig, det er da det mest naturlige overhovedet. Men når det nu har været debatteret i en måned eller hvor længe det for alvor har stået på nu, så mener jeg stadig debatten er voldsomt unuanceret. Det kunne jo være at der var andre årsager til, at manden ikke har skrevet under i Madrid endnu.

Jeg ved ikke om det er sandsynligt, men det kan vel ikke udelukkes, at Perez har lidt goodwill i banken hos Mbappe-lejren efter fadæsen sidst og derfor har udtænkt en PR plan som  det vi ser nu i tæt samarbejde med dem, i håb om at presse prisen ned. Jeg siger ikke det er sket, men det kan vel ikke udelukkes. Og noget af holdet er immervæk først mødt ind til træning i dag. 
Så lad os lege med tanken om, at "spillet" i pressen her og nu faktisk sker i samarbejde med Perez og han i løbet af den kommende uge eller to signes for mindre end nogle af de groteske beløber der har været nævnt, som 200+50 mil euro osv., jamen så har Perez og klubben jo tabt mindre ansigt end hvis man blot lader sig føje og betaler ved kasse 1. Alt i mens vi henter en af verdens bedste spillere til en position vi desperat mangler en sådan på, netop i tide til at komme igang med sine nye holdkammerater. Det ville da ikke være verdens værste eksekvering når nu vi er nødt til at have netop ham. 

Jeg ved det ikke, jeg er nok naiv. Jeg synes bare det virker vildt usandsynligt at hvad end der foregår nu - eller ikke foregår - sker på baggrund af 40 milioner euro eller hvor meget pressen mener han får her på en eller anden dato. Det er mange penge, helt sikkert. Men det er vel ikke meget mere end hvad han det sidste år har tjent på 1,5-2 måneder?

3 år 4 dage siden #3375 af schreiber77

Mathiaska post=164694 skrev:

DeLaRed post=164685 skrev:

Mathiaska post=164673 skrev:

Kasillas post=164671 skrev: Der er noget anderledes denne sommer i forhold til forrige sommer: Forrige sommer plejede al-Khelaifi ikke at tale så ”grimt” om Mbappe, men det gør han denne sommer, hvor ord som ”uacceptabel”, eller at seks spiller angiveligt klagede (lækket af al-Khelaifi?) og hvor al-Khelaifi truer med 'plettet arv', hvis man forlader klubben gratis efter at den har "hjulpet ham i sin ungdom" (fnis!).

Også bettingsfirmaer har Real Madrid som smal favorit foran PSQ hvad angår Mbappes næste klub efter sommer: www.oddschecker.com/football/football-sp...mmer-transfer-window

Spørgsmålet er om Mbappe virkeligt pønser på at blive hele sæsonen ud for at få ALT ud af sin loyal-bonus, som klubben skylder ham? Eller pønser han ”bare” på at blive denne måned, så han få DELE af sin loyalbonus? – Spørgsmålet er også i det hele taget om Mbappe vil blive i PSQ selv med alt den støj omkring sig? - Jeg venter spændt på udfaldet.

​Spørgsmålet bør snart være om det virkelig kan være sandt, at en spiller der har tjent mange penge så tidligt i sin karriere, lader en bonus - eller dele af den - diktere sin karriere og videre færden. Alle mener det hele handler om penge og at Mbappe er den mest grådige (/snedige - alt efter hvilke briller der ser) person i verden. 
Jeg synes debatten er vildt unuanceret omend der naturligvis kan være sandhed i det, men det forekommer mig efterhånden mere og mere usandsynligt at alt bare drejer sig om penge for knægten. Jeg ved hverken til eller fra alle andre, men det er forbavsende få personer på det store internet der spekulerer i andet end pengene når det kommer til denne transfer. 

Når det er sagt er jeg helt enig med dig Kasillas, at tonen og "spillet" i medierne er markant anderledes denne sommer. Knægten er igang med at presse et skifte igennem og tvinger ledelsen til at acceptere det, omend det jo ud fra diverse udtalelser fra Saudi lejren ikke bør være et problem. Så hvad er hans plan? Er han igang med at gøre sig selv til et "problem" og dermed tvinge PSG til at acceptere et lavere bud? Og så er det naturligvis meget interessant at konspirere i hvor involveret Real Madrid/Perez er i hele det her offentlige stunt. Det bliver vi næppe klogere på før der om 10-30 år kommer noget dokumentar værk om knægten, medmindre vi da stik mod forventing får noget indblik i dette i det stykke TV der er igang/på bedding om ham i den kommende tid. 

Det er både spændende og trættende, men helt sikkert er det (for mig) også, at Mbappé er Real Madrid spiller om under 2 måneder. 

​Men omvendt så glemmer du vel også en smule hvad han gjorde sidste sommer, det er vel der ideen om “penge” kommer fra? Altså det spil han spillede sidste år var vel enten fordi han er historiens største narcisist og ellers gjorde han det netop for at trække så mange penge ud af PSG som muligt. Spm om det er rigtigt eller forkert, så er det vel naturligt at pressen og fans igen vender blikket mod penge først.

​Det glemmer jeg aldrig. Har sjældent følt mig mere snydt. Og ja helt enig, det er da det mest naturlige overhovedet. Men når det nu har været debatteret i en måned eller hvor længe det for alvor har stået på nu, så mener jeg stadig debatten er voldsomt unuanceret. Det kunne jo være at der var andre årsager til, at manden ikke har skrevet under i Madrid endnu.

Jeg ved ikke om det er sandsynligt, men det kan vel ikke udelukkes, at Perez har lidt goodwill i banken hos Mbappe-lejren efter fadæsen sidst og derfor har udtænkt en PR plan som  det vi ser nu i tæt samarbejde med dem, i håb om at presse prisen ned. Jeg siger ikke det er sket, men det kan vel ikke udelukkes. Og noget af holdet er immervæk først mødt ind til træning i dag. 
Så lad os lege med tanken om, at "spillet" i pressen her og nu faktisk sker i samarbejde med Perez og han i løbet af den kommende uge eller to signes for mindre end nogle af de groteske beløber der har været nævnt, som 200+50 mil euro osv., jamen så har Perez og klubben jo tabt mindre ansigt end hvis man blot lader sig føje og betaler ved kasse 1. Alt i mens vi henter en af verdens bedste spillere til en position vi desperat mangler en sådan på, netop i tide til at komme igang med sine nye holdkammerater. Det ville da ikke være verdens værste eksekvering når nu vi er nødt til at have netop ham. 

Jeg ved det ikke, jeg er nok naiv. Jeg synes bare det virker vildt usandsynligt at hvad end der foregår nu - eller ikke foregår - sker på baggrund af 40 milioner euro eller hvor meget pressen mener han får her på en eller anden dato. Det er mange penge, helt sikkert. Men det er vel ikke meget mere end hvad han det sidste år har tjent på 1,5-2 måneder?

​Det håber jeg virkelig ikke!
Det vil være en fadæse uden lige, hvis det kom frem at vi som klub, eller vores præsident har en finger med i et spil der så grimt, som det har udviklet sig til. 
For slet ikke at snakke om at ligge planer med en spiller der er på kontrakt i en anden klub, hvor han skal behandle sin klub på den måde han gør! 
Nej jeg håber ved den aller sødeste grød ikke vi har noget som helst med det at gøre. 

Vi kan sidde på sidelinjen, med en masse popcorn, og godte os og så kan vi hver især håbe på det vi synes er bedst for Konge klubben! 

Der udover synes jeg ikke vi desperat mangler en vestre kant, jeg synes Vini gør det ganske fint. 
Følgende bruger(e) sagde tak: PMO, Dragam

3 år 4 dage siden #3376 af PMO
Besvaret af PMO på emne Den store transferrygte-tråd

Det kunne være helt rart hvis Perez, efter at være blevet spurgt ind til det, tog afstand til både PSGs og Mbappés ageren. Ikke udelukke at han kan komme til klubben, men offentligt understrege at sådan groteske “økonomiske lege” som både klub og spiller er indblandet i, ikke er noget som foregå i RM. 
Følgende bruger(e) sagde tak: schreiber77, Fondo_Sur, Dragam

3 år 4 dage siden #3377 af Thomaskjensen
Nu syntes jeg vi skal tage en kold en fra kassen og fundere lidt.

P$G har sat sig selv i en kattepine, da de har satsede ALT på at vinde CL, for at blive en supermagt i fodboldt på meget kort tid.
Med "reglerne" om FFP så er det vigtigt for alle klubber at have en stor omsætning, da man derefter kan få lov at bruge rigtig mange penge, kigger vi på PSG er omsætningen øget med hele 18% fra 21 til 22 hvilket er imponerende.

Samtidig er lønbudgettet eksploderet fra hele 88% til 109% af omsætningen. Dette er ikke holdbart i nogen klub og selv med Messi og Ramos videre ligger de stadig på over 100%.

I 2022 havde P$G en imponerende omsætning (for en fransk skodklub) på ca. € 760,- med venner, selv om vi fjerner Messi, Ramos, Neymar og Mbappe så bruger de stadig €670,- på lønninger, hvilket svare til 88%

88% er helt fint i 2023 da grænsen er 90%
2024 er grænsen 80%
2025 er grænsen 70%

PSG har satset stort på at vinde CL, og at hente store spillere for at booste økonomien enormt inden disse regler træder i kraft.
Noget de til dels har lykkedes med.

Men hverdagen kommer som skrevet til PSG også, og nej, det bliver ikke kønt. Mit største ønske er vel at araberne mister interessen i klubben og sporten som helhed.

Nu er dette min vinkling til "turtlegate", men efter at kigge på det økonomiske er jeg nok mere end 50/50 på at skilpadden kommer til RM i sommer...
Alt andet giver ikke økonomisk mening for PSG, trods alt.

3 år 4 dage siden #3378 af Al-Andaluzz
Jeg er sgu lidt ambivalent, når det kommer til Mbappé.

For så vidt angår hans fodboldmæssige kvaliteter, så kan der ikke herske tvivl om, at han er en spiller i verdensklasse.

Den klub han kommer til, vil have et dødbringende våben i offensiven, og det potentielt i mange år frem i tiden.

Jeg bliver ikke overrasket, hvis han nærmer sig et mål pr kamp i snit over de kommende sæsoner.

Set fra det perspektiv, så bliver vi nødt til at gå efter ham, også selvom det betyder, at vi må sluge noget stolthed.

Men jeg har svært ved at slippe skuffelsen over ham, da han - på en måde, som klubben ikke normalt tilgiver - brændte os af sidste gang.

Han er sikkert en flink fyr, når det kommer til stykket, men ham og hans entourage, fremstår alt andet end sympatiske. Det er virkelig underligt - som flere af jer også skriver - at der, selv efter de uhyrlige summer han har tjent, fortsat synes at være et enormt fokus på at tjene så meget som overhovedet muligt. Også hvis det er på bekostning af det sportslige.

Det er i virkeligheden utrolig trist, hvis det er tilfældet, og noget af grunden til, at jeg finder det stadigt sværere at fastholde samme grad at begejstring for sporten.

Godt at vi stadig har Modric til at gøre mig blød i knæene.

Jeg har dog et svagt håb om, at han vil udvise en smule mere ydmyghed og loyalitet, hvis han kommer til klubben. Hvis ikke, så bliver det - i hvert fald på den front - nogle tunge år vi går i møde.

Jeg håber virkelig, at Mbappé - og dem tæt på ham - er et parameter, som Florentino har fokus på. Hvis der er for mange røde lamper der blinker, så bliver vi nødt til melde pas på ham.

Han skal helt sikkert være den bedst lønnede i klubben, men det må ikke være helt i skoven ift. de andre profiler i klubben.

Jeg mener heller ikke, at vi skal gå på kompromis ift. imagerettigheder - der skal gælde de samme regler for ham, som for alle andre.

Derudover er der spørgsmålet om, hvor han skal spille på banen. Hvis han VIL spille på venstrekanten, så er hele projektet dødfødt fra starten. Vinicius er klasse, en af de bedste i verden, har været i klubben længe, er yngre og har fortjent sin plads i klubben. Det ville være forræderi overfor Vinicius, hvis han bare blev sendt videre, for at gøre plads til Mbappé.

Så enten skal han være klar på at spille spids ellers skal der spilles ud fra et system, hvor de forreste 3 bevæger sig mere frit og ofte skifter position.

Jeg mener heller ikke, at klubben skal "tirar la casa por la ventana" for at få ham. Han har ét år tilbage af sin kontrakt og han har allerede én gang spillet kispus med os. Han skal vise at han ønsker at komme til klubben, fordi det er Real Madrid og det inkluderer i min verden, at han aktivt bidrager til, at vi ikke skal smide et rekortbeløb efter PSG.

Konklusion: Blablablablablabla, køb ham nu for fanden bare, Florentino....
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 4 dage siden #3379 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Den store transferrygte-tråd
Mbappe bliver i PSG og vi bliver nødt til at købe en anden angriber. Så snart PSG starter optakt og spiller kampe er Mbappe selvfølgelig med.

Så lad os få fat i de sidste spillere vi mangler!

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
3 år 4 dage siden #3380 af Madridista02

9eren post=164700 skrev: Mbappe bliver i PSG og vi bliver nødt til at købe en anden angriber. Så snart PSG starter optakt og spiller kampe er Mbappe selvfølgelig med.

​Enig. Tror heller ikke på han kommer. Og tror slet ikke PSG vil sælge ham til os. Og tror ikke vi kan eller vil matche hans løn niveau. 
PS. Jeg troede Endrick først kom om to år, men kan se han kommer næste sommer. Det bliver spændende at følge ham. Fysisk ligner han et pragteksemplar! Lidt ala Vini der også har en vanvittig fysik.

Jeg savner Pepe :(

3 år 4 dage siden #3381 af PMO

9eren post=164700 skrev: Mbappe bliver i PSG og vi bliver nødt til at købe en anden angriber. Så snart PSG starter optakt og spiller kampe er Mbappe selvfølgelig med.

Jeg gad godt se Osimhen. Venstresiden burde, retfærdigvis, også være Vinis.  
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

3 år 4 dage siden #3382 af Petroleum
​er der nogen som har set Endrick spille og kan beskrive hans spillestil for mig? Er han driblestærk, hurtig, kan sparke med begge ben, god til langskud... etc etc.? Han ligner et fysisk vidunder selvom han har dværgehøjde, dog har jeg aldrig set ham spille. Jeg læser blot en masse om Vitor Roque, som eftersigende skulle være enormt dygtig i sin boldbehandling. 

3 år 4 dage siden #3383 af PMO

Petroleum post=164703 skrev: ​er der nogen som har set Endrick spille og kan beskrive hans spillestil for mig? Er han driblestærk, hurtig, kan sparke med begge ben, god til langskud... etc etc.? Han ligner et fysisk vidunder selvom han har dværgehøjde, dog har jeg aldrig set ham spille. Jeg læser blot en masse om Vitor Roque, som eftersigende skulle være enormt dygtig i sin boldbehandling. 

Jeg tror det er vigtigt ikke at lægge alle æg i Endrick kurven. Har er meget spændende, men det kan stadig blive fugl eller fisk. R9 eller Fredy Adu. ​

EDIT: ved godt det ikke svarer på dine spørgsmål, ville bare give mit besyv med. 
Sidste redigering: 3 år 4 dage siden ved PMO.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
3 år 4 dage siden #3384 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Den store transferrygte-tråd

Petroleum post=164703 skrev: ​er der nogen som har set Endrick spille og kan beskrive hans spillestil for mig? Er han driblestærk, hurtig, kan sparke med begge ben, god til langskud... etc etc.? Han ligner et fysisk vidunder selvom han har dværgehøjde, dog har jeg aldrig set ham spille. Jeg læser blot en masse om Vitor Roque, som eftersigende skulle være enormt dygtig i sin boldbehandling. 

​Jeg har set Endrick i flere kampe nu. Han skal være fast mand når han er 20 år så faktisk rigtig fint at droppe Mbappe og købe en alternativ løsning indtil da.

Jeg vil ikke komme ind på en nærmere beskrivelse af ham fordi det er gjort en del gange. Hans skydstyrke er for vild! 
Sidste redigering: 3 år 4 dage siden ved 9eren.

Leveret af Kunena Forum